SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2016

  • Poc després de les 6h del matí d'avui dissabte, mirant el radar encara queda resaca de ruixadets en punts de Barcelona i Girona. Pluges amb més cara i ulls a l'extrem sud zona dels Ports.

    Malgrat tots aquests ruixadets que veieu al radar, si teniu plans aquest dissabte, no els anuleu. La tendència és que tots els ruixadets desapareixin en un parell d'hores aproximadament i la nuvolositat també es vagi trencant progressivament arreu del País.

    Si mirem el mapa de vents, cada vegada s'anirà reforçant més el vent de gregal que podrà bufar amb força moderada a punts del litoral on es podran superar els 40Km/h.

    Aquests vents son més secs i eixuts que els d'ahir i son els que s'encarregaran de tancar l'aixeta de les pluges en breu. Al matí encara amb nuvolositat variable arreu del País amb tendència a grans clarianes. Fins i tot a partir de migdia i aquesta tarda els cels quedaran asserenats en moltes zones deixant lluir un bon sol.


    1_2016-12-17.png

    2016121700015_wh_jvx0t015.gif

  • Acumulació de precipitació d'ahir divendres. Tela com va ploure en algunes zones. En general, sense sorpreses sobre el que s'esperava.

    Només destacar la sorpresa d'alguns punts de Tarragona on s'esperava que fós el lloc on més plogués, s'esperaven acumulacions importants de 30-40 potser 50mm, però us asseguro que jo al menys no esperava ni de bon tros que poguessin caure més de 100mm enlloc. Podríem dir que és la única sorpresa inesperada d'ahir.

    Bé, aquesta que he comentat i d'altra banda la cota de neu. Això també em va sorprendre. L'esperava a 1500m aproximadament i al final va ser superior als 1700-1800m. Suposo que les humitats molt elevades i els geopotencials molt elevats van jugar a favor de que la cota fos superior a la teòrica.

    untitled_2016-12-17.png

  • Bon dia!
    Dades actuals de Cardedeu (Meteoclimatic)
    Temperaura actual 11,5ºC
    Temp.mínima 10,9ºC
    Humitat 92%
    Pressió 1028 hPa
    Vent 14 Km/h ENE
    Precipitació total desde ahir començament del episodi 7,8 mm
    Bon cap de setmana i bon seguiment!

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • bon día des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó 11º cel tapat i continuem
    regán. :P :P :P

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,0ºC con 85% de humedad, viento del ENE a 23 km/h y 1028,9 Hpa.

  • Bon dia.

    Per aquí tenim el cel amb algunes restes de núvols i una temperatura de 6,8°C (mínima de 5,4°C), la pressió força alta, 1029 hPa, fufa vent de llevant entre fluix i moderat. Finalment ahir vam recollir 4 litres, 2 durant la nit i 2 més amb tot el dia, tot plegat misèria i companyia.

    Bon seguiment

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 11,9º i 84% d'humitat. La pluja ha continuat caient de forma suau tota la nit amb vent constant de gregal de 20 a 36 km/h. Nit per anar ben equipat. Ha deixat de ploure fa uns minuts i s'estan obrint clarianes. Precipitació des d'ahir el migdia 16,6 litres.

    A Maçanet de la Selva també ha deixat de ploure i han registrat en total 8 litres.

    Cap de setmana més tranquil a Catalunya, no pas cap el País Valencià, Múrcia...,amb gregal i notable alteració marítima, disminuint demà. Però molta atenció a l'onatge de dilluns/dimarts, bon temporal marítim amb precipitacions avançat dilluns que podran afectar el terç est del país, veurem si molta o poca quantitat.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon dia

    Aqui igual que a Belianes,han caigut 4 litres,que juntament amb les boires,ens anem a 5 litres en tota la setmana,no esta mal per ser mitjans de Desembre,penseu que a partir d'ara s'inicia un dels periodes mes secs del nostre clima,és a dir que alegreu-vos de lo que ens cau.

  • Bon dia.

    Quina mà d'aigua ahir! Dos ruixats molt intensos i locals, un a migdia i l'altre cap a les 22h, van deixar un total de 19,6 mm. al Passeig del Mar de Palamós.

    Actualment, suavitat amb 15º i 95% d'humitat amb vent de llevant i mar mogudet.

    Aviam si dilluns la borrasca tira un xic cap a nosaltres i reguem més!

    Salut!

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 12,8ºC
    Humitat: 75%
    Vent: Fluix, N (5Km/h)
    Punt de rosada: 8,5ºC
    Pressió: 1034 hPa. (pujant)
    Estat del cel: Cobert.
    Temperatura mínima: 12,8ºC (ara mateix)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • [size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIUMENGE dia 18 de desembre[/size] de 2017;

    Temps força més tranquil i estable, amb més presència del sol a una majoria de comarques. Tot i així encara podrem trobar nuvolades cap al nord-est (zona Empordà) i extrem sud encara amb la probabilitat d'algun ruixat puntual.

    DIUMENGE18-12a.png

    DIUMENGE18-12b.png

    Vents de gregal puntualment moderats en especial cap a trams del litoral i zones elevades de la meitat est del país amb cops que poden assolir els 40 a 60 km/h localment.

    Temperatura a la baixa. Farà més fresca sobretot: de bon matí.

    [size=18]DILLUNS[/size]: continuem pendents de la pertorbació, que s'anirà traslladant de mica en mica cap al voltant de les Balears. És possible que quedi cap a l'est de les illes, pel que no ens acabaria d'afectar plenament, amb algunes pluges a punts de Girona especialment i litoral de Barcelona. Petits moviments "esquerra-dreta" fan encara avui parlar d'un marge d'error de força kilòmetres (línia puntejada vermella al mapa) ... No està tot dit.

    DIUMENGE18-12c.png

    El que sí farà és vent, de gregal, puntualment fort. Fins dimarts al migdia la pertorbació quedarà molt propera a la Mediterrània occidental. Després: viatjarà ràpidament cap a l'est.

    Ho anirem seguint!

  • Hola bon dia!!,

    Bona pluja ahir a Torredembarra sobretot a partir de la tarda-nit. Recollits 16.2 mm + els que van caure dijous a ultima hora abans de mitjanit 2.6 mm

    Per tant de moment 18.8 mm recollits en l'episodi ;) ;)

    A veure que passa aquests propers dies... segons el GFS no només seria Girona. Esperarem :P :P

  • Bon dia!!! Ahir, finalment vam recollir 12.4 litres! Ja és molt més que el desembre i gener de l'any passat junts. A veure si la pertorbació ens torna a afectar. Mínima de 4.9°C i actual de 6°C. Cel asserenant-se per moments, a veure si no fa gaire mal al país valencià i múrcia que sembla que porta mala baba.... Bon seguiment!

    Enviat des del meu HUAWEI RIO-L01 usant Tapatalk

    Sant Salvador de Guardiola (El Bages)

  • Bon dia.

    A Picassent 12,8ºC, 98% HR i 1023 hpa. Plovent moderadament.
    Precipitació 47 mm

    Precipitació últimes 24 hores xarxa pluviòmetres CH Xúquer.
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/4675d09b09293cc65e8fce18cd0d7250.jpg]
    Acumulació precipitació fins dilluns 1:00 (HIRLAM).
    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/68a801605f78029588758c9a14d87312.jpg]

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 14.2ºc, mínima 13.2ºc, 81% humedad, 1035 hpa, viento de llevant 8 km/h y medio nublado tal como se aprecia en esta foto de MARGARIDA BONET, con el mar alterado. Ayer entre las 22 y 23 horas llovió 5 litros.Buen seguimiento.
    Cz3XPrVXgAAjyMn.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia, cel amb nuvols i clars amb 8°, minima alta de 6,4°, per aqui acumulem entre ahir i aquesta nit 10mm ja portem 485mm enguany
    , i com diuen alguns companys per aqyi en uns dels mesos conjuntament amb gener i juliol mes secs del any,pendents de cara a dilluns-dimarts amb el moviment de la baixa i que ens pot portar mes plujes depen si es coloca mes al oest, del que marquen els models, mes endevant sembla que un altre any no tindrem festes blanques un any mes, que es lo mes normal, amb situacio mes aviat de ponent-mestral i l'açoreny que te ganes de entrar a la p.iberica, afavorida per l'empeny de Terranova, aixo vol dir que costa i prelitoral suavitat i mes fresquet cap al interior pero amb isos de moment contingudes,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Hola bon dia, a Premià he enregistrat 5,2mm les darreres 12 hores, també hem tingut cops de vent moderats, una ratxa màxima de 43km/h del NNE a mitjanit, ara encara tenim vent amb cops propers els 25km/h però ja va girant a Nord i crec que a partir del migdia afluixarà força.

    S'han obert força clarianes que ens acompanyaran bona part del cap de setmana tret de la zona de l'Ebre on pot anar plovent. l'estat de la Mar molt remenat amb onades que passen dels 2 metres d'alçada, maregassa.
    Compte Dilluns tarda que s'acostarà una nova pertorbació cap el mar balear i ens podria portar de nou pluja a la façana costanera ho anirem comentant.

  • Bon dia desde La Marina en Zona Franca con el cielo despejándose rápidamente y viento moderado entre gregal i llevant.
    Lluvia recogida en el episodio es de 19 litros repartidos entre varios ruixats.

    Temperatura 13,2°C
    Humedad 81%
    Presión 1034 hPa

    Estado actual del cielo sobre Montjuic.

    [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/0d0be176fd61944dc341c4ad9a5b7af9.jpg]
    Passeu bon dissabte!!!

    Enviado desde movil

    Barri La Marina de Port, Barcelona.

  • Bon dia! 12,7 graus amb un 92% d'humitat, vent del nord- norest- est, fluix, em recollit en aquest episodi 11,6 mm i acumulem aquest any un total de 346,7 mm

    Sant feliu de llobregat (baix llobregat)
    barri de les grases.