SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2014

  • En cambio l´Alfred ayer dijo que a mediados de la semana próxima podríamos tener una retrógrada, veremos quien tiene razón, si los de tv3 o l´Alfred.

    Bona tarda.

    No us embaleu tant ;) . Vaig dir que el més segur és que tinguéssim anticicló i temperatures càlides (a partir de dimecres) però posant un ull en una possible retrògrada, situació que ara per ara continua essent força difícil que es compleixi.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona tarda.

    Per aquí tenim el cel ennuvolat i bufa una mica de mestral, la temperatura a ratlla sense ser excesivament baixa, 8°C ara mateix, la pressió amb clara tendència a baixar, 998 hPa.

    Jo el veig sempre que puc el temps de TV3, exceptuan el Tomas Molina, els altres meteoròlegs ja m'estan bé, a més a més crec que afinen bastant els pronòstics, un altre tema es el dels dies festius o caps de setmana i mullar-se a més llarg termini, aquí els hi podem fotre una mica de canya però en general crec que està prou bé.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Si volem seure en un parc públic de Lladorre al Pallars Sobirà, ho tenim una mica magre. Imatge d'avui d'aquesta localitat feta per en Ramon Baylina i Conxi Ciurana després de la nevada que ha deixat de 18 a 20 cms.

    Lladorre1mar2014.jpg

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona tarda josep m., el dani ramirez de tv3, es un treballador fantastic de la meteo,, pero te un incovinient, que diu les coses molt rapides i les mal organitzades pero io o dic amb tot el respecte ee

    Bon Seguiment

    te doy toda la razon, es el unico que merece la pena ver.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda altre cop:

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,1º i 51% d'humitat. Cel tapat d'una compacta i extensa capa d'altostratus. Vent de ponent de 8 km/ amb un cop màxim de 69 km/h a les 5 hores i 39 minuts de la matinada. Màxima 12,6º.

    Conversa que he escoltat aquest matí cap a les 11 al mercat de Santa Caterina, a la part baixa de Barcelona. Uns madrilenys de visita a la ciutat li comenten a la venedora: "Qué frío que hace. Aquí en Barcelona hace más frío que en Madrid..." Ja que no tenim invasions fredes, això reconforta una mica...La veritat que avui ha fet un dia fred, tan per les temperatures com pel vent i la poca insolació, si bé ha fet ressol força hores.

    Me'n vaig a l'Auditori a escoltar la serenade per tenor, trompa i corda de Britten i el Rèquiem de Mozart (tant de bo toquessin el "Requiem de la Zonal"). M'abrigo, que fa fred, més fred que a Madrid :evil:

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona tarda a tots. Veient que l hivern sen's ha acabat i que la primavera eata trucant a la porta vull deixar la meva valoració. Bé, no hi hagut neu fora de les zones habituals (cosa que molts, jo m'incluieixo hauriem volgut) però tot i aixi no ha sigut tan aburrit com altres hiverns inclus aquells que durant 2 o 3 dies ens han portat l'or blanc a casa. Una merda d'hivern? No, tampoc! Per mi ha sigut un hivern diferent, simplement. El proper serà millor. No ho dubto. Ara ja a olvidar-nos de neu que ara arriba la primavera. Per cert al meu pais natal si que han tingut un hivern anormal pel que fa neu i temperatures. Bon seguiment.

    Enviat des del meu GT-I8730 usant Tapatalk

  • La cota de Neu esta encara molt alta al pirineu al voltant del 1500 metres companys/es es girara la truita amb amb tota l'acelaraccio dels nuvols del nord? com ho veieu io dic si perque amb el anticiclo oriental i algunes borrasques a l'atlantic es produira un xoc de mases d'aire com diu el Alfred, es el que no se esque si fa molt de vent potser no acavem de veure neu pero a Cataluya tenim llocs magnifics a disfrutar de la naturaleza.

    Una salutacio :)

    Josep T.

  • Bones de nou.

    Per cert meteosantasusanna, ara que veig que estas per aquí, com tenim el tema del comptador de missatges? Es podrà actualitzar o no? No sé si recordaràs que els missatges del primer seguiment del febrer no estan comptabilitzats en el número total de missatges de cadascú.

    Salut i gràcies.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bona tarda:

    A Sant Andreu de la Barca (20:00h) tenim cel tapat, una humitat del 65&, una temperatura de 11ºC i vent amb una velocitat de 6 km/h.

    Geógraf, seguidor de meteorologia i climatologia.

  • Hola bona nit desde Cardedeu.
    Temperatura actual:8ºC
    Humitat:70%
    Presió 997,77mb
    Ilustro una imatge de una webcam de Rovaniemi Laponia Finlandesa,latitud 66,50º,tot just en la linea que comença el cercle polar artic amb una diferencia de només 7ºC de diferencia.
    Suposo que allá tambe estan patin el no hivern (a nivell de temperatures),quant per aquesta data podien estar perfectament de -20Cº.

    Kamera4_00001.jpg
    Bon seguiment!!!

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bon vespre !!!! Bé, després del moviment d'ahir, avui l'atmosfera s'ha près un petit respir deixant-nos un dia més aviat fred o fresc depenent de la zona.No sembla que finalment la inestabilitat residual que pintàven els models de cara a aquest vespre s'hagi de manifestar. Tot apunta a que demà fins i tot quedarà un dia més radiant i amb temperatures que es podrien enfilar un parell de graus més de manera general.Tot esperant els començaments de setmana en que sembla que podriem tenir la traca final d'aquesta currua de fronts vinguts de l'Atlàntic amb més o menys eficiència a casa nostre. El de dilluns podria donar algun rebombori.I després sembla que s'aturaran els "ventiladors" doncs un centre d'altes pressions ens voldrà afectar. Aquest centre anticiclònic encara, a dia d'avui, manté unes quantes incògnites en quant a durada i a ubicació.El seu comportament final marcarà en gran mesura el devenir d'una part d'aquest mes de març.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,2ºC con 79% de humedad, viento del NNW a 18 km/h y 997,0 Hpa. ;)

  • Curiosament aquest hivern, si treiem el zoom i ens abstraiem de la "localitat", no ha estat a nivell termomètric planetari res extraordinàriament càlid.

    https://lh6.googleusercontent.com/-fRZnTru-4CM/U…2m_anom_ytd.png

    Ja veieu com només hi ha una desviació de +0,004 ºC.Destàquen de molt les anomalies tèrmiques negatives de zones d'Amèrica del Nord i de La Sibèria.Certament Europa ha patit una anomalia positiva destacable, però climàticament el continent europeu te l'extensió que te i la seva importància planetària a nivell climàtic és força modesta. Per contra sempre tinc present que el març del 2010 a nivell hemisfèric, nord, va ser el mes de març més càlid dins de la història, almenys des de que es prenen mesures, i tots sabem que va passar a casa nostre ;) .
    Per altra banda fa una mica de ràbia el pensar que zones de Sibèria central han tingut aquest hivern una desviació climàtica fins a -10ºC....pensar en el que podria haver estat una bona entrada siberiana tenint com teniem la regió manantial tan freda :angry: , però precisament l'anticicló rus que hem tingut fins la sacietat aquest hivern ,ens ha fet de tap. A nosaltres per no deixar acostar-nos aquest aire fred i potser a ells els hi ha fet de tap per no deixal's-hi escapatòria d'aquest aire fred i se l'han menjat tot sols .

  • Bones!!
    Adjunto model de preciopitacions que correspon al proper dilluns,pot ser despres trigaren uns quans dies en veure precipitacions segons els models si el tema no cambia i entren les altes presions a partir de dimecres- dijous de la setmana que bé.
    48-779SP.gif
    Bon seguiment i bona nit!!

    41°38′26″N 2°21′34″E
    198 msnm
    Cardedeu(Valles Oriental)

  • Bona nit des d'Almoster.
    Temperatura mínima avui de 5.4ºC, i màxima que no ha passat dels 11.3ºC. Cel completament tapat per núvols mitjos i alguns de baixos al llarg de tota la jornada. Actualment tenim 8.6ºC. Pressió atmosfèrica a 1000,4 hPa.

    Comparativa de la plaça Major de Prades, entre avui i fa justament un any.

    1 de març de 2013

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/DYqB.jpg]

    1 de març de 2014
    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/r6Pr.jpg]

  • Hola. Bona nit des de Portugalete.12ºC, 100% humitat.

    Ha estat plovent sense parar des de la passada matinada. Encara plou, molt més dèbilment, en mode esprai o sirimiri que, juntament amb la humitat altíssima fa que hi hagi una boira prou contundent. A la foto que adjunto no es veu el pont de Biscaia, que es veu de nit.

    a_2014-03-01.jpg

    Hi ha hagut algun moment que ,algun riu del territori basc, s'ha sortit de mare, però ja està tornant a la normalitat.

    Bon seguiment

    Entre dos pobles estic: PORTUGALETE- Biscaia (residencia habitual) i BLANES-Girona (d'on soc). Intento informar d'ambdós llocs. Visca la meteo!!!

    "Ja plou! doncs en Pepet no es mou,
    Ja neva! doncs en Pepet no es lleva"

  • Demà el tornarém a possar, i es que ho ha de saber tothom. Mireu aquest vídeo, primer parla d'una notícia molt important sobre la meteo que ens afecta a tots, Després surt la nostra escola, i finalment... finalment...

    [color=#ff0000]ANOMENA AQUESTA PÀGINA WEB A LA TELE!!!!!! [/color]:woohoo: :woohoo: :woohoo:

    Repeteixo: ANOMENA LA WEB DE PICÓ!!!

    Bé, està publicat a la xarxa de televisions locals de Catalunya, però el proper assalt seran les televisions estatals (ara ja me falta l'oxígen) :pinch:


    Contenido externo youtu.be
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.


    Vinga!!! d'aquí a la ONU!!!

  • Bones!!
    Adjunto model de preciopitacions que correspon al proper dilluns,pot ser despres trigaren uns quans dies en veure precipitacions segons els models si el tema no cambia i entren les altes presions a partir de dimecres- dijous de la setmana que bé.
    48-779SP.gif
    Bon seguiment i bona nit!!

    Ja ho pots ben dir ja... Després d'aixó, ara mateix, el panorama es ben desolador. :huh:

    Tanquem amb 9,4ºC i una lleugeríssima brisa del NW.

    Bona nit!

  • Hola bona nit!!!

    Primer de tot dir-vos que no tinc paraules per descriure les imatges que heu anat penjant de l'episodi del divendres. Realment SENSACIONALS!!! :woohoo: :woohoo: :woohoo:

    Bé afortunadament vaig poder seguir-ho i vaig fer algunes fotos de com s'aproximaven les nuvolades pel
    Tibidabo així com també vaig ser espectador d'aquest magnífic doble arc de Sant Martí. Sempre ho he pensat, no hi ha res com veure-ho amb els teus propis ulls, perquè captar la seva bellesa amb la càmera de fotos tal com la veiem a la realitat és quelcom molt difícil.

    A continuació algunes fotos que vaig fer el divendres per la tarda, encara que l'Alfred ho tindrà complicadíssim escollir quines posa al programa. I felicitats als autors/es de totes les fotos,perquè heu fet molt bones captures!!!

    P1150931_2014-03-02.JPG

    P1150938_2014-03-02.JPG

    P1150942_2014-03-02.JPG