SEGUIMENT METEOROLÒGIC -NOVEMBRE 2015

  • Bon dia

    Mati gèlid també per aqui,amb mínima de -6.1ºC ,(probablement mes baixa a ras del terra), a les 07:30,amb el canvi del vent a terral,s'ha format la boira que ha frenat la baixada de la temp.,ara tenim -1ºC i amb l'augment de la humitat la gebrada blanca també augmenta .La boira no crec que arribi a ser gebradora per que serà fugaç,doncs el ventet terral es preludi del acostament del nou front de vent i neu al Pirineu que ja s'atansa,bon seguiment

  • bon dia des de cabrils (baix maresme) temperatura 4.1º humitat del 39% vent de NNW i cel seré.
    la mínima, no cal dir-ho baixa. la més baixa del mes amb 1.8º :ohmy: .Esperem que no passi com el novembre de 2013 en que amb 2º vàrem enregistrar la mínima de l'hivern :blink:
    us presento el punt més alt de cabrils, te varis noms així que no en posaré cap te 490 metres, el del cantó que no te nom és el 4art amb 455 metres, just a a la dreta del primer hi ha un coll anomenat del porc(450), d'allà es despenja una corda que ens portarà a 1km al punt més alt de la serralada litoral turó de céllecs 534m ja al terme d'òrrius
    fins aviat

  • BON DIA,!!!!!!

    Al final Cel ras y temperatura mínima que por aquí a descendido hasta los 5,1*C

    la más baja de este otoño y uno de los valores más bajos del presente año!!!!!

    Pasen BON día!!!!! ;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • En portes de la primera "gran nevada" Pirinenca de la temporada.

    Si aquest passat cap de semana ja han caigut uns quants centímetres a bona part del Pirineu i fins i tot gruixos moderadament importants al Pirineu occidental, Ara tenim per davant una nevada de les que podem anomenar de primera divisió.

    Aquí teniu un mapa(mapa1) que mostra les acumulacions de neu que es podrien donar des de aquest vespre que iniciarà timidament la nevada i fins dijous en que anirà remetent progressivament. Com podeu veure, hi ha previsió de gruixos de fins a gairebé 50cm al Pirineu més oriental fins a 100cm-150cm al més occidental.

    En aquest cas ens trobem amb que el JET STREAM ens passarà directament per sobre la serralada(MAPA2) i això comporta sempre o gairebé sempre que els mapes es quedin curts en les seves previsions de nevades pel Pirineu. Per sota del JET s'arrossegaran masses humides superiors al 90% des de superficie fins més enllà dels 6000m. Les temperatures en superficie pujaran a la serralada comportant un augment del gradient vertical donant molta més energía a les nuvolades. Tot plegat un cocktail perfecte per poder tenir una nevada de les grosses, més típica de febrer o març que no pas d'un mes de novembre.

    Cal dir que la nevada amb aquest augment de temperatura superficial, si bé avui podrán iniciar a cotes més baixes, al llarg de demà dimecres que será el dia en que la nevada seria més potent aniria pujant de cota fins uns 1500m aproximadament.

    Tampoc seria la primera vegada que amb un JET pel damunt la cota de neu es queda molt més baixa del previst, així que atents zona Pirenaica demà que no nevi fins al fons de les valls per sorpresa.

    Aquesta nevada garantirà un dels inicis de temporada d'esquí més innivats dels darrers anys.

    snowmapPy3d.jpg

    index_2015-11-24.png

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 6.5ºc, mínima la más baja de lo que llevamos de otoño 1.5ºc, 48% humedad, 1024 hpa, viento flojo de tramontana 3 km/h y despejado. Os pongo una foto de MARGARIDA BONET desde L´ESTARTIT, donde se puede apreciar que el agua del mar está fumejant. Buen seguimiento.

    CUj-etwWUAAULzv.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des de Palazuelos, deu n'hi do! Veient les temperatures que heu tingut en alguns indrets de Catalunya, tinc la sensació que aquí, a Segovia, estem al tròpic! -8ºC a Vallgorguina, -5ºC a Girona, -5ºC a Vacarisses,... llocs amb poca altitud i relativament propers al mar, ja no parlem de la Cerdanya, etc... per aquí hem tingut una mínima de 0,4ºC segons l'AEMET, l'estació de Meteoclimatic que consulto no funciona des d'ahir. O sigui, aquí, a 1086 msnm, a la Meseta, a prop de la Sierra, 0,4ºC i a Girona a 70 msnm -5ºC :S :pinch: En fi, son coses del clima. Jo pensava que aquesta nit tindríem mínimes molt baixes, suposo que els núvols no han permès que baixi més la temperatura. No em queixo, que consti, però hem sorprèn veure temperatures tant baixes per allà, sobretot fora del Pirineu. Tinc ganes de veure una glaçada forta de veritat :)

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bon dia desde Bcn-Les Corts, fa fred i quin gust !!! cel serè...

    Temp: 8,6ºC
    Hum: 35%
    Pressió : 1025 hPa
    Vent : Feble
    Dew : -7ºC

    Temp min : [color=#0000ff]7,2ºC [/color]a les 07,17h

    Salutacions

    Daph

  • Bon dia desde Castries!
    T: 4,1º Min: -2,1º
    H: 48%
    P: 1025,3 hpa
    Una bona glaçada també per aquí aquest matí a l'espera del front que ens passarà a partir del vespre i que farà pujar la mínima de la propera matinada. Encara està tot ben blanc a les zones d'ombra.
    Abrigueu-vos i bon dimarts a tots!!!

    Castries, Herault, França

  • Bon dia des de Sant Salvador de Guardiola! Mínima de -7.0°C déu n'hi do. Pocs novembres arribem a aquestes temperatures. Ara 0.0°C a l'ombra segueix tot gebrat. A veure si el front compleix les expectatives i deixa el pirineu ben innivat

    Enviat des del meu SM-G900F usant Tapatalk

    Sant Salvador de Guardiola (El Bages)

  • Bon día desde S Fost de Campcentelles amb una mínima de -2´3ºC a la zona baixa a 500 mts del riu Besos :woohoo: i a dalt un terrat que es un 4 pis, que esta prou be per comenÇar.

    Comentar que seria interessant que possesiu l´ubicaciò aproximada de la estaciò meteo, si al costat d´un riu o riera, si en mitg d´un camp, si al centre del poble, si a peu de plaÇa, si al terrat, etc, sobre tot en circunstancies interessants com aquesta; mes que res per que tots tinguem una idea mes exacta de la zona que representen les dades.

    En el meu cas per exemple, les meves dades no representen tot S Fost si no només la zona compresa entre la serra litoral i el Besos (que té un efecte important en refredar) ja que al centre del poble o a la zona de la Conreria (que tambè es S Fost) han tingut altres tempes ben diferents).

    Bon seguiment.

  • Bon dia des de Gràcia!

    Doncs finalment no hem baixat tant com em pensava aqui...

    Ara mateix:

    11,5ºC (Mín: 6,1ºC Màx: 11,5ºC).
    31%
    1024,6 hPa.
    0,0 mm.
    2,6 km/h deuminutals de SW.

    [color=#0000ff]Per Llagostera, mínima de -6,2ºC[/color], brutal per ser Novembre... Haurem de mirar si altres novembres hem fet mínimes tant baixes! :woohoo:

    Demà ventada forta i contundent de tramuntana i mestral, temperatures lleugerament a l'alça... A part d'això, destacar també la nevada que caurà al Pirineu per sobre d'uns 1.200m a la cara nord i 1.600m a la cara sud, de llibre...!!! Veurem fins a quins registres s'arriben, aposto per +100cm a Pas de la Casa, zona Tavascan i Bonaigua/baqueira :cheer:

    Bon seguiment!!!

  • Bon dia des del Fort Pienc, a Barcelona.

    Finalment la temperatura ahir a la nit es va desplomar, rere l'ensurt inicial d'estancament. Mínima de [color=#0000ff]4,1ºC[/color]!

    Actualment 12,4ºC i 20% d'humitat. 1024,1 hPa.

    Déu n'hi do el mapa de mínimes de Meteoclimatic! Realment fa goig! Nit extraordinàriament hivernal. Fins a -11ºC a Prades, -10,6ºC a Queixans o -8,4ºC a Vallgorguina a tan sols 150 metres sobre el nivell del mar!! Un autèntic congelador! Òbviament mínimes més altes cap al sector Barcelona, dgut a la illa de calor, al voltant de 3-5ºC tal i com era previst.

    10984563_10204986246355740_4756241762427586753_n_2015-11-24.jpg

    Aquesta nit la temperatura no baixarà tant com aquesta nit i l'anterior, ja que l'arribada de bandes de núvols alts que enteranyinaran el cel fruit del front que afectarà el Pirineu i l'increment progressiu del vent de tramontana i mestral farà que les mínimes demà siguin més altes que avui.

    PRECAUCIÓ demà cap a punts del vessant nord del Pirineu. Els mapes són realment de por. Fins a més de 100 cm indiquen a punts de la Vall d'Aran, nord del Pallars i Pirineu francès! Tot degut a que el jet demà ens passa per sobre aportant molta humitat i la massa més càlida que ens arriba farà que la regenerració de núvols al vessant nord sigui constant. Cota de neu en torn a uns 1200 metres, puntualment per sota. Vessant sud també podria rebre neu, més que aquest cap de setmana, calculo en torn a 30-40 cm allà on els cims de sud estiguin més properes cap al vessant nord. Menys a mesura que avancem al sud.

    15061018_2_0912_2015-11-24.gif

    Ho anirem seguint! Pinta molt bé!

    Barcelona - Fort Pienc. Alçada: 13,7 metres.

  • Molt bones des de Boadella. En aquests moments tenim 13c amb una mínima de +3c. Temps assolellat ☀ amb Tramuntana f.2/4 humitat molt baixa 15%..

    Ramon Casellas Gomez
    Tècnic en gestió i extinció d'incendis forestals i energia de la biomassa.