SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2017

  • Bona nit.

    Iniciem el desembre amb una situació extraordinària i podem qualificar-la així perquè poques vegades registrem temperatures a 5500 metres de menys de 35º sota zero. Dia 1 de desembre meteotrepidant ;)

    Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 7,2º i 41% d'humitat amb vent de l'oest-nord-oest de 24 km/h amb cops de 40 km/h. Nit per estar ben arrecerat.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Hola! Ara mateix a L'Hospitalet-Can Boixeres, 7,6ºC i baixant... la mínima d'avui s'ha quedat en 5,3ºC a les 07:47. Veurem demà com ens llevem :P

    A gaudir del fred i del que pugi passar!

  • Carregant piles !!!!...i crec que t'has quedat curt Alfred, ens arriben a posar un nucli proper a la -38 amb alçada geopotencial als 5300 i pico. Una veritable bestialitat!!!!

  • Entrada freda de champions!!!
    No entenc com es pot dir vista i no vista :S . Es el que te fixar-se nomes amb la isoterma psicològica de la iso -5. Estem on estem, i aquí amb una iso 0 ja vol dir, i més en aquestes dates, que hi ha irrupció freda. Portem ja dos dies de cru hivern i els que queden.Altre cosa és pretrendre tenir una advecció `gelida durant quatre dies seguits...això ni al 56. Hem tingut una advecció polar marítima i seguidament tindrem una àrtica i després de les adveccions i en funció dels centres d'acció de com es posicionin, els efectes seran uns o altres. I aquest cop sembla que l'anticicló mantindrà ambients gèlids, sobretot en quant a mínimes.Per aquesta regla de tres, al 2001 també haguessim dit que era una entrada freda vista i no vista, la advecció va durar escassament 24 hores. Que els hi expliquin a zones interiors que encara ho conserven en la memòria.

  • Meteotorre tens un privat!!!

    A Premià ara mateix 8,6º a baixat fins els 8,1º però ara fa vent del ONO i a remuntat el termòmetre.
    Demà i Dissabte dies interessants amb sorpreses o no blanques en alguns punts a cotes de 200-300 metres.
    Tot i que la bomba freda de -38º-39º pot fer baixar la cota a 0 metres clarament si precipita be.

    Dissabte a Diumenge la matinada serà gèlida!!!.

  • Meteotorre tens un privat!!!

    A Premià ara mateix 8,6º a baixat fins els 8,1º però ara fa vent del ONO i a remuntat el termòmetre.
    Demà i Dissabte dies interessants amb sorpreses o no blanques en alguns punts a cotes de 200-300 metres.
    Tot i que la bomba freda de -38º-39º pot fer baixar la cota a 0 metres clarament si precipita be.

    Dissabte a Diumenge la matinada serà gèlida!!!.

    Tu també en tens un :cheer: :cheer:

    Farà fred!!!!

  • Bona nit!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: [color=#000088]3,8ºC[/color]
    Humitat: 73%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: -0,6ºC
    Pressió: 1016 hPa.
    Temperatura mínima: [color=#000088]3,4ºC[/color] (23:27h)
    Temperatura màxima: 12,3ºC (15:27h)

    Precipitació del mes de novembre: 23mm.
    Precipitació annual acumulada: 348mm.

    Bon seguiment i fins demà!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • La última sortida del AROME nefasta. Ho ha tret tot. Tot i així, a partir d'ara val més la observació in-situ que mirar models generats per un ordinador B)

  • GFS modelitzant tmb precipitacions de neu per dissabte a la Costa Brava perlitoral i litoral!! :woohoo:

    Quieres decir que en mi zona podremos ver alguna nevadeta este sábado?
    Temperatura actual en Calella de P. 3°c, máxima 10. 5°c, 63 % humedad, 1015 hpa, viento en calma. Buen seguimiento y a esperar a ver que pasa mañana.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Quieres decir que en mi zona podremos ver alguna nevadeta este sábado?
    Temperatura actual en Calella de P. 3°c, máxima 10. 5°c, 63 % humedad, 1015 hpa, viento en calma. Buen seguimiento y a esperar a ver que pasa mañana.

    No sería para nada descabellado.

  • Bona nit,
    Entrada freda de champions!!!
    Aquí tenim 3'5 graus, ben poca cosa espero, encara que els models hagin millorat respecte a precis, ens posen alguna coseta al mati aquí al pla..
    Arriba l'hora de la veritat, aviat treurem l'entrellat a tot plegat.
    Sembla que els grans models es posen d'acord i a finals de la setmana que pel pont tindriem una segona glopada, aquesta podria portar més inestabilitat i portar pluges generals que bona falta que fan.
    Molta sort i bon seguiment i a gaudir de les sorpreses que de ben segur que es produiran ;)

  • Bona nit.

    Aquí a Belianes ara mateix tenim 2,8°C de temperatura, molt més alta que ahir a la mateixa hora quan ja feia estona que estava glaçant, i es que ja fa estona que ha començat a bufar un vent de mestral moderat, per això avui no baixa tant.

    Jo per aquí no confio pas veure nevar ni que sigui de manera anecdòtica, amb aquesta situació ja seria una sorpresa veure algun núvol, el més habitual es tenir cel seré i vent. De totes maneres ja veurem que acaba passant, demà sortirem de dubtes.

    Bona nit i bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.