SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2013

  • Aquí a Rubí ja no plou i va ja clarament tot a la baixa. ......bueno ens a fet un litret.....benvingut sigui, "menos da una piedra".
    Temperatura d 21.9ºC DE LUXE! !!!!!!!! :P

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • Bona tarda de nou companys/as.
    Dons be,al final la minima la hem tingut a la tarda 22,4ºC i una maxima de 25,6ºC,el registre de precipitacio a sigut de 1,3mm :)
    Es un goig disfrutar d'un dia com avui al mes de Juliol,ara sembla que tocara esperar i suar uns dies.
    Salut a tots/as.
    Joan.

  • A sabadell,barri de la creu alta/gran via/mercat del barri,han caigut 4 litres i ha baixat la temperatura a 19graus
    molts trons i pocs litres,però per la època que estem,no ens podem queixar
    Màxima de 30graus i minima de 20
    Racha màxima de 30Km x Hr del NORT!
    Avui fa un any estabem a 20 de mínima i 28 de màxima!
    Per lo tant temperatures normals x la època
    En el que portem d'estiu hem arribat el dia més calor a 31ºC k tampoc es gaire,la veritat!
    Ara a tenir paciència uns 3 o 4 dies que apretarà més la calor,però sense exageracions!

  • Lo de aquí abajo se ha desintegrado completamente, este mes esta condenado a terminar con el contador a 0 de momento, las aviónetas han vuelto hacer trabajo hoy.


    Hector no et posis nervios, que al final d'any encara tindras mes precipitacio que nosaltres i no ens queixem tant,paciencia.

  • Hector no et posis nervios, que al final d'any encara tindras mes precipitacio que nosaltres i no ens queixem tant,paciencia.

    Ya veremos como se comportan Agosto y los próximos meses, si Agosto y el Otoño no falla, deberia quedar un año lluvioso a finales de año.

  • Bona tarda, cel mig ennuvolat, després de una matí assolellat hem tingut una tarda de llamps i trons amb 17.8 mm recollits amb una màxima intensitat de 202 mm/h i sense calamarsa.

    Màxima: 30.1º
    Mínima: 17.9º

    Ara 22.3º
    83% hr
    1012 hp
    Calma

  • Aquestes fotos corresponen quan van desapareixent les precipitacions de la ciutat de Barcelona i se'n va mar endins...


    PANO_20130711_1911031.jpg

    PANO_20130711_1912131.jpg

    PANO_20130711_1915061.jpg

    PANO_20130711_1941183.jpg

  • Bona tarda.Ja ha tornat l'electricitat a casa i veig que a Piera segons meteoclimàtic em recollit avui uns fantàstics 26'5 llitres(6' 7 al meu pluviotermometre), mes els 1'6 d, ahir=28'1 :woohoo: :woohoo: :woohoo: , el total anual es situa en 387'9 llitres.M, he quedat parat al veure la linea de temperatures que adjunto, atenció a les dades, a les 15:30h teniem 32C i a les 16:30h igual que la temperatura minima del dia 17'5C, això vol dir que en una hora em tingut un impressionant descens termic de 14'5C :sick: :sick: no se quin es el record de descens termic en poc temps, pero el d, avui he flipat, quina sensació de fresca.Ahir a Oliola ( La Noguera) van tindre un descens de 12C en 1 hora segons el meteocat.Aqui a casa al meu termometre marcava 26'4 a les 15:46 h i 41 minuts mes tard baixava a 18'7C, o sigui 7'7C menys, la temperatura màxima arribat a 29'1C pero no se a quina hora, crec que ha tingut que ser mes tard de les 15 hores.En definitiva que al meu balcó podria haver baixat de 29'1C als 18'3C, en una hora 10'8C i pot ser que a Piera poble hagin tingut algun esclafit perque el vent ha fet un gir de direcció extrany.


    Screenshot_2013-07-11-19-55-23.png

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Be, venint de Vilanova cap a Sabadell, per la AP7, pluja no gaire intensa, començant a ploure just entrar a la C15, sortint de Vilanova. Hem vist un parell de raigs, però res de l'altre mon. Curios el tema dels núvols baixos que he comentat abans, i el fet que dins la tempesta no era tant amençador, semblava que s'estiguessin desfent. Sigui com sigui, ara mateix, acabem el día amb cel radiant a Sabadell.
    Deixo algunes fotos fetes aquesta tarda a la platja del Far de Vilanova, ara sí, amb una càmera de veritat i no es pujades abans, del meu vell iphone...
    Salutacions!

    Pd...us deixo una...no em caben més...


    DSC06605.JPG

    Estació: Oregon WMR300

    I've run every red light on memory lane
    I've seen desperation explode into flames
    And I don't want to see it again.

  • al final ha tronat i ha plogut una mica, des de les 16h fins a les 19h, a la zona del Baixador de Vallvidrera.

    La mínima ha estat tropical per segon cop aquest estiu, de 20,2C i la màxima, de 27,2C

    Ara mateix, 20,4C i un 79% d'humitat

  • Ei companys, no sé pas si seguiu aquesta petita i senzilla eina estadística que els de l'ARA han posat al nostre abast: L'Estiuòmetre!

    S'actualitza dia a dia, comparant les dades de l'estiu fins al darrer dia, amb les del període de referència 1971-2000. Llavors és més fàcil i "científic", fer comparacions i saber si l'estiu de moment és més o menys càlid del normal. Jo que visc a Collserola, les dades del Fabra em van de meravella. Mirant això, de moment ja portem el doble de dies de més de 30C que no pas si ho comparem amb el període de referència. Ho dic per aquells amants de la calor i dels estius més secs i càlids del que ens pertoca a casa nostra, i que sempre els sembla que fa poca calor o plou massa. Els entenc. A mi em passa el mateix amb el fred a l'hivern ;)

    https://www.ara.cat/meteo/estiuometre.php

  • Bon vespre a tothom al final per aqui quatre llamps vistos i molt mes trons escoltats que queien per darrere de la serra litoral cap lalt penedes,igualment i sha de dir es lamentable la previsio q aquest mati han fet els matins de tv3 al mati sol i a la tarda sol tempestes al pirineu solament?? Que algu sho miri porque no fan be la feina si jo ja sabía aquesta possibilitat i no em dedico al tema com ni tant sols jo comenten flipant temp de 24C bon seguiment.

  • Bona nit a tothom! Per fi avui s'ha format un nucli tempestuos a sobre mateix d'el Montseny i es que desde primera hora a começat a creixer un cumul amb un desemvolupament vertical espectacular que a acavat amb cumulonimbos,aqui a Palautordera a deixat 15 litres, pero 1 kilometre mes amunt a Sant Esteve a deixat 25 litres igual que a Can Cervera a Montseny,cosa que anira molt be perque estava tot molt sec i la Tordera ho agraira perque baixa molt poca aigua.Salut!!

  • Jo parlava aquesta tarda de que en una hora ha baixat la temperatura 14'5ºC a Piera segons meteoclimàtic i veig que meteocat al twitter parla de que a Os de Balaguer ,ahir en 2 hores va baixar 16ºC,deixo gràfica,per cert el registre possa Monestir Avellanes,vaig estar amb la dona fa 3/4 anys i ho recomano per la gran tranquilitat i armonia que es respira en aquella zona.Al costat està Ager i el seu magnific observatori astronómic al paratge del Montsec.


    OsBalaguerdescensode16Cen2horas.png

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • I aqui un parell de fotos de la passejada diaria per les vinyes i conreus,avui amb una temperatura magnifica i la olor impressionant a terra mullat i l,aroma dels conreus.

    DSC_1967.JPG

    DSC_1970.JPG

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]