SEGUIMENT ESPECIAL 19 DE GENER I POSTERIORS

  • Salutacions a tothom!.A Horta 10°amb un 55% d'humitat i cel cobert de nuvols mitjencs.De moment tindrem que estar ben atents al canvi mes important que tenim gairebe assegurat de Dijous/Divendres sobre tot respecte al fort vent que malauradament pot provocar mes desperfectes al marge de la nevada intensa al Pirineu (qiina ratxa els ultims hiverns).Despres veurem el que pot passar, pero tot plegat pot anar mes a l'est com a estat passant recurrentment aquest hivern, encara queda molt i potser dema ja no queda rastre de les situacions qie ara assenyalen, aixi que en aquest aspecte comparteixo punt per punt el que comenta en Congestus.Bon seguiment

    Girona.

  • Bona nit.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 9,4º i 42% d'humitat. Cel tapat amb núvols mitjans i vent en calma. Màxima força curta de 37 km/.

    Ara que he pogut veure bé els diferents models, comença la situació dijous i sembla que encara ha millorat una mica més fins diumenge amb una molt bona nevada al Pirineu i zones properes i veurem a la resta com es comporta la inestabilitat amb una possible disminució de la força del vent aquí (no pas cap a València). Després la cosa està molt emocionant. Jo no deixaré d'il·lusionar-me, no puc fer-hi més i mireu que n'he vist de models i n'he tingut de decepcions. Però això si, insistim que estem parlant de mapes a més de 96 hores. Si ens il·lusionem com bojos en veure això, per a mi, cap problema (jo ho faig) però després hem de ser conseqüents i si hi ha pal, no començar a plorar fins inundar el fòrum.

    Bon i emocionant seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,7ºC con 53% de humedad, viento del N a 16 km/h y 1023,3 Hpa.

  • Bona nit, em centraré en el quasi curt plaç parlant de la gran nevada del Pirineu de divendres. Els mapes de temperatura han millorat. L'alemany, molt fi a curt plaç, situa la -2 al Pirineu axial i la 0 per sota del prepirineu. -26 baixant a 500. Precipitacio continuada NW rolant a nord. Es una situació de traca tant al vessant nord com al sud especialment al Pirineu de Lleida, sobre tot Alta Ribagorça i Pallars. Cota de neu 600metres a Val d'Aran i 900 Pallars i Alta Ribagorça, 1000 Alt Urgell i Cerdanya. Val d'aran només divendres si pot acumular 50 cms a tota la Vall i prop de 100 a les zones ben exposades de Baqueira( Dossau, Tesso, Argulls) així com Val de Ruda. A l'alta Ribagorça i Pallars superar de llarg els 50ms a zones altes i 30-40 cms a les valls. Pot haver-hi un colapse de carreteres important.


    gme-1-84_2015-01-26.png

    gme-6-108.png

  • ... Després la cosa està molt emocionant. Jo no deixaré d'il·lusionar-me, no puc fer-hi més i mireu que n'he vist de models i n'he tingut de decepcions. Però això si, insistim que estem parlant de mapes a més de 96 hores. Si ens il·lusionem com bojos en veure això, per a mi, cap problema (jo ho faig) però després hem de ser conseqüents i si hi ha pal, no començar a plorar fins inundar el fòrum.

    Bon i emocionant seguiment!

    Se puede decir más alto pero no más claro. Aunque intentemos ser realistas y no olvidar que quedan muchas horas, la meteo tiene un componente inequívoco, la ilusión por acontecimientos futuros, es prever lo que puede pasar ; que no acertar siempre.
    Yo por mi parte me niego a no ilusionarme, es más después del horrible mes de diciembre, con tanto movimiento ya soy más que feliz.

    Bon seguiment

    L'Hospitalet de Llobregat
    79 msnm

  • Buenas! Noche fresqueta en Terrassa (Vallparadis), cielo medio cubierto, de hecho el radar amenazaba con lluvia débil que finalmente no ha llegado a caer, temperatura 9,2° según el mercurio del balcón. La verdad es que los mapas a largo plazo ilusionan y mucho pero estoy con Congestus y el mestre, a mas de 92 horas/vista es lo que tiene, tendencia y poco mas, fiabilidad 2% (por darle alguna), son mapas impresionantes pero ya hemos pasado por esto otras veces y ya sabemos lo que ocurre, luego se desinflan y suicidio colectivo, el mestre se nos mosquea (de buen rollito eh! :lol:) y no es plan! Es lo que tiene el clima mediterráneo, aquí ver nevar a pie de playa se paga muy caro no como en NY donde se vè prácticamente cada invierno!! En definitiva, ilusión?? Si, y mucha pero también cautela (mucha también) :P ;)

  • De veritat hi ha algú que es cregui aquests mapes? Jo veig suïcidi massiu dintre d'una setmana.
    Il·lusionar-se per una cosa que saps no passarà em sembla una tonteria, es com esperar que et toqui la loteria sense comprar un número...
    I no sóc negatiu, sóc realista. De moment aquests hivern ja portem 2 batacades...... :evil: :whistle:

  • BONA NIT,!!!!

    CAUTELA!!!,SI,!!!!PERO QUIEN QUIERA ILUSIONARSE QUE LO HAGA,LOS PALOS SIRVEN PARA APRENDER,Y SI NOS LO LLEVAMOS ESO QUE HEMOS APRENDIDO, PERO LA ILUSIÓN DEL MOMENTO ES LO MAS GRANDE QUE UNO SE PUEDA LLEVAR,!!!

    Y RESPETABLE TAMBIÉN ES LO QUE OPINEN LOS DEMÁS,!!!!

    PERO LA ILUSIÓN ES ALGO QUE LLEVAMOS DENTRO DESDE LA INFANCIA Y ESO ES ALGO FANTÁSTICO,!!!

    PERO A LA VEZ COMO ADULTOS QUE SOMOS TENEMOS QUE TENER LOS PIES EN LA TIERRA,!!!

    A DISFRUTAR EL QUE QUIERA QUE A DIA DE HOY LA SITUACIÓN SE LO MERECE,PERO HAY QUE ESTAR PREPARADOS PARA LAS VERDES Y LAS MADURAS,!!! ;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona nit, 5,2. ara mateix i maxima de 10,8. encara que gfs i europeu son bones sortides, jo no el veig gens clar :dry: Terranova no afluxa i aixo no m'agrada massa,salut!! B)

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bona nit, 5,2. ara mateix i maxima de 10,8. encara que gfs i europeu son bones sortides, jo no el veig gens clar :dry: Terranova no afluxa i aixo no m'agrada massa,salut!! B)

    Es un dato a tener en cuenta compañero!!!

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • hola Alfred!!...; soy consciente que pedirte esto sea abusar de tu confianza -no es mi intención-.

    podrías rememorarnos con un breve video-previ de esos que sabes hacer tu con tanto entusiasmo para deleitarnos como en los viejos tiempos. te lo pido por Snoopy :cheer: :lol: :woohoo:

    Mestre,

    tenint en compte que es dilluns, i q la fiabilitat es poca, de cara al dijous tindries temps de penjar-nos una previ i rememorar els vells temps...

    voto la mocion!!!

    Novayorka tv1 ara mateix!!!!!

  • Bona nit!

    Company JMSA (o qui sigui), creus que tindré problemes en pujar a Camprodon divendres al migdia? No sé què fer...

    No crec que tingui problemes, ja que Camprodon està situat a gairebé 1000 msnm i la cota de neu serà més alta al Pirineu Oriental (si no m'equivoco).

    Jo porto cadenes i fundas antideslizantes al cotxe, per si de cas, però el problema és que no tothom va ben preparat i això és el que em preocupa, a passar-me hores a la carretera o al perill de que es produeixi un accident.

    Pel que fa més endavant, jo penso com en Manel-Hospitalet, no veig malament il·lusionar-se, però de no complir-se la previsió, i com bé diu el Mestre, no podem inundar el fòrum de plors i lamentacions. Ja sabem les conseqüències que porta il·lusionar-se a tants dies vista, però no ho podem evitar! :woohoo: :woohoo: :woohoo:

    Bon seguiment companys/es!

  • cadenes, amunt i gaaaaaasssssss!!!!!!!!

    jo porto hasta una pala al maleter... plegable... de la mili... i no es el primer cop que la trec per ajudar a treure la ferralla que no portava cadenes... :evil:

    Pero és emocionant... i tothom content al final amb una aventura per explicar!!! :woohoo: :woohoo:

  • Bé...nanit...esperaré a darrera hora per decidir si pujo a Saldes o em quedo a casa...l'altre opció és...pujar sí o sí...el problema és que no sé pujar fotos al fòrum... :angry: per compartir amb vosaltres el seguiment a Saldes... :S

  • Bona nit.

    Quines sortides dels dos grans aquesta tarda. !!!! Com per no emocionar-se .....

    Primer, entrada polar marítima deixant bon paquet de neu als Pirineus que bona falta els hi fa a les estacions d'esquí.

    L'evolució seria a més fred, passant a ser ja una advecció àrtica directa, és a dir sense recorregut marítim, i ja per rematar la jugada.

    Pujada de l'AA per escandinàvia i ja tenim el millor. L'entrada continental retrògrada somiada, amb freds potents a tots els nivells. O sigui cota zero fins a la cuina. Sense pinces, ni desploms convectius, ni càlcul de geopotencials, ni rebuf, ni hòsties ....

    Onada de fred continental de llibre a partir del 4 de febrer és el que pinten ara mateix els models.

    Siiii falta moltíssim ......... ho sabem, i el que ens queda per patir companys també ho sabem.

    Quantes decepcions ja viscudes, com la mega-onada de fred siberiá de febrer 2012. Però bé, la il·lusió ho és tot a la vida. Cadascú té les seves, NOSALTRES TENIM AQUESTA.

    Fins i tot, el mestre Alfred està il·lusionat, amb l'experiència que ell té. I si no podeu mirar la temperatura màxima que ha registrat avui la seva estació de Plaça. Kennedy. :woohoo:

    salut i bon seguiment.

  • Quan era jove em passava els caps de setmana posant les cadenes! A la foto de perfil del fòrum el que apareixen són les fundes, molt més fàcils de posar. Les cadenes són molt incòmodes i t'hi deixes les mans, jejeje!

    Si no hi ha més remei, s'hauran de posar, perquè això dels 4x4 moderns no són massa útils quant més els necessites...


    Gràcies!

  • Sí...les cadenes..sabeu què?? que ja tenim una edat (com es diu habitualment..) i no tenim les mateixes forces per viure aventures... :silly: :silly: :silly: que ja ens agradaria, ja... :whistle: