SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2018

  • Bona nit !

    Dades actuals

    Tempe: 13,7º C
    91%
    985 hPa
    vent de SUD a 10,1 km/h.

    Dades extremes

    Tempe màxima: 14,9º C
    Tempe mínima: 5,8º C
    Humitat màxima: 91%
    Humitat mínima: 68%
    Precipitació: 6 mm.
    Ràfega màxima de vent: 23,4 km/h. de l'EST
    Modificar missatge

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit des d'Estocolm!

    Sembla que enceteu un període amb ambient suau i tranquil per allà baix (quan dic allà baix em refereixo a Catalunya), després de l'inici d'aquesta setmana no us podreu pas queixar, 3 dies seguits de neu a Barcelona, crec que no s'havia vist en molt de temps o fins i tot mai (corregiu-me si m'equivoco).

    Per aquí a dalt (ara em refereixo a Suècia jeje) seguim amb temps molt fred, realment molt per sota de la mitjana. Sembla que iniciem una altra setmana amb temperatures ben baixes, aquest diumenge novament previsió de nevades i per fi albiro un petit escalfament de cara a finals de la setmana que ve quan sembla que per fi pujaríem dels 0º, tot i que queda molt encara.

    De moment, avui ens hem llevat amb una nova nevada matinal, que ha durat fins ben bé les 13h. S'han acumulat uns 5cm més, el que fa que tinguem uns 30cm aprox, sort que netegen bé carrers, voreres, etc. Pensava que mai diria això, però trobo moolt a faltar un dia de sol i caloreta, amb 10ºC em conformo, i la neu comença a molestar en el dia a dia ja, al cap i a la fi, som mediterranis :pinch:

    Com us deia, per aquí ha estat un mes fred, la mitjana de mínimes aquest febrer ha estat de -6,7ºC i la de màximes ha estat de -0,9ºC ens dóna una desviació de la mitjana de -0,8ºC (sobretot a les mínimes, on la mitjana és d'uns -5ºC). Només el dia 1 de febrer no vàrem baixar dels 0ºC (màx de 2,7ºC i mín de 0,2ºC aquell dia) i tenim una màx. absoluta mensual de 3ºC. Bé doncs us deixo dades actuals (per que us fei una idea la mitjana a dia d'avui és d'una màx de 2ºC i una mín de -4ºC).

    Temperatura actual: -9,3ºC
    Temperatura màxima: -6ºC
    TEmperatura mínima: -14ºC
    Humitat: 80%

    20180228_132920.jpg

    Una foto d'avui, bon seguiment!

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 13.4 a les 14:14
    T. mín. 4.8 a les 00:00
    T. actual 11.8, humitat 100%, precipitació 2.4mm

    Encetem el nou mes amb una temperatura ben diferent dels dies anteriors; esperem que aquest mes segueixi plovent com ha fet els dos mesos passats!

  • Situació molt bestia desde ahir a la cara sud pirinenca,..sobretot a la occidental, ara mateix Pineta a 1200m ja está a 0,6 (màxima de 1,8 )i porta més 60mm (que seran vora 80 reals, doncs les davis es mengen la neu) més el que va caure ahir, més el que caurà aquesta nit...parlem de vora 200mm en 48h, la majoria en forma de neu.

    Salut

    Al refugi de Pineta tenen l'estació oficial de l'AEMET, les dades es poden consultar per internet. No és cap estació automàtica, el pluviòmetre és manual (suposo que un Hellmann).

  • Bona nit !!!!
    M'encanta tot el que esteu aportant tots plegats.Una de les grans joies de la méteo és que no hi enten de fronteres.No passa res, i és enriquidor poder anar barrejant posts de diferents situacions...no és això també la méteo ? barreja de diferents masses?.
    M'encanten les fotos que penjeu del dia d'ahir...comentar la jugada i crear una mena de romanticisnme del que hem viscut. No us talleu. Coi que és un fòrum de méteo !!!! i hem estat d'enhorabona, doncs què millor que celebrar-ho!!!
    I lo de les valls de l'Aragó també és meteo, faltaria més.Crec que , amb respecte, hi poden conviure totes les exposicions i opinions.
    Aprofitem que no hi ha lamentacions !!!!! :lol: :lol:

  • Bona nit, companys/es:

    dades actuals al barri del clot:

    temp: 13.8º
    humitat: 96%
    Pressió atmosfèrica: 978.9
    pluja total anual: 136.2 mm

    Dades totes extretes de la meva pce-fws20

    Ja sabeu que escric poc, encara que sóc un dels membres més veterans del foro, tot i que cada dia llegeixo absolutament tots els posts que es publiquen i dono les gràcies a tots vosaltres per compartir les vostres experiències. Volia agrair-vos a tot el fantàstic seguiment i les fantàstiques previsions que vau fer per aquest episodi memorable. Sou genials!!! Aquest any no ens podem queixar, meteorologicament parlant.
    Ara bé, una vegada que s'ha acabat aquest episodi, volia fer una petita reflexió del que va passar dissabte passat. Es la primera vegada que em passa que entrar al foro feia mandra. El mal ambient, les acusacions, els diferents tons fora de lloc, el no voler entendre...suposo que els nervis fan que de vegades un digui coses en un to que després com ja heu reconegut en molts casos no era l'adient. Espero que tots plegats poguem viure siberianes, entrades polars, nevades generals, tempestes, postes de sol, cops de vent, plugims... durant molts anys junts, i per això el to del cap de setmana passat ens hauria de fer reflexionar a tots sobre com aboquem les nostres inseguretats i pors en un foro de meteo tan plural i savi com aquest. On els que el mantenen ho fan desinteresadament, i, fent-lo, es perden moments que podrien dedicar a observar el cel... No es bronca a ningú ni res per l'estil, solament una petita reflexió en veu alta amb tot el respecte per tots vosaltres que feu gran aquest indret. Potser la proposta de l'Alfred podria ser positiva per millorar l'ambient en situacions especials, com a mínim evitariem els trolls que tanta guitza ens fan en ocasions com les pasades. No se si un botó de "no m'agrada" també podria ajudar...ho deixo en l'aire.
    Una pregunta als informàtics, cracks absoluts, seria posible una vegada que has donat les gràcies a un comentari, de vegades amb el tapatalk soc una mica patòs i dono al botonet, seria pssible poguer desfer l'acció??
    Reitero el meu agraïment a tots vosaltres i a l'Alfred i la resta de moderadors per ser pacients amb tot el que han d'aguantar.

    Bon seguiment!!!

    Jordi

    pd. M'alegro molt que Ximenis torni a estar per aqui...

  • Si...ho sé has d'adquirir els partes nimet per accedir a aquestes dades. Per això sabem que la Davis subestima ;) apart tb que no està situada al mateix lloc jeje.


    Salut

    Al refugi de Pineta tenen l'estació oficial de l'AEMET, les dades es poden consultar per internet. No és cap estació automàtica, el pluviòmetre és manual (suposo que un Hellmann).

    Manresa 250msnm

  • Bona nit a tothom

    Aprofito la tranquil·litat de la nit per passar unes dades d'aquest magnífic i ja passat mes de febrer:

    T. màxima: [color=#ff0000]17,4[/color]ºC el dia 16
    T. mínima més alta: [color=#ff0000]8,2[/color]ºC el dia 17

    T.Mínima: [color=#0000ff]-1,5[/color]ºC el dia 9
    T. màxima més baixa: [color=#0000ff]4,8[/color]ºC el dia 27

    Us passo jo també unes fotos de la nevada al meu barri de Cerdanyola:


    Nevada28-02-201807.jpg
    El meu fill Dani, també meteoaddicte, gaudint de la neu


    Nevada28-02-201809.jpg

    Nevada28-02-201810.jpg

    Nevada28-02-201814.jpg

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Finalment sembla que les tempestes d'avui han quedat en res. Malgrat tot bona regada a cara sud.Seguim acumulant reserves !!!!

    les ventades no crec que fallin...

  • Ahhhh, i finalment he pogut actualitzar i canviar la meva foto de perfil, l'altra era de la darrera nevada a Cerdanyola, la del 23 de febrer del 2013. Ja tocava!!! :P ;)

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • A entrado con fuerza el poniente, hace escasos minutos racha máxima de 125 km/h por L'Hospitalet de l'infant, viene a rachas el viento, esta soplando con más fuerza de la que marcaban los modelos.

  • Molt bona nit,

    Bon episodi de neu vam tenir el dimecres. No sé quant de temps trigarem a viure un altre mes de febrer fred i humit tan dinàmic com aquest, però podem estar contents perquè sembla que aquest any de moment hi ha més dinamisme atmosfèric i més varietat de fenòmens meteorològics.

    Mapa gruixos acumulats nevada 28 de febrer
    DXJSeW4X4AYDtOc.jpg

    Precipitació acumulada aquest mes de febrer
    00bd3369-106d-48ef-98d9-c2665f0f5dd7.png

    Més info aquí: https://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ…os-catalunya.do

    Per cert!!! Ahir es van complir 25 anys d'una altra nevada històrica a Barcelona, la del 1 de març de 1993. Molts de vosaltres segur que us enrecordeu d'aquell dia gloriós :woohoo:

    ElparcdatraccionsdelTibidabo.jpg
    https://historiadeltemps.blogspot.com.es/2012/02/marc-d…t-olimpica.html

    Compte amb el vent!!! :ohmy:
    WindyTV.png

    Bon seguiment!!! ;)

  • Buenos días desde Piera.

    Cuando venia a trabajar por el pueblo había mucho moviliario urbano bolcado....según meteoclimatic rachas de 46Km/h

    En estos 4 días por Piera he tenido de todo, nieve, lluvia, niebla, viento......ahora solo queda el sol :whistle:

    TEMPERATURA: 6.9
    HUMEDAD: 92%
    PRESIÓN:957 hPa
    PRECIPITACIÓN: 0.0mm (Ayer 9.40mm)

    Saludos y buen seguimiento.

    HISTÓRICO DE NEVADAS DESDE QUE ESTOY EN PIERA 2001: 14/12/01 (47cm) /10/12/05 (5cm) /07/01/09 (2cm) /11/01/10(1cm) /08/03/10 (29cm) /02/02/15(1cm) /07/02/15 (3cm) /07/02/2016 (0cm) /26/02/18(0cm) /27/02/18(0cm) /28/02/2018(5cm) /20/03/2018(2cm) /09/01/21(0cm) /24/01/2023 (0cm) /27/02/2023 (1cm)

  • Bon dia desde La Marina en Zona Franca, viento de ponent con rachas muy fuertes de hasta 76 km/h.
    El total de litros recogidos en este fantástico episodio de nieve y lluvia es de 14 litros, una modesta
    cantidad que no refleja lo que hemos disfrutado estos últimos días.
    También he notado en antiguas lesiones, molestias a causa de la presión tan baja que tenemos, tal y como a comentado algún compañero.

    Temperatura actual 11,5ºC
    Humedad 35%
    Punto de Rocío -3,5ºC
    Presión 997 hPh

    Passeu un bon divendres!!

    Barri La Marina de Port, Barcelona.