SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2022

  • Bon dia. Ambient fred a la nit als afores de Girona, 7,2ºC de mínima a Girona-la vall de Sant Daniel, a 4,6ºC del rècord, del 27 de gener de 2002, 2,6ºC. Al centre de Girona 10,9ºC de mínima a Girona-Parc del Migdia, 11ºC a Girona-Barri Vell. 10,7ºC de mínima a Salt-centre, 6,7ºC de mínima a les Deveses de Salt. 10,1º de mínima a l'aeroport de Girona, ha bufat una molt feble tramuntana (2 Km/h a les 6 hores) que ha impedit que baixés més la temperatura. 10,2ºC de mínima a Sarrrià de Ter. Ara cel serè i 18,7ºC a Salt. Probablement arribarem a 26ºC de màxima. Ja se sap, tot i que fa fred als matins a Girona, amb vent encalmat i sol al migdia pots anar en màniga curta, d'aquí vènen els refredats pels canvis bruscos de temperatura que aquí són molt més importants que a la costa, especialment als afores, on les amplituds tèrmiques diàries poden ser fins i tot més fortes que a les valls del Pirineu i al pla de Lleida.

  • No em surt bé la citació. Perdoneu que ho faci així.

    Cita d'en rickirlian

    Cita de "rickirlian post=274337 userid=1892"

    Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cels erè, sensació tèrmica de fresca i brisa de gregal. Les dades actuals són: 17ºC, 1011hPa i 66% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 15ºC. La màxima d'ahir va ser de 25ºC. Temperatures ja pròpies de l'època on estem. Aquest any l'estiu ha sigut infernal, però no ha perdurat més enllà de setembre, ara mateix tenim temperatures perfectament normalitzades per l'època on estem així com, la calor en temps canícular es pròpia també, mal pesi, de l'època. El patró, en línees generals, en aparença d'un mer observador, no es veuen forts contrastos comparats amb dades de fa 30 anys, a inicis dels 90, si mé sno, veig que aquests 30 anys hi ha hagut cert estancament meteorològic en quan a extrems, tan per dalt com per baix, tret d'alguns fets molt puntuals i localitzats. Salut i bon seguiment!

    Hi hagut un estancament en els extrems? Si les mínimes absolutes han pujat molt i ja no diem les màximes absolutes han pujat una barbaritat, encara més que les mínimes absolutes. Hi ha un clar escalfament climàtic en els últims anys.

  • No em surt bé la citació. Perdoneu que ho faci així.

    Cita d'en rickirlian
    Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cels erè, sensació tèrmica de fresca i brisa de gregal. Les dades actuals són: 17ºC, 1011hPa i 66% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 15ºC. La màxima d'ahir va ser de 25ºC. Temperatures ja pròpies de l'època on estem. Aquest any l'estiu ha sigut infernal, però no ha perdurat més enllà de setembre, ara mateix tenim temperatures perfectament normalitzades per l'època on estem així com, la calor en temps canícular es pròpia també, mal pesi, de l'època. El patró, en línees generals, en aparença d'un mer observador, no es veuen forts contrastos comparats amb dades de fa 30 anys, a inicis dels 90, si mé sno, veig que aquests 30 anys hi ha hagut cert estancament meteorològic en quan a extrems, tan per dalt com per baix, tret d'alguns fets molt puntuals i localitzats. Salut i bon seguiment![/quote]

    Hi hagut un estancament en els extrems? Si les mínimes absolutes han pujat molt i ja no diem les màximes absolutes han pujat una barbaritat, encara més que les mínimes absolutes. Hi ha un clar escalfament climàtic en els últims anys.

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 23,7ºC con 38% de humedad, viento del NW a 6 km/h y 1008,3 Hpa con 538 W/m2.

  • Bona tarda,despres del decebador solc del darrer cap de setmana que a excepció de algunes poblacions de la costa tarragonina, per lo unic que ha servir es per normalitzar les temperatures, sembla lo día de la marmota, un cop mes agafen mes cap el sud País Valencia i Murcia, tot igual al any passat, ni gota freda ni res que s'asembli,em temo que aquesta tardor-hivetn tornará a ser igual de decepcionant que k'any pasat, no ho se pero l'ensumo, amb lo mateix patró del fenómen Nina,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 21,6ºC
    Humitat: 69%
    Vent: Moderat, SO (12Km/h)
    Punt de rosada: 15,7ºC
    Pressió: 1011,7 hPa
    Estat del cel: Molt ennuvolat.
    Temperatura mínima: 13,4ºC (06:52h)
    Temperatura màxima: 22,2ºC (14:51h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda!!!!!

    Atentos esta noche:

    Para los amantes de la astronomía y lo que no lo son, estén muy atentos porque Júpiter y sus cuatro lunas podrán ser percibidas a simple vista este lunes 26 de septiembre, día en que parecerá más grande y brillante de lo normal.

    Salut!!!!

    :) 6d7b8f9dc3890006ae0abd05bd45f9d3

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda,despres del decebador solc del darrer cap de setmana que a excepció de algunes poblacions de la costa tarragonina, per lo unic que ha servir es per normalitzar les temperatures, sembla lo día de la marmota, un cop mes agafen mes cap el sud País Valencia i Murcia, tot igual al any passat, ni gota freda ni res que s'asembli,em temo que aquesta tardor-hivetn tornará a ser igual de decepcionant que k'any pasat, no ho se pero l'ensumo, amb lo mateix patró del fenómen Nina,salut!!

    runningbeach a l'agost i setembre, a la zona central de Catalunya han hagut moltes tronades i amb bones quantitats de precipitació.

    Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Plou des de fa una estona amb ganes a Salt. Temps típic d'inicis de tardor a Girona amb situacions d'advecció del NW com la d'avui, temps assolellat de dia i pluja al capvespre. Almenys el que no ha plogut en l'anterior situació atmosfèrica que ho faci d'aquí a finals de mes, i així acabarem el mes al voltant de 100 mm, amb una mica de superàvit, la mitjana és de 80,9 mm a Salt. Val més aprofitar el que la natura ens doni de pluja, que ja se sap com en un clima mediterrani la pluja és cara de veure. Aquí a Girona malgrat el que sembli plou pocs dies a l'any (0,1 mm o més, després hi ha 30 dies de precipitació inapreciable), 65, igual que a Lleida, però plou més doble que a Lleida, ja que quan plou ho fa amb més intensitat (791 mm a Girona, 369 mm a Lleida és la mitjana anual).

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 21,8ºC con 38% de humedad, viento del NW a 6 km/h y 1008,9 Hpa, máxima de 24,2ºC, por esta zona llevamos ya desde el día 17 con temperaturas normalizadas, de otoño ya, mañana vientos de mestral de más de 100 km/h.

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 24.4 a les 15:50
    T. mín. 9.8 a les 6:39
    T. actual 13.2, humitat 80%

    Avui ha estat el primer dia amb una mínima per sota de 10 graus, per molt poc. Entre divendres a la nit i matinada de diumenge s'ha enregistrat 12.4mm, així que continua la sequera, malgrat les pluges de l'agost; veurem com acaba aquest any, de moment ha plogut més que l'any passat per aquestes dates, però no pinta gaire bé. Però, si més no, tenim una mica de fresca...