SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2016

  • Hola a todos!!
    Que larga se va hacer esta semana de impaciencia por ver que pasara el fin de semana, pero la disfrutaremos mirando modelos y leyendo vuestros comentarios, y siguiendo a los expertos de aquí y de la tv. ;)
    de momento esto son los registros de hoy en Viladecans
    Max-18,7ºc
    MIN-12,6ºc
    temp actual-14,3ºc
    presión actual-1018hpa
    humedad actual-73%
    desde mi sensor en el balcón cerca del Mas ratés.

  • Una cosa está clara. Mapas recien actualizados de los dos grandes, precipitaciones aseguradas, quizas menos que en otras actualizaciones, y la cota de nieve en algunos momentos se podria situar en cotas bajas (300-500).Esto ya lo marcaban el Sábado. Mañana mas, mejor o peor, pero interesante seguro. Un saludo.

    Enviado desde mi GT-I9300 mediante Tapatalk

  • Bona nit,

    Finalment els ruixats i nuclis tempestuosos han descarregat cap a la banda nord dels pirineus,tot i que és probable que indrets de La Cerdanya i Ripollès hagin tingut xàfecs intensos de forma local i sense observatori per recollir dades.


    La perturbació que ens visitarà divendres i el cap de setmana,neix cap el sud de Groenlàndia i serà capaç juntament amb l'anticicló atlàntic de arrossegar molt aire fred desde el nord-est del Canadà.

    Pel divendres isotermes a 850 hpa de -5º ben aprop de Galícia i probablement els arribarà la -5º dissabte cap el NW peninsular,aquesta massa freda provinent del NW porta molt aire fred a tots els nivells i ens dona una idea de la gran activitat que portarà asociada la Borrasca que s'acabi formant.

    temp850atn.png

    En el mapa d'anomalies a 850 hpa,podem veure aquesta enorme massa freda entrant per l'oest peninsular i arribant ben viva cap el Nord d'Àfrica, l'embossament d'aire fred és de 1 divisió.

    anomaly_2016-02-22.png

    Seguirem amb atenció l'evolució i ubicació per veure si tindrem més pluja o menys, el que està clar és que estarem ben distrets.

    Bon seguiment ;)

  • Buenas noches desde gavà-can espinós

    Vaya tela esta mañana como se me puso el coche, para enmarcarlo :lol:

    Datos actuales:

    T:11,5°C (min 10,3°C max 19.7°C)
    H:73%
    P:1019 hPa

    Buen seguimiento ;)

    Gavà_Barri Can Espinós (90 msnm aprox).
    Un mañico perdido por gavà.
    Estación TFA 35.1101.02

  • Bona nit,

    un dubte, sobre el que aquest matí i aquesta nit ha tornat a dir TV3 de possible llevantada el cap de setmana i que em sembla que el Mauri al facebook ja va insinuar fa uns dies, és possible?. Han dit que es una possibilitat, que 100 km amunt/avall...pot canviar, però que alguns models ho deixaven entreveure.

    Quins nervis tu, em fa por despertarme demà i que es rebaixi tot........alhora que em fa esperança despertarme demà i que ara ho accentuïn més tot a favor del que la majoria volem aquí.

    Veurem (com he dit abans..)

  • Bona nit METEOADICTES!!!

    Acabo d'arribar de correr per la muntanya de Sant Ramón i... Quin espectacle de la lluna i la visibilitat enterbolida pel polsim...
    Us posso una foto feta desde l'ermita a dalt.
    Bona nit i SALUT!!!!


    DSC_3438.jpg

  • Bona nit fòrum des d'Almoster.

    ATENCIÓ QUE EL CAP DE SETMANA POT SER MOGUT METEOROLOGICAMENT PARLANT

    Nerviosisme -és el que sento quan aquests dies obro la pantalla de l'ordinador i miro mapes sinòptics-.
    El cap de setmana podrem tenir una bona llevantada, acompanyada de fort vent, forts ruixats, devallada notable de les temperatures i cota de neu a la baixa! Tot apunta la confirmació d'aquest pronòstic, esperem que es mantingui... i perduri fins el cap de setmana. Ho anirem seguint!
    image_2016-02-22.jpg

    La imatge del dia ens condueix als cotxes, cases, carrers, entre d'altres farcits de fang a consequència de la pols en suspensió del Sàhara.
    image_2016-02-22-2.jpg


    DADES ACTUALS A ALMOSTER:
    image_2016-02-22-3.jpg

    EXTREMS DEL DIA A ALMOSTER:
    image_2016-02-22-4.jpg


    Apa bona nit i bona setmana tingueu!!

    Bon seguiment!

    [Imagen bloqueada: https://meteoclimatic.com/pastilla/dtq/ESCAT4300000043393F.gif]


    Observador meteorològic. En un futur Meteoròleg, climatòleg, geògraf físic. Propietari de l'obsevatori meteorològic d'Almoster-Poble. Tinc des del 2011 l'estació DAVIS VANTAGE PRO 2 (wireless), a una altitud de 330 metres.

  • Buenas

    Cómo se presenta la situación del finde para el pirineo?? Estaré de sábado a lunes por Canillo (Andorra) 1500 m.

    Saludos! !!

    Barcelona - El Carmel
    190m

    Cerdanyola del Vallès - Canaletes
    65m

    O_O

  • Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim 12,5ºC i 90% d'humitat. 1020,1 hPa. Màxima escandalosa aquest migdia, ni més ni menys que de [color=#ff0000]21,2ºC[/color], com ha dieu alguns, en el moment màxim de pols en suspensió en l'ambient.

    El GFS sortit del forn segueix a la seva. Sortida idèntica a la d'aquest matí. Senzillament espectacular! Tot dependrà d'on es posicioni la borrasca, però el temporal de pluja pot ser de primera categoria, de Champions. Tema neu, molt difícil encara, dependrà de la borrasca si entrarà més o menys fred, però ara per ara, amb la isoterma de 0ºC a 1500 metres pululant ben a prop nostre amb uns geopotencials pels terres (1150-1200) pot fer baixar la cota de valent. No estem parlant en cap cas de cota 0 però cotes mitjanes segur que sí.

    Destacar també la fortíssima nevada que afectarà de valent al Pirineu, ambdues vessants. Els models fan realment POR amb les acumulacions que es podrien produir a tota la serralada.

    Sembla que aquesta pertorbació vol fer el que no ha fet en tot l'hivern en qüestió de 3-4 dies. Un bon pet.

    bueno_2016-02-22-2.png

    Bon seguiment!

    Barcelona - Fort Pienc. Alçada: 13,7 metres.

  • [quote='FortPienc Méteo','SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2016']Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Actualment tenim 12,5ºC i 90% d'humitat. 1020,1 hPa. Màxima escandalosa aquest migdia, ni més ni menys que de [color=#ff0000]21,2ºC[/color], com ha dieu alguns, en el moment màxim de pols en suspensió en l'ambient.

    El GFS sortit del forn segueix a la seva. Sortida idèntica a la d'aquest matí. Senzillament espectacular! Tot dependrà d'on es posicioni la borrasca, però el temporal de pluja pot ser de primera categoria, de Champions. Tema neu, molt difícil encara, dependrà de la borrasca si entrarà més o menys fred, però ara per ara, amb la isoterma de 0ºC a 1500 metres pululant ben a prop nostre amb uns geopotencials pels terres (1150-1200) pot fer baixar la cota de valent. No estem parlant en cap cas de cota 0 però cotes mitjanes segur que sí.

    Destacar també la fortíssima nevada que afectarà de valent al Pirineu, ambdues vessants. Els models fan realment POR amb les acumulacions que es podrien produir a tota la serralada.

    Sembla que aquesta pertorbació vol fer el que no ha fet en tot l'hivern en qüestió de 3-4 dies. Un bon pet.

    bueno_2016-02-22-2.png

    Bon seguiment![/

    La Vall d'Aran també?? Ho dic,perque les llevantades aqui fan pet i mentres a la resta plou o neva,aqui res.

  • No sóc gaire amic del model de precipitacions del GFS, però ara per ara, ja que els mesoescalars no arriben, ens hem de valdre d'això.

    cab_2016-02-22.png

    ;)

    Barcelona - Fort Pienc. Alçada: 13,7 metres.

  • image_2016-02-23.jpeg
    Bona nit!!!!!!

    Sábado día de más inestabilidad con bastante precipitacion a día de hoy según mapas,(Irán variando),pero es la jornada que más se va repitiendo como la más insegura,geopotenciales muy bajos,y una cota inicial de nieve alrededor de los 1000mts para ir paulatinamente descendiendo por debajo de los 500 Mts ya inmersos en la madrugada de domingo,y días posteriores con un descenso aún más acusado del mercurio!!!!

    En fin todo un mundo todavía ,pero es una situación de lo más interesante,y sorpresiva,a seguir día a día la evolución!!!!

    Que descanseu!!! ;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 10.4°c, máxima 16.3°c, 76% humedad, 1020 hpa, viento en calma. Cada actualización del gfs y de otros modelos van confirmando que para el próximo fin de semana tendremos bastante rebombori, lo único que no sabemos es si será lluvioso, muy lluvioso,, frío, mucho frío o entremedio, ya veremos. Buen seguimiento y hasta mañana.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona nit,

    Ens espera una setmana molt interessant d'anar fent seguiment de l'episodi del cap de setmana.

    Dades actuals a BCN-Sarrià:

    12.5ªC
    77% d'humitat
    1020.1 hPa

    Per demà s'esperen mínimes una mica més baixes

    2016022212036_ww_btvnp2361.png

    I per finalitzar us poso aquesta foto feta des de Sant Just Desvern uns minuts abans de la posta de sol, enterbolit per aquesta pols Sahariana en suspensió. Curiós veure com d'enterbolit estava el cel cap al migdia. Molt poques vegades a l'any es veuen fenòmens d'aquests :woohoo:

    IMG_20160222_174957.jpg

    Bon seguiment!!! :woohoo: :woohoo: :woohoo:

  • Bona nit a tothom!

    Aquest és el meu primer missatge en el fòrum. Tot i que porto bastant temps llegint tots els vostres posts i aprenent moltíssim, m'he animat finalment a registrar-me i començar a escriure, així que... HOLA!! :woohoo: Sóc un apassionat de l'astronomia i de la meteorologia i espero seguir compartint experiències i afició amb tots vosaltres.

    Dit això... sembla que aquest cap de setmana tindrem rebombori del bo! Ja anava tocant, després de tantíssim temps de calma i d'un hivern que fins ara semblava molt de pa sucat... per fi arriba moviment. A veure si hi ha sort i els mapes de previsió es confirmen.

    Bon seguiment!

    PD: Per cert, no ho he dit, però visc al barri del Poblenou de Barcelona, tot i que per raons familiars i personals també vaig sovint a Sant Celoni i Palau de Plegamans. Ho dic perque quan pengi fotos podran ser de qualsevol dels tres llocs, jejejej. Tot i que les medicions les faré al Poblenou, on estic projectant muntar-me una petita estació meteorològica.

    En fi, no m'enrollo més, que no vull desviar el tema! Bon seguiment a tothom. :)

  • Bona nit. Amb mapes així costa no posar-se nerviós sincerament. El cap de setmana estarem molt entretinguts, tot el moviment que no hem tingut en tot l'hivern sembla que el tindrem ara. I compte que potser no haurem d'anar gaire lluny de les nostres cases per veure neu :D


    image_2016-02-23.jpeg

    Alejandro Yeste

  • Bon dia desde Zona Franca
    Mala visibilidad cielo cubierto con boira alta y viento muy flojo del NW.

    Temperatura 11,1°C
    Humedad 81%
    Presión 1018 hPa

    Salut i bon seguiment!!!


    Enviado desde movil

    Barri La Marina de Port, Barcelona.