SEGUIMENT METEOROLÒGIC - OCTUBRE 2016

  • Bona tarda a tots,tinc una pregunteta aviam si algu me la pot contestar.cuants dies de sol en tingut aquest mes find ara. ;) aqui a la costa central.a mi personalment me está agradant força aquest obtubre plujes,i molt poca insol.lacio.temp actual 15'9graus. :P

    Hola Meteokornella !
    Este mes de octubre en Barcelona llevamos una media de 3,7 horas de sol/día .... para que te hagas una idea la media de este mes en Londres es de es de 3,6 horas/día !
    Y estos próximos 3 días aun podríamos bajar aun mas esa media pues hoy no lo hemos visto ni 1 minuto y los próximos 3 días poquísimo también !!!
    Un saludo.


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

  • Bona tarda des de Manresa,
    Aquest matí he registrat una mínima de 6,5 graus i he aprofitat aquest temps de tardor per agafar uns quants bolets i "deunidó" lo be que ha anat.....
    IMG_5593.JPG

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 17,1ºC con 58% de humedad, viento del S a 3 km/h y 1012,2 Hpa con 195 W/m2, primeros rovellones de la temporada.

    [Imagen bloqueada: https://c2.staticflickr.com/6/5592/30467154445_2049612315_o.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://c2.staticflickr.com/6/5553/29836482674_ab84949312_o.jpg]

    Sí senyor!!!!, aquests rovellons!!! Jajaja, jo et vaig reptar a trobarlos el dia 18!, sembla que em vaig equivocar per tres dies ... Clar que veient la mida dels rovellons ....
    Crec que ets tú qui ha trigat tres dies a trobar-los!!!, jajaja
    Respecte els espàrrecs, la seva presència ara obeeix a una resposta de la planta a l'estress hídric que ha patit aquest any, la natura queda alterada amb sequeres d'aquesta envergadura!. És possible que la part aèrea s'hagués assecat i ara els rizomes haguin de brotar per poder respirar i fotosintetitzar el que puguin abans de l'hivern!.
    Salut!

  • Hola, bona tarda desde Botley, Hampshire.
    Por aqui dia tipicamente otonal.
    Temperatura actual: 12.4C
    Temperatura maxima:13.2C
    Temperatura minima: 6.6C
    Presion: 1019.6hPa bajando 0.5hPh -hr
    Humedad: 71%
    Viento: N/NW 11km/hr, racha maxima de 22km/hr
    Cielo parcialmente nublado.

    salut! :)

  • Hola de nou!, vull trencar una llança a favor dels estiuets!!!!
    Res ... per portar la contrària i oferir un punt de vista diferent! Jajaja
    A una part de Catalunya encara arrosseguem dèficit hídric des de fa tres anys!, hem tingut un any horrible on la natura ha sofert un càstig terrible!, algunes plantes han mort (ho podriem anomenar selecció natural) però totes sense excepció han patit molt, fins el punt que no han pogut durant molts mesos realitzar en condicions els procesos fotosintètics necessaris tant per creixer com per enmagatzemar energía per afrontar l'hivern i la brotació primaveral (han sobrat les hores d'insolació i temperatures càlides, però si falten els altres ingedients necessaris com són l'aigua i els nutrients que no poden absorbir, doncs no fan res!)
    Bé doncs, la vegetació mediterrània que tot sovint es troba amb condicions desfavorables per poder fotosintetitzar durant l'estiu, té una segona oportunitat durant la tardor, i aquí és on entren en joc aquests estiuets tardorencs que tan poc agraden a alguns!, jajaja.
    Per a la natura mediterrània són una benedicció!!!

    IMG_20161021_122714.jpg
    Alzina jove que acaba de realitzar una segona brotació, minsa per que a la part de darrera de Collserola ha plogut justet, 19 litres al setembre a Molins de Rei i 38 el que portem d'octubre.
    Però a totes les comarques on hi ha plogut suficient la vegetació està responent amb una segona brotació, per tant són molt importants aquests estiuets per tal de poder recuperar energíes i afrontar l'hivern amb garantíes!

    IMG_20161021_130736.jpg
    Tres insectes pal fent "feina"!, bé... dos!, el tercer només incordia!!!
    Fins i tot la fauna aprofita aquesta bonança per completar els cicles vitals i carregar energíes per afrontar l'hivern.
    L'alt Pirineu per la puríssima ja es troba immers en l'hivern, preparat per rebre neu i als esquiadors, i a terra baixa pels volts de Nadal ja s'han completat els cicles vitals de la natura mediterrània i ja pot rebre tot el fred i neu que es desitgi!

    Salut i bon seguiment de les pluges de demà!, que la sort ens acompanyi!

  • Bon dia.

    Este matí he anat amb la bici al paratge de la Cova de l'Àguila del meu poble, on hi ha una fleixeda de Fraxinus ornus, per recollir llavors de fleix per al company Jordi Roca, que vol que esta espècie forme part de la bardissa de la seua col·lecció de fruiters.

    Vaja, veig que no sóc l'únic que recull llavors i branques per a en Jordi! Deu tenir una legió de recol·lectors per tota la Península! :lol: :silly: :P

    Bona tarda des de Palazuelos, matinada fresca amb una mínima de 7,1ºC i ens hem llevat amb el cel seré que a mida que ha anat avançat el dia s'ha anat tapant. Ara mateix és ben núvol. Brutal la mínima de l'aeroport de Vitoria aquesta matinada, -1,1ºC :S -0,4 a Soria que deu n'hi do també.

    Ara tenim 15,9ºC 68% d'humitat vent de S 7 km/h 1011 hPa i esperant amb candeletes les pluges dels propers dies :)

    Avui hem anat a fer un tomb pel pantà de Puente Alta que es troba a la zona de Revenga als peus de la Sierra. Us poso unes fotos.

    Molta sort i bon seguiment!

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 16,3ºC
    Humitat: 48%
    Vent: Fluix, SSE (6Km/h)
    Punt de rosada: 5,3ºC
    Pressió: 1015 hPa.
    Estat del cel: Quasi serè.
    Temperatura mínima: 12,9ºC (07:20h)
    Temperatura màxima: 18,8ºC (14:31h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenas tardes a todos,

    Mañana la probabilidad de tormentas y lluvias intensas aumentara notablemente, sobretodo en el litoral y prelitoral.

    Se formará una borrasca secundaria ( ver mapa adjunto), a la que tenemos anclada en el noroeste peninsular. Se tratará de una mesobaja que algunos modelos la sitúan en la comunidad valenciana, afectando a Cataluña de lleno, sobretodo al litoral y prelitoral. Nos afectarán vientos húmedos del SE en superficie y SW en altural, con gran recorrido Mediterráneo, además aumentará notablemente la inestabilidad y dispondremos de aire frío en altura.


    mapa2_2016-10-21.gif


    Así pues, según algunos modelos mesoescalares como el WRF, mucha atención a la costa y prelitoral se pueden acumular localmente más de 100mm, y registros generales de entre los 25 y los 50mm, localmente acompañados de tormenta.

    Dejo el mapa de acumulados para mañana.


    Mapa1_2016-10-21.png

    Saludos.

  • Mentre parleu de bolets -cosa interessantíssima per a molts veig però que a mi ni fu...- jo vaig a dir una cosa que EM SORPRÈN, ningú no hagi comentat aquests dies.

    Sense escarafalls, com qui no vol la cosa, ja portem un grapat de dies aquest octubre amb màximes a la costa impròpies, excepcionals, sense miraments, per les dates. I avui ja s'ha superat, la màxima de 16 º -dècima avall, amunt- de la majoria de l'àrea de Barcelona per un 21 d'octubre és completament EXCEPCIONAL -reitero les majúscules-.

    Si més no podria ser una màxima habitual a finals de novembre i fins i tot en desembre suaus, la més freqüent fins al Nadal o, com l'any passat, directament tot l'hivern (quants dies el gener passat vam superar els 16, 17, 18 º!!!).

    Avui a casa és el segon dia que he hagut d'encendre la calefacció.

    Ens hem d'anar a finalíssims d'octubre del 12 per trobar una màxima més baixa a l'0ctubre, 15 º, però en una dia assolellat i amb temporal de tramuntana i ja estàvem a dia 30... i, repassant dades, em trobo que la màxima més baixa als 16 º d'avui abans d'un 21 d'octubre cal anar a buscar-la al... 2000!

    Feia doncs 16 anys que no teníem una màxima tan baixa tant d'hora. I el cas és que 8 de cada 10 octubres no baixem dels 20,0 º.

    Salut!

    Tant o més aficionat a la Climatologia que a la Meteorologia.
    Dades a Badalona, 45 msm., límit amb Santa Coloma de Gramenet entre 1991 i 2011.

  • Hosti, no és per criticar però si amb 16ºC de màxima ja has de posar la calefacció a l'hivern et deus arruinar! Potser casa teva no està ben aïllada, i per això aquesta necessitat.

    Per aquí a Segovia les màximes s'estan comportant força tot i que avui és el primer dia des del 17 en que passem ampliament dels 16ºC. Les mínimes tampoc baixen gaire, el dia 15 4,2ºC però després entre 9ºC i 11ºC i encara no hem encés la calefacció. Val a dir que a casa aguantem força per posar-la (per economia i per ecologia) i fins que no baixa a 18ºC la temperatura a interior no la posem.

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • En concret a la comarca de l'Alt Empordà serà a partir de les 16:00 a les 24:00 quan les pluges agafaran mes força, però quedaran restringides a les zones properes del Cap de Creus, Roses i l'Escala. Malgrat tot, el fet que el centre de la baixa sigui lluny i que pugui fer algun petit moviment no previst, podria endinsar una mica cap a terra les precipitacions fortes.
    Les quantitats previstes van des-de el 5-10 litres m2 de Figueres a 30-40 m2 a la zona del Cap de Creus.
    Es pot recollir molta aigua en poca estona i fins i tot en algun punt molt concret superar aquest llindar.
    Anunciar que dilluns i dimarts els vents podrien girar a Llevant i tindrem pluges de moment minses que regaran molt be tota la nostra comarca.
    Be, de moment fer atenció a demà i ja en parlarem de la resta.
    DISSABTE22.jpg

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 12,9ºC con 93% de humedad, viento del ESE a 14 km/h y 1012,0 Hpa, lluvia spray.


  • Amb tot el respecte, el que apuntes és un reflex de l escalfament global que tenim de fa molts anys. Que un dia del final de la TERCERA SETMANA d'octubre tingui una màxima de 16 graus i que això et sembli tan EXCEPCIONAL només indica fins a quin punt ja estem acostumats a que, mes rere mes, any rere any, les anomalies de temperatura siguin clarament positives sense gairebé cap excepció. Bé, excepte ahir o avui. Però coincideixo amb el company Cèsar que deus tindre un habitatge molt poc aïllat, o una necessitat molt elevada de calefacció per motius personals ( nadons, gent molt gran, o malalts). Jo visc a Vallvidrera, la part de l'obaga, amb temperatures clarament més baixes que les de nivell de mar a Barcelona i voltants, i mirant pronòstics, veig que començarem el novembre sense calefacció. I això sí que hauria de ser excepcional, tot i que ja portem uns anys que la tardor és una continuació descafeïnada de l'estiu. Anem clarament, si no canviem de cicle, cap a un clima amb dues estacions: estiu i una mena d'estiu primaveral o tardorenc, amb algun dia de fred ocasional.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Bon vespre des de Riudoms (Baix Camp),

    dia completament de tardor, amb una temperatura màxima de 16.7 °C i cel rúfol.

    Ara tenim tant sols 12.7 °C i va caient pluja tipus 'spray' com també comenta el company Todopc. Segons el pluvio de la Davis hem acumulat 0.2 mm.

    A veure demà les plujes.

    Salut!

    Riudoms (Baix Camp)-121 m altitud

  • Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 14,3º i 81% d'humitat. Cel tapat i vent del nord-oest de 4 km/h. Màxima 15,7º, la més baixa des del 28 d'abril i mínima 12,6º a les 11:28. Tres dies sense sol i temperatura en progressiu descens han fet baixar la temperatura a l'interior de casa als 19,4º. Calefacció de moment no...però un bon jersei si que cal. Deixant de costat escalfaments globals, fa força fresca per les dates, parlant de Barcelona és clar. La mitjana de les màximes dels darrers 40 anys per un 21 d'octubre és de 20,8º, per tant cinc graus més baixa.

    Demà i com aneu comentant, pluja que pot ser generosa en algunes zones del litoral i pre-litoral. La temperatura farà un comportament ben poc habitual: després d'un matí força fresc i plujós, la màxima es pot registrar després de descarregar, cap el vespre. Serà un clar símptoma que la batalla que s'haurà lliurat sobre nostre entre diferents masses d'aire tindrà una clara guanyadora: la massa d'aire càlid. Diumenge amb notable pujada de temperatures que, amb petits alt-i-baixos, persistirà la setmana vinent.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona nit des de Gràcia!

    Dia completament de tardor, autèntica glòria! :cheer:

    Ara mateix:

    14,8ºC (Mín: 13,4ºC Màx: 16,4ºC).
    80%
    1015,0 hPa.
    0,0 mm.
    5,6 km/h deuminutals de NNE.

    Anem al gra,

    Ja de bon matí, cels força tapats arreu amb la possibilitat de que ja pugui començar a ploure amb ganes cap al camp de Tarragona i alguns ruixats dispersos també per les Terres de l'Ebre.

    Però no hauria de ser fins a partir de mig-matí/migdia, quan aquestes precipitacions s'haurien de reactivar clarament sobre mar agafant més cos i viatjant fregant la costa de SW a NE les més potents, però també d'altres entrant a terra ferma. Així doncs, podriem remullar i amb ganes gran part del litoral i prelitoral de Catalunya, començant pel camp de Tarragona a primeres hores del matí i acabant cap a la zona del Baix Empordà ja de cara a la tarda.

    Les precipitacions en general seran moderades, però compte que localment poden descarregar amb força i deixar molta aigua en pocs minuts, tampoc descarto que vagin acompanyades de tempesta.

    Vents de llevant i xaloc en superfície que alteraran el mar i sobretot el que provocaran serà una pujada notable de les temperatures en superfície.

    Molt de compte a tot el litoral, situació explosiva mar endins, però s'haurà d'estar alerta perquè molt localment, alguns d'aquests aiguats poden tocar terra i si fos així, es podrien desbocar els registres clarament fins més enllà dels 50 litres!

    Dibujo_2016-10-21.jpg

    Veurem que acaba fent, així crec que pot anar el tema! Repeteixo, compte amb els aiguats costaners!!!

    Bon seguiment!!!!!!!!! ;)