SEGUIMENT METEOROLÒGIC - AGOST 2014

  • Bona tarda meteoadictes, ara estic de vacances a un petit poble de Los Ancares amb un ambient fresc per les dates.Us posso una fotografía feta a Astorga ahir om vam fer una parada per dinar,varem agafar per el cami uns bons chafecs.
    Ahh!!,hem dormit amb una manteta...ufff quin plaer :)
    Salutacions i salut.

    DSC_1276.jpg

  • Bona tarda.

    Tarda tranquil·la amb algunes tronades que han sorgit a partir de migdia entre la Conca de Barberà i l'Alt Camp i a l'Alta Garrotxa, Ripollès i Alt Empordà però que ja s'han dissolt. Tan sols queda un petit nucli a l'oest de Figueres.
    Ara a plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 24,8º i 71% d'humitat. Cel 3/8 amb fractocúmuls i cumulets que s'estratifiquen quan arriben a una certa alçada. Vent del sud-est (xaloc) de 10 km/h. Màxima 25,4º.

    Aprofitant que hi ha calma, acabo de penjar dos vídeos a "Oh my god": tornados a la erupció del Sinabung a Indonèsia el gener passat i no us perdeu les ones monstruoses a Puerto Nuevo, Vega Baja a Puerto Rico.

    https://www.pico.cat/v2/#/oh-my-god

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona tarda!

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 23,2ºC
    Humitat: 89%
    Vent: Fluix, SE (6kM/h)
    Temperatura de xafogor: 31,7ºC
    Punt de rosada: 21,3ºC
    Pressió: 1011 hPa.
    Estat del cel: Alguns núvols baixos fruit de la humitat.

    Vaig ara a gaudir de la nostra Festa Major. Avui tenim el correfoc i desprès ball al Passeig del Mar. Si voleu, esteu convidats. I per demà, castell de focs artificials i ball a les 00h. :P
    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Hola bona tarda familia.

    Aquets dies he estat a l'estartit i he gaudit molt amb les tempestes que he tingut,Divendres una de forteta ;)


    Mirant models sembla que aquesta setmana vindra dominada per ruixats o tempestes de tarda cap el pirineu i pre-pirineu amb algun o alguna que es pugui despenjar cap a ponent o nord-est,temperatures sense grans canvis o amb tendencia a pujar Dijous per tornar a baixar Divendres i el cap de setmana.

    Tot sembla indicar que per el cap de setmana s'hens aproximaria un solc i aixo podria fer que els ruixats o tempestes que tenim de tarda tots aquets dies,es poguesin incrementar tant amb intensitat i amb extensio,ja que a 500hpa ens entraria mes aire fred,pero com queda un mon anirem veient si es van confirmant els canvis.

    De totes maneres els models no finques cuasi precipitacio per divendres i el cap de setmana,pero jo crec que amb la micona d'aire fred que tindrem el alçada sera suficient per disfrutar novament.

    Bon seguiment i salutacions.
    Joan.

    PD:qui anava a dir que disfrutariem tant aquest estiu,no ens podem queixar de monotonia.
    salut.

  • Bona nit.

    Tan sol comentar-vos que demà a les 19 hores al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, dins del Festival de Música d'aquesta localitat faig una xerrada de Meteorologia i Natura anomenada "Tempesta Musical", amb imatges històriques de fenomens naturals i audició de peces molt curtes de la història de la música on la natura pren protagonisme. No sabeu la il·lusió que em fa això de fer una xerrada amb les meves dues passions principals.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Gabon desde Gasteiz

    Avui dia variable que ha començat amb una boira molt espesa. Visibilitat de 50m. Despres intervsls tot el dia amb entrada del Nord _ com sempre _ a mitja tarda. Ara mateix ruixadet maco, pero que durara poc. Temp. Actual de 17 graus.

    Salut.

    Eneko, Sarai i Joan

  • Bona nit.

    Tan sol comentar-vos que demà a les 19 hores al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, dins del Festival de Música d'aquesta localitat faig una xerrada de Meteorologia i Natura anomenada "Tempesta Musical", amb imatges històriques de fenomens naturals i audició de peces molt curtes de la història de la música on la natura pren protagonisme. No sabeu la il·lusió que em fa això de fer una xerrada amb les meves dues passions principals.

    Bon seguiment!

    Ostres alfred avui precisament he baixat de alla,casun dena quina llastima.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 26,7ºC con 86% de humedad, viento del SSE a 2 km/h y 1010,1 Hpa. ;)

  • Bones!

    Doncs jo ahir em trobava a Llançà precisament... bufff, brutal la tempesta és poc! :woohoo: :woohoo:

    Per sort vam arribar just al cotxe a aixoplugar-nos abans no ens caigués el cel a sobre.
    De les tempestes més fortes que he viscut mai, portant el cotxe segur que la que més.

    En canvi aquí molt poca cosa, es van recollir 4 litres.

  • Bona nit des de Llavaneres, ara mateix tenim 22ºC,87% humitat i 1011.3 hPa. Força humitat en aquest moments!

    Valors bastant elevats d'humitat arreu de Catalunya:

    ESCAT_hum_v_2014-08-04.jpg

    Haveu vist quina espectacular calamarsada hi va haver a Vitoria-Gasteiz el 2 d'agost? :ohmy: :woohoo:

    Granizada_VitoriaGasteiz.jpg

    Us adjunto un parell d'enllaços que parlen amb més detall d'aquest episodi:

    https://www.noticiasdealava.com/2014/08/03/ara…colapsa-gasteiz

    https://www.gasteizhoy.com/una-granizada-…los-vitorianos/

  • Bon dia desde Cardedeu
    Temperatura actual 19ºC
    Humitat 84%
    Pressiò 1012mb
    Cel serè
    Bon dilluns i bon seguiment!!

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 22,2º i 85% d'humitat. Mínima 21,5º. Cel 3/8 amb estrats i cúmuls. La base del estrats es troba a 400 metres, tapant la part alta de Collserola. Vent del nord-est de 3 km/h. Nou augment de la inestabilitat aquesta tarda cap el nord i nord-est que persistirà demà, traslladant-se a punts de la costa. Temperatures demà fins i tot baixant una mica. Continua sense veure's cap bombolla càlida.
    Ahir vam tenir una màxima de 25º i una mínima de 20º. Comparem-les amb les dels darrers anys:

    2006: 29º i 24º
    2007: 28º i 23º
    2008: 30º i 23º
    2009: 25º i 22º
    2010: 27º i 21º
    2011: 28º i 22º
    2012: 29º i 22º
    2013: 28º i 22º

    El 2005 justament entre els dies 1 i 3 d'agost vam tenir bones tronades amb màxima de 25 i mínima de 18º però el 2004 els valors van ser de 32º i 26º i el 2003: 32º i 25º. Ja quasi no recordem aquelles nits en que el termòmetre no baixa de 25º, ni falta que fa.

    Us adjunto una imatge d'un Sant Sebastià del pintor italià del segle XV Andrea Mantegna. A veure si trobeu un cavall amb el seu genet...

    sansebastiandeandreamantegna.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva