SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2016

  • Bona tarda!
    Dia rufol i sec.
    Dades actuals.

    Temp 10ºC
    Pressió 1018 hPa
    Humitat 45%
    Vent calma.

    Minima avui de 2.4ºC..a les 5,27 hores.

    Salut i anar fent i aguantant la sequera..que ja sembla eterna. :angry:

    Bon seguiment! ;)

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 9,6ºC con 59% de humedad, viento del N a 19 km/h y 1014,1 Hpa con 315 W/m2.

  • Bona tarda!!!,!!

    Migdia que se a quedado fresco por aquí con este ambiente nublado,la sensación de de frío húmedo que se cala en los huesos,como se suele decir!!

    Y nada mapas que se van poniendo interesantes de cara a la recta final de mes,muy interesantes diría yo ;)

    Os dejo una imagen preciosa de la península registrada por la nasa!!!!

    BON profit!!!! :)
    image_2016-02-18.jpeg

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda.

    Estació del Barri Centre de Cornellà.
    Dades actualitzades a les 14:30' hores:

    -T 11,5ºC (T Màxima d'avui fins ara)
    -HR 43%
    -Pressió 1018,1 hPa
    -Gregal 1,6 km/h
    -T Mínima 3,9ºC
    -Ratxa màxima Tramuntana 17,7 km/h

  • Bona tarda!!!,!!

    Migdia que se a quedado fresco por aquí con este ambiente nublado,la sensación de de frío húmedo que se cala en los huesos,como se suele decir!!

    Y nada mapas que se van poniendo interesantes de cara a la recta final de mes,muy interesantes diría yo ;)

    Os dejo una imagen preciosa de la península registrada por la nasa!!!!

    BON profit!!!! :)
    image_2016-02-18.jpeg

    Humedo no!..mas bien sequito..humedades que no pasan del 50/51%

  • Bona tarda forum!

    Primers flocs de l'hivern fa una estona des de Prades al Baix Camp, a 950 d'altitud. No ha arribat a quallar al terra, tot i que els flocs eren ben presents al Montsant (1300m), a les muntanyes de Prades (1200m)... a la Mussara (1000m). Ara ja no hi neva....

    Imatge presa per l'Ajunament de Prades fa cosa d'1 hora.

    image_2016-02-18.jpg


    Bon seguiment!!

    [Imagen bloqueada: https://meteoclimatic.com/pastilla/dtq/ESCAT4300000043393F.gif]


    Observador meteorològic. En un futur Meteoròleg, climatòleg, geògraf físic. Propietari de l'obsevatori meteorològic d'Almoster-Poble. Tinc des del 2011 l'estació DAVIS VANTAGE PRO 2 (wireless), a una altitud de 330 metres.

  • Temps hivernal a Riudoms (Baix Camp).

    Temp. actual: 10.1°C (màx: 10.6°C; mín: 2.7°C)
    HR: 61%
    Pressió: 1017.2 mb
    Vent: 8 km/h (màx: 24 km/h)

    Cel ben tapat amb gotetes que s'escapen. Foto mirant cap a la Serra de la Mussara.


    IMG_20160218_150721.jpg

    Salut i bon seguiment!!

    Riudoms (Baix Camp)-121 m altitud

  • Bon dia des de Gràcia!

    Seguim amb ambient plenament hivernal.

    Ara mateix:

    11,9ºC fent màxima (Mín: 6,6ºC).
    43%
    1016,5 hPa.
    0,0 mm.
    4,8 km/h deuminutals de NE.

    Bona nevada cap a alguns sectors de Ponent entre 300 i 500 mts.

    Així nevava a la Serra de Bellmunt al Urgell, Pilar d'Almenara aquest migdia, també a Agramunt o Preixens a només 300-350 mts. Fotos d'en Xavi Coll.

    Dibujo_2016-02-18.jpg

    Cbf28j7W8AAzaHi-large.jpg

    A veure aquesta tarda si acabem tenint alguna sorpresa més amb rebuf, en forma de granissat prop del litoral i prelitoral central jejeje.

    Bon seguiment!!!!!

  • Bona tarda!!!,!!

    Migdia que se a quedado fresco por aquí con este ambiente nublado,la sensación de de frío húmedo que se cala en los huesos,como se suele decir!!

    Y nada mapas que se van poniendo interesantes de cara a la recta final de mes,muy interesantes diría yo ;)

    Os dejo una imagen preciosa de la península registrada por la nasa!!!!

    BON profit!!!! :)
    image_2016-02-18.jpeg

    Molt espectacular la imatge però en cap cas es tracta d'una fotografia realitzada per la NASA.

    Es tracta d'un muntatge realitzat per Anton Balazh utilitzant com a base una imatge real de la NASA. La imatge segons explica l'autor ha estat exagerat el relleu, s'han fet més translùcids els oceans i núvols a més d'una major brillantor. Aquest home ja he fet unes quantes més creacions d'aquesta mena, a aquest enllàs trobareu totes les creacions: https://www.shutterstock.com/gallery-487651p1.html

    També us adjunto una imatge real de com es veu de dia la península des de l'Estació Espacial Internacional:

    ISS-40_Strait_of_Gibraltar_1.jpg

    (12 juny 2014)

  • Després dels ruixats i nevadetes en cotes baixes anecdòtiques d'aquest matí, a la tarda encara es podrán reproduir alguns ruixadets dispersos en alguns punts però poca coseta i amb cota de neu que ja no donarà sorpresas i ja no hauria de baixar dels 700-800 metres en el millor dels casos.

    Pendents demà d'aquesta miqueta de rebuf que es podrá generar entre Barcelona i Girona a litoral i prelitoral que podrá fer que augmentin força els núvols però que no sembla ara per ara que hagi de tenir massa eficacia en precipitacions ja que l'aire fred en alçada será molt justet i les presions molt elevades. Si de cas, aquesta nit mirem de precisar una mica més però ara per ara no sembla que hagi de pasar massa cosa interessant més que augment dels núvols en les zones afectades per rebuf i ja veurem si algún ruixat dispers.


    1_2016-02-18.gif

  • Buenas tardes desde gavà-can espinós

    Día hoy también frío, la mínima bajo hasta 3,5°C pero por la mañana recuperó mas rápido, al mediodía hemos llegado a 12,8°C, algo más suave que ayer pero el ambiente a sido frío. Ratos de sol pero bastante nublado.

    Datos actuales:

    T:11,6°C
    H:45%
    P:1018 hPa

    Buen seguimiento ;)

    Gavà_Barri Can Espinós (90 msnm aprox).
    Un mañico perdido por gavà.
    Estación TFA 35.1101.02

  • El cap de semana del 27-28 de febrer tindrem una forta entrada freda a Catalunya. La última de febrer. En apariencia una entrada freda molt similar a la que va provocar les calamarsades tremendes del Vallès-Maresme ara fa uns pocs dies.

    El mapa que us penjo és molt molt aproximatiu i segur que no será excatmanet el que tindrem per aquell cap de semana però és per fer-nos la idea del que ens pot venir.

    Entrada freda a tots els nivells, marcadíssima inestabilitat, fred i precipitacions en força comarques. Potser la darrera oportunitat de veure neu a cotes baixes d'aquest hivern. N'estarem atents!!


    1_2016-02-18.png

  • Bona tarda des de Palazuelos (bé, en realitat estic a Segovia, al curs :O ) al poble tenim 2,3ºC que és la màxima d'avui, 84% d'humitat i vent en calma. Us poso unes fotos que he fet durant el descans amb la Sierra ben blanca i uns quants núvols.

    Molta sort i bon seguiment!

  • Voldria posar una mica de solfa en la cacarejada entrada freda actual.

    Aviam, les temperatures mínimes i màximes a la costa (entre 0 i 4 º -illa de calor de BCN i llocs ventats) i màximes, entre 10 º i 14 º, d'aquests últims 3 dies, ens estan fer exagerar.

    Clar que veníem d'on veníem, del bimestre desembre-gener més càlid en almenys 30 anys...

    Aquestes temperatures serien les normals en ple desembre i gener, precisament, fins i tot en situacions anticiclòniques, a la mateixa costa.

    En dades meves a Badalona-Montigalà des del 1980, em surten 5 dies de mitjana de glaçada i 16 de màximes iguals o inferiors a 10'0º.

    Doncs, si la cosa no canvia..., i ens n'anem de pet a insolacions ja pròpies d'octubre a partir d'ara, aquest hivern serà el primer en almenys 15 anys en què no he enregistrat cap màxima inferior a 10'0 º que per mi assenyala el llindar de DIA REALMENT FRED A LA COSTA.

    Qui no s'aconsola és perquè no vol, i el millor consol, és que dubto que la penitència exagerada d'aquest hivern es repeteixi fàcilment. Ha estat com un estiu del 2003 a l'inrevès, una cosa altament improbable, ja no per registres puntualment anòmals, sinó per l'exagerada persistència. Això afegit a l'accentuada sequera que portem...


    DIT AIXÒ, TROBO altament probable que això que he dit ara, canviï en el que queda de febrer i principis de març, estic convençut que m'hauré de menjar les meves paraules i, com altres no-hiverns, molt a finals de l'hivern, com l'any 88, el 90 i, recentment, el 2004 i el 2007, tingui la màxima inferior als 10'0 i algun -0'1 º i, qui sap, si els 4 flocs de rigor.


    Salutacions

    Tant o més aficionat a la Climatologia que a la Meteorologia.
    Dades a Badalona, 45 msm., límit amb Santa Coloma de Gramenet entre 1991 i 2011.

  • Atención a las Canarias donde la bolsa de aire frío ya ha comenzado a dar las primeras nevadas en zonas altas de Tenerife, Gran Canaria y la Palma. A lo largo de las horas la cota bajará hasta los 1200-1300 msnm. Así que podremos ver numeroso munifipios como el de Vilaflor bien blancos.
    Por ahora la cosa está así..
    TENEFIFE ( zona altiplano central a partir de unos 1600m)

    image_2016-02-18.jpg


    image_2016-02-18-2.jpg

    LA PALMA ( cumbres)

    image_2016-02-18-3.jpg

    image_2016-02-18-4.jpg

  • Bona tarda

    Despres de les 4 volves que han caigut al mig dia,el cel es mostra variable i insegur,encara ens podria sorpendre aquest vespre !! doncs la temperatura va baixant ,ara tenim 4ºC i hi han zones de precipitació cap al nord-oest.Avuí és el 2º dia amb temperatures molt baixes amb màximes que no arribant a 6 o 7ºC,una mica mes que a Calaf o Pujalt, l'Alta Segarra és molt freda.Bona nit !!