Aquest abril segur que serà l'abril més càlid a Girona de tota la sèrie, 1884-2026, si agafem les dades de l'estació del meu amic Moisès Ramiro del centre urbà, Girona-Sèquia, que té dades des del 2002, la temperatura mitjana voltarà aquest abril els 18,7º, l'abril del 2011 és de 17,1º, que de moment fins l’any passat era el més càlid i té la máxima absoluta més alta, 33,5ºC el 9 d’abril de 2011, aquest abril hem arribat a 30ºC el dia 10.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - ABRIL 2026
-
-
Bona tarda.
Continuem amb aquestes temperatures impròpies d´abril. Avui la màxima s'ha enfilat encara més tocant els 28,0 graus, mentre que la mínima no ha baixat dels 10,4, a causa de les nuvolades de la primera hora del matí.
Fruit d'aquestes nuvolades han caigut ruixats en alguns pobles del Segrià. A primera hora es veien les cortines de precipitació, però a Lleida ni una gota.
Pel que fa al desenvolupament de la jornada, poca cosa a comentar. Sol i mosques. Alguns núvols, alts o mitgencs, poc destacables, i les tempestes llunyanes del Pirineu traient el cap cap al nord. Vent molt fluix i visibilitat regular.
-
Buenas noches desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,4ºC con 75% de humedad, viento del S a 2 km/h y 1017,1 Hpa, máxima de 21,8ºC (en las afueras 22,6ºC).
-
-
Bona nit !
Dades actuals
Tempe: 18,8º C., 77% hr., 1014,1 hPa., vent en calma., cel serè
Dades extremes
Tempe màxima: 23,5º C a les 16.26 h., Tempe mínima: 17,8º ca les 01.56 h., Humitat màxima: 77% a les 22.01 h., Humitat mínima: 42% a les 17.09 h., Ràfega màxima de vent: 18 km/h., l'EST a les 11.22 h.
-
- Post oficial
Bona nit,
Màximes del Dillluns seguint la tònica del mes d'Abril.
Vinebre amb 30'2ºCla màxima mes elevada.

xx_obs-en-338-2-zz_2026_04_27_18_00_928_2.png
Poc després del migdia, convecció cap al Pirineu i proximitats.
Sequència satelital de primeres hores de la tarda.
Tempestes de desplaçament lent, precipitacions eficients localment.
30998ef9-06fc-4a71-b973-1fc5d50c027c.gif
Bon seguiment
-
- Post oficial
Bona nit,
Sequència del radar amb la màxima activitat tempestuossa afectant comarques del nord.
fddc44b5-9448-479b-beec-3fa653fb388a.gif
Acumulacions destacades superiors els 60mm, en punts de Osona i Berguedà.
Tempestes estacionàries / registres importants .
xx_obs-en-338-2-zz_2026_04_27_18_00_928_71.png
Bon seguiment
-
-
- Post oficial
Bona nit,
Un embossament d'aire fred s'està despenjant aquestes hores de la nit desde el Mar del Nord.
Sequència satelital Vapor d'Aigua de les darreres hores, amb la bossa freda transitant pel sud Anglaterra .
6e6df54d-a1cb-4ebf-bbc5-e68c4d3e9190.gif
Al llarg de Dimarts, viatjarà de NE a SW amb una clara tendència retrògada.
TºC a 500hpa per les properes 36 hores. ECMWF
Per aquesta jornada la inestabilitat disminueix a Catalunya, per accentuar-se l'activitat tempestuossa cap a l'oest peninsular degut a una dèbil DANA situada cap al NW peninsular.
612bbbab-33f7-4927-b20f-8cc57a90b2ed.gif
Bon seguiment
-
Bon dia desde Sentmenat
Temperatura de 13.0 graus
Humitat 96%
Pressio 1016 hPa
Pluja 0.0mm
Vent 0.0 Km/h
Que paseu un molt bon dia y bon seguiment a tothom
-
-
-
Bon dia,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 14,9ºC.
Humitat: 78%.
Vent: Fluix, NE (5Km/h).
Punt de rosada: 11,1ºC.
Pressió: 1016,1 hPa.
Temperatura mínima: 14,4ºC (06:02h).
Estat del cel: Una mica ennuvolat.snapshot_2026_04_28_07_16_02.jpg
Bon seguiment.
-
Bon dia desde barna cel clar
t max 23.5 t min 15.9 presio 1020 humitat 63%
vent SE 1.9 KNTS
Bon dimarts
-
Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 17,8ºC con 46% de humedad, viento del NE a 2 km/h y 1014,4 Hpa con 287 W/m2, mínima de 12,4ºC (en las afueras 10,3ºC).
-
-
Buenos días,
La temperatura mínima en Sant Boi ha sido de 13ºC , actualmente ya tenemos 18, con cielo despejado pero algo neblinoso, La humedad ronda entre el 60 y 70%, con un Presión Atmosférica de 1014H/PA..
Ya nos toca que llueva!! ,a ver las previsiones para Mayo si son algo mejores.
Feliz día de martes a todos y fin de semana mas largo!.
-
Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 19°c, mínima 13.9°c, 82% humedad, 1014 hpa, viento en calma y despejado. Foto de ahora mismo. Buen seguimiento.
-
Bon dia des del Baix Guinardó.
Quan son les 10:51h. al Meteoclimatic de Gràcia tenim una temperatura de 19,6º i una humitat del 65%. La mínima ha estat de 15,9º. Sembla que ens hem allunyat una mica de la nit tropical que, com diria aquell, encara no toca.
Salut!! -
-
Molt bon dia als Hostalets. A les 12'59 tenim 21'2 graus fe temperatura i un 48% d' humitat. Presió 1016 hpa. Cel clar amb pocs núbols i lleugera brisa..Continuem amb els dies ensopits i humitats molt baixes. A veure si aviat tenim algo de pluges. Foto d' ara mirant al sudest.1777374096034640104523619415251.jpg Salutacions
-
Hola, bon dia a tothom.
Voldria eliminar un comentari que tinc al "muro" i no trobo la manera de fer-ho.
Sé que això no hauria d'anar aquí, per`he pensat que d'aquesta manera ho veureu més gent i suposo que, un o altre sabrà com fer-ho.
Gràcies per endavant.
Salut!! -
Bon dia des d'Esclanyá
Minima 14,4°, maxima 24,8°, cel variable i vent fluix del S.
Tret dels llocs tempestuosos, continuem amb in seguiment avorrit, avorrit.

...complimentem l'escrit. -
-
Hola, bon dia a tothom.
Voldria eliminar un comentari que tinc al "muro" i no trobo la manera de fer-ho.
Sé que això no hauria d'anar aquí, per`he pensat que d'aquesta manera ho veureu més gent i suposo que, un o altre sabrà com fer-ho.
Gràcies per endavant.
Salut!!Bona tarda,
No entenc del tot el que vols dir amb el "muro", però tots els missatges que tu has creat hauries de porder-los esborrar o editar.
Pulsa sobre el missatge en qüestio. Una vegada a dins, clica a "Editar". Allà hauries de veure l'opció de "moure a la paperera". Aquesta opció hauria de servir per esborrar-lo.
Prova i ens comentes.
Salut!
-
Bona tarda,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 19,2ºC.
Humitat: 72%.
Vent: Fluix, S (7Km/h).
Punt de rosada: 14ºC.
Pressió: 1014 hPa.
Temperatura mínima: 14,4ºC (06:02h).
Temperatura màxima: 19,9ºC (16:17h)
Estat del cel: Quasi serè.snapshot_2026_04_28_18_09_56.jpg
Bon seguiment.
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!