SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2025

  • Bona nit.

    Les temperatures a Lleida s´han mogut entre els 24,4 i els 17,3 graus. Han caigut 15 litres.

    El matí ha estat molt dinàmic. Ja de nit ha plogut però a la matinada ha fet un primer ruixat amb uns bons espetecs. Perquè avui per aquí ha estat de llamps i trons, més que de pluges abundants. A la tarda ha plogut moderadament amb bombolles als tolls i trons espaiats com si fos el mes d´abril, i les temperatures passada l´hora de dinar s´han situat lleugerament per sota dels 20 graus, tot un luxe per ser a mig juliol, i més sabent d´on venim.

    En definitiva, pluges caigudes a tota Catalunya, però com sempre passa amb aquestes situacions, molta variabilitat. En tot cas, un regal pels boscos, i un respir abans de la canícula, encara que ja l´hem patit. Tant debò fos així i ens estalviessim calorades fortes el que resta d´estiu!

    Ara a Lleida cel mig núvol i 17,9 graus.

    Pluges caigudes a tota Catalunya? A on ho veus tu això?

    Aqui a l’Alt Mareame ni 1 gota!IMG_4476.jpeg

  • Bona it !


    Dades actuals

    Tempe: 22,6 C., 78% hr., 1007,1 hPa., vent de NO a 6 km/h., cel amb núvols

    Dades extremes

    Tempe màxima: 29,2º C a les 10.24 h., Tempe mínima: 19,2º C a les 17.04 h., Humitat màxima: 87% a les 17.00 h., Humitat mínim: 66% a les 15.15 h., Precipitació: 2,6 mm., Intensitat de precipitació màxima: 26,6 mm/ hora a les 16.58 h., Ràfega màxima de vent: 43 km/h. de l'OEST a les 16.26 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 21.2,máxima 29.3°c. Entre las 9 y las 11 horas de la noche ha estado relampagueando mucho pero de lluvia solo 1 litro. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona nit,

    Primer de tot Otmar St Sussanna, sius plau calma't una mica :/

    Jornada apassionant pels amants de la mèteo.

    A migmatí s'iniciava l'activitat convectiva, que s'ha mantingut fins a mitja tarda generant ruixats i tempestes força generals..

    Sequència satelital HD Tops Freds poc després del migdia, convecció profunda en el seu màxim esplendor..

    377d393d-30df-4ec7-ade6-81bfe594ed05.gif

    Evolució del radar HD desde el matí fins la nit.

    En molts casos intensitats elevades de precipitació i localment calamarsa/pedra.

    Les tempestes s'han quedat estacionàries cap al sud de Barcelona, per això aquestes registres tant destacats..

    caaace28-5bc8-4ecf-9c88-d00d512b3118.gif

    Els màxims pluviomètrics han afectat extrem sud, Alt Penedès, Anoia, Baix Peneddès i Garraf .

    Acumulacions en 12 hores desde el matí fins les 20:00h, en diversos punts >80 /100mm i estem en el mes de Juliol .

    Com acostuma a passar amb aquestes situacions, hem tingut zones amb ombres pluviomètriques, com és el cas del Maresme, Costa brava i Vall d'Aran on s'han quedat amb 0mm , són les ùniques excepcions ja que la regada estat generalitzada..

    xx_obs-en-338-2-zz_2025_07_12_18_00_928_71.png


    Bon seguiment

  • Bona nit,

    Activitat elèctrica LLamps 12 Juliol METEOCAT i el Mapa Previsió Risc de Tempesta.

    Totes les comarques s'han vist afectades poc o molt per l'activitat tempestuossa, en aquest sentit les previsions s'han clavat..

    Captura de pantalla 2025-07-12 235933.png

    satu12.jpg

    Otmar st Susanna i altres companys, no ens fixem tant si plou en el portal de casa o d'una comarca concreta , amb la mèteo visió sempre general del que hem tingut arreu del territori, i en aquest episodi és de traca i mocador per ser un 12 Juliol, tant amb l'extenssió afectades per les precipitacions com en les quantitats recollides..

    En fi, seguirem comentant i analitzant en pròxims post aquesta jornada tant emocionant del Dissabte..

    Bon seguiment

  • Bon dia desde Gelida

    Refrescada maca després de la tempesta d´ahir, que ens va deixar 52.8 mm.

    Dades actuals:

    Temperatura 18.3ºC, mínima 16.8ºC a les 06:55

    Humitat 86%

    Pressió 1011.7 hPa

    Pluja 0.0 mm.

    Pluja Juliol 58 mm.

    Vent en calma

    Bon diumenge tingueu i bon seguiment


  • Yo estoy con MeteoSantaSusanna, aquí abajo ocurrió igual, todos los mapas dando una buena regada, entre 30 y 50 mm, para luego fallar lo de la madrugada y quedarnos al margen de lo de la tarde, porqué se formó todo muchos km más al este y lo qué debía llegar del interior, se deshizo con tanto viento, quedando por la zona cantidades entre 3 y 10 mm.

    12 Julio 2008 fue lo opuesto, llegando hasta la misma costa una línea de turbonada, dejando + 50 mm por dónde pasaba, una situación menos explosiva qué la de ayer y dando más juego, ahora toca esperar Septiembre y que tengamos premio dónde no lo hemos tenido.

    Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 24,2ºC con 56% de humedad, viento del E a 2 km/h y 1012,3 Hpa con 234 W/m2, mínima de 20,3ºC.

  • Bon dia!,

    Ahir ens van caure finalment 4,9mm a darrera hora del dia. Ara mateix s'està de fàbula en quant a temperatura.

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 21,6ºC
    Humitat: 85%
    Vent: Fluix, NNE (8Km/h)
    Punt de rosada: 19ºC
    Temperatura de xafogor: 28,3ºC
    Pressió: 1014,3 hPa
    Temperatura mínima: 19,8ºC (03:58h)
    Estat del cel: Serè.

    Imagen.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Molt bon día als HOSTALETS. A les 8'43 tenim 18'7 graus de temperatura i un 95% d ' humitat amb 1016hpa. Previsions de pluja que es van cumplir. 52 litres recollits, amb estones de precipitació ben forta. Les alarmes de protecció civil també van sonar. Respecte del que comenteu sobre l' excés de precaució,.poster es veritat però prefereixo això que no pas les queixes siguin per defecte. Ja sabem que mai no plou a gusto de tothom. Que tingueu un bon diumenge. Salutacions.

  • Bon dia!

    Discrepo totalment amb la teva afirmació que totes les comarques poc o molt s han vist afectades per l’activitat tempestuosa. Aixo es falç!!!!

    Vall d’aran i Maresme son 2 comarques una de la cual molt poblada, que NO S’HAN VIST AFECTADES EN CAP PUNT!

    No es tracta de parlar de portals de casa, sino de comarques i si en una comarca no ha plogut enlloc o no hi ha hagut perill enlloc no calia marcarla com a perill extrem! Pintar tot catalunya d’un mateix color es molt facil. Aixi segur que acertaré …. Jajaja!

    Fixeu-vos en el mapa d’aemet:

    IMG_4485.jpg

    Ells si han clavat molt mes la previsió!

    No calia exagerar tant per 12 / 20 litres caiguts en la majoria de comarques. Evidentment hi ha hagut zones puntuals a on ha fet mal pero son justament les que aemet pintava en vermell.

    Siguem rigurosos i a vegades no està de més en reconéixer en que potser ens hem equivocat!

    Cito un aficionat a la meterología desde ben petit que ja te 78 anys per tant té certa experìencia en la matèria:

    "Bon dia ! Un Avís d' Emergència màxima a un país com Catalunya que si bé no és del tamany d' Australia , però que si presenta moltes característiques específiques i locals, és un error ja d' entrada. No és meteorològicament creïble ni admissible que situacions de temps molt advers poden efectuar amb la mateixa severitat i al mateix temps horari tot el país. Els mapes de precipitació ho deixen prou clar."

    I ara s‘ha acabat tot i torna la penitència al infinit …

    Sol, calor i mosques! I aquesta vegada si afectant a totes les comarques!

    Molts ànims que encara queda molt d‘estiu per endavant!

  • Bon dia. Tenim un cel ben blau, visibilitat excel·lent, ara quasi cel serè a Salt, 23,4ºC, 85 %, 97 % humitat màxima, 1/8 St, Sc ara. Temperatura mínima de 17,0ºC a les Deveses de Salt, al centre de Salt 18,8ºC de mínima, ahir 28,8º de màxima. Ahir vàries tempestes en diferents moments del dia, 11 h, 16,40 h, 20,50 hores, amb pedregada caiguda amb intensitat mitjana i pedra de mida d'1 cm però com va durar poca estona no va fer mal, molt aparat elèctric, 28,6 mm de pluja ahir al centre de Salt, 26,3 mm a Salt-XOM.

    La temperatura mínima de les 24 hores ahir de 19,1º a Salt-XOM (ahir 29,1º de màxima) i 19,6ºC a Salt-centre, es va produir durant la 2a tempesta, a les 17,50 hores. 129,1 mm de pluja aquesta primera quinzena de juliol a Salt, és la primera quinzena de juliol més plujosa des de 1999 al centre de Salt, inici sèrie 1-7-1999.

    Anem d'un extrem meteorològic a un altre amb l'emergència climàtica, vam tenir el juny més càlid i sec des de 1884 a Girona i Salt i ara a Girona han tingut una de les primeres quinzenes més plujoses des de 1884, només recordo la primera quinzena del juliol de 1992 com més plujosa que aquesta a Girona, també la de 1956 fou molt plujosa, el dia 10-7-1956 van caure 100.6 mm a Girona.

  • Bon dia,entenc les posicions de meteo santa Susanna,i el company de l.hospitalet,com vosaltres m'hi he trobat moltes vegades,i només ho entén qui s'hi troba ,veure que plou quasi arreu menys tu ,fot ,i a sobre amb avisos al màxim.


    Ahir era una prova de foc,portàvem moltes situacions perdudes i s.estaven morint ja arbres i tot,sort dels ruixats,entre 24 i 54 litres,depèn de la zona ,molt irregular com toca situacions de tempestes.


    La refrescada a setze graus a la tarda,va ser tot un luxe.Hauriem de tenir aquestes situacions un cop per setmana almenys ,per tenir un estiu sense focs i més suportable.

  • Bon día!!

    A veces me sorprende algunos comentarios!

    El hecho de que en los mapas se pongan en rojo en toda Catalunya (tv3) o en rosa el MeteoPineda, es claramente evidente que no van a caer 150 litros en el 100% del territorio, pero el riego existía en cualquier punto del pais, y más con la ortografía de Catalunya. Una Dana en pleno mes de Julio y con toda la energía acumulada por las temperaturas del mes de Junio, tiene un potencial grandísimo!!

    Me parece bien que se emitieran avisos de emergencia en los móviles, porque el riesgo era era presente.

    Está claro, que una o dos horas antes se puede afinar más la previsión tal y como hizo el Jordi Roca.

    No se, a veces me da la sensación que falta pedagogía, porque parece mentira que critiquemos los avisos y nos enfademos cuando no caen 150 litros en la puerta de nuestra casa y luego nos tengamos que lamentar por las desgracias que han pasado recientemente en Valencia hace unos meses o en Texas hace unos días.

    Todo y los avisos, hay dos personas desaparecidas!! En fin..

    Bon seguiment

  • Para la Vall de Aran habia riesgo? Seguro? Y Extremo? Los mapas tienen que ser precisos por zonas. si no para que tenemos mapas? Ponemos todo rojo y mas facil. Para que complicarnos no?

    Insisito el riesgo extremo no estaba para todas las comarcas! Gran parte, si pero una cosa es gran parte y otra todas.

    Con avisos de estos tipos sin que realmente afecten en zonas donde se avisó pueden generar desatención de la ciutadania cuando luego realmente si son acertados. Por eso creo que hay que tener cuidado con esto.

    A mi personalmente no me molestan los avisos por que soy aficionado a todo esto pero hay gente que logicamente lo interpreta como falsa alarma en muchos casos y en proximas ocasiones cuando se manden avisos haran mas caso omiso d ellos y entonces puede haber tambien desgracias. Es un tema delicado esto. insisito es mi opinion personal. Cadauno que piense lo que crea oportuno. las opiniones son libres!

    Bon seguiment!

  • A ver , meteopineda hace unos mapas y un aporte impresionante igual que todos . Unos y otros menos, cada uno lo que puede y sabe. Pero una cosa tiene que quedar clara bajo mi humilde opinión : esto es un fórum de aficionados, no de profesionales por lo tanto las previsiones aportadas no implican ninguna responsabilidad somos aficionados aunque algunos tela el nivel. Venga buen rollo y a disfrutar . Que el mestre Pico esté orgulloso de vosotros👍

    Hola desde la Batlloría, entre el Montnegre i el Montseny.100msnm

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 25,7ºC
    Humitat: 76%
    Vent: Fluix, SO (3Km/h)
    Punt de rosada: 21,1ºC
    Temperatura de xafogor: 34,3ºC
    Pressió: 1016,8 hPa
    Temperatura mínima: 19,8ºC (03:58h)
    Temperatura màxima: 26,4ºC (16:03h)
    Estat del cel: Parcialment ennuvolat.

    snapshot_2025_07_13_18_39_07.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda !


    Dades actuals

    Tempe: 28,7º C., 60 % hr., 1011.4 hPa., vent de SE a 8 km/h., cel serè

    Dades extremes

    Tempe màxima: 29,5º C a les 17.11 h., Tempe mínima: 20,1º C a les 06.40 h., Humitat màxima: 82% a les 06.35 h., Humitat mínima: 52% a les 12.10 h., Ràfega màxima de vent: 2 km/h. de SE a les 15.00 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • A ver , meteopineda hace unos mapas y un aporte impresionante igual que todos . Unos y otros menos, cada uno lo que puede y sabe. Pero una cosa tiene que quedar clara bajo mi humilde opinión : esto es un fórum de aficionados, no de profesionales por lo tanto las previsiones aportadas no implican ninguna responsabilidad somos aficionados aunque algunos tela el nivel. Venga buen rollo y a disfrutar . Que el mestre Pico esté orgulloso de vosotros👍

    Bona tarda, una mica de debat i critica constructiva i opinions oposades sense faltar-se en cap cas el respecte dona caliu al fòrum i això també es el que ens interesa. Ara torna monotonia metereologica i en la gran familia que som no tots hem d'opinar com meteopineda o com jo mateix. Sapiguem mes o menys. Les opinions sempre seràn diferentes i això dona vida! I una cosa es el que ha posat en meteopineda de color rosa (que insisrteixo segons la meva humil opinió no estava gens acertat) i una altre que ho fagi un servei metereològic com es Meteocat! Segueixo opinant igual. Era masssa exagerat. per a començar això no era cap DANA, encara que tots els mitjans en parlin. aquests son els motius:

    1) S' ha format molt al Nord, i el normal és forma de Galícia al Golf de Cadis.

    2) Ha tingut reflexe en superfície amb baixada i pujada de baròmetres. Una Gota Freda no ha de tenir reflexe INICIALMENT a superfície.

    3) La trajectòria d' una Gota Freda acostuma a ser erràtica. Aquesta ha anat com un "tiralinees". ( Oest Est ).

    4) La durada en la severitat d'una Gota Freda s'exten unes hores i algun dia. La present ha tingut un pas fugaç . Aquest recent fenòmen ha recordat més aviat un front de tempestes.

    5) Les gotes fredes acostumen a formar-se dintre de zones anticiclòniques i càlides aquesta ho ha fet en el si d' un solc ja fred.

    6) En les quantitats de precipitació mesurades en "Gotes Fredes" és habitual veure quantitats de 200- 300 mm. En el cas d' ahir el màxim valor és de uns 152 mm.

    Per tant tot i que sentirem dir DANA i Gota freda en principi ,no s' ha tractat - en puritat - d' un dels fenòmens esmentats. Potser ens trobem al davant d' un nou fenòmen caracteritzat per "aire fred a alts nivells".

    Bon seguiment

  • Bona nit.

    Vull recordar que als avisos comarcals que jo vaig veure el Pallars, la Cerdanya, la Ribagorça i l´Alt Urgell no tenien el nivell màxim, i la vall d´Aran era encara un esglaó per sota. Després encertar amb una situació tempestuosa on caurà el patac d´aigua és impossible amb la tecnologia actual. Si el Maresme tenia alerta és perquè hi havia risc.