SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2016

  • Lo que acaba de decir ELPITO el GEM en la última actualización también lo indica para el día 6, en cambio el gfs lo indica a medias.
    el GEM
    gem-0-240_2016-01-27.png
    EL GFS
    gfs-0-240_2016-01-27.png

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona tarda des de Bergen

    Temperatura actual 4.2ºC

    Interessant article sobre el que pot passar a mitjans de febrer.

    Cita


    Nova onada de fred podria durar fins a la Pasqua
    - Ara sembla que tindrem un escalfament relativament agut i abrupte de l'estratosfera sobre el 15 de febrer. Això sovint condueix que el gran i poderós vòrtex polar es trenqui - i si és així, tenim la intenció de règim de fred, que bé pot durar molt de temps - potser fins a la Pasqua, diu el meteoròleg Bjørge Jansen de StormGeo.

    I perquè consti: la Pasqua comença aquest any amb el Diumenge de Rams, el 20 de març.

    De moment a curt termini han començat la vigilancia d'una perturbació que arribarà el divendres tarda amb vents molt forts, tenen por que pugui arribar amb vents huracanats de més de 45 m/s (+160 km/h)

    De moment a dia d'avui aquest es el pronostic.
    [Imagen bloqueada: https://pbs.twimg.com/media/CZufgF9WQAIg_ez.jpg]

    I així està el gel a l¡Artic a dia d'avui

    [Imagen bloqueada: https://polarview.met.no/regs/c_map1.jpg]

    Bergen - a la costa oest de Noruega, 2º ciutat del país i capital de la provincia d'Hordaland. Port d'entrada al Regne dels Fiords.

  • bona tarda des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó 13,4º.i cel seré-

    yo con todos los respetos prefiero a los que se pasan de frenada aún y no cumplirse algo de la previsión o
    dejarse algo en el tintero, es tan dificil hacer previsiones.
    esto no es n inguna critica ni nada, es un pensamiento personal.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda!

    Tema models/previsions... el que aneu comentant, tot i que queda encara massa i el ball de models el tindrem per uns quants dies, anar mirant mapes més o menys engrescadors puja una mica la moral!

    Aquí us deixo una imatge realizada per Gitte Nyhus Lundorff desde Dinamarca sobrevolant un parc eòlic (instal·lats sobre el mar). L'efecte es causat per la caiguda de la presió que es produeix darrera de les turbines!


    db416449-f493-4021-ba5f-16c6d8e02498-original.jpeg



    Acabeu de pasar un bon dia!

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 14,1ºC
    Humitat: 87%
    Vent: Moderat, SSE (14Km/h)
    Màxima ratxa de vent: 30Km/h (13:12h)
    Temperatura de sensació: 13,1ºC
    Punt de rosada: 12,0ºC
    Pressió: 1017 hPa.
    Temperatura mínima: 10,1ºC (06:57h)
    Temperatura màxima: 15,0ºC (13:53h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda,
    Bonica posta de sol captada pel cami de la Caparrella, anant a casa al plegar de la feina.
    20160127_175807.jpg
    Vull enviar anims a tots els companys, som un grup d'afeccionats a la meteorologia guiats pel mestre Alfred. Estem nerviosos i cansats de viure aquest temps atipic en un hivern, ha passat mes d'un mes desde que va començar l'hivern i seguim aqui esperant com sempre, ens queda febrer i part de març, el nostre desitg sabem quin és, tant de bo es compleixi i si no hi tornarem a ser.
    Ara toca pensar en febrer, mes dinàmic i boig on les nostres possibilitats augmenten.
    Els models intueixen canvis uns més que d'altres, donem una oportunitat a la natura, estic convençut que alguna cosa regalara, però donem temps.
    Bon seguiment! ;)

  • Bona tarda,
    Bonica posta de sol captada pel cami de la Caparrella, anant a casa al plegar de la feina.

    20160127_175807_2016-01-27.jpg

    Vull enviar anims a tots els companys, som un grup d'afeccionats a la meteorologia guiats pel mestre Alfred. Estem nerviosos i cansats de viure aquest temps atipic en un hivern, ha passat mes d'un mes desde que va començar l'hivern i seguim aqui esperant com sempre, ens queda febrer i part de març, el nostre desitg sabem quin és, tant de bo es compleixi i si no hi tornarem a ser.
    Ara toca pensar en febrer, mes dinàmic i boig on les nostres possibilitats augmenten.
    Els models intueixen canvis uns més que d'altres, donem una oportunitat a la natura, estic convençut que alguna cosa regalara, però donem temps.
    Bon seguiment! ;) [strike][/strike]

  • Nueva salida del GFS,y se ven algunas posibilidades de lluvias a partir del dia 4,eso si de frios nada de nada,como mucho normalización de las temperaturas.Y lo de la irrupcion fria polar maritima,ningun emsemble lo insinua. uploadfromtaptalk1453917828792.jpg

  • Bona nit a tots/es

    Us passem les dades d'avui al barri de Canaletes/Guiera de Cerdanyola del Vallès:

    temp actual: 12,8ºC
    HR: 70%
    Dew Point: 7ºC
    Pressió: 1027 hpa

    La màxima avui ha estat de 17,4ºC a les 15:59h i la mínima de 7,1ºC a les 8:01h

    Qualsevol opinió que s'expressa en aquest fòrum és sempre del tot respectable i vàlida sempre que es faci amb respecte i sense faltar a ningú. Fa un munt d'anys que us llegeixo i sempre ha estat així, i estic segur que ho seguirà sent per un munt d'anys més, aquí no sobra ningú, i entre TOTS fem d'aquest fòrum el millor en meteo d'aquest país. No ens oblidem d'això companys!!! Hi ha uns que som més optimistes i uns altres que no tant però tots som part d'aquesta gran família que és aquest fòrum. A mi p.e. m'agrada pensar que ja manca un dia menys per tenir pluja que parlar dels rècords de dies sense pluja, tot depen de com ho veiem, oi? ;)

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Buenas tardes desde gavà-can espinos

    T: 11,7°C
    H: 78%
    P: 1027 hPa

    Temperatura máxima: 16,5°C
    Temperatura mínima: 7,5°C

    Esperemos que siga la tendencia a largo plazo.... ;)

    Buen seguimiento

    Gavà_Barri Can Espinós (90 msnm aprox).
    Un mañico perdido por gavà.
    Estación TFA 35.1101.02

  • es tan dificil hacer previsiones.

    Estoy de acuerdo, pero aquello no lo considero una previsión; en aquel momento ha sido el europeo solamente el que ha modelizado una entrada fría a 240h y ya está, yo por eso he sacado lo que ponía dicha fuente y no me lo he hecho propio como si fuese yo el modelo en persona, creo que es importante repetar las fuentes, sinó la información que se quiere transmitir se diluye. ;) Y lo escribo muy tranquilo, no estoy enfadado ni nada, aquí toda opinión es bienvenida, aunque en ese tema ya lo he dicho todo y ahora seguiré con el seguimiento, respetando al post! ;)

  • Bona tarda.

    Encara queda hivern veient algunes actualitzacions?..Bueno deixant aquest tema que ja s'ha comentat prou.


    Només una cosa, el any hivern passat, uns quinze dies abans, si, una persona de aquest forum va anunciar que es produiria una nevada important a Catalunya en alguns llocs a cotes relativament baixes, ni cap model modelitzava aquesta situació, ni ningú va dir rés dies abans en aquest fòrum en aquelles dates. Efectivament, a la zona de Panadella, Vilafranca del Penedés,... entre altres va caure una nevada maca, maca. Em sembla recordar que un altre cop el Túnel del Bruc es va bloquejar i la A-2- Adjunto una foto de aquella nevada, els meus sogres tenen una caseta a Aguiló i per suposat que vaig anar el cap de setmana, la foto es de 2-3 dies després de la nevada que em sembla que va ser el 4 de Febrer i encara el paissatge era preciós amb un gruix considerable de neu.
    GENERFEBRER2015168.jpg

    Aquesta mateixa persona va ser dels poc que va preveure una nevada a una cota entre 700 i 800 metres també el any passat, molt local, entre altres pel fort xoc de masses calent-fred amb tempestes. I mira per on va dir que per la zona de Osona Vallés, dons el dissabte amb un sol espetarrant, i a una temperatura que no preveia rés, em vaig emportar dona i fills a passar el cap de setmana per allà, la meva dona se n'en fotia de mi, i més amb el sol que fotia a les 15 hore, en un no rés es va cobrir el cel, va començar a tronar (tal com ell va comentar al entrar la massa freda amb xoc amb la calenta) va baixar la temperatura i aquí teniu el resultat:


    Dic això, per que sincerament aquestes persones que arrisquen, i que moltes vegades acerten, com també es poden equivocar per que es mullan i no estan pendents ai que si m'equivoco, m´espero a que sigui més segur així el risc de equivocarme decreix, són les que jo personalment admiro, en aquest cas, per suposat, en el sentit de preveure situacions a llarg termini, a una persona en concret de aquest fòrum. Imagino que molts imagineu qui és.

    Així que olé el que escrius, les previsions que fas, i el optimisme que transmets barrejats amb els teus amplis coneixements.

  • Bona nit companys meteobojos.

    Doncs res, sobre el tema d'aquest matí, no cal donar-li més importància. Crec que ningú ha faltat al respecte i tots parlem amb força educació. Entenc a L'Alfred, a ell com a tots nosaltres no ens agrada aquest temps que ja portem arrossegant des de novembre, i a vegades si algú dels experts i sobretot ell, fa algun comentari positiu per donar ànims, es pot mal interpretar i provocar comentaris com el de l'as a la màniga etc ...

    És normal, som moltíssims en aquest gran fòrum de meteo (el millor del món sense dubte), i trobant-nos en aquesta situació tan desesperant i avorrida. Ens podem agafar a un "clavo ardiente", i veure o voler entendre el que no és.

    Jo penso que tots tenim un mal moment. A l'Alfred no li han agradat un parell de cometaris i per això ha dit el que ha dit aquest matí, però segur que això ja està oblidat, ja és història.

    Personalment crec que sent tants en aquest fòrum, tot funciona de maravella. Som una gran família. I que duri. .... Com no gracies a tu Alfred. Tu ests el creador de tot aixo, de tans meteoadictes.


    Pel que fa a la Meteo, doncs res que no s'hagi dit ja. Repeteixo el mateix que vaig dir ahir. A confiar en el febrer que és un mes més mogut i que per estadística alguna entrada freda segurament tindrem. (eps¡¡¡ la primera. quinzena de març tambe).

    De moment ja tenim una possible entrada freda per anar seguint a principis de febrer.

    Salut i bon seguiment. :)

  • Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,6º i 71% d'humitat. Cel clar i vent de l'oest de 2 km/h. Màxima que s'ha enfilat força amb 17,4º tot i que ara baixa una mica més ràpid que ahir a aquesta hora. A Maçanet de la Selva dia de primavera amb màxima de 20,6º i mínima 6,1º amb vent de migjorn de fins 41 km/h. Ara continua bufant amb temperatura de 12º.

    La bosseta freda que es despenjarà demà des de Galícia cap al sud de Portugal quedarà uns dies per allà passejant-se fins que pugui ser absorbida a partir de dilluns per una ondulació del jet que tindria tendència a baixar una mica de latitud. A partir d'aquí pot haver alguna jugada interessant...o no. Veurem. Al menys sembla que la setmana vinent pot haver una mica de moviment ;)

    Aprofitant la calma, us adjunto un petit article que vaig fer per "El Periódico" el 2013 sobre dues curiositats/anècdotes:

    IL·LUMINANT EL FIRMAMENT

    Sukayu Onsen és un complex termal situat a l'illa japonesa d'Honshu. Es troba a la falda d'una muntanya que rep les nevades més intenses del Japó. Cada temporada hivernal cauen uns 17,5 metres de neu. No obstant això el passat 21 de febrer (2013) la nevada va ser imponent registrant-se en 24 hores ni més ni menys que 515 centímetres, més de 5 metres que van deixar la zona com si fos un enorme pastís de nata. Dos dies abans, el 19 de febrer ja a milers de quilòmetres de distància Steve Nilsen estava a Kvaefjord al nord de Noruega intentant fotografiar alguna aurora boreal. Tot d'una una fina capa de cirrus velava el cel i va aparèixer un halo lunar o cercle al voltant del satèl·lit. Esperant l'aparició de l'aurora va tenir una idea realment senzilla però efectiva: va agafar la seva llanterna i va enfocar cap a la lluna. El resultat és molt curiós i ho pot veure a la imatge adjunta. Sembla com si la lluna fos el feix de llum de la llanterna que xoca amb el firmament.

    stevenilsenkaefjord.jpg

    Bon seguiment a tots i totes sense excepció! ;)

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,1ºC con 91% de humedad, viento del N a 2 km/h y 1025,5 Hpa, máxima de 15,4ºC.

  • Nueva salida del GFS,y se ven algunas posibilidades de lluvias a partir del dia 4,eso si de frios nada de nada,como mucho normalización de las temperaturas.Y lo de la irrupcion fria polar maritima,ningun emsemble lo insinua. uploadfromtaptalk1453917828792.jpg

    Prefereixo que plogui a que faci fred la veritat!

  • bona nit des del barri del coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó 12,1º i cel seré.

    supongo que os acordareis de esta foto o una parecida de hace tiempo, y del cachondeo que hubo, pues esta foto representa el forum, todos unidos y a una. T´estimem forum.
    Pinguinos_rey.JPG

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda/nit!

    Dades actuals.

    10.6ºC
    91%
    1029 hPa.
    Ara ha entrat boira alta.


    Respecte als comentaris..meus..no trobo cap malicia.
    Potser donats en persona com em fet a vegades i sempre gràcies alfred..es poden interpretar d.altre forma.
    Els escrits i admiracions o majuscules..son mal interpretables.

    Salut! ;)