Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 11.7°c, máxima 15.3°c, 90% humedad, 1030 hpa, viento en calma. Buen seguimiento.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC- DESEMBRE 2015
-
-
Un altre reportatge endarrerit, aquest del 22 de juny. Tempestes que s'esperava que descarreguessin a la tarda i nit tot i que al final no van durar molt mes enllà del capvespre. Deixo un parell de fotos i un vídeo-muntatge que resumeix aproximadament una hora de gravació en poc més de 4 minuts, amb timelapse final. I l'enllaç al reportatge complet i la crònica on s'inclou a més el vídeo original sense tallar:
https://teslaweather.blogspot.com.es/2015/06/tormen…montserrat.html
[Imagen bloqueada: https://farm6.staticflickr.com/5656/23053996414_7ec62457e4_z.jpg]IMG_2080-3 by Tesla Weather, en Flickr
[Imagen bloqueada: https://farm1.staticflickr.com/655/23054013774_00c66ab019_z.jpg]_MG_9160-3 by Tesla Weather, en Flickr
Contenido externo www.youtube.comEl contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.Per acabar, només avançar que estic treballant en un reportatge bastant complert de les Gemínides 2015 ja que a part de la imatge que vaig penjar fa dies, vaig sortir 3 nits més i va ser espectacular. He recollit 288Gb d'imatges, poc mes de 13.000 fotografies. Encara he de repassar però tinc unes quantes bones, no se si tant com la de divendres.
Bon seguiment.
-
bona nit des de cabrils(baix maresme) temperatura actual 17.3º!!!!! diria que s'ha espatllat el termometre,ja que a l'obsevatori del smc tenen 11.8º una inversió de muy señor mio, la màxima s'ha enfilat als 20.2º i ja veurem entre demà i dissabte si no la fem grossa...
la màxima absoluta és de 21.7º el 2010 curiosament no haviem assolit els 20º en un desembre des de llavors.
19.7 el 2011 19.2 el 2012 18.6 el 2013 i 17.7º el 2014.
els models estacionals ja fa mesos que diuen que aquest any no tindrem hivern... poden anar errats, però de moment l'estant clavant, ho van clavar al novembre i ara al desembre també
euT2mMonInd13.gif
cal alegrar-se ja que han baixat les espectatives

-
-
En fin... ha pasado y seguirá pasando, no es nada nuevo, como si esto fuese el fin del mundo... esta tarde he colgado datos HISTÓRICOS de donde vivo, Hospitalet de l'infant, y ha habido situaciónes PEORES, que la actual, que parece que esto sea el fin del mundo y nunca haya pasado... que menudas exageraciónes se llegan a leer, esta tarde en el grupo de meteo hemos estado mirando mapas de años atrás y muchas situaciónes iguales o parecidas a lo actual, no es nada nuevo, la memória meteorologica es muy mala... porqué en unos sitios hayan caido records ¿Ya han de ser GENERALISTAS y decir que han sido en el 100% de territorio? No, porqué la realidad es distinta, unos sitios tendrán records en X años y otros en otros años, ha pasado y seguirá pasando..
Te has quedado solo con tus argumentos...en tu línea..al rey lo que es del rey...luego te quejas cuando no te caen 200000000000 litros cuando el resto de catalunya tiene mayor deficit hídrico que en tu zona.....
-
Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.
Temperatura ara mateix de 13,2ºC i un 75% d'humitat. 1029,7 hPa. Màxima que atenció hem arribat a [color=#ff0000]21,4ºC[/color]!!! Una bogeria per ser el mes de desembre, quasi tocant a Nadal. Garbinada marcada.
Comentari de models: Bé, el que queda d'aquesta setmana i tota la setmana que ve està totalment FINIQUITADA. Iniciarem festes nadalenques amb anticicló pur, fort i temperatures MOLT per sobre de la mitjana del que pertocaria pel mes de desembre. Cavalcada de pertorbacions atlàntiques circulant una darrera de l'altra, amb un jet totalment recte que impideix que l'anticicló pugui pujar i adoptar posicions més favorables per als nostres interessos. Flux de sud-oest i oest marcat, fent així que les temperatures es mantinguin a la banda alta del termòmetre fins ben bé mitjans de la setmana vinent. La pitjor situació que ens podiem imaginar. Zonal.
cab_2015-12-17.png
CassdelaSelva.png
Més endavant és una autèntica bogeria mirar models a TANT llarg termini, però la situació fa que molts dels aficionats a la meteorologia no tinguem més remei que mirar-ho per veure ni que sigui, quelcom. Mirant els índexs NAO, AO i PNA podem veure com en les dues primeres comencen a haver-hi algun ensemble que tendeix a la negativització, així com la PNA tendeix a positivitzar-se. Això és bo pels nostres interessos, però de moment, aquests índexs són pocs els ensembles els que veuen aquest canvi de patró. No obstant, el GFS al segon panell, a més de 300 hores (molt llarg termini, però... què hi farem!) comença a indicar la possibilitat d més enrenou meteorològic. Òbviament, al quedar encara un món, no se sap ben bé quina situació ens pot esperar, així que fiabilitat del 0%. Potser es forma una anticicló escandinau, potser ens afecten vaguades que, ni quesigui, podrien deixar neu al Pirineu o bé, seguir amb la situació que tenim durant aquests dies i que tindrem. No se sap encara i no ens fem il·lusions al veure coses "sucoses" als segons panells.
Rtavn241_2015-12-17.gif
Vinga va, ànims! Tocarà prendre moltes til·les.
Bon seguiment!
-
En fin... ha pasado y seguirá pasando, no es nada nuevo, como si esto fuese el fin del mundo... esta tarde he colgado datos HISTÓRICOS de donde vivo, Hospitalet de l'infant, y ha habido situaciónes PEORES, que la actual, que parece que esto sea el fin del mundo y nunca haya pasado... que menudas exageraciónes se llegan a leer, esta tarde en el grupo de meteo hemos estado mirando mapas de años atrás y muchas situaciónes iguales o parecidas a lo actual, no es nada nuevo, la memória meteorologica es muy mala... porqué en unos sitios hayan caido records ¿Ya han de ser GENERALISTAS y decir que han sido en el 100% de territorio? No, porqué la realidad es distinta, unos sitios tendrán records en X años y otros en otros años, ha pasado y seguirá pasando..
Tot pot variar tan bon punt hi hagi un canvi de tendència i aleshores parlar d'excessiu fred, jeje! El que no falla mai són els refredats jeje!
-
-
La veritat es que cada nit, quan hem poso a llegir els missatges de les últimes 24 hs, a un li entren ganes d'entrar al joc de molts posts, però després ho deixes estar....és millor. El que està clar que hi ha gent i no vull que se m'interpreti malament, que té problemes de processament i interpretació de dades.... però en fi, no hem capficaré.
A falta de ja només de 14 dies per acabar el mes, crec que ja podem catalogar 2015 d'un any EXCEPCIONAL. No en temperatures, que acabarem més o menys 1ºC per sobre la mitjana, més o menys com l'any passat, però sí en precipitació, on farem probablement l'any més sec en més de 100 anys. PERÒ aquesta dada no serà GENERAL Hi ha llos on factors LOCALS faran que no sigui ni amb molt el més sec de la sèrie. La REALITAT però, és que a nivell general, les situacions de pluges han estat molt infreqüents, poc productives i molt irregulars.En aquest fòrum tenim gent que en sap molt de biodiversitat. Comportaments de plantes o d'animals, no és canvien per un any càlid. És un procés que triga anys. La situació actual no és anòmala, per se, és anòmala, per recurrent i persistent. És parla molt dels hiverns anticiclònics de finals del 80's i 90ºs però no van ser anticiclons càlids en tot moment com fins ara. Aquells hiverns no van ser més càlids que molts dels que estem tenint aquest S XXI
Be, si be el 2015 agonitza, l'hivern acaba de començar. Arribarà fred?? L'únic clar es que el planeta continuarà rotant sobre si mateix en aproximadament 24 hs i que continuarà donant una volta completa al sol cada més o menys 365 díes.... vaja que la vida segueix faci o no faci fred, gaudint o no gaudint de la meteo, com be ha dit el Rusi...
Bon seguiment!!
-
Bon dia
Temperatura de 7.5 graus
Humitat de 80%
Pressio de 1027 hPa
Precipitacio 0.0 mm -
Bon día
Nubes altas, viento en calma SE
Temperatura 9,3ºC
Humedad 71%
Presión 1028 hPaEsta noche he soñado que llovía.....
Salud.
-
-
Previsió per dijous 17 de desembre
avui dijous ens espera una jornada molt i molt similar a la d'ahir dimecres. Així doncs cal esperar un dia amb domini del sol a bona part del País però amb cels entaranyinats de núvols prims que a la tarda es podrien fer una mica més densos cap a l'oest.
Bancs de boira a primera hora del matí en zones interiors del País, no massa extenses, també a Osona, però que en tots els casos avui es disiparan cap a mig matí o màxim estirar cap a migdia tal i com ja va passar ahir.
La novetat important respecte ahir és que avui esperem la formació de bancs de boira marina. Al matí aquests bancs es podrien presentar de forma dispersa i amb intermitències a llocs molt concrets, preferentment de la costa central i costa Brava però sense descartar altres trams de costa(penseu que és molt difícil de determinar quan aquestes boires donen el tret de sortida i a on ho faran...). I en canvi si tenim més clar que ja de cara a avançada la tarda i sobretot el vespre, aquestes boires aniran fent cada vegada més presència a molts punts del litoral del País.
Les temperatures mínimes es mantenen estables i sense canvis destacables. Les màximes avui podrien baixar una mica al Prelitoral, també podrien baixar en punts del litoral on la boira o la influència humida de la mateixa podrien fer refrescar força a primera línia de costa i en canvi, avui esperem que les màximes puguin pujar més respecte ahir, al centre i oest del País.MATespecial.GIF
tardaespecial.GIF
-
Bon dia.
Dijous 17/12/15.
Estació del Barri Centre de Cornellà. Dades actualitzades a les 7:20' hores:-T 10,4ºC
-HR 81%
-Pressió 1029,7 hPa
-Vent del NNO. 1,6 km/h
-T Mínima 10,3ºC
-T Màxima 13,6ºC
-Ratxa màxima Ponent 16,1 km/h -
Bon dia a tothom
Dades d'avui a les 6AM a Torrelles
Temperatura 11º
Humitat 83%
Pressió 1028.5hPaCel enteranyinat.
Us deixo una foto de ahir a la tarda feta des de el camí del Puig Viceç on al fons es veu el núvol de contaminació sobre Barcelona.
[Imagen bloqueada: https://lh3.googleusercontent.com/-ixYORtEs_rA/VnJV5jRqhxI/AAAAAAAAJOw/oNckZI6DRTQ/s720-Ic42/IMG_20151216_170218.jpg]
Bon seguiment.
-
-
Bon dia!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 11,0ºC
Humitat: 91%
Vent: En calma.
Pressió: 1030 hPa.
Temperatura mínima (provisional): 11,0ºC (ara mateix)Bon Seguiment!
-
Bon dia!
Dades actuals de Cardedeu(Meteoclimatic)
Temperatura actual 8,4ºC
Humitat 89%
Pressió 1025 hPa
Feliç dijous i bon seguiment! -
Bon dia!!
-Temp actual 6.4°C
-Humitat 90%
-Pressió 1030 hPa
-Vent NW 0 km/h
-Pluja 0.0 mm
-Cel , núvols mitgencs.Enviat des del meu SM-A500FU usant Tapatalk
-
-
Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,6ºC con 80% de humedad, viento del NE a 2 km/h y 1025,9 Hpa , mínima de 9,8ºC.
-
Bon dia a tothom!
Temperatura actual +11,1ºC
Humitat 88%
Bon seguiment!
-
Bon dia.
Cel enterenyinat i una temperatura de 4,8°C (mínima de 4,6°C), una pressió de 1026 i vent totalment en calma.
Bon seguiment.
-
-
Bon dia.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 13,8º i 60% d'humitat. Cel tapat d'altostratus i vent del sud-sud-est de 2 km/h. Mínima 13,6º a l'observatori, molt elevada i 10,8º a la mateixa plaça. Mínima a Maçanet de la Selva 6,4º.
Alguuns trams de la costa comencen a veure's afectats per bancs de boira, especialment central i nord, provocant un ambient més fred i humit. Mínima a l'observatori Fabra 14,2º (altíssima) i al Parc de la Ciutadella de 9,5º. Pocs centenars de metres terra endins les temperatures s'enfilen i la humitat baixa. Mínimes d'escàndol a cotes altes amb registres a Meranges cota 2230 metres de 8º. Espot cota 2519 metres mínima 7,3º! Bonaigua cota 2266 metres 6,8º. Ara mateix a Ulldeter cota 2410 metres 7º. Vielha mínima 8,3º i també a la Vall d'Aran Arres-Sasseuva cota 2228 temperatura actual 7,5º
I continua fins e cap de setmana. A partir de llavors progressiva normalització de les temperatures amb moviments dels centres d'acció que s'hauran de seguir i que podrien ser interessants.
Frase del dia: "si els envejosos volessin, tindríem menys insolació". Els sentiments de "ràbia" o de "enveja" són un veritable problema pels qui els pateixen. Veure com en un lloc plou més que en el teu o neva més o s'assoleix un rècord i no compartir el sentiment d'alegria, d'emoció...feu-vos-ho mirar.
Bon seguiment!
-
Bon dia des de Banyeres del Penedès.
Cel enterbolit per moltes bandes de núvols alts. Mínima de 9.2ºC a les 7:54.
Actualment...9.5ºC
84%
1029hPa
NE a 3.2Km/h
0.0mm
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!