SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2014


  • Probablement te la trobaràs entre la Panadella i poc abans d'arribar a Pons,per tornar-te la a trobar quan pugis les llargues restes que hi han abans d'Oliana,ja que avuí es barreja la boira amb els núvols baixos del front.

    Gracies per l´informacio Xavier. Al final ho deixo per demá ja que a la dona li fa por pujar amb boira i mes si plou ejeje. Demá ho tornare a probar. Per cert aqui a Esparreguera tenim 10 graus i 3,3 litrets recollits.

  • Bon dia desde Campredó (Tortosa) avui l'Alejandro de tercer i l'Ándonie de 4t han pres les dades metereológiques de la nostra estació que vam inaugurar el divendres passat. No són totalment exactes però ens dóna una idea del temps que tenim.

    Ha començat a plovisquejar una mica i tenim el cel tapat.
    La temperatura és de 11 graus.
    Humitat al 87%
    Pressió de 119 milibars
    1'5 litres de pluja
    No buja el vent però quan ho fa és en direcció Mestral (NO)

    Poc a poc us anirem dien com vam contruir aquesta gàbia per poc menys de 30 euros.

    Salutacions a tothom.

    1171.jpg

    1182.jpg

    1183.jpg

  • Gràcies al company Joan 'Esclanyà ens hem pogut assabentar de la gran nevada que va afectar la Costa Brava el 25 de gener de 1947 amb gruixos de neu de quasi 2 metres. Es una nevada desconeguda, suposo :evil: perquè no va nevar o ho va fer poc a BCN :evil: Us fico els mapes d'aquell gran event i són brutals un anticicló Finés allargassat fins Anglaterra i una mena de circul.lació en romb damunt la Península amb una borrasca atravessant l'Estret de Gibraltar (les que diu l'Alfred que donen joc) barrejant-se l'entrada freda continental amb una llevantada húmida a la Costra Brava amb una iso per sota de -5º, sensancional vaja, sembla avui en dia irrepetible.


    costabrava1.gif

    costabrava2.gif

    costabrava3.gif

    costabrava4.gif

  • Nueva salida y el GFS se va pareciendo mas al Europeo,como la baja que pasa entre el Domingo y el Lunes nos la pongan un poco mas al Oeste la tenemos liada,el problema es que el azoriano empuja demasiado.Veremos en próximas actualizaciones.

  • Després d'una pausa de 4 hores,torna a ploure de manera feble,el vent també comença a bufar de mestral.De moment portem recollits 1.3 litres des d'aquesta matinada.Bon seguiment

  • Salutacions de nou companys! Us deixo uns mapes que he preparat, en detall de cara a les pròximes hores. Com podeu veure, els núvols seran abundants arreu amb clarianes que, de mica en mica, aniran apareixent cap a la franja de ponent.

    DILLUNS13-tardanuvols.jpg

    Les precipitacions, tanmateix, es desplaçaran cap a llevant i al vespre quedaran circumscrites, en especial: cap al quadrant nord-est on no es descarta algun ruixat puntualment moderat.

    DILLUNS13-tardaprecip.jpg

    DILLUNS13-tardaprecip1.jpg

    Al llarg de la nit tot plegat restarà mar endins malgrat algun ruixat, puntual, a tocar del litoral central i sud de la Costa Brava. Efímer.

    DILLUNS13-tardaprecip2.jpg

    A partir ja de les 2-3 de la matinada ja no haurien de restar precipitacions,

    Com podeu veure, el front, al mar, es podrà reactivar de valent entre Catalunya i les Balears, amb alguna tempesta puntualment moderada. Però tot plegat resta lluny de casa nostra,

    Una abraçada!

  • Bon dia companys:

    Molt interesants els mapes de 1947 que ha exposat el company GIMSA, i comparant les situacions, s'aprecia o mes aviat intueix com als USA en aquells moments de temps severs aquí, debien tenir l'anticiclò ben a sobre i es debien torrar de calor; ara mateix tenim la situaciò adeversa i allà no tenen barreres per rebre les fredorades artiques.

    I tornant als mapes actuals, segueix sense veures fusiò d'anticiclons, no hai ha hagut sort de momento.

    Paseu bona nornada!

  • Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 13.2ºc, 87% humedad, dirección del viento garbí flojo 4 km/h y el cielo muy nublado. Parece que en Moscú la temperatura empieza a bajar después de muchos días estando en positivo, ahora mismo tienen -5ºc, a ver si poco a poco van bajando las temperaturas en el este y llegan aquí, que ya va siendo hora, en Escandinavia también tienen temperaturas negativas, en Rovaniemi ahora -9ºC y en TROMSO -5ºC. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bones!!

    De moment em quedo amb aquest mapa... tal i com està el panorama de força moviment i previsions poc encertades a més de 120 hores, aquest mapa s'ha d'agafar amb pinces!


    168.gif


    Per altra banda avui pas de precipitacions... Podria descarregar a diferents punts de Catalunya, de moment ho tenin tot cap al Oest però al llarg de la tarda els ruixats s'haurien d'anar concentrant en el NORD-EST de Catalunya amb algun ruixat que podria aguantar fins la nit cap a la costa del Maresme/Barcelones.

    Demà al matí tocarà despertar-se amb fresca :woohoo:

    Això és tot!!!

    Bon seguiment companys/es i a veure si canvia una mica més el panorama!!

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 12,4ºC con 80% de humedad, viento del N a 47 km/h y 1013,3 Hpa con 104 W/m2. ;)

  • La veritat es que es molt fotogènic el front!..ara de prductiu aquí poquet,,jejej.
    Plovisca..


    201401131300_s93g.gif

    Bon profit ;)

    Sembla que hagin tallat amb ganivet el front :P :P

    Dades actuals a l'Hospitalet:

    Tª: 14,7ºC
    Hum: 79 %
    Pres: 1014,3 hPa
    Vent: 3.6 km/h S
    Pluja: 1.3 mm

    Bon seguiment!

    L'Hospitalet de Llobregat