SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2018

  • Prudencia, hay modelos buenos, y otros que no dan prácticamente nada, como Hirlam, o el Arome.

    Todo cogido con pinzas, pero al menos existe la opción!

  • Bon dia desde Girona dia mig ennubulat i 1.8 graus.Jo recordo l’any 1995 al febrer que van anunciar que había possibilitat d'algún ruixat pero poca cosa pero a con caigues seria en forma de neu dons aquell
    dia es va possar el cel ben negre sobre les cuatre de la tarda y va començar a nevar intensament seguit fins al vespre havia zones que uns deu centímetres.Al 2001 tb que podría nevar a la costa y potser al prelitoral pero sense ser res excepcional y crec que va ser quan va nevar casi a tota catalunya y van tenir tanta neu a lleida así que no perdem les esperançes.Tambe la gran majoria de vegades es cumpleix i al final no queda en res.Pero crec que ja toca.Aquí a Girona fa sis anys que no neva normalment no sesta tant.Mes de sis anys sense nevar y que cualli no recordo.

  • Que revoltat està el galliner!! Jejeje símptoma de que alguna coseta maca està a punt de passar... O no. Molta prudència però a la vegada il·lusió.

    Ara mateix a l'Hospitalet 5,6 graus, quan m'he aixecat 4,9... Això va agafant forma... :P

    Bon seguiment!

    Enviado desde mi ONEPLUS A5000 mediante Tapatalk

    L'Hospitalet de Llobregat

  • Bon dia a tothom. Avui hem tingut una mínima de -0,1 , que , si bé no és gaire freda , ´es 3º menor que la d´ahir i això que ha estat bona part de la nit tapat , com ara que estem a 0,5º. Ahir nit , va estar espurnejant una estona , però més aviat pla virgues. Passeu un bon dimecres. Més tard he de baixar a Barna , fins 2/4 de 10 de la nit, A veure si tinc sort. Demà també hauria de baixar a fer un curs , però ja veurem :P

  • 2001, la nevada més important que he vist a Terrassa.

    Bon dia desde Girona dia mig ennubulat i 1.8 graus.Jo recordo l’any 1995 al febrer que van anunciar que había possibilitat d'algún ruixat pero poca cosa pero a con caigues seria en forma de neu dons aquell
    dia es va possar el cel ben negre sobre les cuatre de la tarda y va començar a nevar intensament seguit fins al vespre havia zones que uns deu centímetres.Al 2001 tb que podría nevar a la costa y potser al prelitoral pero sense ser res excepcional y crec que va ser quan va nevar casi a tota catalunya y van tenir tanta neu a lleida así que no perdem les esperançes.Tambe la gran majoria de vegades es cumpleix i al final no queda en res.Pero crec que ja toca.Aquí a Girona fa sis anys que no neva normalment no sesta tant.

  • Paris ayer, cómo nos gustaría ver Barcelona igual. B)
    IMG_20180207_091315.jpg

    Barcelona Sant Gervasi
    Mi avatar es una obra de Andy Goldsworthy

  • Bon dia:

    Per acabar amb l'aigua recollida des del diumenge, als 116 litres fins ahir a quarts de onze del matí, vam tenir per aquí Castelldefels una propina final ahir a la tarda-vespre de 6 litres més que fan un total en tot l'episodi de 122 litres.

    Dades d'avui:
    Mínima de 2,7ºC a les 8:30h (la més baixa del que portem d'hivern, no cal dir-ho)
    Temperatura actual: 3,1ºC

    Per demà? Molt bona pinta, molt bona pinta... ;)

  • Bon dia des de Collsuspina,

    Amb mínima de -3.7º C tot i el cel mig emboirat. Expectants per des d'aquest vespre fins demà al vespre. La DANA sembla que viatge una mica més a l'est i en superfície vents d'oposició en cisalla a zona litoral - prelitoral amb desplaçament de nord a sud. Dit d'una altra manera, un rebuf ben maco i alimentat amb bossa d'inestabilitat entre -2, -4 a 850 Hpa.

    Poques vegades veiem que la isoterma 0 es situa al voltant dels 700 mts. Això és molt de fred per casa nostra :S

    Ara que els experts del fòrum vagin concretant :woohoo: tal com ja ho fan normalment.

    Salut i a gaudir!

  • Bon dia des de Portugalete. 3 °C

    Aquesta nit ens ha caigut una nevadeta de neu granulada que ha deixat tot blanquet, i algun conductor ha tingut algun problema. Us passo dues fotos, una quan estava tot blanquet i una altra, més tard, de quan ja es feia de dia:

    3_2018-02-07.jpg

    2_2018-02-07.jpg

    Ara mateix plou amb algun floquet despistat, els cels són d'un gris metàl·lic blanquinós que indica l'aire fred que tenim, el dia promet, ja que s'espera que caiguin ruixats, tronades i que es pugui veure nevar per sota dels 100 metres, o a nivell de mar puntualment, sobretot aquesta tarda/nit. Estem en alerta taronja en Euskalmet.

    A veure quines sorpreses teniu per Catalunya! Bon seguiment

    Entre dos pobles estic: PORTUGALETE- Biscaia (residencia habitual) i BLANES-Girona (d'on soc). Intento informar d'ambdós llocs. Visca la meteo!!!

    "Ja plou! doncs en Pepet no es mou,
    Ja neva! doncs en Pepet no es lleva"

  • Bon dia des del barri del Bon Pastor, Barcelona. Temp. actual 5.8 graus.

    ¡Continuamos para Bingo!

    Com vaig dir l'altre dia em ve al cap la situació de 1999... Sant Rebuf pot fer de les seves, també podria no fer-ho com en altres ocasions, però la majoria de models continuen mostrant coses maques.
    Passi el que passi The show must go on! Ja estem guenyos, amb un ull mirant el dissabte, però primer a pel dijous, pas a pas.
    Durant aquesta nit matinada activarem el faroling.

    Que el mestre i en Gracienc també se'n recordin de 1999 és més engrescador; amb això no vull dir que hagi de passar el mateix.

    L'altre dia vaig escriure això al fòrum:

    [...]

    No sé, em ve al cap la nevada del 1999, la més matinera a la ciutat de Barcelona. Va afectar només al Barcelonès i no havia estat prevista, va ser el fenomen del rebuf el que ens va regalar aquesta nevada, junt amb les isos adequades i la humitat necessària perquè precipiti sòlidament. Va ser un fenomen molt local, a gairebé tota Catalunya feia molt bon temps. De fet, quan va finalitzar l'episodi al migdia, es van anar obrint clarianes i va fer un dia radiant a Barcelona.
    Ho recordo perfectament, gràcies a aquella nevada vaig quedar enamorat de la meteorologia i sobretot del meteor blanc. Tenia deu anys i algú va trucar a casa al voltant de les 10 del matí del diumenge i ens vàrem llevar tots. Era una veïna que trucava per avisar-nos del fenomen. Ma mare va obrir la persiana del menjador i recordo al·lucinar veient els flocs de neu caient.

    Quants cops no hem estat aquí al fòrum, els del Barcelonès, Maresme, baix Llobregat esperant minúscules taques que al final no han entrat i s'han anat passejant per davant de la costa a les tantes de la matinada; o tot el contrari, taques que al final han entrat i ens han deixat nevades de matinada que no agafen i la gent al llevar-se l'endemà no n'és conscient de la nevadeta perquè ja no en queda ni rastre i quan els hi expliques et miren com a un boig. XD


    Recordo l'any 2010, l'any de la gran nevada. El 14 de febrer va nevar a Barcelona. Van ser microflocs de neu. Tinc fotografies que vaig enviar al temps de BTV i van treure. Va ser anecdòtic però ningú s'ho pensava, només teniem una -26 -27 a 500 hPa i una -4 -5 a 850 hPa, la temperatura aquí era d'uns 3.5 graus quan va començar a precipitar en forma sòlida al voltant de les 3 de la matinada. l'Endemà ningú s'imaginava el que hi havia succeït durant la matinada, només els meteofrikies com nosaltres.

    Així que és complicat predir aquestes situacions de rebuf. Els meteoròlegs veient la situació sinòptica aposten per una predicció o per una altra. A vegades creuen que les nuvolades no arribaran a deixar precipitació i passa tot el contrari; i en d'altres, creuen que la situació de rebuf ens deixarà precipitació i no és així o gairebé no en deixa. Òbviament, també l'encerten molts cops. Disculpeu el rottlo, només volia exemplificar la dificultat de predir aquest fenomen tan localitzat.

    [...]

    Agafeu forces i sort a tots.

    Salut!

  • Bon dia

    Contra pronòstic,sense boira amb -2.6ºC a les 08h., bufa un lleuger SW gélid, despres de recollir les pluges d'ahir ens donant un total de 21.5 litres,25 a Massoteres...i avui les vistes son excepcionals malgrat la mala visibilitat per la boirina,mirant al Pre-Pirineu...el Montsec avui es lleva amb risc d'allaus !!!
    IMG_6923.JPG

  • Veig que ja sense discussió la cota 200 la tenim garantida, ara, és que estem parlant de precipitacions taaan minses!

    Aquest matí feia força més fred a Santa Coloma (2 º a 150 msm.) que a Arenys de Munt on els núvols han fotut la guitza (5'5 º).

    Tant o més aficionat a la climatologia que la meteorologia. De Badalona-Santa Coloma (45 msm). i ara vivint a Arenys de Munt (144 msm.) EN CATALÀ LA NEU NO "QUALLA", AGAFA, ES QUEDA, ROMAN, ENGANXA, etc...

  • Bon dia, avui la temperatura ha baixat força, les segones mes baixes de l'hivern amb mínimes d'entre 1 i 2 graus al nucli urba. Cel ceré.
    La sortida de meteograma, que es el que jo acostumo a mirar, a augmentat la quantitat i durada de les precipitacions per demà, quasi 5 litres entre les 12 i les 18h. Amb això, normalment pensaria que segur que precipita una mica en un moment o altre... però ja sabem com funciona. Avegades les previsions fallen i no cau res, o pasa com dies enrera i en algunes zones cau molt més del previst...
    Que hi farém, la natura es la que mana i aquest punt d'incertesa es els que ens fa estar a tots amb el negit al cos!

    Va paciencia, a ser forts i no caure en depresions si al final queda tot dins el mar... espero que no!!

    Salut !!

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 6.2ºc, mínima 4.5ºc, 55% humedad, 1010 hpa, viento flojo de mestral 6 km/h y medio nublado. Buen seguimiento y que Dios reparta suerte, y si puede ser en Calella :P :P :P .
    OFF TOPIC-Alguien sabe algo de Josep Mª Pastor que hace 2 días que no aparece por el forum?

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia.

    A Picassent (60 m) 5,6ºC. Aquesta nit ha estat plovent a 4,4ºC.

    Al País Valencià ha estat nevant per damunt de 400 m.

    El Bartolo (800 m) nevat, muntanya al costat de Castelló i Benicassim (@robespierrevlca).
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180207/fab38c666d2a5532ffbf0ac3a47e2a3f.jpg]
    Muntanyes nevades des de ma casa.
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180207/22f06016ca41d5c5cfc4013d535835b3.jpg]

    Resum climàtic gener.
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180207/2fb8057db6ac1db5f983a7a79292031d.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180207/ae27721cff4c34cc07e867f679c7adb5.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180207/2fb2a07710e3e0ffbd742a49620b531e.jpg]

    Sent from my HM 1SW using Tapatalk

  • Bon dia a tots...

    Dema pinta de fabula per veure neu a cota zero...configuracio ideal per que aixi sigui...a mes fred en tots els nivells...isoterma de 0graus a 700 metres..com algun company ha comentat....situacio poc ventada i aportacio d'humitat suficient....tota els ingredients que historicament s'han necessitat per veure neu a Barcelona...vallesos....etc...

    De totes maneres haurem d'estar atents a la sortida dels models d'aquesta tarda i sobretoto als mesoescalars

    Saluts

  • Capturadepantallade2018-02-0710-26-41.png

    Capturadepantallade2018-02-0709-57-44.png

    Vinga va, agafem un dels ingredients necessaris perquè els núvols puguin desenvolupar-se i creixin sans i forts... XD :P :evil:

    Passarà el que hagi de passar, òbviament, però molts dels ingredients els tenim.

    Salut companys!

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 6.2ºc, mínima 4.5ºc, 55% humedad, 1010 hpa, viento flojo de mestral 6 km/h y medio nublado. Buen seguimiento y que Dios reparta suerte, y si puede ser en Calella :P :P :P .
    OFF TOPIC-Alguien sabe algo de Josep Mª Pastor que hace 2 días que no aparece por el forum?

    Ya lo comente el otro día, me tiene preocupadillo.


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk