SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2023

  • Bon dia

    Dades d'ara a Torrelles

    Temperatura 7º
    Humitat 66%
    Pressió 1025.6hPa

    Cel tapat.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia des de Corbera de Llobregat amb 2° i un 68% d'humitat.

    S'esta obrint el cel amb lo qual espero avui una màxima ja mes propera als 10°,ahir la màxima va ser de 3°,de cru hivern.

    Setmana freda es presenta com els hiverns de tota la vida.

    Bon seguiment!

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 3,8ºC con 60% de humedad, viento del N a 60 km/h y 1022,7 Hpa con 81 W/m2, mínima de 3,1ºC.

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè, sensació tèrmica de fred i vent moderat de gregal. les dades actuals són: 8ºC, 1021hPa i 44% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 7ºC. La màxima d'ahir va ser de 7ºC. L'episodi d'ahir ens va deixar amb 1 litre al registre. Ahir per la tarda nit va tornar a plovisquejar, pluja molt fina tipus "sprai", el fred era notable. Va ser cap a última hora quan va fer un ascens sent 7ºC la màxima d'ahir que es va donar a les 12 de la nit. Però durant tot eldia d'ahir les temperatures van oscilar els 4-5ºC i cap a la tarda vespre van pujar sobre els 6-7ºC. Dia interessant el d'ahir, però la cota estava massa a munt per arribar a línea de costa, en fi, un altre dia serà. Salut i bon seguiment!

    pd: Meteosat71, jo no tinc suficients dades com per fer-ho amb estadístiques fiables, però, vaig calcular que al meu poble, caure neu (ja sigui aiguaneu, 4 volves anecdòtiques o nevades mes considerades) en quan a número (ojo), tenim quasibé una possibilitat d'un 50% (de veure presència de neu en un any o no), ja que aquí veure neu es difícil però tampoc impossible que de tant en tant es puguin veure, en que sigui en forma d'aigua neu. Per exemple jo fa des del 2018 que no veig nevar, però al hivern del 2021 hi va haber algunes persones que van veure aiguaneu al poble inclus un breu ruixat de neu granulada... en fi. Sobra a dir, que no té cap lògica això, i tan pot fer-ho durant 4 anys seguits com desp´res passarse 5 anys snese veure re de re... en fi.

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos dias desde Calella de P., temperatura actual 10.1ºc, mínima 4.8ºc, 50% humedad, 1025 hpa, viento de tramontana 20 km/h y despejado. Ayer llovió 7 litros y esta madrugada 4 litros, en total 11 litros que no esta nada mal. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia, Meteosat71, no t'ho agafis tan a pit, que t'afecta!, ahir símplement no tocava nevar a Girona.
    Jo no sóc d'estadístiques, tan sols anoto les precipitacions per que és el que realment m'interessa per valorar l'estat real de la vegetació i tot l'ecosistema, respecte a les temperatures que si estan per sobre o per sota de les mitjanes doncs no em cal per que ja tinc les puntualitzacions de tots vosaltres.
    Però et diré que les estadístiques només serveixen per valorar els temps passats, i no serveixen per fer pronòstics del que pot passar o del que "tocaria", doncs aquí hi entra en joc el canvi climàtic (el clima està en permanent evolució apart dels efectes directes de l'escalfament antropogènic) i l'atzar atmosfèric.

    Respecte a ahir l'illa de calor de Girona no hi va tenir res a veure, per les condicions meteorològiques no tocava, només teníes una opció, agafar el cotxe i anar a un punt elevat, Rocacorba o les Guilleríes per exemple.
    Tú ets el Rei dels transectes!, però recordes fa cinc anys que et demanava que fessis un transecte vertical?, i que amb "carinyo" no em vas fer ni puto cas?, doncs t'ho torno a suggerir!, per que el teu estudi de l'illa de Calor de Girona no pot estar complert sense saber quina és l'influència en alçada!, i aquí hi trobaríes l'explicació de per què ahir no hi va tenir res a veure.
    Em vas dir fa cinc anys que ja feies transectes a major altitud i que ja et servia per valorar la inversió tèrmica, això en part és cert però no et serveix per estrapolar-ho a l'illa de calor gironina, doncs tots els transectes que realitzes són arran de terra, i això altera els valors respecta a la verticalitat de la columna d'aire lliure, que és el que et suggereixo que esbrinis respecte a Girona ciutat.
    Per exemple que busquis l'edifici més alt i convencis a diferents veïns per que et deixin fer un estudi a les seves finestres, per exemple sondes separades de la paret mitjançant un pal per no captar l'escalfor de la paret, i recollir dades en diferents situacions atmosfèriques, en anticicló fred, anticicló ventat, vent associat a borrasques, hivern, estiu......
    Per que segurament descobriràs que la illa de calor te molt poc gruix, sent despreciable a 20 metres d'alçada per exemple! (no ho sé, es el que has d'esbrinar).
    En base a aquesta afirmació que no tinc contrastada (això és el que et suggereixo que facis) he afirmat que ahir no hagués tingut cap transcendència, doncs els flocs haguessin traspassat tranquilament l'illa de calor abans de fondre's, el que no treu que aleshores es fonguessin ràpidament al tocar el terra.
    El mateix aire de tramuntana que bufava per damunt de la ciutat ja anul·lava l'illa de calor en alçada.

    Acceptes el repte?

  • Meteosat71, em sap greu veure't així, però no et facis mala sang, home! Potser et sembla que portes més temps que ningú sense veure la neu, però tingues en compte de que jo per exemple, no la veig des de la gran nevada de març del 2010 (no compto com a nevada els dies que he vist caure un únic floc cada varios segons a base de fixar-me molt, com per exemple el febrer de fa dos o tres anys a Barcelona, o l'abril de l'any passat a Palau. Per mi, això no és nevar, ho sento!!). Sí que va caure una nevada forteta a Palau cap al 2016 crec recordar, que va durar un matí sencer i ho va deixar tot ben blanc, però jo llavors tenia la casa en obres i encara no hi vivia. De totes formes, a la tarda vaig agafar el cotxe i vaig anar cap allà i ja no hi quedava res de res. O sigui que porto ja gairebé 13 anys, 13!!! sense veure nevar amb un mínim de cara i ulls en les zones en les que em moc (Barcelona i Palau de Plegamans).

    L'única cosa que puc fer és mirar d'enviar-te ànims i demanar-te que tinguis paciència. Estic segur que la Natura ens recompensarà aviat. Ja toca una nevada grossa a Catalunya. :)

    Bon seguiment, i que tingueu un bon dia.

  • Buenos dias a todos/as desde el Barrio de Almeda (Cornellà de Llobregat.

    Actualmente tenemos una temperatura bastante agradable de 12,3 grados con un 41% de Humedad.

    meteosat71, yo ayer en Cornellà de Llobregat vi nevar con 2,9 grados pero eran copos muy pequeños y estuvo muy poco rato nevando y era una precipitación muy debil, la verdad es que no me lo esperaba pero eso no es nada de nada comparado con la que vivi en el 1962 o en menor medida la del 2010.

    Coindido con SONGOKU, no se si sera este año o el que viene pero ya nos toca una nevada autentica hay que tener paciencia compañero.

    Felicatar a Manel de Hospitalet por sus acertados pronosticos.

    Saludos.
    Jose Fuentes (Jubilado en la insternets)

  • Hola Meteosat71

    T'he buscat les dades que demanes però no estan del tot completes, falten alguns anys. Et paso el que he pogut trobar:

    Dies de neu a Manresa des del 1930 al 2007: https://elmedinaturaldelbages.cat/factors-ambien…es-amb-nevades/

    Dades mensuals de la estació manual de la AEMET a La Culla (no de l'automàtica, que es la que consulto per passar les dades aquí, i que no discrimina entre pluja i neu). Només he trobat des del 2015 al 2022, son resums mensuals però a "precipitació" indiquen els dies de neu: https://www.parcdelasequia.cat/estacio-meteorologica-de-la-culla/

    Les dades històriques de precipitació d'aquesta estació es troben aquí: https://blocs.xtec.cat/cdabages/dades…es-historiques/ , però no especifiquen els dies de nevada (o no ho he sabut trobar).

    I les últimes nevades importants es mencionen en aquest article de Regió 7 d'ahir: https://www.regio7.cat/manresa/2023/0…t-81847637.html

    Faltarien les dades detallades del periode 2008 - 2014, que no les trobo enlloc.

    Espero que et serveixin les dades.

    Ànims!

  • Hola , cel clar i lleuger mestral fruit de les boires del altipla central i zones properes, amb 5,4°, ahir finalment va nevar aquí a la conca d'Odena, a Vilanova del Camí testimonial una petita enfarinada inesperada, adjunto foto,esperava quatre flocs, máxima ahir de 3,0° al final del día,, de cara al propers dies fins ben be de aquí a una setmana, anticicló fred i temperatures molt baixes especialment minimes, mes enlla retorn a zonal i temperatures clarament CAP amunt,salut!!

    Archivos

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Esto que escribo es para meteosat71, supongo que eres mucho mas joven que yo, ya he cumplido los 70 años y soy minusválido y voy en silla de ruedas. Dices que en Girona hace tiempo que no nieva mucho, y te gustaría que lo hiciera mas a menudo, a mi también me pasa lo mismo que a ti. Pero tu tienes una ventaja a la mía, puedes coger el coche e irte a un lugar elevado y disfrutar como un niño. Ojala lo pudiera hacer yo, y me tengo que conformar ver nevar desde la ventana de mi casa. No he visto nevar desde el 2010 y ya toca, jaja, pero la naturaleza hace lo que le viene en gana. Así que no te hagas mala sangre y disfruta de otras cosas que la vida te ha dado, por ejemplo poder andar, tener trabajo, etc, etc. Un saludo cordial de un minusválido optimista, jaja.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • No se ven por ninguna parte en los mapas temperaturas altas para principios de Febrero, todo lo contrario, normales y dónde haya calmas, frías, llevamos ya casi 2 semanas con una entrada potente fría, ola de frío en otros sitios.

    Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 7,1ºC con 54% de humedad, viento del N a 51 km/h y 1021,3 Hpa con 545 W/m2.

  • Bon día!!!!!;)

    Meteosat 71, sabias las palabras las que te dedica nuestro compañero Tramuntana, que grande eres company , mes has emocionado incluso , un abrazo !!!

    gracias también Almeda, se intenta en lo posible dentro de mis limitaciones ( no soy un experto en la materia ), “ya me gustaría”, por mirar muchos mapas y dedicar tiempo para luego plasmarlo en este magnífico fórum , este errado ,o no ,en lo que pienso que pueda suceder

    Muchos ánimos a todos en especial meteosat 71, tienes el pirineo muy cerquita cuando quieras ver nevar si no lo hace en tu ciudad , yo casi cada año en tren tiro para arriba y estoy en barcelona , tú más cerca
    ;)
    Salut!!!!, y ahora me toca ir al curro


    :)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Hola buenos días.yo personalmente como amante del frio el día de ayer me enamoro y eso k no nevo por mi zona de cornellá.pero si k decir k personalmente los inviernos soleados me cansan y mucho ,pero se dónde vivo y se k clima tengo.me cansan y mucho los típicos 13 grados de máxima y los 6 de mínima.personalmente prefiero mil veces un invierno con poca insolación y humedad k no tan soleado como por ejemplo este .pero repito se dónde vivo.yo prefiero en mi caso dos semanas sin ver el sol con temperaturas de 10 de máxima y9 de mínimas,k dos semanas de un día de nieve y el resto de sol ,pero es una opinion personal.gracias por leer el discursito no se vosotros k opináis.un saludo y gran seguimiento

  • Bona tarda des del barri del Coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó12,5 graus i cel serè.

    Que agradable es pertenecer a este Forum, A parte de nuestra afición por la meteorologia esta la calidad humana de todos los socis, y siempre desde hace muchos años,cuando uno a tenido un problema no han faltado los post de animo y consejo por encima de cualquier cosa.

    Meteosat 71, me sumo a lo que te han dicho los compañeros y no dejes vencerte por el pesimismo, Aqui en el forum estamos los del Pelotón de los jubilados que hemos vividos muchos sinsabores y situaciones duras, y, aqui estamos entretenidos, y la meteo nos sirve para mantener la mente abierta, al menos en mi caso, y eso que no entiendo ni papa, Toma nota del querido amigo Francisco (TRAMONTANA) al cual admiro muchisimo, lastima que nos cortaron las alas con el cachondeo, lo entiendo, el Forum ahora es mas serio. Espero que estas humildes palabras de un jubilado te sirvan para coger fuerza.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda!

    Be,ja hem fet la màxima del día aquí a Corbera a 480 m,hem arribat a 8°,de ple hivern.

    Aviam si glaça aquesta propera nit,jo crec que si que ho farà.

    I ànims als que no heu vist neu,jo abans vivía a Sant Boi de Llobregat i m'he tirat moooolts anys sense veure neu.

    Salut i meteo.

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 9,3ºC
    Humitat: 59%
    Vent: Moderat, NNE (14Km/h)
    Punt de rosada: 1,7ºC
    Pressió: 1022,5 hPa (pujant)
    Temperatura mínima: 6,2ºC (05:26h)
    Temperatura màxima: 14,7ºC (15:35h)
    Precipitació de la matinada: 4,1mm

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg