SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2013

  • Booona tarda!!!

    Avui novetats meteorologoques en forma d'instrumental meteorologic nou i interesant!!!

    Doncs avui en Marc Gassó i jo hem anat al revolt de les monjes. Per Collserola, el lloc mes fred del Barcelonés. Hem instal•lat un termometre que enregistra màximes i mínimes! Així doncs cada vegada que anem podrem veure a la temperatura mínima a la qie s'ha arribat!!

    Aquest cap de setmana prova de foc :D

    Això és tot!!


    bon seguiment a tothom :P!!

  • Bona tarda.

    Sembla ser que per fi el temps començarà a ser d'hivern, com ja toca! De cara a finals d'aquesta setmana continuarà el temps molt monòton, amb circulació zonal que farà que el temps sigui més o menys com en aquestes passades jornades. Sol i temperatures elevades per estar ja a 12 de novembre, on pertocaria un temps molt més de tardor que no de primers d'octubre.

    Què passarà? Es despenjarà un embossament d'aire fred des de latituds elevades que viatjarà fins a la Península Ibèrica, comportant una notable baixada de temperatures, per no dir d'hivern ja en tota regla, amb la formació d'una petita baixa al Mediterrani, entre Catalunya y Còrsega. En quant a precipitacions, aquí sembla ser que serà bastant sec, ja que bufarà vent de component nord, nord-est o gregal, vent molt continental que és molt eixut.

    En el cas que es dónin precipitacions, aquestes serien minses i sempre mar endins, però no es descarta que algún dia aquestes puguin tocar terra ferma, amb una cota de neu que podria baixar fins els 600-700 metres. Si precipita, primers comandos de la temporada.

    Avera com evoluciona tot! :cheer:

    Barcelona - Fort Pienc. Alçada: 13,7 metres.

  • Algunes de les dades de la sequera que estem patint desde juny i fins ara al nostre observatori de L'Hospitalet de Llobregat

    Juny: 14,6 mm (30 mm)
    Juliol: 25,4 mm (25 mm)
    Agost: 8,2 mm (43 mm)
    Setembre: 20,4 mm (81 mm)
    Octubre: 19,6 mm (94 mm)
    Novembre: 0,0 mm (54 mm)

    Total: 88,2 mm (327 mm)

    Només hem recollit un 26,97% del que hauria de ser normal.

  • Fantàstic! Bravo pels dos Marcs!

    El Revolt de les Monges, la "Petita Sibèria" de Barcelona. Tindrem sorpreses ja que és una zona on fàcilment es baixa dels zero graus.

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • [size=18]PRONÒSTIC DIMECRES I DIJOUS[/size] dies 13 i 14 de novembre,

    DIMECRES 13: Variabilitat. Moments de núvols freqüents i abundants. Ens creuarà una línia d'inestabilitat que, fin si tot, podria deixar anar alguna gotellada o ruixat esporàdic de distribució irregular. Al matí/migdia potser més cap a punts de Tarragona, sud de Lleida, Pirineu i Prepirineu ... a la tarda/vespre més cap al litoral i prelitoral central (Barcelona) i Tarragona. També al Pirineu. En principi, fora del vessant nord del Pirineu: poca cosa. 0,2 a 3/5 mm en general. La cota de neu es mourà entre els 1800 i els més de 2000 metres d'alçada a la majoria de contrades del Pirineu.

    DIMECRES13gen.jpg

    Vents puntualment moderats encara cap a l'Empordà de tramuntana.

    Temperatures amb poques variacions o amb una lleugera tendència a la baixa.

    DIJOUS 14: Escombrada de núvols amb l'arribada de vents molt més eixuts a tots nivells. El sol dominarà arreu. Alguns núvols de retenció cap a l'Aran així com algun de prim creuant el país.

    DIJOUS17gen.jpg

    Ventades puntualment fortes als dos extrems del país i cap a punts de la Catalunya central de mestral. Marinades més febles al litoral central.

    Temperatures amb tendència a la baixa, d'entre 2 i 4ºC. Farà tardor malgrat el sol.

  • [size=18]A PARTIR DE DIVENDRES[/size] ...

    ... baixada FORTA de les temperatures. Amb ventades cap als punts clàssics del país. Precipitacions, sobretot, al Pirineu, amb nevades destacades fins i tot, per sota dels 1200 metres d'alçada tan sols. Pot arribar a nevar a totes les cotes del Pirineu. Ens creuarà una glopada d'aire fred en alçada considerable, amb valors de -30 fins a -34ºC en algun moment, cap al 5500 metres d'alçada.

    DIVENDRES-1.gif

    DIVENDRES-2.gif

    DIVENDRES-3.gif

    Dissabte té pinta de ser una jornada inestable i molt freda, amb ruixats a bona part del país però de distribució irregular (ja tindrem temps de comentar) amb una cota de neu força baixa: al voltant dels 600 i fins als 1000 metres d'alçada en funció de l'indret i d'altres circumstàncies.

    Adjunto en aquest sentit mapa de precipitació previst i cotes de neu per al proper dissabte a la tarda,

    DISSABTE-1.gif

    DISSABTE-2.gif

    Diumenge farà fred: pujarà la temperatura, a muntanya, amb ambient més eixut i estable,

    Pas a pas ho anirem comentant aquests pròxims dies,

    Salut!

  • Una mica més i ens trobem, he passat pel bar que hi ha just abans del revolt, entrant a la Vil·la Joana. Es clar que en no conèixer-nos no ens haguéssim pogut dir res :cheer:

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Una mica més i ens trobem, he passat pel bar que hi ha just abans del revolt, entrant a la Vil·la Joana. Es clar que en no conèixer-nos no ens haguéssim pogut dir res :cheer:

    Jeje, tu si un dia veus a algú instalant un termòmetre pregunta si es del forum :silly: , de totes maneres mentre l'estàvem col·locant (i hem estat mitja horeta bona), només ha passat un home molt amable que s'ha interesat sobre el que estàvem fent :cheer:

    Bé això és tot! Si algú va per allà que em pregunti on esta el termòmetre i així consulta les dades ;)

    Bon seguiment!

  • Adjunto mapes de precipitació (que a dia d'avui, tot sigui dit: tenen POC valor) del model DWD / GME de cara al proper dissabte dia 16. Les cotes de neu, mapes en mà, es mourien entre els 600 i fins als 1000/1100 metres en general. Encara a anys llum de poder confirmar res de cotes i precipitacions.

    DWDdissabte-1.jpg

    DWDdissabte-2.jpg

    DWDdissabte-3.jpg

    Però bé, si més no, marca tendència: fred, vent, neu al Pirineu i baixada de les temperatures destacada dissabte. I en funció d'on s'acabi de col·locar l'embossament d'aire fred i la pertorbació del Mediterrani occidental: fred i inestabilitat dissabte,

    Tot per decidir,

    Però hi ha seguiment.

    Salut!

  • Doncs de moment em quedo amb el UKMO! Un bon model i dona coses més que maques ;)

    Aquí us deixo el que diu aquest model!

    A 500 hPa:


    temperatura500hpa.png


    A 850 hPa:


    temperatura850hpa.png


    i Precipitació + cota de neu:


    cotadeneuipluja.png


    Com ha dit en CongestuS, encara es un pel aviat per fer previsions de precipitacions... Pero si estan els mapes per que no possar-los :silly:

    Mapes de temperatures molt macos els que marquen aquest model! i segons la meva calculadora que vaig programar fa temps, parlariem (amb aquestes dades) de cotes de neu cap a Barcelona ciutat rondant els 600 metres, cap a la meitat nord la cota de neu rondaria els 400-500 metres... ja veurem tot plegat! Això són massa suposicions i els mapes encara no han acabat de dir la seva! Esperarem un parell d'actualitzacions més per concretar!

    Això és tot!

    Bon seguimenttt!!!

  • Fantàstic! Bravo pels dos Marcs!

    El Revolt de les Monges, la "Petita Sibèria" de Barcelona. Tindrem sorpreses ja que és una zona on fàcilment es baixa dels zero graus.

    Per allà a prop està la font de la Budellera, que es glaça molt sovint, l'hivern 2009-2010 ho va fer amb un gruix considerable:


    CIMG1953.JPG

    CIMG1954.JPG

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Per allà a prop està la font de la Budellera, que es glaça molt sovint, l'hivern 2009-2010 ho va fer amb un gruix considerable:


    CIMG1953.JPG

    CIMG1954.JPG

    És molt maco tot allò i a la obaga de Collserola... Fa una bona fresca sempre :silly: . Sempre que puc m'escapo a fer alguna ruteta per allà... Sobretot a l'hivern, ara fa temps que no hi vaig... acostumava a deixar el cotxe al revolt de les monges i a fer via :lol:

    Molt guapes les fotos ;)

  • Als voltants del 20 de novembre aproximadament, després que la nostra zona hagi quedat sies abans "tocada" per l'entrada freda contundent del dia 15 de novembre, estarem en una zona de xoc de masses(pugna di massa).

    Amb aquest escenari s'obren multitud de possbilitats totes elles favorables a fred i precipitacions. Haurem de seguir amb atenció en quin punt es produeix el xoc de masses. Sembla clar qe el xoc es produirà sobre la nostra vertical però el fet que aquest es produís més a l'est o més a l'oest ens podria portar més fred o més precipitacions o les dues coses. Ara per ara però, res fa pensar en que per aquelles dates poguem tenir tranquilitat. El moviment és gairebé assegurat.


    bom-0-198.png

  • L'entrada d'aire fred en alçada demà dimecres provocarà que augmentin els núvols respecte avui i que es produeixin precipitacions al Pirineu durant la jornada. Ja de cara a avançada la tarda-vespre i nit de demà podran sorgir alguns ruixats dispersos en punts del Litoral entre Tarragona i Barcelona. Aquí en teniu l'isobàric previst i model "marca de la casa" de previsió de precipitacions:


    PRECIPITACI_2013-11-12.GIF

  • LA ÚLTIMA ACTUALIZACIÓN DEL GFS PARA EL JUEVES 21 ES MUY CHULA. COMO LO VEIS.

    hombre los mapas pintan bien, prometen, pero necesitamos tiempo para ver como evoluciona, aún no tenemos cerrado con exactitud lo de este fin de semana, a 9 dias vista mas complicado jejej :side: