SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2024

  • Bon día i bon diumenge!

    Cel totalment tapat a Esparreguera sector Más d'en Gall i plovisquejant, vent molt feble i ambient humit. Ens ha sorpres un petit ruixat al mercadal de Collbató i hem tingut que sortir a tota pressa, pluja molt prima pero molt intensa.

    Ara a Esparreguera ja plou molt feble. Veurem en una estona cuant hem acumulat pero en fa l'efecte que será poqueta cosa.

    Temperatura 19,8°C

    Humitat 83%

    Precipitació total Divendres - Dissabte 8,8 mm

    Bon seguiment!!

  • Bon día, ahir a la nit jo no veía els probables aiguats que anunciaven molts, al final vaig quedar desmotivat i no vaig postejar......

    No veia el joc atmosfèric per enlloc

    Screenshot_2024-09-22-11-17-22-496_com.android.chrome-edit.jpg

    Imatge de les 03 hores de vents a capes baixes, mostrant la situació dominant aquesta setmana, la borrasca de l'oest penínsular succionant l'aire per la Vall de l'Ebre, per aquest motiu els ha plogut tant arran de costa, totes les convergències de vents a capes baixes espetegaven allà!.

    Fins i tot aquesta entrada potent remontant la vall ha alimentat les tempestes potents desde l'Aragó fins al País Basc!, amb registres també superiors als 100 litres només ahir!

    Però aquesta corrent s'ha anat debilitant durant la matinada i en aquests moments ja comença a baixar el mestral per la part alta de la Vall, en poques hores entrarà a Catalunya.

    Però parlem d'aquesta passada matinada a Catalunya:

    Screenshot_2024-09-21-21-24-25-389_com.android.chrome-edit.jpg

    La Borrasca de l'Atlàntic es posava en moviment ahir nit en direcció a França, enviant-nos un front fred que arribarà aquesta tarda, però durant aquesta aproximació desplaçava l'aire preexistent, aquest és el que s'havia d'inestabilitzar.

    Screenshot_2024-09-22-11-19-17-085_com.android.chrome-edit.jpg

    Però mirant els vents durant la matinada a 700 hpa jo no hi veia joc.....

    Sempre us dic que per que plogui a part de tenir el major nombre d'ingredients cal quelcom que faci la barreja!, i això es el que no veia.....

    En aquest mapa de la matinada no hi havia convergències ni sisallaments ni res que mesclés les masses d'aire.

    A capes baixes tampoc, tan sols una mica de joc davant de Tarragona i mar endins de la costa central que finalment tampoc s'ha produït.


    Screenshot_2024-09-21-21-25-38-127_com.android.chrome-edit.jpgaquesta tarda ja tindrem els -14 al damunt. Això sería un bon ingredient si hi hagués una entrada humida contundent a capes baixes, però no serà aixi.

    Screenshot_2024-09-22-11-16-22-200_com.android.chrome-edit.jpg

    Mapa d'ara a les 12 hores, s'aprecia que per la part alta de la Vall de l'Ebre es posa en moviment el mestral, i a tot el litoral vents febles perdent pistonada, per aquest motiu no espero res seriós a partir d'ara sobre terra ferma.

    Screenshot_2024-09-22-11-20-00-811_com.android.chrome-edit.jpg

    Mapa de les 12 hores a 700 hpa, s'hi veuen convergències i moviments extranys damunt del mar, recorrent en sentit ascendent per davant de la costa, son els ruixats de poca importancia que han fregat la costa des de fa una estona.

    Screenshot_2024-09-22-11-48-57-822_com.android.chrome-edit.jpg

    Imatge del radar de fa hora i mitja, aquestes tempestes de damunt del mar son les generades en el mapa anterior, avançaran per mar endins però poden enviar ruixadets de poca importancia a la costa.

    Això es tot per ara, sense més pretensions.

  • Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 25°c. Foto de ahora mismo, parece un arcus, verdad?, hay una tormenta sobre el mar, a ver si si llega o no. Buen seguimiento.

    Screenshot_20240922_142919_Chrome.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Sembla que tindrem enrenou a Esparreguera!! Creuem els dits!! Trona amb el cel ben amenaçant!! A veure si acumulem algún llitret mes

    Edito: finalment res, la part mes activa ha passat mes cap el sud, zona Masquefa -Martorell , Nosaltres nomes les escurrialles.

    Plou de forma feble i res mes!

  • IMG_9831.jpegBona tarda!!!!

    Me encuentro en sant viçenc dels horts y menuda la que a caído en media hora

    20L 8|

    El radar está bien animado en BCN

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 23.5ºC
    Humitat: 77%
    Vent: Fluix, SSO (5Km/h)
    Punt de rosada: 16,5ºC
    Temperatura de xafogor: 30,5ºC
    Pressió: 1013,6 hPa
    Temperatura mínima: 17,2ºC (07:53h)
    Temperatura màxima: 24,3ºC (14:04h)
    Estat del cel: Parcialment ennuvolat.

    snapshot_2024_09_22_18_10_15.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon vespre.

    Dia marcat a Lleida per una millora paulatina del temps. Durant la nit, encara hem tingut dos episodis de pluja. Durant el matí, força núvol però amb clarianes estenent-se. A la tarda ha acabat fent un bon sol, fet que ha permès que la màxima s´enfilés fins als 25,2 graus, mentre que la mínima, a causa de la capa de núvols de la nit, no ha baixat dels 16,3.

    Aquesta matinada han caigut dos litres més, que fan que en tot l´episodi hagin caigut 15 litres. No és una quantitat remarcable, però el còmput total del mes de setembre ja dóna una quantitat de precipitació superior a la mitjana.

  • Bona tarda des de Montblanc,

    Ostres, com ha costat anar sumant litres aquests quatre dies en què no hem vist el sol fins avui. Les pluges més generoses han quedat de Muntanyes de Prades i Serra de Miramar cap a la costa, on han superat amb escreix els 50 litres en aquest episodi.

    Aquí, entre els quatre dies, hem arribat als 33 litres, que no està gens malament i molt ben caiguts. Aquest mes ja portem, a casa meva, 203 litres. Una passada.

    Salut.

  • Buenas noches desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,4ºC con 89% de humedad, viento del W a 3 km/h y 1010,1 Hpa, máxima de 23,2ºC.

    ¡Bienvenido Otoño!


    Totales del episodio de lluvia comprendido entre el 17 al 22 de septiembre 2024 por toda nuestra zona:

    ---------------------------------------------------------------
    L'Hospitalet de l'Infant: 258,4 mm
    Miami-Playa (Avd Veracruz): 185,9 mm
    Vandellòs: 183,5 mm
    Les planes del Rei (Pratdip): 169,3 mm
    El Casalot (Miami-Playa): 163,4 mm
    Miami-Playa (Avd Londres): 149,5 mm
    Costa Zefir (Miami-Playa): 143,8 mm
    Pratdip: 109 mm
    Mont-Roig Badia (Miami-Playa):108,5 mm
    ---------------------------------------------------------------

    Por L’Hospitalet de l’Infant cae el Septiembre más lluvioso desde que tengo datos propios (del 2008 al 2024) con 335,8 mm, el anterior récord era Septiembre 2023 con 311 mm, el récord absoluto histórico del pueblo (datos de archivo) es de 364,2 mm el 1971.

    ----------------------------------------------------------------
    Totales finales de hoy tras los chubascos sorpresivos de la tarde:

    -----------------------------------------
    L'Hospitalet de l'Infant: 14,6 mm
    Pratdip: 12 mm
    Vandellòs: 11,2 mm
    El Casalot (Miami-Playa): 9,0 mm
    Les planes del Rei (Pratdip): 8,3 mm
    Mont-Roig Badia (Miami-Playa) 7,9 mm
    Costa Zefir (Miami-Playa): 7,9 mm
    Miami-Playa (Avd Veracruz): 7,2 mm
    Miami-Playa (Avd Londres): 7,1 mm
    -----------------------------------------

    Mañana pondré el resumen del verano.

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 19,9º C., 87% hr., 1011,4 hPA., vent de NO a 5 km/h., cel serè

    Dades extremes

    Tempe màxima: 25,8º C a les 16.34 h., Tempe mínima: 18,1º C a les 07.41 h., Humitat màxima: 90% a les 00.15 h., Humitat mínima: 71% a les 16.35 h., Precipitació: 3,6 mm., Intensitat màxima de precipitació: 58,8 mm. / hora a les 17.17 h., Ràfega màxima de vent: 21 km/h. de NO a les 09.16h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit,

    La incertessa de la pasada matinada queda reflectit amb els seguents mapes de previsió i radar real de la mateixa hora.

    Ho podem veure amb el model AROME, en la sortida recent de les 02:00h.

    Previsió per les 04:00h en quant a precipitacions i el radar de la mateixa hora.

    Captura de pantalla 2024-09-22 083652.png


    Captura de pantalla 2024-09-22 084759.png

    No era gens fàçil el pronòstic, altres models mostràven la inestabilitat molt limitada damunt del mar i amb cert desconcert 04:00h, tant en els acumulats com la zona favorable a la inestabilitat nocturna.

    Captura de pantalla 2024-09-22 084018.png

    Aquest migdia passava el mateix en el pronòstic per les 13:00h pel model AROME, totalment perdut ja desde la matinada i fins ben entrat el diumenge, en aquest cas mostrem el radar del les 13:18h:/

    Captura de pantalla 2024-09-22 083804.png


    Captura de pantalla 2024-09-22 225244.png

    En resum, ja situacions complexes com la que hem viscut els darres dies i que deixa en evidència la dificultat que tenen els models per preveure el tema de precipitacions, aquest diumenge en tenim una bona mostra.. i quant els models fallen amb estrèpit, qualsevol aficionat i professional predictor van pel mateix camí i amb altes probabilitats de errar en el pronòstic.. porto molts anys en aquest món i aquesta és la realitat.

    Tanmateix us poden assegurar que la majoria de vegades els models claven els pronòstics, però en d'altres es perden per la complexitat que tenen certes situacions, per sort són les menys frequents..

  • Bona nit,

    Iniciarem setmana aquest dilluns amb una nova tongada de ruixats en algunes comarques..

    A nivells alts un màxim de vents creuarà la vertical de Catalunya al llarg de la jornada, generant certa divergència a capes superiors estimulant la convecció.

    c7e3ac6c-eba1-4373-a5a9-87e9ab970ca4.gif

    En superfície, s'esperen convergències de vent davant la costa central catalana "matí-migdia " i zones del NE "tarda-vespre"

    Sequència animada de vents i direccions, per aquest dilluns.

    70f00cec-2415-4022-bd2c-60ade2d94445.gif

    Amb aquest panorama descrit i aire fred -16/-18ºC a 500hpa, la inestabilitat està garantida en algunes zones.

    Per aquesta jornada , diverses comarques tenim risc extrem i elevat de Tempesta, localment aniran acompanyades de notable activitat elèctrica i calamarsa.

    lu23.jpg

    Dilluns la inestabilitat podà afectar zones poc agraciades els darrers dies, tot i que de nou la irregularitat ens els xàfecs serà manifesta...

    Bon seguiment

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 17,2ºC
    Humitat: 88%
    Vent: Fluix, NNO (8Km/h)
    Punt de rosada: 15,2ºC
    Pressió: 1014,2 hPa
    Temperatura mínima (provisional): 17,2ºC (ara mateix).
    Estat del cel: Molt ennuvolat.

    snapshot_2024_09_23_07_18_19.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg