SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2016

  • Doncs si que es petit l'article... De fet ni es veu, al menys al ipad... Jejeje...

    Barcelona, barri de Sant Antoni.

  • Bona nit,

    Temperatures màximes primaverals en el dia d'avui cap a zones pre-litorals, a diversos observatoris voltant els 20º o més :pinch:, he treballat tot el dia amb màniga curta, ja estic acostumat aquest hivern :lol: :lol:

    A Pineda de mar la marinada ha frenat el termòmetre amb 16º de màxima, la mínima ha estat fresca amb 6º :whistle:


    Anomalies de temperatura en aquests primers 26 dies de gener, podem veure tot el continent ,juntament amb el nord Àfrica i Orient pròxim. Clares anomalies negatives cap Europa de l'est i Escandinàvia.
    Egipte lleugeres anomalies negatives :blink:

    anomalyeu.jpg

    Bon seguiment ;)

  • bona tarda des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó 13,4º.i cel seré-

    yo con todos los respetos prefiero a los que se pasan de frenada aún y no cumplirse algo de la previsión o
    dejarse algo en el tintero, es tan dificil hacer previsiones.
    esto no es n inguna critica ni nada, es un pensamiento personal.

    Totalmente de acuerdo, siempre es mejor decir todo y ademas en los tiempos en que vivimos mejor no dejar nada a medias, por si .......

    +1

    Por cierto a tocar del Park Güell temp. de 11'6º

    Tranquilidad y a cumplir las normas del foro, en especial "plors i lamentacions" PLEASE !!

    Un abrazo para todos y cuando digo todos, pues eso TODOS !! :kiss:

    Gracia-La Salut (Barcelona) 194 msnm

  • Bona nit nois...

    Temperatura actual Lliçà d'Amunt, 8.7º, màxima de 19.7º i mínima de 3.5º.
    Avui es un dia feliç per a mi meteorologicament parlant,, avui, a la fí, he connectat la meva DAVIS Vantage PRO2 a INTERNET!!!!!,, siiiiii,, després de 5 anys a la banqueta, finalment,, SURT AL TERRENY DE JOC!!!!.
    Aprofitant la calma meteorológica (ja vindra la tempesta no patiu :evil: ), us explico breument la historia.
    Recordeu aquell programa del MESTRE Picó a BTV, "El temps del Picó", doncs be, cada setmana feia un concurs de fotografía, i jo m'hi vaig presentar el decembre del 2010 amb aquesta foto del 17 de desembre.

    IMG_6674.JPG

    No crec que la recordi ja que en deu haver vist milers, bé, la varen publicar el 23 de desembre, i el 30 de desembre, dijous, el MESTRE la va anunciar com a gunyadora del concurs d'aquell mes, amb quin premi??,, una flamant DAVIS VANTAGE PRO 2!!!,, mare meva,, encara recordo els bots que feia davant l'ordinador !!!! (veia el programa per Internet ja que BTV no es veia a Lliçà). Un cop amb la meva estació a les mans,, oh sorpresa!!!,, el data loger per connexió a Internet no anava inclós,, i 180 euracos eren massa, mes tenint en compte que ja tenia una La Crosse que feia les funcions, per lo que va quedar la joia com a suministradora de dades locals (o sigui, a casa meva)
    Ara fa uns mesos, la La Crosse ja va començar a notar els anys, i el anemometre va deixar de funcionar, i finalment, em vaig decidir a connectar la Davis, però pagar 180€ per un cable amb un petit xip em semblava massa, amb el que em vaig possar a investigar per Internet aprofitant el que m'agrada el bricolatge (el observatori i gran part dels sistemes de seguiment i fotografia del telescopi son manufacturats o aprofitats), vaig trovar un ianqui que s'havia fet un dataloguer, i mans a la obra,, un USB/Serial d'Arduino de 25€ (enviament inclós), i 3 setmanes per que m'arrives, 3 punts de soldadura i TACHAAAAAAN!!!!,, JA ESTÀ!!!!..

    Doncs aixó es tot, aquesta setmana publico el tutorial a la secció adient per qui vulgui estalviar-se una pasta...

    Apa,, ja us he fotut el rotllo,, qui vulgui consultar la estació Estació Meteo Lliçà d'Amunt, tambe twitteja cada 12 hores màximes i mínimes al meu compte de Twitter que està a la signatura..

    Ho sento,, però es que estic moooolt content i us ho volia explicar.

    SALUT!!!

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 17.1 a les 15:01
    T. mín. 4.1 a les 8:07
    T. actual 6.4, humitat 96%
    Deixo un parell de fotografies de Montserrat del diumenge passat, la primera per la part baixa i la segona per damunt


    P1240055.JPG

    P1240057.JPG

  • Buenas noches desde gavà-can espinos

    T: 10,1°C
    H: 85%
    P: 1028 hPa

    Buen seguimiento.....a dormir ;) ;)

    Gavà_Barri Can Espinós (90 msnm aprox).
    Un mañico perdido por gavà.
    Estación TFA 35.1101.02

  • Com podem veure en aquest mapa de l'hemisferi nord ,referent dels Ensembles del model ECMWF pel que fa a les anomalies de pressió a 500hpa,les pressions es debiliten a primers de Febrer cap a la península Ibèrica,ja no tindrem aquelles pressions tant elevades per sobre dels 1030hpa ,he assenyalat amb "fletxes verdes" on estem situats, amb aquesta situació i un potent nucli d'altes pressions que es reforçarà a primers de febrer cap el nord del Canadà "amb cercle negre" ,podria fer canviar la dinàmica atmosfèrica a tot l'hemisferi nord,encara és aviat per veure si els canvis seran notoris o no a casa nostra, però té pinta de més moviment del centres d'acció, i per tant més possibiltats de trencar aquesta dinàmica que portem tant estancada a la mediterrànea occidental.

    hemin.jpg

    El corrent en jet tant marcat amb fluxe zonal, té els dies comptats i la setmana que ve té una tendència clara a debilitar-se i ha baixar de latitud més meridional, així com també patir petites ondulacions del fluxe.

    Els pròxims dies anirem veient quina situació ens depara començaments de Febrer ,de moment tenim bons indicis.

    Estarem ben atents :unsure:

  • BONA nit!!!!!!

    Y falta hace que este mapa se cumpla ¡,,,,,

    Y unas temperaturas más consonantes para la época!!!!!
    image_2016-01-27.png


    FINS dema!!!! ;)
    image_2016-01-27.gif

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona nit des del Pont de Suert.
    Jornada primaveral, amb cel totalment serè, i unes temperatures que s'han mostrat clarament superiors a les que tocaria per a un mes de gener; mínima de -1.7ºC, i màxima de 16.5ºC. Actualment tenim 0.5ºC, i la humitat recau al 93%.
    Al Picarany la màxima ha estat de 14.3ºC; allà, amb presència de la marinada, les temperatures són menys contrastades entre el dia i la nit.

    Us deixo dues fotografies que testimonien la sequera que duem a terme, en especial a l'àrea del Pirineu, on als cims hi manca molta neu.

    Així testimonia el Pirineu Aragonès aquesta evident falta de neu, des de la vall de Castanesa.

    [Imagen bloqueada: https://www.yakizu.com/i/ZPkn.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/jWMq.jpg]

  • Buenas noches desde Calella de P., témperatura actual 13°c, máxima 15.9°c, 90% humedad, 1028 hpa, viento de garbí 15 km/h. Buen seguimiento ý hasta mañana.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia desde Zona Franca.
    Hoy cielo despejado con ligera neblina y viento del W
    de 5 km/h.
    Temperatura 9,9°C
    Humedad 85%
    Presión 1028 hPa
    Passeu bon Dijous!

    Enviado desde movil

    Barri La Marina de Port, Barcelona.

  • El Pito et precipites massa, t'has agafat al model europeu (ni GEM ni GFS ni res més ho insinua al moment del missatge) i t'has passat tan de frenada que has obviat les possibles nevades al Pirineu del 3 i el 4 de febrer que sí veuen en les darreres actualitzacions GEM i GFS.

    Està molt bé fer anàlisis, però per una sola sortida de l'europeu ara elaborar un gran hipòtesis... no ser!

    Bon dia Trueno!!

    Si t'hi fixes, la única cosa que he assegurat(en termes meteo seria 90% possibilitats) és l'arribada d'un front fred amb posterior baixada de temperaturas provocada per una irrupció freda polar marítima). La resta de comentaris tot he parlat de possibilitats. No crec que això sigui pasar-se de frenada.

    Comentar-te també que no he fet el post per què l'europeu marqués el que marcava en aquell moment. De fet, abans que l'europeu ja ho havien marcat altres models com el GFS o GEM tot i que en el moment del post ho havien tret.

    Sempre que puc consulto tots els ensembles que tenim disponibles a la xarxa. Tants com 280 diaris. El del GFS actual, els de l'antic GFS, els del GEM, els del NOGAPS, els del NAEF....Evidentment hi ha dies que per feina o familia no els puc mirar tots 280, però ho intento. També miro actualitzacions de les deterministes de tots els models disponibles. Vaja, un munt de mapes que em menjo diàriament.

    I ja fa tres dies que els ensembles de tot el conjunt de models marquen en augment la possibilitat del que dic al post. Tot just ahir les sortides principals ho van marcar i d'aquí que fés el post. És a dir, el post el faig per que la sortida principal marca una cosa que ja fa tres dies es valora com a molt posible en molts ensembles. Per tat, se li pot donar molta fiabilitat.

    Vull dir que el post no es fa en dos minuts de mirar un sol mapa i llençar-se a la piscina sense mirar si hi ha aigua.

    I les nevades del dia 4 no és que les hagi obviat per que em passi de frenada. És que el post és només d'un tema de llarg o molt llarg termini i per tant tot el que sigui curt i mitg termini no te cabuda en el post.

    Tota manera agraeixo la critica per que en el fons és constructiva i així també un s'anima a explicar com arriba a les conclusions que arriba. Sempre es bo discutir amb respecte i constructivitat.

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 8º
    Humitat 97%
    Pressió 1027.4hPa

    Cel serè amb boirina .

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia!
    Dades actuals de Cardedeu(Meteoclimatic).
    Temperatura actual 5,9ºC
    Humitat 95%
    Pressió 1023 hPa
    Vent 3Km/h WSW
    Feliç dijous i bon seguiment! ;)

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)