SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014

  • Bon dia!! Ja tenim aqui la tempesta anunciada ahir. Ara mateix llampega i trona al voltant del Barcelones i comarques que l'envolten i destaquem provisionalment els 16'4mm de Sant Boi.


    22_2014-11-03.jpg

  • Bon dia des de Banyeres del Penedès.

    Per aquí una petita tempesta ens ha afectat entre les 4 i 5 de la matinada. 6.4mm recollits en total.
    Dades actuals...

    15.6ºC
    87%
    1015hPa
    Vent en calma.

    ;)

  • Bon dia!! Ja tenim aqui la tempesta anunciada ahir. Ara mateix llampega i trona al voltant del Barcelones i comarques que l'envolten i destaquem provisionalment els 16'4mm de Sant Boi.


    22_2014-11-03.jpg

    42,6mm ja a Sant Boi de Llobregat i segueix fotent-li. Tela!!!

  • Bon dia! Tremenda tempesta amb autèntiques bombes i trombes d'aigua molt fortes. Per ara han caigut 19 litres aquí a l'Hospitalet. Ha afluixat ara.

    Bon seguiment!

    Enviado desde mi Nexus 5 mediante Tapatalk

    L'Hospitalet de Llobregat

  • Bon dia , tal com us vaig avançar ahir el migdia,les tempestes s'han format alhora prevista i en els indrets previstos ,bon aperitiu per avui i pel que tindrem dimarts i dimecres amb un bon repertori de fenòmens ;) , a gaudir de la situació que ja tocava!!

    Bon dia, ùltim dia de bonança avui diumenge, demà dilluns tindrem l'aperitiu del que ens vindrà els pròxims dies en que tindrem de tot i per tots els gustos ; ATENCIÓ demà a les tempestes que es formaran, a partir de la matinada-matí el litoral tarragoní i que avançaran cap el litoral de barcelona , la causa la baixada de la pressió atmosfèrica molt marcada amb pressions de 1014hpa fent que l'aire es fagi més inestable i si afegim que hi haurà un fort gradient vertical està servida la convecció , a 1500metres tindrem encara una bombolla d'aire càlid amb temperatures de 10º davant la costa catalana (molt alta per les dates en que ens trobem) , a la vegada que un front fred avança desde l'interior de la península ibèrica cap la costa mediterrànea i que porta asociat temperatures a 5500metres de -18º , aquest contrast ha de ser el detonant el ascensos marcats de l'aire, fent que es desenvolupin les nuvolades amb energia, a més tindrem bones humitats a tots els nivells demà dilluns. Afeigeixo que es podran reproduir alguns ruixats tempestuosos cap a comarques interiors en el transcurs de demà tot i que crec que els més destacats seran cap el litoral i pre-litoral de tarragona i barcelona..passeu bona tarda.

  • Bon dia desde Cardedeu.
    A caigut un petir ruixat aquest matí aproximadament a les 6,30H,simplement a mullat el terra.
    Dades actuals:
    Temperatura 14,8ºC
    Humitat 95%
    Pressió 1012 Hpa
    Cel tapat
    Bon dilluns i bon seguiment!! ;)

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon dia , tal com us vaig avançar ahir el migdia,les tempestes s'han format alhora prevista i en els indrets previstos ,bon aperitiu per avui i pel que tindrem dimarts i dimecres amb un bon repertori de fenòmens ;) , a gaudir de la situació que ja tocava!!

    Molt ben vistes!! Si senyor!!

  • Bon dia.

    Estació del Barri Centre de Cornellà. Dades actualitzades a les 07:20' hores:

    -T 17,0ºC
    -HR 92%
    -Pressió 1015,1 hPa
    -Mestral 6,4 km/h
    -Pluja recollida 34,8mm
    -Intensitat màxima 155,6 mm/h
    -T Mínima 15,8ºC
    -T Màxima 17,9ºC
    -Ratxa màxima Mestral 56,3 km/h

    Bon espectacle de llamps i trons! :)

    _B031147.jpg

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 19,2ºC
    Humitat: 78%
    Vent: Fluix, S (9Km/h)
    Punt de rosada: 15,3ºC
    Pressió: 1013 hPa. (baixant)
    Tempeatura mínima: 17,4ºC (05:03h)
    Estat del cel: Serè, amb algun núvol alt.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 15º
    Humitat 97%
    Pressió 1014.7hPa

    Segons la Davis han aquesta nit han caigut 5.2mm amb llamps i trons , per el soroll de la pluja semblava que hagés caigut més aigua , quan he sortit de casa ja no plovia però a partir de Sant Feliu si que m'ha plogut.

    Ara al barri dels Indians està plovent i el cel te una coloració espectacular.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia.

    Bona tempesta la que ha descarregat a la part alta de la ciutat de Barcelona. Un parell de llamps força potents amb trons que han fet tremolar les finestres. Ara 16,9º i 92% d'humitat. Cel tapat amb estrats, cúmuls i cumulonimbus. Vent del sud-oest de 6 km/h. Precipitació de moment 13,2 litres. Acabo de fer aquestes dues fotos mirant cap a l'oest i sud-oest. En aquesta segona es veu la cortina de precipitació a la esquerra que avança amb rapidesa. Tres minuts després descarregava un nou ruixat...eps ara mateix un nou llamp i torna a descarregar amb ganes. També hi ha ruixats entre el Baix Penedès, Garraf, Alt Penedès, Baix Llobregat i entre el Solsonès, Alt Urgell, Berguedà i nord d'Osona. Ara mateix el nucli més potent es troba al sud de l'Alt Penedès.I els mapes...preciosos a curt, mig i llarg termini...

    tt1.jpg

    tt2.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva