SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2013

  • Bona nit desde el carrer major de.dalt de sant celoni ara estem a 5,4 graus 93% d humitat 1023 mb vent de garbi cop maxim 15 km/h

    Enviado desde mi ST21i mediante Tapatalk

  • Bona tarda.

    Per dir alguna cosa perquè entre el que tenim i el que tindrem no n'hi pas per llençar coets.

    Per aquí tot el dia que tornem a tenir la boira, molt espessa, potser és el dia que ho és més, molt humida i freda, 2ºC temperatura ara mateix que també és la màxima, la pressió continua baixant amb lentitud, 1026 hPa.

    Toca esperar temps millors que els dolents ja els estem vivint fa uns quants mesos, el mal és que, com sempre passa, quan canviarà per bé durarà poc.

    Bon seguiment.

    Bona nit.

    Aquest es el comentari que sembla que no agradat gaire a l'Alfred.

    No crec que n'hi hagi per tant, no veig per enlloc la negativitat, no veig que pugui portar crispació ni mal rotllo, comentari optimiste evidentment no ho és, la situació que tenim i la que s'entreveu tampoc ho són.
    Crec que podia expressar-me millor, en lloc de "com sempre passa" podia posar, com passa sovint, o com passa moltes vegades, però bé, he posat el que he posat i si ens ho volem agafar literalment ho podem fer, són expressions que no es poden agafar al peu de la lletra, es una manera col·loquial de parlar, ja ho sabem que les coses no són sempre iguals, però si filem tant prim haurem d'estar una mica més al cas.

    En fi, ni per un moment he pensat que aquest comentari pogués portar polèmica, no era pas la meva intenció, res més lluny del meu pensament, procuraré que no torni a passar però aquest dies he vist altres comentaris en aquesta línea i ningú a dit res, no sé perquè serà.

    Aquí ho deixo, per mi el tema està tancat.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Però Sisco que no ho entens.. Si no es falta el respecte, i no és el teu cas, es pot dir el que un vulgui. La teva opinió és tan vàlida com la meva. No hi ha cap recriminació. Llegeix el post que he posat després. Les polèmiques són enriquidores! ;)

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bona nit! Acabo de veure el programa, no hi havia massa suc a treure tret de la boira :), ara tocan petits canvis, de anticiclo ja tindrem mes, aquest sempre esta a prop... Aqui porta 2 nits que no glaça, s'ha suavizant l'ambient, encara que ara mateix hi ha 1º.

  • Bona nit des de Gràcia!

    11,5ºC (Màx: 15,6ºC)
    76%
    1027,7 hPa, ja va caient la pressió.
    0,0mm.
    Vent en calma total.

    Boníssim programa Alfred malgrat la monotonia, realment dóna gust escoltar-te, li treus suc fins i tot, de la mínima bosseta freda que ens passarà per sobre. I la boira, una passada, sempre tenim llocs de Catalunya que en segons quines situacions acaben jugant a diferents lligues :P

    Bon seguiment!!!

  • ja he vist el programa, molt xulo i dinàmic amb aquestes sortides de caça.
    té que ser dur viure aquestes boires dies i dies però tenim la sort de veure molts fenòmens variats que potser duren 1-2-3 setmanes concentrades a Catalunya. tramuntanades que duren dies, llevantades severes, nevades fortes al piri, i pq no també boires. i tot això a tiro pedra per poguer-les veure i repartides tot l'any.

    kenn bergen, brutal els links que poses, quins temporals pel nord! i sembla es van presentant un darrera l'altre. els propers dies més.

  • Bona nit des d'Almoster.
    Dia anticiclònic, un dia més. Temperatura mínima de 7.6ºC, i màxima de 13.9ºC. Actualment tenim 7.9ºC. 1028,6 hPa. Cel serè tota la jornada.

    Us deixo unes fotos que he fet avui al vespre, des de l'Arbolí (Baix Camp), mirant cap al Priorat, per veure aquets mar de núvols, just abans de la posta de sol.

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/TLg9.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/wQDB.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/8NGW.jpg]

  • Bon programa alfred!
    Potser un pèl mes curt oi?

    Tal com he vist el video..crec que la boira no era tant extensa com altres vegades..
    pasat la panadella ja la trobaves..enfi,,nomes era un comentari.
    Gràcies com sempre!!
    Salut ;)

  • Bona nit desde L'Hospitalet de Llobregat, jornada avui amb alguns núvols al matí que han mig tapat el cel, tarda amb cel serè, màxima de 16,1ºC, mínima de 7,7ºC.

    Ara tenim 10,7ºC, 80%, 1028,0 hpa, vent en calma, 0,0 mm, cel serè.

  • Bona nit desde Castries!
    T: 9,3º
    H: 81%
    P: 1031,7 hpa Ahir vam superar els 1038...
    Seguim amb cel covert de núvols baixos i sense gaire oscilació térmica.
    La realitat climàtica de Catalunya es la que es, i no es un país on les entrades fredes arrivin sovint, les nevades a cotes baixes son molt difícils de veure i es habitual tenir periodes sense pluja llargs (i que ultimament sovintejen molt). Si en els 3 messos tradicionalment mes freds, s'ens tira a sobre un periode llarg com el que portem i arrosegarem uns quants dies mes, trobo normal i lógic que hagui molta gent decebuda amb la situació (encara que sapiguem que canviarà...)
    Espero no haver-me estes massa.
    Passeu molt bona nit!!!

    Castries, Herault, França

  • Bona nit,

    Em dic Francesc i sòc un fan de l´Alfred desde ben petit...en tinc 43 anys però ja amb 5 anys quan plovia o feia fred em quedava al balco de casa malgrat tot...i que dir de les previssions del mestre dels anys 80---90...vaja...que per mi és tota una referència
    En relació a la situació zonal actual només us volia dir que a mi tbe m´encanten les situacions extremes i estic una mica agobiat amb l´anticiclo i les calmes però com tot en aquesta vida us dire que tard o d´hora aixó canviarà---cap a on?doncs no ho se però tinc clar que lo negatiu ara potser serà positiu en un fuutur...tinc clar que a llarg termini sino dona un volt molt espectacular aixó no tindrem freds rigurossos ni situacions continentals.....jo aposto més per experiencia viscudes a dues possibles situacions futures:

    1.El ponent la mou i el llevant la plou: Que vull dir...doncs que normalment el ponent acaba portant el llevant
    2.Aquesta opció és per mi més interessant i és la segûent que plantejo:

    Al no haver-hi una situació de descarregues fredes desde el pol nord cap a Europa sino que la situació zonal actual fa que tot el fred estigui acumulat...en el moment que el anticicló de les azores pogui pujar de nord a sud per un possible afebliment de la força de les borrasques de Terronova llavors podria passar el següent....que és----algú se´n recorda del 31 de gener del 1986?

    us toca mirar arxius i en parlem si voleu del que penseu de la meva hipotesi

    Salutacions a tots...

  • Bon programa una vegada més, aquesta setmana has visitat el regne de la boira, 15 Km. més i et podies acostar a Belianes, de fet tampoc calia, hauries vist el mateix.
    A veure si en properes setmanes la previsió pot ser més engrescadora que des de que ha començat la serie tant sols una setmana hem tingut un periode de "bon temps".

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.