Per cert, no m'havia enterat de les polémiques del cap de setmana, tela.
Mira que hauria de costar poc matenir les formes pero sembla força difícil per alguns...
Tots sabem que molta gent del forum viviu a Barcelona o l'area metropolitana on es força complicat viure situacions a l'hivern de neu o de fred intens, crec que per aixó, si alguns tenen o tenim la sort de viure en llocs mes dinàmics, cal que siguem especialment empàtics amb aquells que no tenen aquesta sort i, realment, no crec que la Vall d'Aran sigui un lloc aburrit climatologicament parlant...
Gaudiu del dilluns!!!
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018
-
-
Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 12.6ºc, mínima 9.4ºc, 85% humedad, 1022 hpa, viento en calma y despejado. Pongo 2 fotos de MARGARIDA BONET, la primera de ayer por la tarde desde els arrossars de Pals y la otra de esta mañana desde Calella. Buen seguimiento.
DUFK9KoX4AARyZe.jpg
DUIObwTW4AA0GOT.jpg
-
Acollonant la part en negreta, nanu. Si ara et contestés com et mereixes què passaria? Em sembla lamentable tot el post sencer que has posat.
Sobre el “partes de neu” de les estacions podríem parlar pàgines senceres, però qualsevol semblança amb la realitat és de casualitat són una auténtica vergonya. Només hi ha una estació en tot el Pirineu català i andorrà que dóna informació real.Salut
Mostrar másBon dia des de Gràcia!
Em sembla indignant el que s'ha hagut de llegir aquest cap de setmana. Espero que no tanquin el fòrum. Faltes de respecte, titllant d'ignorant a la gent quan després els mateixos deixen anar comentaris sense fonaments, que si debacle, que si desastre natural.
Per favor, no és per posar més llenya al foc però em sembla increïble que s'utilitzin segons quins adjectius sensacionalistes per definir una situació abans no hagi passat res.
1. Ha mort molta gent ha estat un drama per la Val d'Aran. Una debacle vamos, zona catastròfica.
2. Ha estat terrorífic, la garona s'ha emportat habitatges.
3. Ha estat un desastre natural, s'ha fos tota la neu per sota de 2.400 i s'ha inundat la Val d'Aran sencera.REALITAT... GAIREBÉ NI S'HA ENTERAT DE LES PLUGES BAQUEIRA-BERET!! I ja que no vols pujar a veure la realitat i fer fotos perquè quedaries tu mateix retratat Carles, ja te les ensenyo jo per webcam! Si tant et queixes per un front càlid en tot l'hivern amb jet de nord que dona molta precipitació, però fa pujar la cota, no vull ni imaginar-me com estaries visquent un d'aquells hiverns de llevants anticiclònics i que a la Val d'Aran no nevava ni a "tiros".
valdaran.jpg
Com es pot veure la neu HA AGUANTAT FINS A 1.500m a pistes. I encara teniu 105-160cm, a l'espera de noves nevades.
És indignant i frustrant pels que vivim fora del Pirineu. Que haguem d'aguantar queixes perquè cauen 100 litres i no 100cm, em fa fins i tot repugnància llegir queixes envers un episodi de precipitació tant bèstia que heu tingut a ple Gener. I si això és no tenir ni punyetera idea de la climatologia pirinenca, afirmar que serà un desastre natural i que hauran de tancar les estacions d'esquí ja no se ni sota quin argument s'aguanta això. Potser realment qui jutja és qui realment no té ni idea. Si coneixessim millor la zona, veuriem que fronts càlids de nord amb jet a favor degut a que la dorsal emputxa al darrera n'hem tingut a patades i potser no a cota 2.200/2.400m com enguany, però si a 2.000m, això ha passat i passarà tota la vida.
En fi, no vull tirar més llenya a un foc que ja està en brases. Però durant el cap de setmana no he pogut donar la meva opinió i ho faig ara.
NOMÉS DEMANO MÉS RESPECTE I EMPATIA PELS QUE NO VIVIM AL PIRINEU... QUE AQUI HEM D'AGUANTAR SITUACIONS INFINITAMENT PITJORS I AGUANTEM EL QUE SIGUI MOSSEGANT-NOS LES UNGLES!!!

-
-
Bones a tots, feia molt que no entrava. Pero crec que represento a molts que es conecten al forum i us llegeixen, i potser no hi participem tant per la manca de possibilitats de oferir dades i manca de coneixements.
Volia entrar avui per donar anims a tots aquells que feu possible el forum, administradors i moderadors, i per que el forum continui molts anys mes.
Sense voler entrar en polemiques, ahir mateix vaig poguer pujar dalt de tot de la bonaigua, pluja forta a dalt de tot, algo d'aiguaneu cap a les 12 del migdia. La neu a pistes aguantava molt be, m'imagino que estant trepitjada, i amb el gruix que hi havia no va ser tan problema.
De cara a les conques i rius del pirineu catala, potser hagues estat pitjor un temporal de sud, doncs la pluja hagues abastat molts mes indrets, mentres que amb aquesta situacio per exemple, a Sort gairabe no plovia, i a la Pobla i feia un bon sol.
Salutacions a tothom!
-
Efectivament, d’aigüestortes al sud la pluja molt limitada...com sempre en una situació del nord, que afecta zones de la vessant nord dels Pirineus i zones axials de la cara sud properes a la divisòria. Amb tot el mal està fet. La neu s’ha podrit tota sencera de 2000 cap avall, molts llocs de 1300 a 1800 m han perdut tota la cobertura nivosa que s’havia acumulat durant mesos. Aquesta ploguda pot marcar un punt d’inflexió en el mantell de neu en funció de com segueixi la temporada. Reitero que és un episodi molt negatiu en general.
Salut
Bones a tots, feia molt que no entrava. Pero crec que represento a molts que es conecten al forum i us llegeixen, i potser no hi participem tant per la manca de possibilitats de oferir dades i manca de coneixements.
Volia entrar avui per donar anims a tots aquells que feu possible el forum, administradors i moderadors, i per que el forum continui molts anys mes.
Sense voler entrar en polemiques, ahir mateix vaig poguer pujar dalt de tot de la bonaigua, pluja forta a dalt de tot, algo d'aiguaneu cap a les 12 del migdia. La neu a pistes aguantava molt be, m'imagino que estant trepitjada, i amb el gruix que hi havia no va ser tan problema.
De cara a les conques i rius del pirineu catala, potser hagues estat pitjor un temporal de sud, doncs la pluja hagues abastat molts mes indrets, mentres que amb aquesta situacio per exemple, a Sort gairabe no plovia, i a la Pobla i feia un bon sol.
Salutacions a tothom!
-
Bones,
Jo la veritat és que no sé si vaig tenir alguna cosa a veure amb tot plegat, sempre procuro ser respectuós. D'altra banda, penso que la contrastació d'opinions és saludable i no crec que la solució hagi de passar per vetar un tipus de pensament o l'altre.
Pel que fa a l'episodi pirinenc... si ha plogut, doncs perfecte B) . No us preocupeu tant per les pistes d'esquí que masses calers tenen ja. A més, divendres apunta a que ho tornarem a emblanquir tot fins ben avall.
A veure si, per fi, canvia la dinàmica i s'atura el flux de W. :whistle:
Com ens mereixem el que marca ara el GFS, dies i dies seguits de pluja... -
-
Bon dia
Iniciem ja la devallada tèrmica...encara mínima alta de 6.5ºC,el cel ben tapat de boira alta,ulls posats amb la nova situació a partir de dijous,i aviam si renovem un constructiu bon seguiment
-
Riu Garona al seu pas per es Bòrdes, un noi que anava borratxo ha caigut a l' aigua
IMG-20180122-WA0002.jpg
IMG-20180122-WA0003.jpg
-
Bon dia.
15 grados en Sants-Les Corts de Barcelona... temperatura ya mas contenida hoy. A ver si poco a poco los centros de acción se desplazan y permiten aunque sea nuevas situaciones y mas dinamismo.
Te has quedado a gustito Gasso realmente tu mensaje ya dos dias después de todo este rebombori y cuando las cosas ya se están calmando sales con un mensaje de una agresividad pasmosa, a mi me da igual yo no entro en estas discusiones pero recordarte a ti y a todos que Gracienc ayer de buena mañana pidió muy explícitamente y con gran cordura que ya se dejara de lado todo esto y nos centráramos todos exclusivamente en lo que nos gusta que es la Meteo pura y dura y deberíamos tenerlo en cuenta.
Un saludo a todo el forum y Feliz Feliz semana esperando pronto hacer un buen seguimiento cosa que por cierto nos volvería a unir a todos seguramente ! Yo espero así sea y así suceda.Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
-
-
Bon día, vista puesta ya a la espera del cambio del Viernes, con posibles chubascos en zonas del nord est en cotas mas bien medias, sobre 600-700 mtos, llegando incluso a la costa central.
Dariamos paso a las siguientes jornadas con temperaturas algo mas frescas de la epoca que tocaria, el Domingo posible llevantada, ojala se cumplan los mapas de ahora, estos dias atras solo se veian esas lluvias de Valencia hacia el Sur, en esta salida hasta nosotros rascariamos, aunque queda un mundo se tendra que seguir. -
Bon dia.
Estem esborrant missatges. Centrem-nos en el seguiment actual.
Gràcies.
-
Woowwww Alegrías en forma de mapas .... parece que la borrasca del fin de semana lo romperá todo...
[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180122/5c75b7b8ee3c8dc763e805f9a7b55a29.jpg]Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
-
-
Tota la sortida del GFS fa goig....però està tot molt lluny. Ja fa dies que el segon panell de tant en tant va mostrant “cosetes”. De moment sembla que el cap de setmana podríem tenir un episodi interesant. Primer divendres i després de cara a diumenge.
Salut
-
BON DIA DESDE PALMA
Traedme papel y lápiz para firmar la última salida del Gfs. Primero lluvia y despues nieve. Que mas se puede pedir.
BON SEGUIMENT -
Esta salida es para enmarcarla, ya se intuia que despues del frente del Viernes, agunos modelos ya daban esa subida del alticiclon a latitudes mas altas, con el consiguiente desalojo de aire frio hacia nosotros, queda un mundo pero la tendencia es buena.
-
-
Buenas tardes, en estos momentos tenemos 21,8ºC, con 41% de humedad y 1021 hPa.
-
Bon dia des de Castellví de la Marca.
Ara mateix : 17,2°c
T. mínima : 11,3°c
Pressió atmosfèrica 1022 hPa
Húmitat : 55%
Vent en calma de mestral
Cel serè
Apa sigueu feliços i bon seguiment !!Enviat des del meu ALE-L21 usant Tapatalk
-
Bona tarda,
No tinc massa temps per escriure a aquestes hores pero entre el cop de vent a 95 km/h de fa uns minuts i la sortida del GFS m'ha vingut un moment d'euforia. Es a molt llarg termini i ja es veurà cap a on va tot plegat pero no tenim massa oportunitats de veure mapes com els d'avui i a mes, els ensembles van en bona direcció... -
-
Ufff, si aquests mapes fosin per aquest mateix cap de setmana.... llastima que encara queda un mon!![Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180122/e0b35d6f5f6d4d21be950ee8404e5f02.jpg]
Enviado desde mi HTC Desire 626 mediante Tapatalk
-
bona tarda des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 19,3 graus i cel enteraniynat.
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!