SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2017

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 9,7ºC
    Mínima: 4,2ºC.
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenomens observats: boirina i rosada matinal
    Visibilitat: regular
    Cel: cel força tapat de núvols alts i mitjencs tot i que amb algunes clarianes sobretot al matí, ara amb 7/8 Cs, Ac, As, St
    Vent: cops moderats de mestral a partir de primera hora de la tarda

  • Bones,

    Malauradament la borrasqueta amb neu a cotes mitges per Reis sembla que només serà un parèntesis dins la dinàmica iniciada aquesta setmana. Sembla que el fred d'hivern li costarà de tornar... o ja no tornarà fins l'any vinent?

    Bon inici d'any ;) ;)

  • us desitjo feliç any nou amb moltes sorpreses meteorològiques i sobretot, que quan finalitzi el 2018 seguim gaudint de la nostra passió tots.
    Una abraçada, família


    images_2017-12-31.jpg

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bones,

    Malauradament la borrasqueta amb neu a cotes mitges per Reis sembla que només serà un parèntesis dins la dinàmica iniciada aquesta setmana. Sembla que el fred d'hivern li costarà de tornar... o ja no tornarà fins l'any vinent?

    Bon inici d'any ;) ;)

    Bona entrada d´any a tots.

    Company esperem que no sigui que l´hivern es quedi reduit al Decembre, el qual recordem ha estat sec al extrem i, tot i que fred, no ens ha donat cap entrada freda de llarga durada.
    Pels que busquem quan arriven aquestes dates la entrada freda per autonomasia i la dosis de neu a cotes baixes seguirem de mala sort; els index han tornat a empitjorar i en la situaciò propera "fallen" masses elements; en 1º lloc l´anticiclò meridionalitza massa cap a l´oest, la zonal es encara massa forta i rapida, no es forma un consistent pont anticiclónic, Europa no esta freda, i quan sembla que es vol donar aquest petit i esquifit bloqueig el passadis fred no reb cap mena d´alimentaciò freda del norest; el resultat sembla que serà que podríem tenir pluges :) però amb neu a cotes mitjanes :( i tornant la zonal a agafar empempta desprès. I la veritat es que no sembla que això hagi de variar ja massa. Tot plegat quedarà amb un intent, un miratge, una esperança que ha volat.

    Però com cal gaudir, ens quederem amb les pluges i amb alguna glaçadeta ;) a posteriori quan entri l´anticiclò que tampoc sembla que hagi de ser massa fred. Per tema neu i fred caldrà seguir esperant que encara queda hivern ;) .

    Bon seguiment I BONA ENTRADA D´ANY

  • Bona tarda des de Riudoms (Baix Camp),

    tanquem l'any amb una pèssima quantitat de precipitació de 295.6 mm... :evil: (segons la meva Davis vantage vue)

    Esperem que el 2018 ens acompanyi meteorològicament parlant, i en tot els altres sentits també! ;)

    Salut i espero participar al fòrum més sovint durant aquest any nou :silly:

    Riudoms (Baix Camp)-121 m altitud

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 15,7ºC
    Humitat: 52%
    Vent: Fluix, S (9Km/h)
    Punt de rosada: 5,9ºC
    Pressió: 1011 hPa. (baixant)
    Temperatura mínima: 8,2ºC (07:33h)
    Temperatura máxima: 15,9ºC (13:51h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Feliz año compañeros y gracias por todos los buenos momentos y por compartir afición.

    advance-happy-new-year-2018-wallpaper-hd1.jpg

    Zona alta de Barcelona, en donde cuando llueve el agua nunca se queda estancada

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 14,2º i 48% d'humitat. Cel que s'ha tapat completament de núvols alts i mitjans i vent que novament s'enforteix, de l'oest-nord-oest de 23 km/h amb un cop fa pocs minuts de 53 km/h. Malgrat la temperatura suau, la sensació és d'una certa fredor. Màxima 16,8º.

    Aquesta nit i matinada alguna nevada amb el pas del front i de matinada alguns ruixats entre l'Empordà i la Selva.
    Demà a la tarda reactivació de la nevada al Pirineu. Dimarts novament alguna nevada sobretot a la cara nord. Ambient suau dimecres i dijous per iniciar divendres una situació força engrescadora, per fi podríem regar, poc o força, ja veurem. Ara que veiem la possibilitat de pluja, ara volem fred :pinch:

    Ara us explicaré, com a cloenda d'any, unes sensacions que he tingut tota la vida, des de petit, i us les intentaré transmetre, a veure si ho aconsegueixo:

    Quan tenia 6 o 7 anys cap endavant em passava hores gaudint amb la pluja, la tempesta, la neu, el vent, fred, fos el que fos, però sempre gaudia. Han passat uns quants anyets :whistle: i em continua passant el mateix. Ahir dissabte vaig estar passejant per l'avinguda del Tibidabo amb la ventada de 82 km/h i vaig gaudir moltíssim, arrossegant els peus per la gruixuda catifa de fulles de plataner, escoltant el xiular de les ràfegues que s'aproximaven. Aquest mes he tingut vivències fantàstiques, camps gebrats, sensació d'un fred tallant a la cara...crec que els que gaudim amb tots aquests fenòmens som uns privilegiats. Si no plou...ja farà vent o fred o pluja o el que sigui. Si estem esperant un determinat fenomen i no arriba, malament anirem, no podrem gaudir d'altres fenòmens. Per descomptat que tinc unes ganes tremendes de veure nevar i de tenir un temporal de pluges o una siberiana. Hem d'aprendre a gaudir del que hi ha.

    Una prova del que us comento: aquesta fotografia me la van fer els meus pares d'amagat. Això és Llançà on estiuejàvem, i quan feia tramuntana me n'anava al terrat i amb una "bandera" collita pròpia amb passava llargues estones veient-la onejar :blink: pot semblar que em faltés un cargol, però era feliç :woohoo:

    Poc abans de les 12 de la nit farem el canvi de seguiment.

    Us desitjo a totes i tots que tingueu un 2018 ple de bones vivències!!!

    Llan67.jpg

    En una estona el Guerau també us dirà alguna cosa...avui està molt pesadet :angry:

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon any família meteorològica!!! Deixem enrera un 2017 per oblidar meteorologicament parlant i encetem un 2018 amb esperances i il.lusions esperem que aquest any sigui el nostre, ni de bon troç podem donar la temporada per finiquitada queda molt!!! Em de disfrutar del que ens vingui, encara que jo ja he vist nevar aquest any, anhelo una nevada arreu del país!!!
    Que tingueu una bona entrada d'any, salut!!!

  • Ostres Alfred gracies per la foto ¡¡¡ es entranyable de debò :) com loable es el fet de poder gaudir d´un ampli ventall de fenomens però crec que no es una questiò "d´aprenentatge"; hi ha coses, penso, que ja venen "de fabrica" i dificilment es poden canviar com es la ceguessa per la neu i el fred quan arriva l´hivern; us asseguro que a d´altres epoques de l´any be que gaudim amb altres fenomens fins i tot ¡¡de la calor i dels termometres petant mercuris ¡¡ :woohoo: .
    En la meva opiniò, crec, que al fons de la questiò es tracta d´acceptar-nos com som sense cap lluita per intentar ser una altra persona. Som aixi, i feliços a la nostra manera, ho aseguro ;)

    I molt bona entradota d´any per tu Alfred i per tots ¡¡¡ :woohoo:

  • Últim dia de l'any, i fent millores.... No sé si aquest 2018 portarà fred, neu, pluja, vent o res, però estem casi preparats!!

    És maca eh!!

    IMG_3394_2017-12-31.JPG

    Aquí al costat de la digna PCE...

    IMG_3393_2017-12-31.JPG

    Falta acabar la instalació, posar vents, baixar el sensor de temperatura, però fa goig

    IMG_3396_2017-12-31.JPG


    En fi, us desitjo un gran 2016.... dic 2018!!! a tots!! i Visca la meteo per molt que ens maltracti!!

    Feliç...

    [Imagen bloqueada: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/25024748_1986484284959256_4651732289200324608_n.jpg]

    Estació: Oregon WMR300

    I've run every red light on memory lane
    I've seen desperation explode into flames
    And I don't want to see it again.

  • Bona nit,

    Aquest any 2017 em quedo amb uns bons temporals de Mar, destacant molt especialment entre el 20 i 23 Gener, déu nidó quines onades vam veure a la platja de Pineda :whistle:

    La calor infernal amb un sol cremador pel mes de Juny-Juliol i Agost, tela els dies que vam tenir juntament amb la extrema sequera.

    I uns mesos de Setembre i Desembre en que hem estat ben fresquets :cheer:

    Precipitació total recollida 2017, Pineda Centre 520'6 lm2 i Pineda Nord 541'7 lm2 , per sota la mitjana que són uns 650 lm2.

    I ja que estem amb una Tardor-Hivern ben seca, així està el riu La Tordera en el seu tram baix, a poc més de 500 metres del mar, sembla un desert i més propi de l'època estival :unsure:

    P1010465.JPG

    P1010466.JPG

    A veure si 2018 ens porta moltes pluges i uns bons freds ;)

    Bona entrada d'any i salut a tots els companys/es del Fòrum, així com també els que no postejen mai, però que estan seguint el peu del canó la Mèteo en aquest excelent Fòrum de Meteorologia ;)

  • Bona tarda.

    Per aquí a Belianes avui hem tingut un dia amb el cel enterenyinat per núvols alts i mitjos i un ambient suau però no tant com ahir, avui hem fet una màxima de 11,6ºC, ara mateix tenim 8,6ºC i una pressió amb tendència a la baixa de 1014 hPa, bufa una mica de mestral.

    Tancarem el 2017 amb 343 litres, un parell més que l'any passat. En el total dels darrers 3 anys hem recollit l'astronòmica xifra de 918 litres, amb 3 anys!!! amb això està tot dit.

    Us desitjo un MOLT PROSPER I FELIÇ ANY NOU, que la vida us vagi molt bé en tots els aspectes i per descomptat també meteorològicament parlant.

    Bon seguiment i bon any nou.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Doncs el Guerau no vol escriure, està enfadat per què li toca guàrdia, tot i això m'ha dit que us digui que tingueu un 2018 bé (una mica sonso, no?), està preparat per passar la nit ben acompanyat... :whistle:

    Gueraupesadet.jpg

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Hola gent, us deixo quatre dades de desembre i anuals:

    Temp. min.: 0,5º, el dia 13. Mitjana minimes: 3,7º
    Temp. max.: 17,9º, el dia 30. Mitjana maximes: 12,3º

    Pluja: 5,6mm. Acumulat anual: 480,2mm. ( crec que en algun mes pasat en vaig posar de mes :blink: )
    Ens han faltat mes de 150mm. per arribar a la mitjana, any sec, doncs.

    En quant a les mitjanes, encara que sembli mentida, han quedat mes curtes que els darrers anys, per trobar-ne de similars, hauriem de recular al 2012.

    Ara mateix tenim 13,2º, pressiò de 1013 hPa. i humitat del 71%

    Fins l'any que ve :lol: :lol: