SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2014

  • Feliz año a todos los compañeros, con nieve, tormentas, pedrisco, nieblas y todo tipo de fenómeno.

    Barcelona Sant Gervasi
    Mi avatar es una obra de Andy Goldsworthy

  • Deixo dades de Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac):

    Temp. actual: 11,7ºC
    Humitat: 49%
    Pressió: 1027 hPa
    Velocitat actual del vent: en calma
    Ratxa màxima de vent: 11 Km/h de llevant a les 15:36h
    Temp. màxima: [color=#ff8800]12,4ºC[/color] a les 15:12h
    Temp. mínima: [color=#0088ff]-1,8ºC [/color]a les 8:02h

    Dia dominat pel sol amb un ambient gèlid fins ben entrat el matí i un migdia més agradable.

    [size=18]Desitjo a tothom una bona entrada d'any i que el 2015 faci realitat els nostres somnis

    meteorològics més extrems (sobretot pel que fa a neu i fred)![/size]

    Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac) està situada a la plana vallesana a 47 msnm, just al peu del Turó de Montcada i a les portes de Barcelona.
    Dades registrades per una Davis Vantage VUE situada en espai obert sense cap tipus d'obstacle i a 10 m d'alçada sobre el nivell del carrer.

  • Aquí teniu força informació de nevades a Barcelona:

    https://historiadeltemps.blogspot.com.es/2012/11/nevade…-ciutat-de.html

    Moltes gracies, Alfred, per la informacio i el mapa. Veient el llistat de les nevades, recordo especialment la del febrer de 2005. Em va agafar jugant a futbol en un partit de regional a esplugues, i va ser la unica vegada que he jugat amb pilota taronja..jeje..vam gaudir com uns enanos, pero el partit es va haver de suspendre, mes que per la neu, pel fangueig que hi havia..sembla recordar que no era pronosticada, esent un episodi tempestuos.

    Be, esperem que ens visiti aviat una bona nevada, i no ens haguem de possar nostalgics amb les passades.

    Ara si, bon any a tots..tot just en 40 minutets a correr la cursa dels nassos de barcelona..

  • Bé, sembla que la pujada de temperatures diurnes serà quelcom efimer i per les nits a continuar pasar fred. Sembla que despres de 3 o 4 dies les temperatures diurnes també es normalitzaran.

    Palau Solità i Plegamans, 140 msnm. Vallès Occidental.

  • Bones!! He anat a mirar el termòmetre amagat que està a 1,9 metres d alt i marcava una mìnima de -8,1!!! Es un termometre d aquells amb un fil i el sensor es a la punta. No se la fiabilitat si es 100% però que el lloc es fred de nassos ja us ho asseguro. Ara baixa bé amb 9,1. Salut

  • Bona tarda! -4,2º de minima i la maxima 10,4º. Amb els dies les temperatures pujaran però potser apareixen les boires.
    A veure que ens porta el 2015, vull neu a la porta de casa :cheer:
    Bona entrada al 2015 a tothom! Salut i moviment meteorologic :evil:

  • Bona tarda!!
    Temperatura actual 9,9º,la minima -1,3º
    Humitat 48%
    Pressió 1023 Hpa
    Simplement vull desitjar-vos començant pel l'Alfred fins l'últim company registrat en el forum UN FELIÇ 2015!!
    Fins l'any que bé!!!

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bona tarda,amb maxima avui de 9,7 i minima de -1,9, ara ja baixant amb 7,8 que tingueu tot els companys del forum un bo 2015 ple de salut,feina i es cau com no!!amb nevades a cotes baixes,de moment allo ultim no es veu enlloc,salut!! B)

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Últim dia de l’any i últim reportatge del 2014. Matinada del 9 de desembre a la desembocadura del Besòs. Tempestes molt llunyanes que van deixar alguna mànega molts kilòmetres davant la costa de Barcelona.
    Reportatge: [size=14]https://teslaweather.blogspot.com.es/2014/12/tormen…-menorca-9.html[/size]

    [Imagen bloqueada: https://farm8.staticflickr.com/7506/16154671955_a3b45f7273_z.jpg]_MG_6740-2-2 by teslaweather, on Flickr

    [Imagen bloqueada: https://farm9.staticflickr.com/8590/16128873906_b285a85518_z.jpg]_MG_6772-2 by teslaweather, on Flickr

    [Imagen bloqueada: https://farm8.staticflickr.com/7563/15532322394_638b5e7e47_z.jpg]IMG_5967 by teslaweather, on Flickr

    I un petit timelapse, en aquest cas sense música.

    Contenido externo youtu.be
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.


    Bona entrada d’any!!

  • Bona tarda des de Sant Joan de Palamós, avui hem enregistrat la mínima més baixa de tot el 2014, 0,6 graus, curiós que sigui el darrer dia de l'any. Avui el termòmetre ha fet coses rares, en funció de si bufava tramuntana o no. Si no bufa, davallada important (matinada). Quan ha tronat a bufar al migdia, cap amunt, fins 12.2 graus.

    L'any ens ha portat 647 litres. Molt més que l'any 2013, que varen ser 467 litres. O sigui un any bastant més plujós però mes suau, tant a l'hivern com a l'estiu.

    Bon any 2015 per tothom i esperem que l'any 2015 tinguem NEU per tot arreu, i fredorades importants!

    Per cert, us agrairíem que quan poseu les dades meteorològiques digueu d'on són, si no , no ens serveixen de res!!!!

  • Bones des de Boadella.
    Continua la Tramuntana f. 2/4 amb una temperatura de 12ºc. Màxima de 16ºc. Continuem amb humitats molt baixes. 12% actualment.

    BON ANY A TOTS ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

    Ramon Casellas Gomez
    Tècnic en gestió i extinció d'incendis forestals i energia de la biomassa.

  • Feliz año 2015 a todos, aquí os dejo mi villancico favorito, desde Hawai

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Zona alta de Barcelona, en donde cuando llueve el agua nunca se queda estancada