SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JUNY 2017

  • Buenos días desde Calella de P., despues de más de un mes por fin ha llovido :P :P , 1.50 litros, ahora ya no llueve, temperatura actual 22.7ºc, 31ºc de xafagor, mínima 20.9ºc, 95% humedad, 1017 hpa y viento en calma. Os pongo 2 fotos de MARGARIDA BONET desde el FAR E SANT SEBASTIÁ cuando se acercaba la lluvia. Buen seguimiento.
    DDJP5EuWAAACRr3.jpg

    DDJYY9CXYAASx1v.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon día amb una mínima de 22´7ºC elevadísima tenint en compte que pel Juny el normal es no tenir ni una Tropicana i ja en porto un bon grapat.

    Sembla però que aquest calidissim mes (porto una increíble desviaciò de +3´5ºC) podría acavar d´allò mes divertit; tot molt verd e insegur en cara però sembla que a partir sobre tot de Dimarts-Dimecres podría entrar un fort solc-talveg que contrastaría amb la forta i anormal calor acumulada donant tempestes algunes d´elles molt maques (o massa maques :woohoo: )amb la formaciò de mesobaixes, cosa que no seria d´extranyar tenint en compte la tempe insolita del mar.

    Un mes de Juny calidissim i sequissim però, caura tot de cop i amb mala llet? doncs pinta maneres, ja veurem.

    Bon seguiment

  • bon dia des de cabrils (baix maresme) temperatura actual 24.3º :woohoo: :woohoo: humitat del 73% cel tapat vent en calma i ha caigut un petit ruixat però ha estat inapreciable,moltes coses a dir...
    fa una setmana semblava que s'havia d'acabar el mon amb la calorada que s'ens tirava a sobre, finalment la cosa ha quedat força esquifida, nomès un dia aquesta setmana hem assolit els 30º i les mínimes encara que altes força suportables entorn els 19/ 21º des de dijous, dimecres va baixar de 18º.
    Ara que s'anuncien canvis, esperem que no es desinflin... perque de cara a dijous divendres, podriem veure neu al pirineu per damunt dels 2200/2500 metres, Tela!!! no és extrany però feia temps que no passava, crec que el darrer cop va ser juliol de 2014, corregiu-me si m'equivoco ja que ho dic de memòria, en tot cas ja veurem que acaba passant... :lol: :lol:
    si avui aguant el dia força cobert s'estrà de conya, si s'obre el dia suarem la cansalada ja que la humitat és força elevada, per cert la mínima d'aquesta nit, ha tornat a ser alta 21.5º degut als núvols, però una certa brisa aliviava la cosa.
    a gaudir d'aquesta treva d'avui i de la que s'espera que tinguem... que podria perllongar-se fins ben entrat juliol (de fet la primera desena de juliol, estadísticament te una mitja més baixa que la darrera de juny.)
    fins aviat.

  • Bon migdia!,

    El ruixat d'aquest matí no ha arribat al litre, però ha mullat bé els carrers. Ara mateix tornar a plovisquejar a St. Feliu.

    Dades actuals:

    Temperatura: 23,0ºC
    Humitat: 75%
    Vent: Fluix, ESE (8Km/h)
    Temperatura de xafogor: 29,3ºC
    Punt de rosada: 18,5ºC
    Pressió: 1016 hPa.
    Estat del cel: Cobert. Plou dèbilment (F2)
    Precipitació des de les 00h: <1mm.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 29,4ºC con 74% de humedad, viento del S a 3 km/h y 1014,3 Hpa con 926 W/m2.

  • Bona tarda des de Sevilla San Pablo, temperatura de 32'7C, mínima de 22'1C.

    Se'ns crema Doñana :( , la columna de fumar ja es visible des de l'àrea metropolitana W a la capital andalusa. Per ara diuen 3000 ha afectades.

    1498385352_625277_1498385537_album_normal.jpg

    1498385352_625277_1498385411_album_normal.jpg

  • Bona tarda des de Palazuelos, durant el migdia fa una estona han caigut algunes gotes, res a destacar. Ara tenim 26,1ºC 33% d'humitat vent de SSO 12 km/h 1011 hPa. i cel ennuvolat.

    Us poso unes fotos d'aquest matí a la rodalia del poble.

    A gaudir del canvi!

    Molta sort i bon seguiment!

    P.D: Una llàstima l'incendi de Doñana, un parc ja prou deterioriat per algunes pràctiques :( Moltes gràcies GerardLH per tot el que ens expliques de la teva zona, molt interessant sempre :)

    2017-06-25-10292.jpg

    2017-06-25-10293.jpg

    2017-06-25-10294.jpg

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona tarda des de Llavaneres,

    Dades actuals:

    27.1ºC
    75% d'humitat
    1016 hPa

    Durant el matí hi ha algún ruixadet de curta durada. Foto de l'estat del cel de fa una estona:

    IMG_20170625_144646.jpg

    Imatge de satèl·lit actual:
    IMATGESAT.png

    Pel radar encara es poden veure alguns ruixats dispersos: https://catradars.meteosearch.es/

    Bon seguiment!

  • Bona tarda,

    Quin diumenge més agradable, sembla que no pugui ser :cheer:

    Avanç de previsió per dimecres i dijous, amb Inestabilitat i Refrescada general.

    A travès del model GFS, Pressió Geopotencial a 500hpa i anomalies previst per dimecres.

    Podem veure com una massa freda a tots els nivells i força inestable s'acosta desde el Cantàbric, fent desplaçar la massa càlida cap a l'est del continent.

    A la frontera de les 2 masses d'aire i amb vents dominants del SW canalitzant-se pel Golf de LLeò i Ligúria, han de propiciar una extensa zona molt favorable a la formació de tempestes intenses, acompanyades de fenòmens violents, com pedregades i ventades..

    En tota l'àrea assenyalada, és on s'espera intensa activitat tempestuosa a partir de dimecres i dijous, el NE peninsular però especialment nord Itàlia, Suissa, Austria i zones pròximes les tempestes seran notícia amb risc d'aiguats considerables.

    geop.png

    A Catalunya ho anirem seguint, ja que dimecres i dijous podem tenir sarau en algunes comarques..

    La refrescada sembla que serà ben evident, pel que fa a les màximes per dimecres 28 Juny, ho podem veure gràcies el model centre europeu ECMWF.

    ecmwfwe28ju.jpg

    Bon seguiment ;)

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 23,7ºC
    Humitat: 83%
    Vent: Fluix, SSE (8Km/h)
    Temperatura de xafogor: 31,5ºC
    Punt de rosada: 20,3ºC
    Pressió: 1014 hPa. (baixant)
    Estat del cel: Molt ennuvolat.
    Temperatura mínima: 22,1ºC (07:34h)
    Temperatura màxima: 24,4ºC (00:00h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda

    Aqui també hem recollit 1 litre sumant tots els ruxadets inapreciables fins el mig-dia, a partir de llavors,el cel s'ha aclarit mes però no del tot,remuntant la temperatura,calor molt frenada i xafogosa,ara vent de SSE I torna a estar ben tapat, la cosa es posa interessant ,una tongada de pluges i tempestes apunta per ponent,independenment,també arriben tempestes pel NW,Val d'Aran i Pallars...i demà mes,Bon seguiment

  • Bona tarda desde vielha, per aquí ja fa mitja hora que plou amb alegría i va refrescant,
    Adéu a la calor per uns quants dies,i pot ploure cada jornada fins dissabte i es molt probable que dimecres/divendres es puguin enfarinar els cims més elevats del Pirineu, fantàstic :cheer:

    20170625_191522.jpg

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 24,3º i 75% d'humitat. Cel tapat amb alguns núvols baixos i força de mitjans. Vent del sud-est de 6 km/h. Màxima 26,2º i mínima 22,3. Petit ruixat al matí, em diuen que s'ha escoltat algun tro i 1 litre.
    A Maçanet de la Selva màxima 25,9º i avui els boscos han gaudit d'una jornada sense sol i amb minses precipitacions de 0,4 litres. La bona notícia és que he observat que el bosc, malgrat estar força mancat d'humitat, encara no pateix un estrès tan acusat com el d'ara fa un any i moltes plantes arbustives encara estan amb les fulles alçades.

    Demà notable xafogor, més que avui i dimarts tampoc es quedarà curta, però a partir de dimecres, al matí o al vespre, depenent de la zona, s'inicia arreu una notable baixada de la temperatura. Precisament a partir de dimecres l'anticicló de les Açores pujarà de latitud, ajudant a aprofundir el solc cap a nosaltres. Força aire fred en altura, combinacions de masses d'aire, tampoc faltarà el mestral...tot plegat per seguir-ho atentament.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva