SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JUNY 2017

  • Bon dia.

    Iniciem el mes de juny amb una temperatura a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona de 19,2º i 68% d'humitat. Cel 3/8 amb altocúmuls i vent del sud de 5 km/h.

    El més interessant sens dubte, el canvi de temps del cap de setmana. Ben pendents estarem, no tan sols pels ruixats i algunes tempestes que ens podran afectar -atenció diumenge tarda/nit-, també per la notable refrescada que es registrarà, sobretot a partir de diumenge. A gaudir-ho!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • PREVISIÓ DIJOUS 1 JUNY

    Matí molt tranquil amb conjunt amb algunes restes de núvols a primeríssima hora cap al nordest que ràpidament aniran marxant. Domini del sol arreu del territori.

    Tarda amb creixement de nuvolades a bona part de la meitat nord i també cap als Ports i la zona entre la llacuna i l'altiplà central. Domini del sol i amb cels força asserenats a bona part de les comarques de Barcelona i Tarragona.

    Esperem tempestes de tarda especialment al nordest fins i tot arribant alguns ruixats fins al mateix litoral de la Selva o extrem nord del Maresme. Ruixats també a punts de muntanya de la resta de la meitat nord. Risc de ruixats o tempesta cap als Ports.

    També risc d'algun ruixat potser acompanyat de tempesta, en aquest cas molt localitzat i de poca extensió, al voltant de la llacuna i la Panadella.


    mati_2017-06-01-2.png

    tarda_2017-06-01-2.png

  • Bon dia!
    Dades actuals de Cardedeu (Meteoclimatic)
    Remperatura actual 16,1ºC
    Humitat 84%
    Pressió 1019 hPa
    Feliç dijous i bon seguiment!

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon dia a tothom. Avui hem inagurat l´estiu meteorològic amb una mínima d´11,8º i cel mig enlleganyat , però amb presència de sol i ara tenim 14,5º. Ahir , finalment , arribàrem als 25,5º de màxima . Finalment , dir que en el mes de maig , han caigut 35,8 litres i en total , des de gener , hem recollit 250,8 litres. A veure què recollim aquest mes , començant per avui mateix. :cheer: . Passeu un bon dijous.

  • A Anglaterra i a la resta de nacions del Regne Unit, el mes de maig ha estat també càlid ( +1.4C) i sec (79% de la mitjana). La primavera en el seu conjunt, de les 5 més càlides amb dades des del 1910.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 22,7ºC con 65% de humedad, viento del SSW a 6 km/h y 1016,7 Hpa con 360 W/m2.

  • Bon dia

    Aquest matí,una mica mes de fresca ja que el cel esta ben seré,13ºC de mínima, ara arriben bandes d'altocúmuls,els nostres aliats ! imatge de les 08:40h,camps que es van secant,però hi han amapoles obstinades...tanquem el Maig amb quasi 20 litres,molt baixa,com a molts indrets,aviam aquesta tarda...
    IMG_46292.JPG

  • Bon día des de Rubí.
    Ara mateix 23.2°C...i mínima de 15.7°C.
    Avui la primera meitat del día, romandrà assolellat arreu...a partir de la tarda...creixament de nuvolades a tot el Pirineu i prepirineu (especialment bergueda/solsones/nord d'osona)..aquestes també podrien fer acte de presencia a la transversal i nord del montseny....segons vagi avançant la tarda aquestes tempestes podrien arribar cap al nord de la selva/pla del estany/gironès..pero en teoría ja no seríen tant importants...i ho faria ja quan tot comenci a desinflar.
    A la resta del territori domini del sol...excepte a les comarques del ebre on al tarda...les encluses de les tempestes de la Ibérica,deixarien el cel mig enteranyinat...potser alguna alguna tamborinada podría llepar la zona dels ports..pero nomes potser.
    En fi...Bon seguiment...i amb un ull posat a partir de dissabte a la nit..on podría inestabilitzar-se la atmósfera de manera destacable i bastant general.


    Enviado desde mi LG-H815 mediante Tapatalk

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 21.4ººc, mínima 16.2ºc, 75% humedad, 1020 hpa, viento flojo de xaloc 6 km/h y medio nublado. El mes de mayo solamente ha llovido 9 litros. Foto de MARGARIDA BONET desde el FAR DE SANT SEBASTIÁ. Buen seguimiento.

    DBNkcyfWAAEUHTp.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Adjunto el post d'ahir a seguiment de Juny ;)

    Bona nit,

    Aquest dijous començament del mes de Juny ,torna augmentar la inestabilitat en moltes comarques de la meitat nord.

    La bosseta freda en alçada amb -15ºC a 500hpa, afectarà la vertical de Catalunya, amb aquest factor i l'escalfament diurn , activarà la convecció amb energia en zones de muntanya.

    th500.gif

    Atenció a tota l'àrea del Pirineu i especialment el sector doblement encerclat com seria el Ripollès, La Garrotxa, Osona i proximitats, en aquestes comarques s'esperen tempestes localment fortes i amb calamarsa.

    Els ruixats poden avançar cap a la comarca de La Selva i zona del Montseny, així com també cap a la Catalunya central i comarques lleidatanes, tot plegat degut el fluxe de nord en capes altes.

    Cap a la costa domini del sol, però amb tendència a quedar el cel mig ennuvolat, fruit de les encluses de les tempestes de l'interior.

    windth.png

    Bon seguiment i càmeres preparades, les nuvolades seran força potents ;)

  • Aquest mes l'acabem càlid i sec per Collserola, amb només 22 litres recollits al meu pluviòmetre, el que significa que només hi ha caigut el 30% de la mitjana (l'any passat fou sec també però un xic més generós: 30 litres). Esperem que la primera quinzena de juny que és quan acostuma a caure tota la precipitació del mes (uns 45-50 litres) sigui com a mínim dins la mitjana, per temperatures i precipitació.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 24,1ºC con 70% de humedad, viento del SSW a 14 km7h y 1017,1 Hpa con 939 W/m2.

    Resumen mes de Mayo 2017 por Hospitalet de l'infant .

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Máxima del mes
    : 27,5ºC el día 6.
    Mínima del mes: 9,8ºC el día 2.
    Media máximas: 23,8ºC
    Media mínimas: 15,8ºC
    Media total: 19,6ºC
    Humedad máxima: 95%
    Humedad mínima: 19%

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Máxima lluvia en un día: 10,8 mm el día 11.
    Intensidad máxima lluvia: 74,4 mm/h el día 11.
    Total: 15,2 mm
    Días tormenta: 0
    Racha máxima: 106,2 km/h el día 19.
    Máximo AVG total en 24 h: 19,3 el día 19.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Presión máxima: 1025,1 Hpa.
    Presión mínima: 995,7 Hpa.
    Radiación solar máxima: 1325 W/m² .

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Mes con temperaturas que no han sido ni extremos, ni debajo de la media o en la media, intermedio, no ha habido días con temperaturas desorbitadas ni records, la máxima del mes fue el día 6 con 27,5ºC por los vientos de mestral/poniente, ningún día más se ha llegado a esas cifras, tampoco ha habido ninguna mínima tropical, mes extremadamente seco de nuevo con tan solo 15,2 mm, han habido Mayos más cálidos que este por esta zona.

  • Bon dia, com es nota que no hi ha cap membre en el Berguedà ni en el Ripollès!, espectacular la tempesta del Ripollès!

    Screenshot_2017-06-01-14-37-45.png
    Petita però matona!


    IMG_20170601_1343232.jpg
    Ja fa dues hores que s'han format tempestes sobre el pirineu oriental.
    La foto es de fa una hora sobre wl Berguedà, a 100 km de distància!, a la dreta hi havia les encluses del Ripollès, i a l'esquerra estan creixent amb força sobre la resta del pirineu, tal com estava anunciat!

    Bon seguiment!

  • Nuestro mayo ha tenido una temperatura mediana de 19°. La máxima ha sido 26,3° y la mínima 10,7°.
    Los vientos dominantes han sido ESE y S por igual.
    La precipitación se ha quedado en 17,4 mm.
    Claramente más fresco que mayo del año pasado en todos los sentidos. Además, aquel mes el viento dominante fue el Oeste y solo registré 0,2 mm de precipitación.

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • Bona tarda des de Palazuelos, ens hem llevat amb el cel força seré però a mida que ha anat avançant el dia s'ha anat ennuvolant. A primeres hores de la tarda ha caigut un petit ruixat amb alguns trons llunyans que ha deixat un parell de décimes.

    La mínima ha estat de 13,8ºC i la màxima 25,2ºC, abans del ruixadet. Ara tenim 18,4ºC 74% d'humitat vent de SE 13 km/h 1015 hPa.

    Demà i dissabte tornem a tenir possibilitats de precipitacions, tant de bo siguin generoses!

    Us poso unes fotos d'aquest matí amb el cel força net de núvols, i dels migdia, amb més núvols.

    Molta sort i bon seguiment!

    2017-06-01-9988.jpg

    2017-06-01-9991.jpg

    2017-06-01-9992.jpg

    2017-06-01-9996.jpg

    2017-06-01-10000.jpg

    2017-06-01-10001.jpg

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona tarda

    Bueno,avui hem tingut un cert canvi...les nuvolades del pre-pirineu s'han acostat prou per tapar el cel i caure unes 6 o 7 gotes per metre quadrat ! ja és algo...el millor : l'aire fresc i aromàtic que baixa de la muntanya,on ha plogut algo mes...
    Com a curiositat...ja fa 2 dies cap a la mateixa hora ,entre les 13:30 i 13:40,es veu un espectacular dimoniet,però espectacular a uns 2 kms a l'oest del poble,i jo,com sempre ,sense camera en aquests casos...no se com no hi ha ningú amb móbil ni que sigui,que l'hagi filmat...es molt gran i molt alt,dema segur que no el veure...hi ha molta pols als camins ...