SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2013

  • Bon dia, ja puc explicar una mica com va la cosa.

    Perdoneu les faltes d'ortografia, teclat escandinau sense accents i demes.

    Nevada que ha acumulat uns 20 centimetres de neu, acompanyada de fort vent de component nord. Es fa dificil dir en exactitud quan ha caigut ja que el vent ha fet acumulacions a les cares nord, pero m'es o menys hi ha entre 15 i 25 cm's. Per exemple, a la cara nord de casa meva s+han acumulat quasi tres pams de neu, la feina ha sigut meva per sortir. :) La nevada ha estat a cota 0.

    Caos circulatori, les maquines que no donen abast. Ara ha parat i s'han obert petites clarianes. A la espera de que torni a nevar mes endavant.

    He grabat videos...despres els pujare.

    Bergen - a la costa oest de Noruega, 2º ciutat del país i capital de la provincia d'Hordaland. Port d'entrada al Regne dels Fiords.

  • Bon dia amb 7 3 Cº i u 61%d'humitat, la min ha estat de 6,4 Cº, aquest matí he estat veient l'afectació del foc i afortunadament ha estat petita ha cremat bàsicament una zona d'eucaliptus ,suposo que per això la espectacularitat de les flames, per cert un 10 per l'actuació dels bombers, no es una zona de facil accés i les cases del carrer saldes van quedar a 500 metres del foc ajuda molt tenir el parc de bombers tan a prop,avore si aquest mati puc veure el programa del mestre, salut i a esperar temps mes moguts

  • Al final la boira s'ha ben espessit i és molt " pixanera" ,el terra es comença a mullar i cauen gotes de tots els arbres, la temperatura ha baixat fins a 1.4ºC, lo qual vol dir que segurament serà gebradora si persisteix mes hores,a mes el vent també es va reforçant de mestral,la sensació és de fred acusat.
    PC060003.JPG

  • Bon dia, cel serè a Barcelona-Les Corts.

    Temp. actual : 10,2ºC
    Humitat: 56%
    Pressió : 1026,3 hPa pujant
    Vent: Molt feble
    Punt de rosada : 2ºC
    Temp. min. : [color=#0000ff]8,4ºC[/color] a les 07,25h

    Salutacions

    Daph

  • Hola bon dia familia.

    Avui a badalona hem tingut una minima de 5,5ºC.
    De moment la nova actualitzacio segueix amb la mateixa linea de dies pasat,Anticiclo i Anticiclo,paciencia i a esperar que la maleida A es mogui per afavorir-nos.

    bon seguiment.
    Joan.

  • Hoa de nou.

    Mirant els mapes del hemisferi nord,sembla que tot te tendencia a anar basculant,crec i nomes crec que aquest mes tot en fa pensar que si tenim alguna cosa seria en forma de retrograda,pero crec que el mes destacable, interesant i important, ens vindra el mes de Gener, amb potents baixes i posibles entrades fredes contundents que ens podrien afectar de ple,tot aixos es desde el meu punt de vista,pero ho vull compartir amb vosaltres,tant de bo.

    Bona sort a tots/as.
    Joan.

    PD.la veritat que el de la zona de ponent pasaran uns dies d'hivern i pre-nadalenc amb fred i blancor del gebra,aixos tambe fa nadal,depenent com es miri,jo diria que tenen sort, ja que gaudeixen de dies freds amb dates senyalades,encar que esclar, si jo estigues vinquen en aquestes poblacions ho veuria amb un altre punt de vista i igual no m'agradaria gens,pero aixos es com tot, si ho tens perque ho tens i si no ho tens perque no ho tens,tot es valorar les coses positivament,cosa que no sempre es aixis.

    Pacienca i a gaudir els que ens toca amb la millor cara.

  • Bon dia des de Llagostera!

    Cel ras un dia més, però tot ben ben xop, molta humitat, deu ni do quina gelada més maca ha fet aquesta nit, -1,9 de mínima.

    Ara mateix:

    10,1 graus
    61%
    1022 hPa.
    0,0mm
    2,5 kmh de NNE

    Bon seguiment!!!!!

  • Bon dia! temps anticiclonic total. A Terrassa cel totalment net de nuvols, una mica de vent, sembla que del NW i fred con la mare que..... (Ho sento, vinc de fer footing i collons quin fed quan arribava el vent), temperatura 10,8º . sembla que tindrem anticicló encara per uns cuants dies. per una part m´agrada, el proper "finde" vull fer una sortida amb raquetes pel pirineu i em vá de conya. per una altre.... :angry: :angry: a veure si arriba moviment, que ja el necessitem!!

  • Bon dia des de Reus! Dia mooolt tranquil! temperatura minima de 6,5º i ara en tenim 12º...a veure com evoluciona tot plegat...de moment a hores d'ara l'anticicló es quedarà cap a la zona d'Alemanya... :pinch: no pujarà prou per poder haver-hi passadis dels bons...haurem d'esperar a propers dies a veure si els borrascons del nord deixen pujar l'anticiclo a Escandinavia per a tenir diversió de la bona...haurem d'esperar i bufar entre tots pq pujar l'anticiclo cap a en Ken Berguen ;) Bon seguiment i mestre de nou gran programa ahir!! Felicitats i mil gràcies per fer l'esforç que fas cada setmana!

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 12,6ºC con 51% de humedad, viento del N a 82 km/h y 1021,7 Hpa con 461 W/m2. ;)

  • Bones.

    Hi ha estones que sembla que es vol trencar la boira, clareja el sol i després es torna a tapar, la temperatura ben freda, 2ºC ara mateix.

    Hem arribat fa una estona de la sortida amb bici, he de dir que hem disfrutat força però hem passat un fred de collons, sobre tot a zona on feia més sol, la carena de la Serra del Tallat que separa l'Urgell de la Conca de Barbera, perquè tot i fer sol feia un vent fort i gèlid amb la boira tant sols a un parell de km, però diuen que "sarna con gusto no pica" i això realment és així.

    Bon seguiment

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Deixo dades de Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac):

    Temp. actual: 13,1ºC
    Humitat: 57%
    Pressió: 1025 hPa
    Temp. màxima: [color=#ff4400]13,1ºC[/color] a les 13:58h
    Temp. mínima: [color=#0044ff]2,6ºC[/color] a les 8:03h

    Domini absolut del sol amb un ambient nocturn que no ha sigut tant fred com dies anteriors.

    Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac) està situada a la plana vallesana a 47 msnm, just al peu del Turó de Montcada i a les portes de Barcelona.
    Dades registrades per una Davis Vantage VUE situada en espai obert sense cap tipus d'obstacle i a 10 m d'alçada sobre el nivell del carrer.

  • Bona tarda!

    Aquest matí ha estat una mica fred per anar en bici, però al no fer vent, no ha estat malament el passeig. El gebre l'he començat a veure a les zones d'ombra a uns 8 Km cap a l'interior , havent passat Sta. Cristina d'Aro (i ja eren quarts de 10).
    Ara mateix, s'està molt bé al sol.

    Dades a St. Feliu de Guíxols:
    Temperatura: 14,1ºC
    Humitat: 40 %
    Vent: Fluix, N (6Km/h)
    Punt de rosada: 0,7ºC
    Pressió: 1026 hPa.
    Estat del cel: Serè.

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buen día para el biciclismo con sol aunque con viento en la zona de collserola.

    Ahora a zampar.

    Muuaad para tod@s.

    ;)

    Enviado desde mi GT-I9100 mediante Tapatalk

    Barcelona - El Carmel
    190m

    Cerdanyola del Vallès - Canaletes
    65m

    O_O

  • Bones desde L'Hospitalet, jornada de nou marcada per l'ambient anticiclònic, és a dir sol i mala visibilitat, amb una mínima aquest matí de 8,1ºC.

    Ara tenim cel serè amb 13,8ºC, 51%, 1023,9 hpa, 5-10 km/h WSW, 0,0 mm, 320 w/m2, 1,5 uv.

  • Bona tarda

    Segueix el temps gèlid per aquí amb 1.9ºC,la boira és una mica mes alta,de fet puja i baixa,a mi també m'agrada anar a fer un vol amb bici però avuí no m'he atrevit,no només per la boira sino pel vent,ni que bufi fluix és glaçat .