SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2014

  • Josep Maria i Tramontana, sembla que us ha molestat força el meu comentari, amb diverses respostes públiques al respecte, algunes força iròniques. Jo, sencillament he donat una opinió general de que crec que al topic de Seguiment no es el lloc on fer un carrusel de missatges al marge de la meteo. Potser jo sigui el gran equivocat, us demano perdó si us ha molestat, de veritat no voliar ferir sensibilitats.


    ----


    Referent a la sortida del GFS, a destacar sota el meu parer aquest dos mapes:

    1) Front, plujes passatgeres i ràpides pero força generals i gran ventada a zones no gaure habituals (BCN)

    [Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/14/01/02/tujesuvu.jpg]


    2) Molt bona vaguada a una setmaneta vista. Es formarà una borrasqueta mediterrània? Ja veurem...

    [Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/14/01/02/7u7epu8e.jpg]


    Sándor

  • Hola Alfred i a tots i totes.
    Com es possible que el gfs que acabo de mirar per la matinada del día 5, en el model de precipitacions, marca neu a tot Catalunya?
    La veritat es que no sé com es possible que ho marqui.
    Quina explicació em pots donar? Suposo que es el menys fiable dels models oi?

    Hola Neufonda,

    Crec que quan el GFS marca amb 'ratlles' el mapa de precipitació, no vol dir neu a cota 0, crec que es refereix o vol indicar risc de neu cotes baixes/mitjes. Vaig llegir la explicació en el seu moment, a veure si les trobo.

    A més el detall de 'malla' del model es molt reduit (dolent) ja que es tracta de un model a gran escala, amb lo qual no és representatiu respecte a la representació gràfica de la neu, inclús la pluja.


    Sándor

  • Hola Alfred i a tots i totes.
    Com es possible que el gfs que acabo de mirar per la matinada del día 5, en el model de precipitacions, marca neu a tot Catalunya?
    La veritat es que no sé com es possible que ho marqui.
    Quina explicació em pots donar? Suposo que es el menys fiable dels models oi?

    Hola Neufonda,

    Crec que quan el GFS marca amb 'ratlles' el mapa de precipitació, no vol dir neu a cota 0, crec que es refereix o vol indicar risc de neu cotes baixes/mitjes. Vaig llegir la explicació en el seu moment, a veure si les trobo.


    Sándor

  • .Bona tarda.A Meteogiornale ja parlen del possible CSE i que es tindrà que anar seguint la seva evolució :
    ...Las señales de la estratosfera? Los analistas agudos de los temas señalaron un intenso calentamiento de la estratosfera en una zona tranquila y en el Atlántico Norte para cargar las dos ondas principales hemisférica. Este calentamiento puede representar un grave ataque a la compacidad de la SPV, capaz de propagarse hacia abajo? Por ahora es sólo una conjetura, en los próximos días vamos a entender un poco mejor las consecuencias de esta posibilidad...
    .Aquesta tarda amb l, ultima sortida del GFS amb radiosondatge de les 12z , torna a possar-ho .Sembla que començaria dintre d, uns 10 dies cap al dia 10/11,

    gfsnh-10-228.png

    gfsnh-10-312.png


    ja veurem si amb o sense divissió del vortex polar, es tindran que seguir altres fonts que no siguin meteociel.L, index AO mostra avui mes ensembles que tiran cap abaix cap a valor de -2, respecten al que marcaven fa 2 dies, això mostra una bona tendencia a llarg termini amb la possible formació d, anticiclons polars

    30dic.gif

    1enero.gif

    El que si sembla com ja deia algun company, es que podriem tindre pujada de les isos a 850 hpa despres de reis amb la +10/+12C, si això implica aquella dita que diu que abans d, una forta fredorada, pujen les temperatures, doncs jo estic dispossat a tindre mes paciencia per tindre recompensa, llastima que ja ens aniriem a la segona quinzena de Gener.Pero primer disfrutarem delmproxim episodi d, aquest dissabte que per moments es possa interessant amb possibles precipitacions i isos de 0/-2C i -30/-32C respectivament, amb nevades que crec q podrien anar de 600/700msnm cap amunt, pero sense descartar desplomaments en moments de forta precipitació.

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Bona tarda des de Gràcia!

    Ara mateix:

    12,6ºC (Màx: 14,3ºC Mín: 7,4ºC)
    68%
    1014,7 hPa.
    0,0mm.
    7,4 km/h deuminutals de WSW.

    Acabo d'arribar d'Andorra, he passat un cap d'any força xafat i refredat, malgrat tot encara vaig poder esquiar a Grandvalira, us deixo un parell d'imatges d'ahir.


    DSC_0061.jpg

    DSC_0063.jpg

    DSC_0037.jpg

    Bon seguiment!

  • Bona tarda des de Gasteiz:

    Seguim amb un vent fort amb ratxes molt fortes. Plou ara mateix i tenim 6 graus smb una sens termica de nomes 2 graus. Meravellos aquest clima.

    Salut.

    Eneko Sarai i Joan

  • Bona tarda des d'Almoster.
    Temperatura mínima avui de 8.1ºC, i màxim de 12.6ºC. Cel més compacte a mesura que anava avançant el dia.

    Us deixo dues imatges que m'han impressionat, ja que mai havia vist la Serra de Tramuntana des de la meva zona. En aquest cas són fetes avui al vespre, des de La Mussara, al Baix Camp.

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/bqBH.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/dp61.jpg]

  • Bona tarda!

    Actualització de dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 13,6ºC
    Humitat: 67%
    Vent: Fluix - Moderat, S (13Km/h)
    Punt de rosada: 7,5ºC
    Pressió: 1015 hPa.
    Temperatura mínima: 4,3ºC (5:31h)
    Temperatura màxima: 14,2ºC (15:43h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda.

    Per aquí tota la tarda que que tenim el cel ben tapat però sense caure ni una gota, la temperatura màxima s'ha enfilat fins als 10°C, ara ja ha baixat fins als 6°C actuals, el vent totalment en calma i la pressió 1012 hPa amb tendència a baixar.

    Ja que en els models no s'intueix gran cosa, l'europeu és l'únic que dona una mica d'esperances a 8 o 10 dies vista i ja veurem si en properes actualitzcions no recula, confiarem amb el que veu l'Alfred i amb la seva experiència.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bona tarda i bon any a tots! A veure que dona de sí el 2014... :P

    De moment, avui a Viladecans la màxima ha sigut de 14,7 ºC mentre que la mínima s'ha quedat als 5,8ºC. La ratxa de vent màxima fins al moment ha sigut de 22,2 km/h SSE.

    Actualment tenim 10,2ºC amb un 78% d'humitat, la pressió situada als 1014,6 hPa i vent en calma.

    Bon seguiment!

    Meteoròleg aficionat de Radio Gavà i Gavà Televisió.

  • Deixo aquesta interessant noticia de la NASA on explica que desde que al 2007 van llençar al espai la nau AIM per estudiar entre d, altres coses, els nuvols noctilucents, i aquest any les ha detectat sobre l'Antartida abans de l, habitual com va passar al 2009.sembla que desde que vam començar el segle XXI ,han baixat de latitud i alguns cientifics pensen que es per culpa del canvi climàtic, sort que la missió es perllongarà 2 anys mes i pot ser canviin d, opinió :ohmy: :


    ...En los últimos años se han intensificado los CEN y se extendió. Cuando las nubes noctilucentes aparecieron por primera vez en el siglo 19, que tenía que viajar a las regiones polares para verlos. Desde el cambio de siglo, sin embargo, han sido vistos como cerca de la línea ecuatorial como Colorado y Utah.Algunos investigadores creen que esto es una señal de cambio climático. Uno de los gases de efecto invernadero que se ha vuelto más abundante en la atmósfera de la Tierra desde el siglo 19 es el metano. "Cuando el metano se abre paso en la atmósfera superior, que es oxidado por una compleja serie de reacciones para formar vapor de agua", explica el profesor de la Universidad Hampton James Russell, investigador principal de AIM. "Este vapor de agua adicional está disponible entonces para crecer cristales de hielo para los Comités Nacionales de Enlace.
    Si esta idea, uno de varios, es correcta, las nubes noctilucentes son una especie de "canario en una mina de carbón" para uno de los gases de efecto invernadero más importantes. Y eso, dice Russell, es una gran razón para estudiarlos.Estudiar CEN es la primera misión de la nave espacial AIM. Desde su lanzamiento en 2007, AIM ha hecho muchos descubrimientos clave, incluyendo el papel de polvo de meteoritos en la siembra de los CEN y la manera CEN se ven afectados por las teleconexiones de larga distancia en la atmósfera. Más descubrimientos pueden estar a la vista como la NASA acaba de prolongar la misión por otros dos años.

    https://science.nasa.gov/science-news/s…dec_antarctica/


    ...

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Us deixo 4 fotos d'ahir. Les dues primeres, tot i que semblen pintures, son fotos sense cap mena de retoc. Estan fetes cap a les 10 del mati sobrevolant la costa catalana.
    Les altres dues son de Zurich, (amb els Alps de fons), on la boira ens va tocar una mica els nassos:

    PD: (perdoneu la falta d'accents)

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/G7iKvrel.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/EWjNmiIl.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/eR7CV2Ql.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/keP24MPl.jpg]

  • Òndia! quines imatges! i gràcies un cop més pels informes!

    Acabo de penjar l'article de cada dimecres a "Meteomania" de http://www.pico.cat https://pico.cat/v2/?lang=ca#/meteomania

    Es diu "Sense dalt ni baix", el títol d'una novel·la de Jules Verne increïble...la variació de l'eix de la Terra i els efectes climàtics. Això si, la variació de l'eix de la Terra la provoquen els homes. No dic com però...fantasia fins els límits.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 11,8º (més elevada que la dels darrers dies) i 9,5º a peu de plaça. Màxima 14,6º.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Feliz Anyo Nuevo desde Hospitalet de L ' Infant! Os deseo lo mejor en todos los aspectos para este 2014 que hoy empezamos. El dia 8 vuelo de vuelta a Southampton, os seguire informando de la weather dn Hampshire. De momento aqui en Hospitalet el tiempo es fantastic !

  • Ara SÍ podem dir que hi ha discrepància entre dos models. I molt marcada,

    GFS: circulació atlàntica interminable (malgrat el tema de l'escalfament estratosfèric),

    GFS240.png

    ECMWF: canvi radical de patró. Europa "congelada" a partir del dia 10, i ... circulació retrògrada amb bloqueig atlantico-europeu,

    ECMWF240.gif

    Bé: que comenci la festa.

    Per cert: fent animació dels mapes del GEM, s'intueix també un principi d'afebliment del JET a tocar de les 200 hores,

    Un bon començament per veure mapes interessants els propers dies,

  • Si señor, segunda salida seguida del Europeo que a 240 h intenta posicionar el Anticiclón favorable para nosotros. Y el GEM indefinido y revuelto ya a partir de 216h. Es sólo un síntoma, pero es un buen síntoma. Veremos mañana ;)


    Sándor

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,3ºC con 85% de humedad, viento del E a 2 km/h y 1012,4 Hpa. ;)

  • Alegra molt la vista aquesta actualitzaciò de l´ Europeu. Tan acostumats a veure sempre el mateix per l´hivern setmanes i setmanes que costa de creure un camvi de patró aixi. Segons l´Europeu això si que seria un camvi de patrò però, es mantindrà?; que pasarà demà? l´Europeu s´en tirarà enrera? o fins hi tot algún model mes l´acompanyarà?; ja podeu anant fent "apostes"...... ;)