SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2022

  • Bona tarda des de Palautordera! Sembla que ja s'ha acabat el moviment per nosaltres,45 litres en 15 dies tampoc esta malament tal com va tot i ara que tant parlar de la bestia de l'est sembla que ens empasarem un altre vegada la bestia de l'africa que ja s'ha fet amiga nostra,veurem si dura gaire! Ho anirem seguint.Salut i bon seguiment!

    Enviat des del meu SM-A528B usant Tapatalk

  • Bona tarda, per dir algo, Quin desastre de Nadals en quan Meteo es presenta, en contes de nords tidrem sures, i temperatures moooolt altes, temps de terrasetes i manigues de camisa, salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 12,2°, màxima 16,6°. Ara tenim 13,8° amb una humitat del 65%, pressió atmosfèrica de 1011 hPa, vent de mestral de 8 km/h.
    Demà cel ennuvolat per núvols baixos que poden deixar alguna roïna a punts del litoral, darreres gotes que podem esperar per dies, ambient frescot, també amb data d'acabament.

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 13.6 a les 14:02
    T. mín. 5.2 a les 07:13
    T. actual 6.4, humitat 96%

    Sembla que ja podem donar per acabat l'episodi de pluges... em temo que no plourà més aquest mes... de moment no s'ha arribat al 50% de la mitjana anual de precipitacions. Esperem que l'any vinent la cosa s'arregli.

  • Bona nit,

    El risc de petits ruixats cap el Maresme nord i rodalies degut el rebuf marítim, no s'ha vist pe enlloc i amb força solet gran part de la jornada. Els núvols baixos força compactes s'han concentrat cap el sector gironí, estones tallats com un ganivet entre el matí i el migdia, avui els xàfecs localitzats a tocat cap el Baix Empordà.

    La realitat són les imatges satelitals de les 11:30h TERRA/Modis i les 14:30h AQUA/Modis. 3/4 part de Catalunya afectada per nuvolositat de tipus baix, alt i mitjà.
     cc6cf4c2cbee34a51000ff7bcb6de662 01f2ed2b4908a68b66b10ef221aa36ae

    Torna la calma els propers dies, però sense fer-se eterna pel que resta de Desembre, en aquest sentit bona notícia.

    Bon seguiment

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 11,2º C
    82% hr.
    1010,9 hPa
    vent en cal
    cel amb núvol alts


    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]16,9º[/color] C a les 14,49 h.
    Tempe mínima: [color=blue]9,1º[/color] C a les 07.04 h.
    Humitat màxima: 91% a les 07.11 h.
    Humitat mínima: 60% a l 15.55 h.
    Ràfega màxima de vent: 32 km/h. de l'OEST a les 16.00 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 12,7ºC con 71% de humedad, viento del NNE a 2 km/h y 1009,6 Hpa, máxima de 17,8ºC, mañana ya empiezan a normalizarse.

  • d956d91628731df6a83582e10544be6eBon día!!!!

    Sorpresa aquí a L’Hospitalet de Llobregat 6 L de precipitación , otros registros del área de barcelona, la más favorecida en cuanto a las precipitaciones

    Salut!!!!!

    ;) 4428dc522d0928d8e2d2c1931632f0c8

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon dia des de Salt. Ara tenim cel tapat d’estrats. Vent encalmat. Temperatura mínima de 9,2ºC, ara 9,4º, 91 % de humitat relativa, rosada.

    Ahir 14,6ºC i 8,2º al centre de Salt. Avui mínima de 6,5ºC a les Deveses de Salt. Fins avui aquest desembre només hem tingut 4 glaçades a les Deveses de Salt i encara no ha glaçat a la tardor astronòmica al centre de Salt. Com el cel està ennuvolat aquest mes, probablement l'inici de desembre amb menys hores de sol des de 1932 a Girona, per això no fa fred, i també com a conseqüència de les masses d'aire mediterrània (l'actual, amb pantà baromètric) i atlàntica (abregos, adveccions del sud-oest). També continua la sequera, al centre de Salt només ha plogut 20,4 mm aquest mes, i passem de ben poc els 500 mm aquest any, quan la mitjana pluviomètrica és de 719 mm el període 1999-2022. Aquest desembre serà el més càlid des de l'any 2020, amb una temperatura mitjana de 11,6ºC a Girona-Sèquia, essent un dels 5 desembres més càlids des de 1884 a Girona, el més càlid és el de 2019 amb una temperatura mitjana de 12,1ºC a Girona-Sèquia, el del segle XX és el de 1989 amb 11,8ºC al centre de Girona (11,2ºC a Girona-Bell-lloc, 11,2ºC a Girona-aeroport). Avui fa 33 anys, el 16 de desembre de 1989 les temperatures extremes van ser de 21º i 16º a l'aeroport de Girona i 21º i 15º a Girona-Bell-lloc, el dia 15 de desembre de 1989 és el més càlid des de 1884 fins avui amb una temperatura màxima de 22,0º i una mínima de 17,4ºC, a l'aeroport de Girona, la més alta des de 1971 a l'aeroport de Girona.

    Bufava vent de ponent a Girona, a les 8 del matí teníem 20ºC, anava a COU,

    Aquell dia anava amb una camisa de quadres i samarreta màniga curta i escoltava els grills, estava content, ja que sabia que era una cosa excepcional, els grills cantaven com si fos estiu. Aquest any 2022 serà el més càlid a Girona des de 1884, amb una temperatura mitjana de 18,1ºC a Girona-Sèquia, 4,3ºC més alta que la de 1980, dades de l’observatori de Girona-col·legi Bell-lloc del Pla. El desembre de 1980 la temperatura mitjana va ser de 13,8ºC, l’hivern 1980-1 és el més fred de la història instrumental a Girona, 5,2ºC de temperatura mitjana, la mitjana climàtica és de 7,7ºC. Va glaçar 92 dies a Girona-Bell-lloc, essent el l’hivern amb més glaçades en un observatori oficial de Girona i rodalies fins l’any 2005 quan l’observatori de Fornells de la Selva-SMC va tenir 122 dies de glaçada.

  • Cita de "manelmontseny post=276396 userid=1022"

    Bona tarda des de Palautordera! Sembla que ja s'ha acabat el moviment per nosaltres,45 litres en 15 dies tampoc esta malament tal com va tot i ara que tant parlar de la bestia de l'est sembla que ens empasarem un altre vegada la bestia de l'africa que ja s'ha fet amiga nostra,veurem si dura gaire! Ho anirem seguint.Salut i bon seguiment!

    Enviat des del meu SM-A528B usant Tapatalk

    Ja tens raó manelmontseny, res de bèstia de l'est, sinó bèstia africana, ben bé, que tant de fred que havia de fer i encara tindrem l'hivern més càlid de la història per variar, i després de l'any més càlid de la història des de 1884 no només a Girona amb 18,1ºC de temperatura mitjana (mitjana climàtica de 15,1ºC, que lluny queda l'any més fred de la història, el 1980 amb 13,8ºC a Girona ) sinó a tot el planeta, per això cada cop estic desenganyat de la meteorologia, i en Moisès també, estem deprimits amb tants núvols, tanta sequera, només ha plogut 19 mm a Girona aquest desembre, 498 mm de pluja, 517 mm a Salt aquest any, 21 mm el desembre, recordem que la mitjana climàtica de precipitació del segle XX era de 791 mm a Girona i 750 mm a Salt.


    Aquesta és la citació, d'en manelmontseny "Bona tarda des de Palautordera! Sembla que ja s'ha acabat el moviment per nosaltres,45 litres en 15 dies tampoc esta malament tal com va tot i ara que tant parlar de la bestia de l'est sembla que ens empasarem un altre vegada la bestia de l'africa que ja s'ha fet amiga nostra,veurem si dura gaire! Ho anirem seguint.Salut i bon seguiment!", no em va bé el PC quan vull citar missatges de forers antics, potser és un problema d'ip, d'informàtica, no ho sé.

  • Porfavor, ni hemos entrado aún en invierno ni llevamos tres mil millones de días de temperaturas suaves este Diciembre, tan solo estamos teniendo algunos (ya hemos olvidado todo lo demás? los días invernales? los días de lluvia?) y ya soltamos que será el invierno más cálido jamás visto a la ligera.

    Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,5ºC con 65% de humedad, viento del NE a 2 km/h y 1015,0 Hpa con 83 W/m2, mínima de 10,3ºC.

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 10,3ºC
    Humitat: 91%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 8,9ºC
    Pressió: 1019,1 hPa (pujant)
    Estat del cel: Molt ennuvolat.
    Temperatura mínima: 10ºC (09:01h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel cobert, sensació tèrmica de fresca i brisa de gregal. Les dades actuals són: 12ºC, 1017hPai 84%d'H. La mínima d'avui ha sigut de 11ºC. La màxima d'ahir va ser de 17ºC. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • En la meteo no hay nada escrito, las precipitaciones de hoy toda una sorpresa, y quien sabe el Nadal como se comportará, quizás la primera parte más cálida de lo normal , pero la segunda y acabando el año hay varios escenerarios que indicarían lo contrario a lo primero

    Queda mucho invierno por delante y este año a diferencia del anterior , Europa ya a tenido dias muy gélidos , como Reino Unido, Francia , Alemania por poner un ejemplo

    Quien sabe lo que pasara??????

    Salut!!!!!

    ;) b033057e277aaecf8f14e88a84c66325 2b74ee737b6e4d0405ffa51c7d1740a7

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 15,6ºC con 60% de humedad, viento del WSW a 2 km/h y 1015,5 Hpa con 316 W/m2.