SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2018

  • Bon dia des de Sabadell

    Temperatura 6,2ºC
    Humitat 70%
    Pressió 1013,4 hPa estable

    Mínima 13 de febrer 0,2ºC a les 07:27h
    Máxima 13 de febrer 9,8ºC a les 14:29h

    Bon seguiment

    Sabadell (Vallès Occidental) 170 msnm

    Estació meteorològica Davis Vantage Vue

  • Bon vespre a tothom!!

    Us deixo un parell d'imatges d'avui al Tibidabo, he arrivat tard a la feina i es que no m'en he pogut estar d'arrivar-m'hi.

    Espero que us agradin:


    [Imagen bloqueada: https://i.gyazo.com/4f2f794dc4e37367e35ac1957c22c0f6.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://i.gyazo.com/567a1007878c774970a9c897e5ae90b7.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://i.gyazo.com/bbdc467e90e66c87419a69dbee93a21f.jpg]

    Eren quarts d'onze i encara estàvem a zero graus :blink:


    Per a quant la propera nevada a BCN'

    Salutacions a tots i gràcies per cmpartir afició ;)

    Sempre mirant amunt.

  • Bona nit,

    Bona garbinada amb estones de ponent fred per Alt Maresme, fins a 45 khm a Pineda Centre i fregant els 60 kmh a la Vall de la riera, com sempre el ponent amb ràtxes sorpresives.

    Analysis de la intensa glaçada d'avui dimarts 13 Febrer a Pineda (Alt Maresme), probablement una de les poblacions costaneres amb la mínima més baixa.

    Com podeu veure durant la matinada bufava un lleuger mestral cap el Maresme central i la desembocadura del riu tordera, en canvi a Pineda vents molt encalmats tal com es pot observar amb aquesta fletxa vermella, tot plegat afavorint un descens tèrmic més acusat.

    nmm_sp1-3-3-2.png

    La mínima avui a Pineda Centre de -2'5ºC, en canvi a Malgrat s'ha quedat amb -1'7ºC.

    P1020028.JPG

    Aigua de les galledes amb una bona capa de gel, avui el peu del Turó de la Guàrdia.

    P1020022.JPG

    Bon seguiment ;)

  • Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 6.9ºc, máxima 10.2ºc, 62% humedad, 1012 hpa, viento flojo de mestral 4 km/h y despejado. Esta es la última actualización del europeo para el miércoles 21 y jueves 22, parece que se desvía un poco hacía Italia como siempre, pero quedan muchos días y puede cambiar. Buen seguimiento.

  • Bon vespre

    Avui ha estat un dia molt fred,dels mes freds d'aquest hivern, amb 4ºC de máxima i -1.2ºC de mitjana, a mes a mes amb vent de mestral...un dia amb aquests valors i sense boira no sovintegen gaire...deu nidó quines temperaturas tenim amb aire procedent de l'Atlàntic nord...algo deu estar passant...,es relantitzarà la corrent càlida del Golf ??? tal com algún estudi premonitza ???

  • Bona nit des de Gràcia!

    Tela la ponenyada que s'ha girat!! Dia molt fred per ser Barcelona.

    Ara mateix:

    7,3°C (Màx: 9,6ºC Mín: 2,3ºC).
    65%
    1014,3 hPa.
    0,0 mm.
    14,8 km/h deuminutals de ponent. Cop màxim: 64,3 km/h.

    Encara amb la resaca del dia d'ahir... Ultims instants de la jornada baixant del Tibidabo amb mig pam de neu per totes bandes!


    IMG_20180212_214309_002.jpg


    Ara uns dies de tranquilitat... Primer frontet el cap de setmana i la setmana que ve oju, que ve més teca, sembla que aquest Febrer es vol comportar!!!

    Bon seguiment!!!

  • Recordo fa uns 10 anys que en parlava en el meu treball de recerca de batxillerat sobre el canvi climàtic, on vaig poder entrevistar a l'Alfred, dient-me que era una de les possibilitats que es contemplaven pel desglaç del pol nord i que si aquesta hipòtesi es donava, els efectes es veurien en pocs anys. Quin luxe d'entrevista! Emoció pura i quins nervis a l'estar amb el meu idol en la meteorologia en persona.

    Bon vespre

    Avui ha estat un dia molt fred,dels mes freds d'aquest hivern, amb 4ºC de máxima i -1.2ºC de mitjana, a mes a mes amb vent de mestral...un dia amb aquests valors i sense boira no sovintegen gaire...deu nidó quines temperaturas tenim amb aire procedent de l'Atlàntic nord...algo deu estar passant...,es relantitzarà la corrent càlida del Golf ??? tal com algún estudi premonitza ???

  • Hola a tothom, a Setcases amb una temp. de -1,4º a fet un dia podria m dir que bo

    amb fred, avui la mínima a sigut de -14,8 estem dins un congelador la neu no es fon

    ni ajudant-la amb pales.

    ara cau una mica de neu poca cosa.

    esperarem abeura com evoluciona tot plagat, no us capfiqueu amb les sortides dia a dia

    si no amb la tendència s que son molt bones.

    encara tenim molta molta neu al poble.

    apa siau.

    2NCARBO

  • Bona nit,

    Tendència per finals de Febrer a valors negatius de l'Index NAO, així ho veuen els 3 grans models de predicció ECMWF-GFS-GEM.

    naoindex.jpg

    Aquesta davallada de la NAO, fa pensar amb una certa tendència a instalar-se bloqueig anticiclònic cap a Groenlàndia i Escandinàvia, per contra les baixes pressions poden fer-se ben presents cap el continent i el voltant de les Azores.

    El GFS Ensemble per finals de Febrer, preveu aquest panorama pel que fa Pressió Geopotencial a 500hpa i anomalies, situació inestable a l'Europa meridional i bonança cap el nord del continent.

    gfsensemble.jpg

    Febrer es presenta amb dinamisme atmosfèric del bo ;)

  • referent al comentari de Toni Terrassa
    Doncs si això acaba passant...ja ens podem preparar de veritat, no trobarem tan maco el fred i les nevades,no ...será un infern
    Abans no he puntualitzat el fet que ,aquestes mitjanes serien mes pròpies d'un Desembre fred,emboirat...no pas de mitjans de Febrer,on la radiació solar ja apreta ( el sol de Febrer torra com un calder" diuent).

  • Buenas tardes. Rasca de la buena la que hace en la calle. Por Terrassa 4º en estos momentos y con alguna racha entre débil y moderada que acentúan la sensación de frío.

    Esta mañana camino de Vacarisses paisaje espectacular. La nieve cuajada se quedó justo a las puertas de Terrassa. Nos faltó a mi entender frío en superficie. Pude comprobar que a la hora de mayor precipitación en Terrassa rondábamos los 2º y en Vacarisses andaban sobre los 0.5º y creo que eso es fundamental.

    Bueno , ahora unos días de tranquilidad y con un ojo puesto ya en la próxima semana.

    Saludos.

  • Si ens fixem en el model GFS-Index NAO, marcada davallada en la sortida operational i no tant exagerada la mitjana dels Ensembles, d'altre banda normal.

    nao_2018-02-13.jpg

    Desde una prespectiva de tot l'hemsiferi Nord, podem veure com el mateix model preveu les altes pressions a Groenlàndia i en el Pacífic Oriental, baixes pressions amb marcades anomalies negatives cap a les Illes Azores, tot plegat una configuració poc habitual i gens frequent.

    gfsensgeop.jpg

    La disbauxa en el models pels pròxims dies està garantida, tot i que sembla que aquest patró pot afavorir pluges o fredorades cap el mediterrani occidental, ho anirem veient ;)

    Bon seguiment ;)

  • Bon dia,

    Avui dia plenament hivernal.

    La mínima ha estat de -3,3 i la máxima de 6,2.

    Els núvols han començat a tapar el cel just a la sortida del sol i això ha impedit que pugés el termòmetre. A mig dia ha fet un ruixat que ha deixat tres dècimes. Just quan s´ha fet fosc, el cel ha començat a obrir-se i ara el tenim variable. La temperatura marca 2,8 graus i el vent calmat.

  • Jo he fet la ruta Arenys de Munt per la Vallalta fins l'entrada de la C-32 i la gebrada i neu glaçada a tot al peu del Montnegre era espectacular, fins a la mateixa platja de Sant Pol. Anava just de temps i no he pogut fer fotos.

    destacables els -7 º del peu del Montnegre, aquí Arenys de Munt aquest matí hi havia glaçada a les teulades, cotxes i tota la riera. Porto sis mesos vivint aquí i la meteorologia local em té fascinat.

    Tant o més aficionat a la climatologia que la meteorologia. De Badalona-Santa Coloma (45 msm). i ara vivint a Arenys de Munt (144 msm.) EN CATALÀ LA NEU NO "QUALLA", AGAFA, ES QUEDA, ROMAN, ENGANXA, etc...

  • Albert ja ho pots ben dir, tot glaçat després de la pluja d'ahir arribant fins a la platja pinedenca.

    Compte amb els vents que fan de les seves per fer bones mínimes, i l'altre factor a tenir en compte és termòmetres instalats en terrats o punts elevats, ja que a peu de carrer s'observen diferències força marcades, i més quant es donen aquestes matinades tant gèlides :unsure:

  • Seguim amb ambient fred. Ara a dos quarts de deu 1,3°C. Màxima de 8,6°C i mínima de -1,9°C. A veure si ho allarguem fins a finals de mes.

    Aquest matí he passat pel Bruc a l'A-2 i paisatge pirinenc. Els boscos de pi blanc carregadíssims. El blanc ha anat minvant fins a Cervera, on ha desaparegut.