Posts de Pauviga

    Fantàstiques previsions de tots! Gràcies per poder aprendre amb les vostres observacions, interpretacions i tots els -ons que vulgueu. Els "però" els sabem tots, i crec que la paraula "cautela" l'anem dient contínuament sense adornar-nos-en mentre llegim...però només comentant, interpretant i mullant-vos es quan gent com jo aprenem. Gràcies!
    Agrair enmig de tot plegat l'equanimitat i equilibri que aporta, sense mullar-se, el mestre: crec que fa el paper que ha de fer..i l'hi agraeixo! Per a tota la resta....mastercard i bussefal ;)

    I la meva petita aportació/recordatori, després de llegir algun post de gent que puja aquest cap de setmana al Pirineu:

    1) Aquesta previ ja està força mes clara: ull al fred, vent i sobretot neu; especialment a la cara nord i al sector occidental, malgrat a tot el Pirineu jo hi aniria amb precaució (que no vol dir no anar-hi!). Als que fan muntanya..ull al torb, paraula que els d'allà dalt coneixem des de petits i que es va posar al vocabulari de tots per una tragica noticia el cap d'any del 2001 (Balandrau).

    2) La derivada d’això és: SI US PLAU, no hi aneu sense cadenes! i recomano les de roba, avui dia barates i de molt fàcil ús; van MOLT be i et poden salvar d'un mal tràngol, de tenir que deixar el cotxe al voral o de que se't quedi daltabaix del marge. SI no les has de fer servir aquest fi de setmana, no caduquen! L'any vinent o el proper cap de setmana.

    3) Conducció amb neu: deixeu distància, marxa mes llarga per accelerar i mes curtes per frenar (fre motor! Tocar el fre suau i poquet si podeu); si les rodes patinen, desaccelereu però NO FRENEU DE COP. Moviments suaus i calma, girant suau per poder-ho fe be: per això he dit abans de deixar distància amb resta vehicles i no anar gens ràpid. No us pareu enmig de la carretera a posar cadenes: quan pugueu a la primera de canvi. I amb cadenes, recordeu que anireu millor per sobre de neu verge que per damunt les marques d'altres vehicles (neu trepitjada=neu com glaç); fins i tot es vàlid per rodes sense cadenes.

    Finalitzo adjuntant les recomanacions sobre el tema del SCT, tot esperant (ara mateix nomes és un desig, doncs preveure-ho avui es poc menys que una loteria) que aquests consells puguin ser d'utilitat per a tothom, arreu del país i a totes les alçades :woohoo: :P


    conduccioneu.jpg

    Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 13,8º i 52% d'humitat. Cel amb algun cirrus i vent de l'oest-nord-oest de 4 km/h. Màxima molt suau de 17,1º. A Maçanet de la Selva màxima 16,0º i mínima 1,5º.

    Continua l'anticicló amb el seu esquifit repertori de fenòmens com són el sol i les boires, inversions tèrmiques i algun fenomen òptic.
    I demà més, tot i que l'anticicló com a tal perdrà força energia. A partir de dimarts normalització de les temperatures allà on no hi hagi boira. L'ambient s'anirà refredant i allà on la boira escampi, dons s'anirà escalfant, al menys de dia. I compte amb els mapes a partir de dissabte. Abans que arribi aquest dia hi ha d'haver uns moviments clau per que acabi fent aquest disbarat d'aigua. Com comenteu no és normal o si més no "habitual" que això passi per aquestes dates però tampoc seria excepcional. El més curiós és la disposició dels anticiclons que obligarien a la formació d'una profunda baixa al nord d'Àfrica amb la possible injecció freda de l'interior d'Europa, convertint-la amb una gran depressió mediterrània. No feu cas dels mapes de precipitació per què canviaran molt...moltíssim d'una sortida a una altra, però sí que serà força interessant anar veient la disposició dels centres d'acció.

    Temporal del dia de Sant Esteve de 2008 que es va perllongar uns dies més, amb ones de 9 metres a la Costa Brava i pluges molt intenses amb nevades a cotes relativament baixes. Imatge de l'Escala:

    Bon seguiment!

    Mira! Ja que parles del temporal de Sant Esteve del 2008, aprofito per passar 3 fotografies d'aquell temporal, peró viscut a la muntanya: en una veureu com estava el cotxe enmig de la nevada (encara va caure més neu per la nit) a la nostra masia de Camprodon, com estava el bosc l'endemà matí i una fotografia amb una model per apreciar el més de mig metre llarg de neu que va caure (i que ens va tenir aïllats un parell de dies).

    cimg4657_17491550818_o.jpg

    cimg4667_17677131462_o.jpg

    cimg4679_17680021811_o.jpg

    I per curiositat, he mirat (també a Camprodon) el que representaria que s'acomplissin els pronòstics de precipitació del GFS: a windgurú pronostica, només entre les 0:00 de dilluns 19 i les 10:00 de dimarts...més de 310 l/m2!!! Sincerament, ni m'ho crec...ni ho espero, pel bé de molta gent i propietats....

    N'he trobat de tant espectaculars, que no he pogut deixar de compartir-les: imatges finalistes del premi fotograf del clima 2.016!
    https://www.weather-photo.org/events/weather-photographer-year/
    https://www.weather-photo.org/events/weather-photographer-year/

    Impressionants.. començant per la que adjunto, captada quasi per casualitat, d'una descàrrega electrica ascendent (o espectres vermells, si no m'equivoco).

    Ben_Cherry_Sprite_Lightning_247b9cd887a5.jpg

    ja que heu iniciat el tema videos de tornados:

    - recomano (i molt!) el video de 360 graus del tornado de Wray (Colorado) del passat dia 9 (https://www.youtube.com/watch?v=TCXp9Y5uPn4 ), mirat a ordinador o, espectacular, a smartphone o tauleta mentre girem i enfoquem on vulguem.

    - Per proximitat, el mateix dia varen captar un altra tornado molt a la vora a Katie (Oklahoma):

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    - I en d'altres fenòmens (per desgràcia, els terribles incendis d'Alberta, al Canadà): la fugida de la ciutat de Fort McMurray, evacuada quasi totalment...i entendreu el perquè:

    Contenido externo www.youtube.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    El meus pares em passen aquesta imatge d'aquest matí, des de Llanars ( 990/5 msnm, a tocar de Camprodon ) mirant a Serra Cavallera. Han mesurat quelcom mes de 30 cm de neu (mesura tipus "avia" pirinenca...dos pams... :silly: :P ) i amb poc menys de 2 graus de temperatura.
    Salutacions!

    4b832197-d4bf-4fe7-bff9-38e71e9c7c1e.jpg

    Bona nit. Company meteotorredembarra, a quina pàgina haig d'anar per veure aquesta previsió? Moltes gràcies.Bon seguiment!!

    Aixó ho pots trovar aqui: https://www.meteociel.fr/prevville.php posant-hi la localitat (catalanes incloses!).
    Pots trovar quelcom semblant també utilitzant el GFS a https://www.windguru.cz/es/

    Fantàstic seguiment del qual crec que ja només resta l'observació i una de les millors coses que tenim respecte la meteorologia a les nostres contrades: imprevisibilitat!! Sigui quina sigui......

    Bon seguiment!

    Adjunto enllaç a una noticia que m'ha semblat molt interessant ( i maca!):
    Els Alps, fotografiats des dels Pirineus !!!!!
    Si ja ens agraden les fotografies de mallorca des del Tibidabo...imagineu-vos el Alps!
    Un crack ho ha aconseguit des dels cims del Ripollès (pic de la DOna, sobre Vallter i amb visió directe del Golf de Lleó). Trobareu la noticia aqui: https://www.ccma.cat/el-temps/els-a…oticia/2715386/

    1456390806154.jpg

    Salutacions!

    Moltíssimes gràcies per la informació de primera ma!!!
    No sé què en pensen la resta de gent d'aqui (molt més veterans que jo), però en el meu cas agraeixo molt mes informació real teva i previsions de Noruega que debats estèrils i molt subjectius sobre tendències meteorològiques i les seves causes sense aportacions científiques noves, dades de medicions, etc...es a dir, xerrar per xerrar..i els debats posteriors igualment faixucs. (cap problema en que hi siguin: només que agraeixo més la info del Kenn).
    Ànims amb la tempesta, seny i sort i ja ens diràs!!!!

    Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo 28,6º (està pujant amb rapidesa) i 37% d'humitat. Cel amb algun cirrus i vent en calma. Mínima 26,3º a l'observatori però amb vent en calma a peu de plaça ha pogut baixar fins 23,0º.
    (...)
    Imatge de fa una estona des de plaça Kennedy amb una capa de contaminació estancada sobre la part central i baixa de la ciutat. S'hi afegeix la contaminació dels creuers, que aboquen grans quantitats de impureses. S'estan estudiant mesures per frenar aquesta nova font de contaminació:


    Bon seguiment!

    AlfredRodriguezPico perme-te'm una pregunta que m'ha sorgit: quan parles de la contaminació dels creuers, entenc que et refereixes a contaminació atmosfèrica?? Que hi ha quelcom més que la de la combustió del gasoil de les màquines? I aquesta, per cert...és molt elevada?? Si es que sí tot plegat...com es pot frenar??? Moltes gràcies!

    Com cada any per aquestes dates, faig un seguiment dels tornados pel mig oest americà.
    Aquesta nit, seguint una super-cel·lula que travessa Texas i que ja ha produit 6 o 7 petits tornados, sense descartar que algún d'ells sigui grandet: la zona aquest vespre està amb avís important.

    I he pensat en deixar alguns links per qui vulgui començar a seguir aquests fenómens tant extrems:

    Aqui una gran web amb la virtud de resumir i posar els mapes, dades i llocs amb informació básica meteorologica i zones de risc als USA (per veure previsions, si val la pena quedar-se i seguir, si no hi ha res a curt termini...si hi ha quelcom ja mateix...): https://www.livewxradar.com/

    Aqui hi ha un mapa dels USAon està activat el radar meteorologic i s'haurien d'activar els avisos de zones de risc ("severe weather"; el vermell es quan el radar doppler detecta rotació: pas previ a formació de tornados...malgrat només algunes vegades el formen) i les opcions que més agradin:
    https://www.wunderground.com/wundermap/?lat…=0&cams=0&pix=0

    Aqui una bona web (feta des d'Australia!) amb dades i seguiment en directe (als USA, clar): https://www.severestorms.com.au/

    I per suposat la web de seguiment amb el caçadors de tornado i les seves càmeres en directe: sobre la base d'un mapa amb radar meteorologic i avisos de zones de risc, veiem per on estan els caçadors de tempestes i podem veure en directe les seves webcams: https://tvnweather.com/live

    Com a mostra, 3 captures d'ara mateix. Salutacions!

    CDjD3_DVIAE2ET8.jpg

    CDjH1PaWMAAno8e.jpg

    CDjFBOHWIAA9Xta.jpg

    Amb tantes fotos com passeu, m'he vist obligat a fer-ne una des de Palau-Solità i Plegamans d'ara mateix: panoràmica centrada al Nord: tapat i descarregant mirant direcció al Montseny, ben tapat als cingles de bertí i nord del Vallès oriental, amb un altra bon ruixat per la zona de sobre Castellar del Vallès.
    IMG_20150315_160231695.jpg

    Quan a la zona central s'animava, al Pirineu (Ripollès) ha acabat l'episodi de neu: cap a les 18:00, amb 0'3 graus positius i mesurats 3'6 centímetres als llocs on ha cuallat des del primer moment a Camprodon.

    Deixo un parell d'imatges de la zona: passeig a Camprodon i fotografia mirant la Vall del Ter (mirant cap al nordoest: Llanars i cims de Vilallonga/Tragurà... al fons és la zona del Balandrau per a qui li soni la tragedia de fa 15 anys i en la que es va popularitzar una paraula que, aqui al nord del Ripollès haviem escoltat i coneixiem tots des de petits: el torb ).

    Ara mateix cel estrellat i -0'7 graus, baixant.
    Bon seguiment, que al sud de Barcelona/Tarragona encara poden tenir moviment...


    P3149353.JPG

    P3149376.JPG

    Continua la nevada a Camprodon. La temperatura ha baixat fins 1,2 graus. Estona forta, estones no tant però aquí s'ha acomplert lo de "neu rodona que d'altra en dóna". Això pinta que continuarà..
    Adjunto fotografia des del mateix lloc que fa una estona per comparar.
    Bon seguiment! [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/14/06e60f570fe510a99182c6fdf8cea5c8.jpg]
    [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/14/19b8d6ceab1b464bdb6d4d182cf8fc58.jpg]

    A Camprodon ha anat quedant ennubolat; fa estona el cel ja estava blanc llis (blanc uniforme, condició previa a quasi qualsevol nevada), temperatura a 3 graus i baixant i ja està fent una bona precipitació de neu. Es neu rodona, i aquí sempre hem dit "cau neu rodona, que d'altra en dóna". En tot cas em diuen que més amunt fa una bona nevada "normal" (Setcases i Vallter) i veurem aquesta tarda. Aixó s'anima segur i les senyals típiques, almenys per aqui hi son.. :woohoo:

    Edito i confirmo : la nevada a Camprodon pren cos, agafa i va a més. Ull amb aquest tipus de neu pels que pugin (Osona nord i Ripollès almenys) que s'agafa ràpid a la carretera i fa lliscar les rodes ben aviat: sempre amb cadenes. aconsello les de roba, fàcils i ràpides de col·locar, ni que siguin les més barates. [Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/14/97decb2626e3ed12e48413f7bf6a9547.jpg]