SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2013

  • Bon vespre ... ja gairebé nit, a tothom!

    Aquí a Seva cel seré,

    [size=18]9,9ºC [/size]amb un 57%

    Vents del WNW que poc a poc es van reforçant i que poden frenar força el termòmetre aquesta nit. Ja veurem.,

    1016,0 hPa baixant amb alegria,

    Aquesta nit, després de sopar i davant la xemeneia, tranquil·lament, ja aniré comentant la jugada,

    Soc molt optimista... i això ja és bon símptoma. Pinta molt bé tot plegat.

    Ja en parlarem,

    Bon seguiment a tots! ;)

  • Doncs aixo del vent no sé perque va aixi, potser es l'orientació de la comarca, les canalitzacions que baixen per la vall de l'ebre i muntanyes de prades en el nostre cas...però sempre ens toca...aqui és el vent, a un altre lloc la boira, a d'altres la neu...ens a tocat el pitjor, perque el vent al final cansa molt però no hi podem fer res...vagi bé

  • Algú sap per què a les Terres de l'Ebre, Camp de Tarragona i comarques de l'Empordà sempre ens "toca la grossa" pel que fa al vent?

    A l,ebre per què baixa acanalat per la vall de l,ebre..i a l,empordà degut a la formació de baixes al golf de lleó i gènova.
    I també a l,empordà degut a un vent que es forma al sudest de frança..que ara no recordo el seu nom.
    Tot i que per extensió geogràfica agafa mes zona el mestral de l,ebre..diguesim que s,aixampla mes.
    Salut.

  • Desde collbató, 11 grados, y viento en augmento. Y el dia 12! Nevadaaaaa!! Seria un buen regalo de cumple jiji las ganas de ver nevar son muy grandes!! Bon seguiment!!

    Collbató (pie de Montserrat) 410m

    Instagram / manubob /

  • hola buenas noches, vivo en el barrio del coll aqui arriba en lo que llamamos la montaña pelada, a unos 200 metros sobre el nivel del mar.espero que a partir del viernes el faroling sea efectivo, ademas por aqui es raro el año que no caen algunas pequeñas enfarinadas de oro blanco.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • D'aquesta alguna cosa enxampem. Son molt dies amb fred a capes altes i mitges i amb una inestabilitat acusada. Te molt bona pinta. Encara que molts models no la insinuen, confio bastant en la messobaixa de dissabte...(independent del que pot passat dilluns). Estarem entretinguts i d'alló mes bé, això segur!! :)

    De St. Andreu a Horta i d'Horta a St. Andreu.

    Equip: NetAtmo

  • Vinga, aprofitant que tinc un xic de temps entre exàmen i exàmen :sick: , aprofito per donar-vos la previsió pels dos próxims dies. La previsió detallada per les pròximes hores us l'he fet fa una estona. Com enganxa això :ohmy: ;) !

    Primer comentar que ara el GFS i l'europeu ja són força semblants,al final ha quedat un terme mig del que deien els dos, potser tirant més cap a la tendencia que marcava l'europeu.
    Començo:

    Dimecres

    Dia generalment assoleiat a tot el territori. Excepcions: 1. Núvols persistents al Pirineu occidental, sobretot a la cara nord, amb nevada de fins a 60cm a pràcitcament totes les cotes 2. Cel mig ennuvolat o a estones cobert al prepirineu occidental amb ruixats de neu febles 3. Possibles precipitacions febles al pirineu oriental potser arribant a zones del nord-est a la tarda (falta confirmar-ho) amb una cota d'uns 700m fora del Pirineu, baixant a 550-600m al vespre.

    Vents: Moderats-forts al matí a l'extrem sud i al Pirineu i Prepirineu (ratxes de fins a 70km/h) del nord-est. Situació que persistiria fins la tarda-vespre, quan disminuiria l'intensitat al sector sud i es reforçaria la tramuntana a l'altre extrem del país. A d'altres zones vents febles-moderats, en general de nord-oest. Wind-chill "bonic" al fer-se fosc, sobretot a zones de l'Empordà i Pirinenques.

    Vent al matí-migdia
    :

    wepventmatmigdia.png


    Temperatures: Mínimes no gaire baixes per l'acció del vent, tot i que en zones enclotades de l'interior es poden presentar algunes glaçades. Baixarien a valors de -1ºC a 1ºC a 850 hPa durant la propera matinada i es mantindrien així durant gran part del dia. Esperem llavors, valors màxims no gaire freds: Barcelona: 13-14ºC o Plana de Vic: al voltant de 9-10ºC. A la tarda-vespre si que baixarien més, en alguns punts les mínimes es donaràn al final del dia, isos de -6ºC a 850 hPa rondant el Pirineu.
    A capes altes temperatures força baixes, amb isos d'entre -30ºC i -33ºC en general. Compte amb bossetes de -34ºC a zones del nord, com ara la Jonquera, si hi ha ruixats pot caure calabruix o nevar en cotes ja més baixetes: 400m , però això totalment esporàdic e hipotètic


    Dijous

    No m'enrotllo tant.
    Nevada a la cara nord persistent. Temperatures baixes/molt baixes, glaçades allà on el vent no sigui massa fort. Vent de component nord intensificant-se i sent fort a l'extrem nord. Windchilds macos, ambient FRED. Núvols alts impulsats pel vent, esmorteint el sol.

    Vent
    :

    wepvetndijousmati.png