Comença a ploure a Badalona encara que al radar no en surt res!
A veure com es presenta la nit!
Sent from my iPad using Tapatalk - Manu
Comença a ploure a Badalona encara que al radar no en surt res!
A veure com es presenta la nit!
Sent from my iPad using Tapatalk - Manu
Bona tarda.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 19,8º i 78% d'humitat. Vent de llevant feble. Cel gris i fosc i va plovisquejant. Pre cipitació del dia 0,2 litres. Màxima 22,4º a la 01 hores i 10 minuts de la matinada i mínima 18,2º a les 15:02. Apa tot al revés. Algunes de les bases fosques dels núvols baixos amaguen cúmuls d'una certa dimensió vertical que poden donar aquests ruixats. Tal com explicàveu aquest matí, hi ha un tap sec a partir dels 3000 metres i el núvol no pot créixer a partir d'aquesta alçada...a no ser que la energia ascendent, càlida i humida, trenqui aquest tap i el núvol pugui continua creixent. Llavors tindríem algun aiguat. No és impossible que passi però és força difícil i amb més probabilitat a la costa central (com acaba de dir en FortPienc Meteo)
Els propers dies estabilització però amb "rebufets" que ara vindran, ara se s'aniran fins dijous, provocant intervals de núvols a la costa central i zones properes. A la resta força sol o més sol que núvols i temperatures contingudes. Després veurem que farà la baixa...es perdrà per les immensitats de Rússia i nosaltres ni la olorarem o baixarà cap a l'Adriàtic i rebríem conseqüències "retrògrades"? Queda massa dies.
Ara fa 42 anys, el 15 de setembre de 1971, anava a l'escola al barri d'Horta i recordo com es parlava d'unes tempestes al Pirineu i pre-Pirineu bastant fortes com a conseqüència d'una entrada freda. No recordo res més. Però ningú s'imaginava que una baixa que es despenjava de Islàndia es desviaria del corrent general i aniria a petar, acompanyada d'una marcada bossa freda en altura o DANA, al nord-oest de la Península Ibèrica. Això sí que ho recordo: quines trombes d'aigua, quins cels! Amb ve a la memòria estar jugant a futbol al pati de la escola i mirar més al cel que a la pilota. I recordo perfectament el perfil d'un cumulimbus calvus inflant-se amb velocitat vertiginosa, com si fos un time-lapse. 500 litres a Figueres en 48 hores, rius desbordats...El mapa és prou explícit:
set1971.gif
Bon seguiment!
Esta mañana he estado en Montjuic y también caía una lluvia espesa y fina que no me salía en el radar. ![]()
Bona tarda
A Sant Pere de Ribes dia fresquet i passat per aigua des de mitja tarda. El matí s'ha llevat ennuvolat, amb molts núvols baixos, però sense intenció de ploure. A les 15.30 ha caigut un xàfec de consideració que ho ha deixat tot moll i amb aigua corrent pels carrers. No ha fet net i a les 18.00 ha tornat a ploviscar fins a cosa de les 19.00. En total poc més d'un litre, però ha estat una tarda entretinguda.
Bon seguiment
Contenstant una mica a tots els comentaris de que el radar no surt res...
Aquí teniu l'echo top (l'alçada on s'enregistra la part més alta de les precipitacions) En una tempesta es pot arribar fins als 10-15 km d'alçada i ara no tenim ni a 4 km d'aquí que al radar li costi veure-ho! Hem de tenir present que el radar no pot detectar una cosa si la seva ona emisora passa per sobre de la precipitació... per tant o puja una mica l'alçada de la precipitació o dificilment veurem alguna cosa al radar ![]()
Aquí us deixo l'echo top actual i el radar de la mateixa hora ![]()
echotop1920.png
radarampliatbcn.png
Per altra banda, amb la calculadora que vaig fer (la podeu trobar aquí: https://www.facebook.com/MeteoSearch/app_190322544333196 ) surt una alçada de la base dels núvols de 549 metres... Es veu el Tibi? ![]()
Bon seguiment!
Bon vespre a tothom!.A Granollers 18ºi aixi estra el cel ara mateix mirant cap el Baix Maresme,nord del Barcelones:
DSCN0011.JPG
MARC_RUSI: la base tapa a estones la part superior de la basílica.
MARC_RUSI: la base tapa a estones la part superior de la basílica.
Justament acabo de pujar al terrat per mirar-ho i anava a dir el mateix ![]()
Justament acabo de pujar al terrat per mirar-ho i anava a dir el mateix
Jejej, amb els càlculs de la base dels núvols estava casi segur que tapaven part de collserola... Realment es una pua no poder veure el Tibi des de casa
Només vec part de la muntanya a la zona de Vallvidrera!
Merci a tots dos per l'informe ![]()
Bon seguiment!
La part superior de la basilica esta a 575 msm. ![]()
La part superior de la basilica esta a 575 msm.
Tan alta és la basílica? El Tibidabo fa 512 msnm la qual cosa vol dir que la basílica fa 63 m, no ho hagués dit mai, tot i que la veritat, per les mides no soc massa bo
Ho vaig llegir a la mateixa plaça del tibidabo on possa l'alçada tant del cim com de la basilica en una placa.
Ho vaig llegir a la mateixa plaça del tibidabo on possa l'alçada tant del cim com de la basilica en una placa.
No, si no ho dubtava, tant sols m'estranyava, no la feia tant alta, gràcies per la informació ![]()
hola i molt bona tarde a tothom desde Sant Boi:
temp...21.9ºC. El verano por aquí se nos está despidiendo de manera otoñal. Día gris y con algunas lloviznas esporádicas como la que ahora está cayendo.
Aprovecho este rato de relax que tengo para explicaros un poco mejor lo que pienso sobre los hormigueros graneros (...)
molt bon seguiment a tothom.
Son muy interesantes estos comentarios sobre las hormigas,seguro que todos aprendemos muchos detalles que antes desconocíamos,se nota que te apasiona este tema,que hace años que lo sigues y sabes transmitirlo.La naturaleza es fascinante,cada animal ,pequeño o grande y cada vegetal,pequeño o grande,forman parte de un todo,incluso la tierra,el agua,los océanos, la atmósfera,todos están en continua y harmoniosa interrelación,y arriba del todo,en la cúspide de la evolución,está el hombre y este no quiere darse cuenta de esta relación,y así le va...por lo menos a la mayoría,bueno ya he hablado en otras ocasiones de este tema.Yo ,también amo a la naturaleza y me gusta estudiar esta relación,en concreto con los árboles,sólo os comentaré una anécdota para no alargar el tema: Hoy se sabe,por unos estudiosos del tema,que los arboles "llaman a la lluvia",a parte de todo el intercambio de oxigeno i CO2 que transmiten a la atmósfera,tambien liberan unas micro partículas( unas proteínas) junto al vapor de agua,que actuan como núcleos de condensación,indispensables para la formación de las gotas de lluvia,por eso en las areas boscosas llueve mas.Como esta,hay muchas mas muestras de esta relacion,es muy interesante...
Bona nit!
Dia gris a Pineda amb algun plugim, en total hem recollit 1,2 litres.
Veurem si en les pròximes hores recollim alguna dècima (o litres) mes.
Ara el cel continua tapat tot i que sembla que es vol obrir una mica, ara tenim una temperatura de 20,2ºC i una humitat del 78%.
La mínima ha estat de 19.2ºC i la màxima de 22.9ºC.
Veurem que passa aquesta nit i matinada.
Bon seguiment ;)!
i mentres estava fent el comentari anterior,la posta de sol era fantàstica,he pujat correns al terrat per copsar aquest màgic instant.Comença la temporada de les postes de sol maravelloses,la gran planura que s'extent a ponent,les fa mes intenses.Bona nit
P9150003.JPG
Bon vespre!
Al final a Llagostera no ha fet res més que 4 gotes mal comptades. Tot just arribant a Barcelona, m'ha enganxat un bon xàfec a l'entrada, ara mateix aqui Gràcia cel força tapat, va plovisquejant i...
20,1ºC
86%
1015,2 hPa.
2 km/h - ESE.
1,2 mm les últimes 24 hores.
Bon seguiment!!!
Molta roina pero no ha arribat a volcar el pluvio. Ara 20'7ºC 83% 1014'6hPa vent del SEen calma. A veure si aquesta nit arrepleguem alguna coseta
Ara que estem amb poquet moviment...
Quí té alguna idea d'aquesta data 21 novembre 1999?
Segur que ho encerteu ràpid però bé ![]()
Bon seguiment!
Bona nit des d'Almoster.
Dia marcat pel sol, amb bona visibilitat, però amb el pas d'alguns núvols baixos escadussers, sobretot al migdia i tarda, sense impedir que l'ambient fos assolellat. Temperatura mínima de 18.8ºC, i màxima una mica més alta que ahir, de 26.4ºC.
Altres dades:
Pressió: 1015,0 hPa
Vent (mitjana deuminutal): 2 km/H W
Vent cop màxim: 27 km/h
Pluja: 0,0 mm
Observatori Almoster - Picarany
Us deixo aquesta imatge que vaig fer ahir a la tarda, per veure l'estat actual de l'embassament de Siurana. Cal comentar que ha baixat força de nivell, tot i que no està ni de llarg, amb l'estat ´crític de fa anys enrere.
[Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/mF72.jpg]
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!