SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018

  • [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DISSABTE dia 20 de gener[/size] de 2018;

    Canvi de temps. Arriba un front càlid que inestabilitzarà l'atmosfera a l'extrem nord del territori. Però recalco un petit detall: la probabilitat de gotellades i petits ruixats durant la pròxima matinada i fins demà a primeres hores a punts del litoral de Barcelona i sud de la costa Brava. Demà al matí aniran desapareixent. Nevada al Pirineu que s'anirà intensificant al llarg del migdia i la tarda sobretot a l'Aran i Andorra. Aquí alguns registres podran superar localment els 50-60 mm/cm. La cota de neu anirà pujant dels 1500-1600 fins als 1800 i fins als 2200 metres al Pirineu Oriental, on nevarà però de manera més feble (1 a 15 cm en general). Algun ruixat també al nord de l'Alt Empordà 1 a 7 o 8 mm). Variabilitat a la resta del territori.

    DISSABTE20-1a.png

    DISSABTE20-1b.png

    Vent que anirà a més al llarg de la tarda. Fort als Ports i cotes elevades del Pirineu. Moderat a intens a Tarragona, Vall de l'Ebre en general, zones elevades del Prelitoral, punts de Barcelona i L'Albera.

    Temperatura amb poques variacions respecte avui.

    DIUMENGE el temps serà més tranquil en general, encara amb alguns núvols, vent, i el més destacat: amb un ascens NOTABLE de la temperatura que demà comentaré amb més detall. Hi haurà diversos valors per damunt dels 20ºC a bona part del litoral i prelitoral, Segre, ...

    Que tingueu una molt bona tarda!

  • bona tarda des del barri del coll a la city, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 12,7 graus i cel amb nuvols.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • M'agraden les prediccions a llarg termini fonamentades, però jo no veig enlloc el gran canvi que ens estem imaginant pel febrer. És cert que tenim moltes ganes i que per probabilitats estadístiques podria ser, però no hi ha gaire més que això.

    Per altra banda, és increïble l'obstinació d'alguns amb el no estamos tan mal. Al cap i a la fi, suposo que és una de les formes de veure les coses des de la subjectivitat. El problema arriba quan es procura integrar als demés en el mateix plantejament.
    Això sí, si després no plou a casa en un episodi de pluges, canvi de l'optimisme irracional pel pessimisme radical.

  • Ufff... Aqui vas força errat, Masella també és privada. I allà obren sempre els primers i tanquen els últims, fan les temporades més llargues de tot el Pirineu, amb la poca neu que reben a principi de temporada, s'apanyen com poden. A part que moltes estacions d'esqui catalanes financiades no són ni rentables, no per la neu, sinó per l'accés o per la distància envers Barcelona i AMB, que no ens enganyem, facturen molt gràcies a això, no a la gent del Pirineu.

    D'altra banda, que us queixeu a la Val d'Aran per tenir una situació de pluges un cop en tot l'hivern, quan porteu rebent nevades des de meitats de Novembre a cotes de 800/1.200m, em sembla una mica de "senyoritos", sincerament. Entenc que això de la neu és un negoci, jo sóc esquiador i també m'encanta tot això, però siguem una mica empàtics, no cal fer un drama com si diumenge anessin a esfumar-se els gairebé 2 METRES DE NEU POLS que teniu a pistes, va home va.... :dry: És més, amb tant nord, igual acumuleu algo de fred al vessant més nord de l'estació i sumat a la quantiosa precipitació, amb sort no arribarà ni als 2000m la cota, uns 1800/1900 si la precipitació es persistent i intensa com es veu.

    Et convido a que vinguis un mes de Gener qualsevol a passar els 30 dies a Barcelona ciutat, llavors sabràs el que es queixar-se amb raó :whistle:

    Bon seguiment!!

    Gràcies per la invitació, però ja he passat més de 30 anys a prop de Bcn i conec perfectament les delícies del seu clima, per això precissament vaig marxar d' allà, i vaig marxar a una suposada zona champions en neu, i en un mes de Gener, el que un espera es això, veure nevar, per veure ploure ja m' hagués quedat allà, però la pluja es molt bona i necessària, que quedi clar, i per això, jo et convido a que vinguis a esquiar sota pluja intensa fins als 2000 m o més de cota, és una experiència molt divertida i refrescant, ja veurás com t' agrada!

  • Hola bona tarda.

    Avui minima prou baixa a Badalona amb 6,1°C
    Situacio modelistica a llarg termini prou interesant,aviam si per una vegada per totes canviem patro i tenim els dinamisme que ens agrada a tots,de moment per aquesta nit/matinada podriem tindre Rebufet cap a la costa central,cap de setmana amb precipitacions com ja aneu comentant i plujada de les temperatures.

    Salutacions Joan.

    Aviam si vaig entran una mica mes.

  • Bona tarda des de Palazuelos, dia assolellat i càlid tot i que una mica menys que ahir.

    La mínima ha estat de 1,3ºC i la màxima 9,6ºC.

    Ara tenim:

    8,6ºC
    71%
    vent de N 3 km/h
    1025 hPa.

    La previsió indica temps força estable, núvols i clarianes, i temperatures a la banda alta per l'època. Per aquí en part anirà bé per a que la terra acabi d'empassar tota l'aigua que hem tingut aquests dos últims mesos. Ara, que no s'hi estigui massa temps, que la muntanya encara necessita neu per a la que a la primavera els rius baixin amb ganes.

    Us poso unes fotos d'avui a la rodalia de Segovia.

    IMG_20180119_091403.jpg

    IMG_20180119_092335.jpg


    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Per altra banda, és increïble l'obstinació d'alguns amb el no estamos tan mal. Al cap i a la fi, suposo que és una de les formes de veure les coses des de la subjectivitat. El problema arriba quan es procura integrar als demés en el mateix plantejament.
    Això sí, si després no plou a casa en un episodi de pluges, canvi de l'optimisme irracional pel pessimisme radical.

    AMÉN!!!

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • Pues yo el lunes 22 quiero ir a Puigcerdá aprovechando que parece que no va a nevar, que es lo que interesa. Si no aprovecho esta ventanita ahora, entre meteorología y días libres de mi marido, no sé cuando lo voy a hacer. Me puede confirmar alguno de los que entendéis de esto el pronóstico de AEMET de que ese día estará despejado y sin heladas por la tarde?

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • M'agraden les prediccions a llarg termini fonamentades, però jo no veig enlloc el gran canvi que ens estem imaginant pel febrer. És cert que tenim moltes ganes i que per probabilitats estadístiques podria ser, però no hi ha gaire més que això.

    Per altra banda, és increïble l'obstinació d'alguns amb el no estamos tan mal. Al cap i a la fi, suposo que és una de les formes de veure les coses des de la subjectivitat. El problema arriba quan es procura integrar als demés en el mateix plantejament.
    Això sí, si després no plou a casa en un episodi de pluges, canvi de l'optimisme irracional pel pessimisme radical.

    Company "estamos tan mal" com ho estàvem el 2008 (avui en Molina ha mostrat unes imatges del 2008 del Pantà de Sau pitjor que les d'avui mateix), com ho estàvem al 1999 i com tantes altres vegades abans. Agradi o no agradi, aquest és el clima d'aquest país. Irregular, amb anys més freds i anys menys, amb anys plujosos i anys menys. i així seguirà. També no dubto que seguiran les queixes d'aquells que voldrien viure a Escandinàvia i els ha tocat viure a la Mediterrània...

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 7,3ºC
    Mínima: 0,3ºC.
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenomens observats: rosada matinal, boira
    Visibilitat: dolenta
    Cel: tapat de boira fins a primera hora de la tarda, llavors s'ha asserenat ràpidament, ara amb 1/8 Ci, Cu
    Vent: fluix de mestral

  • Bona tarda!,

    Aquesta tarda, entre les 16 i les 17h han caigut algunes gotes que han arribat a mullar el terra a Sta. Cristina d'Aro. A St. Feliu ho he trobat tot sec, encara que també han caigut gotes, segons els meus pares.

    Ara mateix, a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 12,3ºC
    Humitat: 78%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 8,6ºC
    Pressió: 1020 hPa.
    Temperatura mínima: 5,0ºC (07:50h)
    Temperatura màxima: 12,9ºC (15:02h)
    Precipitació des de les 00h: ip.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Pues yo el lunes 22 quiero ir a Puigcerdá aprovechando que parece que no va a nevar, que es lo que interesa. Si no aprovecho esta ventanita ahora, entre meteorología y días libres de mi marido, no sé cuando lo voy a hacer. Me puede confirmar alguno de los que entendéis de esto el pronóstico de AEMET de que ese día estará despejado y sin heladas por la tarde?

    Dilluns no glaçarà, tindran alguns núvols sense conseqüències i la màxima pujarà per damunt dels 10º ;)

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Tot i que sembli lluny la primavera els ocells estan ben despistats, avui ja he vist dos puputs, són ocells de calor, vaja del bon temps, però no és la primera vegada que en veig a ple hivern amb temperatures suaus com les d'avui, sobretot al migdia, amb tot el dia no s'ha mogut cap fulla.
    Ara mateix: 9,8 °c
    temp máxima. 11,6°c


    Enviat des del meu ALE-L21 usant Tapatalk

  • Bona tarda a tothom!;A Girona tenim en aquests moments 11'2ºC,72% d'humitat amb 1018 hpa.Tot i la pujada de temperatures prevista per aquest cap de setmana i gran part de la propera aquí tenim un pronóstic envers les temperatures primer de cara a finals de la propera setmana:
    DT6F3_sVMAAY4Q5.jpg
    i la següent:
    DT6F3_tVwAEEgiT.jpg
    On s'observa primer un important refredament a Eurasia i posteriorment un refredament cap a Europa central i occidental inclosa la nostre zona potser amb tendéncia a tenir inestabilitat,veurem la seva evolució.Bon seguiment

    Girona.

  • Tot i que sembli lluny la primavera els ocells estan ben despistats, avui ja he vist dos puputs, són ocells de calor, vaja del bon temps, però no és la primera vegada que en veig a ple hivern amb temperatures suaus com les d'avui, sobretot al migdia, amb tot el dia no s'ha mogut cap fulla.
    Ara mateix: 9,8 °c
    temp máxima. 11,6°c


    Enviat des del meu ALE-L21 usant Tapatalk

    Bona tarda Josep, l'any passat també en vàrem parlar de les puputs, degut a l'increment de temperatures alguns exemplars estan cambiant d'hàbits i opten per no emigrar, no obstant tenen la capacitat de desplaçar-se uns centenars de km per la geografia peninsular buscant les millors condicions o fugint d'algun fenòmen metereològic local.

    De continuar aquesta tendència alcista de les temperatures començarem a veure més comportaments "anormals" tan de la fauna com de la vegetació, amb brotacions hivernals en els llocs assoleïats aprofitant la "beningnitat" enfront de la "duresa" estival!