Bon dia des d'Esclanyà.
Minima 21,6º, maxima 34,5º :woohoo: :woohoo: :sick: :sick: , cel clar amb algun nuvol i vent fluix del S.
Bon dia des d'Esclanyà.
Minima 21,6º, maxima 34,5º :woohoo: :woohoo: :sick: :sick: , cel clar amb algun nuvol i vent fluix del S.
:woohoo:
Como siempre estos incendios son terribles. Que me corrija JordiRoca, pero los alcornoques, suredas, son unos arboles resistentes al fuego y con una alta capacidad de regenerarse. Si pasáis por La Jonquera podréis ver como se ha recuperado del incendio de hace unos pocos años. B)
Gràcies per la confiança en els coneixements!!! jajaja
Tens tota la raó!, l'any passat vaig fer una visita a les alzines sureres de la Jonquera i és sorprenent la seva recuperació!, el percentatge d'arbres morts era baixíssim, tots havien rebrotat fins a diàmetres de cinc centímetres de les branques, o sigui, només havien mort les puntes de les branques!
El sotabosc arbustiu també rebrotava i apareixia un bosc nou regenerat. En pocs anys tornarà a tenir la mateixa alçada.
Només es van perdre els arbres d'altres espècies que en poca quantitat hi havia, els pins han de germinar de llavor i roures i bosc de ribera han de rebrotar de soca.
Fins i tot a la tardor hi va haver una bona collita d'ous de reig!
Per tant si el que s'està cremant és una sureda, és clarament una bona notícia!, el bosc quedarà "net" de combustible per uns pocs anys i a mitjans de setembre ja començarà a rebrotar de nou pels troncs i les branques gruixudes i mitjanes.
Això no treu que en un incendi mor moltes formes de vida!, tot i que es recuperen amb el temps, per començar aquest setembre ja tornarà a verdejar el bosc cremat!
Salut i que el controlin aviat!
Bona tarda!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 26,5ºC
Humitat: 68%
Vent: Fluix, SSE (10Km/h)
Temperatura de xagofor: 34,0ºC
Punt de rosada: 20,1ºC
Pressió: 1016 hPa.
Estat del cel: Serè.
Temperatura mínima: 21,8ºC (07:13h)
Temperatura màxima: 27,6ºC (09:31h)
Bon seguiment!
[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160726/dfff2bd44953d7a825f671ed6ecd1335.jpg]
A Munich una tempesta darrera de una altre
Quina enveja, oi???
Enviado desde mi GT-I9060 mediante Tapatalk
Acabo d'anar de Vic a Roda de Ter. A Vic, 32,5 graus i tot més sec que la mojama. A Roda, una xafegada impressionant (tons vermells al radar) i 21 graus. ( Només en 7 kilòmetres...)
Bona tarda.
La tempesta de Roda de Ter ja s'ha desfet però apareix algun altre nucli, ara cap el Lluçanès independentment dels del Pirineu i pre-Pirineu, fenòmens aïllats però que denoten una mica d'aire fred a capes superior:
rad21.png
Bona tarda,
avui de nou hem tingut un dia serè i tranquil, amb la petita diferència de nuvolades cap al Pirineu. Com ahir, el vent de llevant a primera hora que ha girat a mestral fluix i que ha bufat fins ara
Màxima de 32.0ºC, mínima de 18.3ºC
Bona tarda.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 26,2º i 60% d'humitat. Cel 2/8 amb altocúmuls i vent del sud-oest de 6 km/h. Màxima 30,9º. A Maçanet de la Selva màxima 30,7º.
Demà tronades cap el nord-est amb encluses que podran arribar a la costa i lleuger descens de la temperatura. Dijous i sobretot divendres i dissabte es tornaran a enfilar de valent i a partir de diumenge nou descens més marcat que el de demà, iniciant-se al Pirineu i dilluns arribant a tot el país.
Imatge des de plaça Kennedy del cumulonimbus del Lluçanès:
Rot1.jpg
Per cert, després de tres anys amb la grua de la Rotonda dominant el paisatge mirant cap el nord, per fi han acabat les obres. Es veu la cúpula de la Rotonda, construcció modernista sense la bastida. Tan sols em sap greu que l'hagin retirat per que ja no hi cauran més llamps :whistle:
Rot2.jpg
Bon seguiment!
Bon vespres des de Palazuelos, un altre dia amb caloreta i mínima una mica més alta, parlo de sensació doncs no tinc dades del poble, l'estació Meteoclimatic s'ha tornat a escatxarrar ![]()
A Segovia ciutat han tingut una mínima de 19,3ºC i una màxima 35,9ºC, ara mateix encara hi ha 31,3ºC.
Us poso una foto de cap allà les 13:30 i unes altres de fa un parell d'hores.
Molta sort i bon seguiment!
Bona nit, no vull ser catastrofista però mirant els mapes de mig-llarg termini i venint d'on venim crec que estem a les portes d'una catastrofe per stress hídric. La situació de stress a tota la costa mediterrània és tremenda, ja portem ven bons 3 anys seguits. A l'inici de la primavera març-abril semblava que la cosa millorava, però després ha empitjorat mes rera mes. Hi han comarques costaneres com el Baix Empordà que conec bé que si aquesta situació es prollonga més mesos veuran morir molts arbres. Volia preguntar-te Alfred la teva opinió, si estàs tant preocupat com jo, ja que a mi em sembla cada cop més la situació de Califórnia.
Veien el mapa a llarg plaç és impressionant vuere el gran enxamplament en extensió i alta latitud de l'àrea d'altes pressions subtropicals, a mi em sembla molt rellevant.
ECM1-240_2016-07-26.GIF
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 27,1ºC con 86% de humedad, viento del SW a 2 km/h y 1014,2 Hpa.
30,8 graus ara mateix a Lleida encara. La máxima de 34,7 i la mínima de 18,9. Cel serè i ambient canicular. Només destacar el cúmul i l´enclusa de la tempesta que s´ha format entre la Ribagorça i el Pallars Jussà i que era l´única cosa diferent que oferia avui el cel lleidatà.
Bona nit! Ficats de ple a la canicula amb algun ruixat sorpresa, dema mes extensos
Temperatura minima 16,9º, maxima 32,4º. Marinada que arribat a 50 kilometres per hora...
Ja queda menys per la tardor, algun dia trencarem amb la sequera al estil mediterrani ![]()
Contestant a "JMSA", no tot el país es troba en les mateixes condicions, però força comarques de l'interior i costa pateixes de valent. Si mirem les estadístiques des de finals del segle XVIII a Barcelona observem períodes molt secs i perllongats, més que l'actual, seguit sempre per períodes més plujosos o molt plujosos. Som en un país mediterrani i això entra dins de la dinàmica habitual en el nostre clima. S'acabarà aquest període...i podria ser aquesta tardor o l'any que ve, no ho sabem. Jo no seria catastrofista en absolut i això que a Maçanet de la Selva tinc un "tros" amb boscos preciosos que estan patint des de fa tres anys i ja són desenes que s'han mort. Intento adaptar-me amb el curs de la Natura i no patir pel que no puc controlar ![]()
Bon seguiment!
30,8 graus ara mateix a Lleida encara. La máxima de 34,7 i la mínima de 18,9. Cel serè i ambient canicular. Només destacar el cúmul i l´enclusa de la tempesta que s´ha format entre la Ribagorça i el Pallars Jussà i que era l´única cosa diferent que oferia avui el cel lleidatà.
Pues para ser la única cosa no esta nada mal ..... Otros no han podido pasar de ver un cirro o un cumulo miniatura despistado ..... Sin desmerecer al misero cumulo ni al cirro ehhhh !!!! ....
Saludos y Bona Nit !
Contestant a "JMSA", no tot el país es troba en les mateixes condicions, però força comarques de l'interior i costa pateixes de valent. Si mirem les estadístiques des de finals del segle XVIII a Barcelona observem períodes molt secs i perllongats, més que l'actual, seguit sempre per períodes més plujosos o molt plujosos. Som en un país mediterrani i això entra dins de la dinàmica habitual en el nostre clima. S'acabarà aquest període...i podria ser aquesta tardor o l'any que ve, no ho sabem. Jo no seria catastrofista en absolut i això que a Maçanet de la Selva tinc un "tros" amb boscos preciosos que estan patint des de fa tres anys i ja són desenes que s'han mort. Intento adaptar-me amb el curs de la Natura i no patir pel que no puc controlar
Bon seguiment!
Como siempre... Sabias palabras !
Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Poques novetats des de la Vall d'Aro! Demà aviam si podem tenir alguna propina per la vista, de lo que passi al nord!
pico_2016-07-26.jpg
Bona nit. Avui calor intensa, la màxima de 34.7ºC. Tempesta local a la tarda que ha afectat Manlle ( 6.6 mm) Roda de Ter 5.8 mm) i E.N Tavèrnoles (0.6 mm).A poc dies acabar el mes al 50% de la precipitació habitual.
260716IMG_0878.jpg
Bona nit!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 25,1ºC
Humitat: 77%
Vent: Fluix, S (2Km/h)
Temperatura de xafogor: 33,1ºC
Punt de rosada: 20,8ºC
Pressió: 1017 hPa. (pujant)
Bon seguiment i fins demà!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!