SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2015

  • Bon dia des del Major de dalt de Sant Celoni. Despres d haver gaudit de l Eclipsi de lluna ara toca tornar a treballar , ostres quina son!!!. Ara mateix estem a 10,9 graus 87% d humitat i 1020 hpa.

    Enviat des del meu 5038D usant Tapatalk

  • Bon dia!
    Dades actuals de Cardedeu(Meteoclimatic)
    Temperatura actual 11,7ºC
    Humitat 89%
    Pressió 1020 hPa
    Cel serè
    Feliç dilluns i bon seguiment!

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 14º
    Humitat 89%
    Pressió 1022.0hPa

    Cel serè , quan he sortit de casa encara he pogut veure on trosset de la Lluna fosc.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia des de Banyeres del Penedès.

    Cel majoritàriament serè en aquests moments. Fent la mínima amb 14.2ºC ara.
    Actualment...

    14.2ºC
    88%
    1023hPa
    NE a 6.5Km/h
    0.0mm

    ;)

  • Bon dia a tothom. Matí frescot amb molta boira i una mínima de 9ºamb un 100% d´HRA. Ahir mentre pujava de Barna , cap a Sant Martí de Centelles i Centelles plovia a pots i barrals , en arribar a Vic , al Sud de la ciutat es veien bons bassals , però al centre de la citat es veia el terra moll però sense grans acumulacions , segons pàgina web d´ajuntament , només 1 litre.A veure què acaba paassant aquesta setmana , de moment , 64 litres en tot el mes de setembre.

  • Bon dia.

    Avui tenim el cel practicament seré i una temperatura de 11,8ºC (mínima de 11,6ºC), 1021 hPa de pressió i vent ne calma.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bon dia.

    Abans dels comentaris estrictament meteorològics, el que us vaig prometre ahir sobre el rodatge de la pel·lícula de David Lean, "Doctor Zhivago" i les anècdotes que van sorgir:

    Primer de tot un petit article sobre "rodatges sota zero" que vaig fer per "El Periódico":

    RODATGES SOTA ZERO

    El gran Berlanga ens va deixar perles com "Plácido". Encara que els exteriors s'havien de rodar a Segòvia, finalment es va escollir Manresa (també eren a la llista Vic i Terrassa), i es va fer entre finals de tardor i hivern de 1960. Desembre va coincidir amb una irrupció d'aire polar que no va cessar en tot el mes. Els actors i extres van passar moltíssim fred. De fet durant la pel·lícula s'insisteix en el fred gelador que patien, sobretot durant les escenes nocturnes en què l'alè dels actors es condensa en espès vapor. Quatre anys després un altre gran del cinema, el director David Lean va rodar els exteriors de "Doctor Zhivago" en els camps sorians com si es tractés de les estepes russes. De fred ja va fer, però aquest hivern de 1964 no va portar neu, així que van haver de fabricar tones de pols de marbre per als plans propers i mitjans i enormes plàstics estesos a la llunyania per simular neu i gel.

    Aquí teniu molta més informació sobre "Doctor Zhivago":

    https://treneando.com/2010/01/10/nie…ivago%E2%80%99/

    I algunes imatges del rodatge, totes amb neu artificial. El palauet que veieu en la tercera imatge...és cera líquida:

    zh1.jpg

    zh2.jpg

    zh3ceralquida.jpg

    zh4.jpg

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva


  • Gràcies, Alfred!

  • I anem a parlar estrictament de Meteo:

    Feia temps, força temps que no ens trobàvem davant d'una situació tan curiosa,tan interessant. Se'ns prepara una setmana que, des del punt de vista estrictament científic, es per fer-te caure la baba. Després ja entren les ganes de veure ploure, que no sabeu fins a quin punt desitjo com molts de vosaltres veure caure aigua durant hores i dies seguits. Però el que ens farà estar molt atents és aquest moviment de masses d'aire tant en superfície con en capes superiors, les dues bosses fredes, la de demà dimarts i la de dijous vespre/divendres, bosses fredes que es despenjaran des Bielorússia i Ucraïna cap els Alps i Catalunya amb gestació de baixes al sud de Catalunya. És una situació que es dona amb molt poca freqüència i d'aquí el seu interès. Gaudim d'aquesta setmana i tant de bo es complementi amb força precipitacions.

    De moment ara mateix a plaça Kennedy, com a força indrets de la meitat est del país, el vent ja ha girat a gregal de 12 km/h amb cops de 23 km/h. Temperatura 18,8º , humitat 66%, cel 2/8 amb cirrus i altocúmuls. Mínima 17,7º a l'observatori i 15,4º a peu de plaça.

    Des de l'Empordà ens comuniquen que ja ensumen uns aromes com de "Vodka" i "Kvas", barrejats amb el del "Pampushki" (panets típics d'Ucraïna) :blink:

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • BON DIA,!!!!

    Y a prepararse para una semana interesante,falta saber quién se llevará el gordo en cuanto a precipitación se refiere,en este sentido el tema baila según se sitúe ambas bolsas de aire frío,hoy sin ir más lejos les illes balears,tienen todo los números,pero ya sabemos que esto puede cambiar!!!!

    De momento nosotros estaremos también bien servidos!!! ;)

    BON seguiment!!!!
    image_2015-09-28.gif

    image_2015-09-28-2.gif

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon dia a tothom!.A Girona tenim 13ºC,83% d'humitat amb 1023 hpa i 4/8 de estratocumuls,estrats i nuvols alts.Avui cal esperar un cel amb intervals nuvolosos mes abundantant a l'extrem sud,com tenim aire fred suficient en alçada:
    15092812_2800.gif
    i vents de component est en superfície que aporten força humitat modertas aquets al litoral,fluixos a la resta:

    2015092800015_wh_jvx0t015.gif
    Cal esperar una situació similar a la d'aquests dies amb ruixats i tronades cap a la tarda a zones del Pirineu,Prepirineu i punts de la Catalunya central.On les plujes poden ser significatives es a la Comunitat Valenciana on l'incidencia dels vents i l'orografia com es mostre al recuadre poden comportar al llarg de la jornada grans quantitats de precipitació en aquelles zones:
    15092818_2800.gif.
    Deu n'hi do com estàn les coses per els següents com ja ha comentat l'Alfred,seguiment dia a dia per no dir hores a hores :whistle:

    Girona.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 16.9ºc, mínima 14.5ºc, 80% humedad, 1023 hpa, viento flojo de mestral 8 km/h enteranyinat.
    Como esta madrugada ha habido el eclipse lunar, la MARGARIDA BONET ha hecho estas fotos y la correspondiente salida del sol. Buen seguimiento.

    CP-FP1_WgAA4HS7.jpg

    CP9rvSLWcAAZlda.jpg

  • Bon dia!

    Despres d'uns dies "out" per varis motius..( movil nou, vacances, canvi d'estat civil) ja torno ha estar "on fire :evil: ". Moltes coses interessants per aquesta setmana..ja toca eh! perquè poca cosa a destacar aquest avorridot Setembre i convé i molt que plogui hores i dies, porto tan sols 253 mm anuals..

    Bé, a partir de demà començare amb les dades, tinc la Vue desmontada i fent neteja que feia molts dies que no ho feia i s'ha de preparar per la nova temporada.. tot lo que ens vindrà aquesta setmana, tardor i hivern :whistle:

    Us deixo ulguna imatge dels dies que hem passat a l'illa de Menorca, per mi tot un paradís i reserva de la biosfera per la Unesco, ens van enganxar un parell de tempestes, la segona a Alayor on vaig tinguer que parar a un costat de la carretera perquè els neteja no donaven l'abast..a ses illes quant descarrega ho fa amb força i rabia!

    MENORCA2015063.jpg
    MENORCA2015070.jpg

    Estació Meteorològica: Davis Vantage Vue. 305 msnm


  • Bon dia.

    A Picassent 17,8ºC, 76% HR i 1021 hpa.
    Mín. 17,0ºC.
    Ahir màx. 22,6ºC.

    Estat del cel.
    [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/09/28/d3745cf3d97adb5aa1903d497623731c.jpg]

    En estos moments les precipitacions al golf de València.
    Precipitacions més destacables des de les 00:00 a La Ribera, La Safor i La Marina:
    Alzira 30 mm
    Dénia 27 mm
    La Vall de Laguart 27 mm

    Probabilitat de precipitacions ≥ 10 mm per a hui.
    [Imagen bloqueada: https://images.tapatalk-cdn.com/15/09/28/cf2d962193876a190825e1c151386009.jpg]

  • Bon dia des de Portugalete!

    Dia tranquil i radiant per aquí al nord!

    Encara que donarà voltes i val més no fixar-se en mapes de precipitació un no pot deixar d'emocionar-se amb aquesta:

    CP-DVT6WgAELeq3.jpg

    A veure com evoluciona tot plegat!

    Bon seguiment

    Entre dos pobles estic: PORTUGALETE- Biscaia (residencia habitual) i BLANES-Girona (d'on soc). Intento informar d'ambdós llocs. Visca la meteo!!!

    "Ja plou! doncs en Pepet no es mou,
    Ja neva! doncs en Pepet no es lleva"