SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MAIG 2015

  • Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 18.7ºc, 99% humedad, 1022 hpa, vviento de xaloc flojo 6 km/h y ahora vuelve entrar la niebla, tal como se puede ver en la foto e MARGARIDA BONET de hace 30 minutos, esta mañana también teníamos pero era alta, al mediodía he ido a dar una vuelta y ya había desaparecido y hacía un buen sol. Buen seguimiento.
    CEuHT4wWgAACqkE.jpg
    Y esta es la foto del meteosat ahora mismo, donde se puede ver la niebla que temos por la Costa Brava.
    image_2015-05-11.gif

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon migdia des de Banyeres del Penedès.

    Ambient força càlid un dia més. Cel enterbolit per alguns núvols alts.
    Màxima de moment de 27.1ºC a les 14:04.
    Actualment...

    26.8ºC amb un 15% d'humitat.

    Us deixo aquí un enllaç al meu blog donant el meu punt de vista sobre la pròxima entrada càlida d'aquesta setmana. ;)
    https://bit.ly/1cpdzTO

  • Bona tarda.

    Dades actualitzades a les 14:30' hores:

    -T 24,7ºC
    -HR 50%
    -Pressió 1023,1 hPa
    -Garbí 16,1 km/h
    -T Mínima 14,9ºC
    -T Màxima 26,2ºC
    -Ratxa màxima Garbí 35,4 km/h
    -Cel 8/8 de núvols alts

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 23,9ºC con 75% de humedad, viento del SSW a 2 km/h y 1020,1 Hpa con 860 W/m2, le cuesta mucho subir la temperatura hoy también.

  • Molt bones !!!! encetem setmana pendents dels grans contrastos que hi pot haver i també, almenys per la meva part, d'un munt d'incògnites encara per resoldre.
    Una primera part on la calor serà la gran protagonista ( a alguns llocs fins últimes hores de dimecres i a d'altres fins ben entrat dijous o ja divendres)i una darrera part ja amb temperatures més normalitzades, fins i tot més baixes de l'habitual per l'època en certes zones.
    Es fa difícil doncs no pensar en grans tamborinades quan sen's abocaran dues masses termomètriques tan oposades...la separació de les quals vindrà donada per un front ( això és de calaix, doncs aquests no són més que linies de separació de dues masses).Però val a dir que d'entrada i en contra del que es podria soposar no serà gaire efectiu, malgrat encara deixo espai per aquesta possible incògnita.Tinc curiositat com es comportarà tot plegat. L'intuició a hores d'ara ( encara resten forces hores com per anar més enllà de la intuició) em fa tèmer per a possibles tronades "seques" en la seva gran majoria. Cumuls amb base molt alta que poden deiaxar escapar gotellades però alhora amb molt aparell elèctric. La temença va relacionada amb possibles focs forestals, Deu o qui sigui no ho vulgui :oops: .I pel que respecta a zones costaneres caldrà veure quins seran finalment els vents resultants en superficie doncs d'ells dependrà en gran mesura que la calorada sigui amateur o professional.Molts cops durant l'acostament o la sortida de la bombolla càlida en alçada es produeixen els valors més elevats, més fins i tot que quan resta a la nostra vertical ( això parlant estrictament del litoral).A alta muntanya és força més fàcil esbrinar-ho.Igualment els valors desbocats al Plà de Lleida semblen garantits...s'assolirà algun 40ºC ?...seria demasié :P .

  • image_2015-05-11-3.jpg

    image_2015-05-11-5.jpg

    image_2015-05-11-6.jpg

    Bona tarda!!!!

    De vuelta de una semana en estambul(Turquía),por cierto impresionante tormenta el jueves por la tarde en aquella zona,se alumbraba toda la ciudad de la cantidad de aparato eléctrico que se sucedía!!!!!

    Y por aquí panorama desolador!!!!,esta primavera esta comportándose muy mal :angry:

    Esperemos a junio que quizás nos dará todos los ingredientes que hasta ahora no hemos tenido,ojalá por que si no de lo contrario mal vamos!!!!

    Os adjunto imágenes del vuelo sobre las nubes ;)

    Y de la famosa mezquita azul de Estambul!!

    Y res mes un saludo a todos y a sudar nos toca estos días!!! con tregua el fin de semana!!!

    P.D:Lluvias en junio, infortunio.
    Aguas en junio ni frutos ni pastos en julio.
    Mayo seco, junio aguado, todo vendrá trastornado.

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda!!

    28,4C i 34%HR segons Meteoclimatic...menys mal la HR es manté baixa aquests dies...de moment.
    Així estava un catxo del cel a les 15:45h
    IMG_20150511_155144.JPG
    Vinga doncs salutacions i a passar la CANicular primavera que ens regala la mare natura :kiss:
    caine-gheata-caldura-canicula-357x225.jpg
    :side:

    Länsimäki-Vantaa-HELSINKI
    Persona humana en pràctiques.

  • Bona tarda desde Castries
    T: 23,7º Max: 26,1º Min: 11,7º
    H: 52%
    P: 1026,1 hpa
    Avui ens ha quedat una màxima mes baixa després de que ahir superesim els 28 graus. De totes maneres, calor en les hores centrals del dia tot i que les nit son força fresques. Veurem que passa entre demà i dijous quan aquí tindrem la bombolla càlida en plenitut. Després el canvi entre dijous, que aquí es festa i divendres serà realment bèstia. Per dimecres esperem a 1500 metres temperatures de entre 20 i 22 graus i divendres al matí roçareme els 0. Tela tela!!! Farem el seguiment.
    Molt bona tarda a tothom!!!

    Castries, Herault, França

  • Por aquí llevamos 82 mm este año. El año pasado a estas alturas también andábamos mal, pero no tanto, con 100 mm.


    Enviado desde mi iPad utilizando Tapatalk

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • bona tarda des del barri del coll-vallcarca, temperatura actual al mercuri de la pared del balcó, 25,6º
    al sortir de molins de rei el coche marcava 29º aquest mig día cap a las 14,20 h.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda! 28º de maxima, encara no hem arribat a 30º, segur que dema cauen ;) La minima mes baixa del que creia, 9,9º.
    Tinc una Davis Vantage Vue i el barometre no em marca res. He trucat a Darrera i m'han dit que posant mes altura o menys tornara apareixer... Estic esperant a veure si es aixi :)
    Algun usuari de Vue li ha passat? Suposo que no es massa extrany, jo porto 11 mesos amb la vue i es la primera incidencia.

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 20.7ºC
    Humitat: 75%
    Vent: Fluix, SSE (9Km/h)
    Punt de rosada: 16,1ºC
    Pressió: 1021 hPa.
    Temperatura minima: 15,0ºC (04:46h)
    Temperatura màxima: 21,5ºC (17:37h)
    Estat del cel: Enteranyinat de núvols alts

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Els qui em coneixeu de fa anys, sabeu que soc dels que penso que quan s'entra en un cicle de temps determinat al nostre País, a aquest li costa molt de revertir i canviar. No fa falta dir que sempre defenso que una vegada entrem en cicle càlid i sec en plena primavera i ens anem a mitjans de maig inmersos en aquest cicle sec i càlid, la cosa està que pinten bastus i que difícilment revertirà en el que queda de primavera i estiu.

    Malgrat tot i al marge del que es pugui defensar, sempre cal també mirar mapes i analitzar-los, i en aquest cas en el que estem inmersos de ple en cicle sec i càlid, els mapes no concorden amb això de que el cicle actual no es pugui trencar i per tant, ho comentem.

    Si mireu aquestes dades d'un meteograma previst per la Costa Central per les pròximes jornades, observem dues coses importants.

    Comencem amb el meteograma de temperaturas a 1500m que normalment és el que prenem com a referencia per evaluar l'evolució de bombolles càlides cap a nosaltres. Podem observar com estem actualmente en un período càlid que agafarà el seu màxim entre els diez 13 i 14 de maig.

    Després, entre línies blaves ens ve un refrescament important entre els diez 15 i 17 de maig.

    I després, tot i que entre línies negres, podeu veure com ens ve de nou una petita pujada de temperatures entre el 18 i 20 de maig, en cap cas parlaríem de res similar a l'actual. I a més, posteriorment al dia 20 de maig, sembla que la tendencia seria a anar baixant progressivament les temperatures.


    850_2015-05-11.png

    I sí agafem el meteograma de precipitacions, observarem que al menys pel que fa a la costa central, entre els dies 14 i 15 de maig(entre linies negres) tindrem algunes possibilitats de precipitació. Poca cosa!!

    Després tornariem a tenir sequetat uns dies fins ben be el dia 19 de maig, i seria entre el dia 20 i 24 de maig(entre línies vermelles) sembla tindriem, aleshores sí, un canvi de temps més important en quant a possibilitat de precipitacions es refereix. De fet, alguns mapes fins i tot ens posen les baixes presions pel damunt de la península.


    table_gbj7.png

    En resum, malgrat aquests cicles secs i càlids son molt difícils de trencar a aquestes alçades de temporada, si els mapes no van errats, podríem estar davant una d'aquelles excepcions que confirmen la regla.

    Ho anirem seguint per que la cosa no està encara ni molt menys clara i cal anar segint-ho sortida a sortida dels models!!!