Bon dia!
doncs aqui portem ja gairebe 25mm i res ara mateix es moment de pausa, sembla que per la tarda seguirem sumant litres! ![]()
Bon dia!
doncs aqui portem ja gairebe 25mm i res ara mateix es moment de pausa, sembla que per la tarda seguirem sumant litres! ![]()
Aquí a Piera tímides úllades de sol, la meva estació porta enregistrats en l'episodi 46.6 mm. Ara ja no plou i regalima aigua per tot arreu.
Ara atenció a les nuvolades que es poden formar amb el solet que pugui escalfar i l'aire fred que tenim.
Fotos de fa 10 min direcció Montserrat/Vallès;
20180411_121115.jpg
20180411_120809.jpg
Quin matí!!! Des de les 00h portem 45,6 litres a Palamós - Platja. Quins petacs d'aigua que queien, feia moooolta falta i feia molt de temps que no plovia així tantes hores... Les rieres baixen plenes com feia anys, tot està ben xop i l'ambient és ben net.
Enhorabona pel seguiment!
EDITO: Quina regada al nord de l'Alt Empordà, aquelles terres ho necessitàven, i molt. 86 litres a Albanyà, 78 litres a Darnius i 74 litres a Boadella. Bravo!!!
MISSATGE REPETIT. Si us plau, esborreu-lo. Gràcies!
Sembla que el dia transcorre tal i com estava previst... S'ha mantingut la inestabilitat al Prelitoral Sud i ara mateix hi ha bons xàfecs a les Muntanyes de Prades, Serra de Miramar, Muntanyes del Sud de les Garrigues, Tallat, etc. De fet, a partir d'uns 1000m (Tossal, Rojals...) hi està nevant, i fins i tot està quedant enfarinadet!!! ![]()
Per la Torra ja sobrepassem els 70 litres durant la jornada d'avui i seguim... ![]()
Mostrar másBon dia!
Acabo de repassar els registres de la teva comarca i m'he endut una sorpresa!!!
Prades: 83 litres.
Tossal de la Baltassana: 36 litres!SÍ HOME!!! i què més!!!!
És una mostra claríssima de les turbulències i incongruències que provoca el vent!!!
Prades dins de la fosa on es troba haurà "patit" poc vent, en canvi és evident que a dalt del Tossal la pluja era totalment horitzontal!!!, sense entrar dins del pluviòmetre!.Respecte del pantà de Siurana, malauràdament no són pluges de caracter torrencial,(vull dir per omplir amb rapidessa un pantà, en absolut desitjables!) les intensitats de 10 a 15 litres/hora són perfectament asumides pel terreny, ho sigui que ha filtrat tot, bé, qüasi tot, l'aigua tèrbola que baixarà pels torrents surt de les zones rocoses i de les superficies compactades com camins i impermeabilitzades com carreteres i edificacions vàries, en definitiva un percentatge baix, del "gruix" del territori que és massa boscosa no ha sobrat res!, i com el terra estava tan sec, només ha servit per mantenir la vegetació i recarregar els aquïfers, però sense excedents encara!, o sigui, calen altres episodis com aquest per que comencin a rajar les deus i omplir el pantà!
Creüem els dits!
A la resta del territori excepte l'Empordà (que estaven fotuts com vosaltres), ja havíem omplert els aquïfers amb les pluges d'aquest hivern!.Ara em trobo a Collserola i constato que ha plogut molt més dels 35 litres mesurats a la Població!
Vaja, que estem d'enhorabona!!!
I ja fa una estona que es formen noves precipitacions damunt del mar i apunten al Baix Llobregat!!!Trobo en falta una emoticona de coets i focs artificials!!! :woohoo:
Bones reflexions! Ja fa temps que m'hi fixo que al Tossal de la Baltasana marca menys que a les estacions pròximes, aquest cop pot haver estat pel vent, d'altres per la neu...
És cert que el pantà de Siurana no s'omplirà molt, però benvinguda serà aquesta aigua. Per sort, el terreny ja no estava tan sec com fa unes setmanes i esperem que poc o molt s'ompli! B)
PS: Adjunto mapa del meteocat on s'aprecia la gran regada a tot Catalunya amb màxims on més convé, capçaleres dels rius (Francolí, Gaià, Foix, Tordera, Ter, Muga, etc...) FANTÀSTIC!
Bon migdia des de Fornells de la Selva!,
Comença a sortir el sol després d'haver estat tot el matí (imagino que també durant tota la nit) plovent.
Segons Meteoclimatic, la temperatura, fins ara no ha superat els 10ºC, potser ho fàrà si s'aguanta el sol. El cel segueix molt ennuvolat i carregat. El radar no marca proximitat de precipitació ara mateix.
A St. Feliu veig amb goig que hem arribat, de moment, als 40mm :cheer:
Bon seguiment!
quina pluja més ben vinguda! dona gust respirar i veure l'aire net, feia falta una neteja a fons de pols i polen! Ara és quan dona gust veure les fotos d'abans/després de rieres i rius. Deixo foto comparativa de Nuria ahir i avui. De Vallter no hi ha proves del delicte encara però si Nuria està així... a Vallter potser podran accedir a l'agost :lol: , la neu és molt humida al tanto allaus.
nuria2.jpg
nuria4.jpg
Bon día Meteoadictes!!!!
Día veritablement beneficiós i satisfactori en general.
Feia molta falta aquesta persistencia de les precipitacions.
Si podeu veure webcams del Pirineo...gaudireu veien els gruixos que hi han d'aquesta recent nevada...VALIOSA reserva d'aigua.
PRIMAVERA activa com ha d'esser.
Salutacions i Salut.
Enviado desde mi Le 1 Pro mediante Tapatalk
Buenos días.Después de la fuerte tormenta caída las últimas 12h, las nubes empiezan a abrirse en Palau. Lluvia recogida: 25,8mm.
http://www.canaltiempo21.com
palaulluvia110418.jpg
palaulluvia2110418.png
palauresumen110418.png
Bona tarda ja portem 50 mm des de mitjanit al Major de Dalt de Sant Celoni. Mes 18 mes d ahir .
Enviat des del meu 5051D usant Tapatalk
Bon dia des d'Esclanyà.
Minima 8,8º, maxima provisional 16,2º, ara, el cel tapat fins cap a migdia s'ha obert en grans clarianes i el vent bufa fluix del SSW., de matinada ia matio ho feia amb força, cops superiors als 50 km/h., la pressiò baixa i amb tendencia a continuar baixant, 994,2 hPa.
Recollits 34mm.
Bones desde L'Hospitalet de Llobregat, 27,6 mm recollits al meu observatori i vent fort de xaloc que ha arribat fins als 61 km/h, poques vegades bufa tant fort el xaloc.
ha nevat a Camprodon aquest matí (quan ha caigut un parell o tres de graus la temperatura des de 5 fins 1'5. la minima per la nit ha estat positiva).
Ara mateix a 4'1º. Duem uns 84 litres de que va començar a ploure ahir a les 22:00.
neuabril.jpg
A VIc han caigut avui 23 litres , total 31,5 litres. Ara tenim 10º i cel tapat sense pluja. Passeu una bona tarda ![]()
BONA tarda,,,
por aquí l'hospitalet desde la 23:hrs de ayer (momento que empezó a precipitar),hasta ahora,27 L,recogidos!!!!
Acumulamos en estos poco más de tres meses cerca de los 300L,
Cifra nada despreciable ya que representa un 40% de la totalidad de acumulación de lluvia de todo el año que es de algo más de 600 litros por esta zona!!!!
Vamos muy bien ,y esta tarde más chubascos intermitentes y el viernes parece que se acaba estos episodios de lluvia,y tocara disfrutar en días posteriores de un ambiente plenamente primaveral a lo que insolación se refiere y temperaturas claramente al alza !!!
Disfrutemos de ver la explosión que la naturaleza nos regalara de flores y campos verdes y frondosos gracias a estos tres meses que han sido formidables en todos los sentidos!!!!
SALUT!!!!!!
![]()
image_2018-04-11.jpeg
bona tarda des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 13,7 graus i cel amb nuvols i clarianas.
Por favor que deje de llover una temporadita, asi podrán arreglarme la dichosa gotera
que me tiene fins al mismísimos.
Buenas tardes desde Badalona, cielo bastante despejado pero con cúmulos
como los de la fotografía, que presagian nuevos ruixats que pueden ser de intensidad considerable, buena regada general, más tarde pasaré datos desde casa.
Salut!!![Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180411/2593ffd5c78f70586d8a94a75deb0706.jpg]
Enviado desde movil
Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 14,2ºC con 71% de humedad, viento del S a 3 km/h y 989,0 Hpa con 754 W/m2, finalmente con los chubascos de esta mañana 22,8 mm, en Vandellòs 23,6 mm.
Bona tarda
Despres d'una pausa assoleiada...fa uns minuts que tenim tempesta i torna a ploure moderadament...i ull a l'Urgell que allà sembla que son mes fortes.
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!