SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2022

  • Bon vespre a tothom

    Avui la màxima ha pujat una miqueta, i la mínima ha baixat lleugerament: màx. de [color=red]12,5[/color]ºC a les 15:35h i mínima de [color=blue]-0,2[/color]ºC a les 5:08h

    Ara tenim:
    T: 5,9ºC
    HR: 69%
    DP: 1ºC
    PA: 1024 hpa

    Com dieu, Mr A està molt pesat i no hi ha manera que ens deixi d'afectar, de ben segur tindrem la seva companyia fins al menys els darrers dies de gener. Esperem però que segueixi coms fins ara i tinguem mínimes negatives molts dies més. No sé quin company va penjar un mapa de finals de mes amb un tomàquet que feia veritable por :S Esperem que no s'acompleixi ;)

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 6,4°, màxima 13,5°. Ara tenim 10,6° amb una humitat del 65%, pressió atmosfèrica de 1025 hPa, vent de ponent de 5 km/h.
    Demà tindrem intervals de nuvolositat tipus baix al litoral central i a la Catalunya central, que poden deixar alguna precipitació.

    Sorprenent la previsió del model Arome, cap al migdia, per la Noguera, Segarra, Urgell... !!!

    c84fd339fc1b662e6b58fece812fa7a2

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • Bona nit,

    Posta de sol aquesta tarda desde la platja de Santa Susanna, amb un ambient molt enterbolit cap a l'àrea metropolitana de Barcelona.

    La mala visibilitat i la calitja és de forma natural..?, no ho crec, nivells molt elevats del perillòs contaminant Diòxid de Nitrògen NO2 previst per aquest vespre-nit. 22:00h :sick:
     adb1877c73347fc08b706928d670582d ecbf1ee56862ef80dc197383934703e0

    Anticicló persistent, calma de vents, estabilitat atmosfèrica, contaminació en augment..

    Bon seguiment

  • Bon vespre

    Avui màxima de 6.2 ºC...una mínima que tornava a ser per sota els -6ºC ,però de cop i volta,la boira ha fet acte de presencia rebaixant la baixada amb -5,8ºC ...boira que,es estimada per part meva..però avuí me l'ha jugat a base de bé,doncs al no ser gebradora,ha desfet quasi tot el gel acumulat a les obagues durant aquesta setmana ! quina ràbia :angry: ...ara ja comença a glaçar però demà es tornarà a posar la boira,per tant no espero gelada contundent...sembla que dissabte també la podem tenir,però llavors la temperatura ja serà mes baixa...baixada que diumenge serà encara mes acusada..podriem tenirla gebradora..mes endevant ja veurem...el panorama es preocupant,no pas per tenir anticicló aquests mesos hivernals..es que ja venim d'una sequera que ja va començar al Juny...per sort,els darrers 2 anys va ser bastant plujosos,lo qual alivia...però com serà en un futur no gaire llunyà ?

  • Bona nit des de Lleida.

    Avui hem tingut un dia semblant, per variar, a tots els anteriors, amb una mínima de -4,2 i una màxima de 8,9. La mínima un pèl més alta, com també la màxima. Ahir al vespre no baixava amb tanta força de manera que a mitjanit quan vaig anar al llit encara teníem dècimes positives. Però al matí la temperatura no gaire diferent a les anteriors nits, amb gebrada i boirina. Continuem sense tastar la boira en aquest episodi. Fins a les onze del matí si fa no fa temperatures negatives, és a dir més de deu hores sota zero.

    Avui és el desè dia amb glaçada consecutiva. Glaçades moderades, gens excepcionals pel mes de gener. però sí que és curiós que el termòmetre baixi cada nit a -4 o -5 tants dies seguits sense interrupció.

    Tenim ara 3,5 graus, i el cel serè i humitat elevada amb vent encalmat.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,8ºC con 62% de humedad, viento del W a 14 km/h y 1021,7 Hpa, máxima de 12,8ºC.

  • Bona nit desde Gelida
    Resum del dia en dades:

    Temp. mínima -1.2ºC a les 08:29
    Temp. màxima 13.9ºC a les 15:45
    Humitat mínima 50% a les 15:49
    Humitat màxima 88% a les 05:54
    Pluja 0.0 mm.
    Vent màxim 11.5 km/h a les 15:53

    Dades actuals:

    Temperatura 4.4ºC
    Humitat 80%
    Pressió 1025.2 hPa
    Vent en calma


  • Bona nit, estem en un patró anticiclònic molt sorprenent, molts us pregunteu quan s'acabarà, evidentment no ho sabem, però en aquest sentit tinc una esperança un cop entrat febrer.

    Al desembre us vaig parlar sobre una relació sorprenent que havia observat, doncs bé, s'ha tornat a produir per tercera vegada aquest hivern i la faig responsable d'aquesta situació, parlo de la relació entre el vòrtex estratosfèric i la zona anticiclònica sobre les Britàniques.
    Aquest és el mapa del vòrtex estratosfèric d'avui:
     743fe16a0cab94ab33c05c6955fb90fe
    El nucli principal porta desplaçat cap a les Britàniques des de fa tres setmanes , i què hi tenim a sota?
     0f2d3b3146e3a40ee0ac285e0620a098
    Doncs l'anticicló que ens està fent la murga!
    Per sort no el tenim ubicat al damunt, i amb la seva posició ens fa arribar aire fred pel seu ramal descendent.

    Però aquesta relació segons els mapes d'avui, es podria desfer entrat el febrer :
     33ab7ea90905b1ed4b48c0af51372602
    A partir del dia 4 de febrer el vòrtex estratosfèric es desfigura una mica i es retira cap el nord, això fa que es desfaci la seva relació amb la zona anticiclònica, i així pel dia 5 de febrer:
     c145806dd920bbc0904bd7d109810495
    Estem en zona de ningú, però sobretot ha desaparegut el potent anticicló!.
    No obstant ens ho hem d'agafar amb pinces, tot pot canviar i sobretot desconeixem cap a ón podria evolucionar la situació. Cap a un altre anticicló?.

    Però com explico aquesta relació?
    Repeteixo la meva hipòtesi, com a concepte a l'estratosfera no hi ha moviments verticals d'aire degut a que es una gran zona d'inversió tèrmica, això vol dir que l'aire més fred (-55 graus) es troba a la tropopausa, i a mesura que pugem la temperatura també ho fa, això crea la "estabilitat", a més que no hi ha res d'humitat.
    Val, però això és vàlid sempre?, doncs no!
    Arribats a l' octubre, el sol ja no hi entra i deixa d'excitar l'ozó, aleshores la temperatura cau en picat i es forma el vòrtex estratosfèric, amb temperatures en el seu centre que aquest any han arribat a 88 sota zero!
    Per tant en el moment en que assolim aquestes temperatures tan baixes la inversió tèrmica desapareix!, tenim el màxim d'aire fred per damunt de la tropopausa, per tant aquesta deixa d'actuar com una inversió tèrmica, en definitiva com una barrera!.
    Ara centrem-nos en el vòrtex, es com un gran huracà que gira sobre sí mateix, però també té un gran nucli on no hi fa vent, allà on sí hi bufa la força centrípeta empeny l'aire fred cap el centre, però aquí hem dit que hi ha un nucli sense vent, per tant no hi ha cap força que sustenti l'aire fred, i aquest per densitat pateix un efecte de subsidència, baixant fins la tropopausa que ha quedat anul·lada com a tal, això permet que aquest aire fred pugui continuar baixant, entrant a la troposfera i creant l'anticicló de marres!.
    El que vaig observar en els dos casos anteriors (que van ser més mòbils que aquest) es que la posició de l'anticicló responia al moviment del vòrtex estratosfèric,.
    El mes passat vaig fer un esbós:
     353c7adfe48b1f2eaa3a064a9b012220
    El mes passat la temperatura era de 88 sota zero, actualment després de 3 setmanes d'anar drenant fred, es de 72 sota zero tan sols, per tant no es especialment fort.
    Tota aquesta subsidència també podria ser responsable de les baixes humitats que hem tingut i de la falta de boires, tot i que en això també hi ha responsabilitat de la posició desplaçada de l'anticicló.
    A veure si s'acaba de desconfigurar del tot (també apareix una pulsació càlida estratosfèrica a 15 dies vista) i rebem canvis en el sentit que ens interessa, si més no, que plogui una mica!

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 11.2 a les 14:56
    T. mín. -1.3 a les 7:13
    T. actual 0.7, humitat 96%

    Avui la màxima ha pujat una mica, però ara fa una mica més de fred que ahir a aquesta hora; a veure el cap de setmana, a quan baixa la mínima...

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 7,4º C
    71% hr.
    1024,8 hPa
    vent de NW a 3 km/h.
    cel serè


    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]14,6º[/color] C a les 15.53 h.
    Tempe mínima: [color=blue]3,3º[/color] C a les 07.47 h.
    Humitat màxima: 88% a les 00.43 h.
    Humitat mínima: 56% a les 14.04 h.
    Ràfega màxima de vent: 29 km/h. de NW a les 09.08 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bon dia a tothom

    Dades d'ara a Torrelles

    Temperatura 3º
    Humitat 90%
    Pressió 1024.5hPa

    Cel serè.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia!,

    Dades a St.Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 6,6ºC
    Humitat: 65%
    Vent: Fluix, ENE (7Km/h)
    Punt de rosada: 0,5ºC
    Pressió: 1025,4 hPa
    Temperatura mínima (provisional): 6,2ºC (02:05h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 6,2ºC con 64% de humedad, viento del N a 40 km/h y 1021,7 Hpa con 33 W/m2, mínima de 5,9ºC, le cuesta bajar por el viento otra vez.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 6.7ºc, mínima 4.9ºc, 65% humedad, 1026 hpa, viento de tramontana 12 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel cobert, sensació tèrmica de fred i vent suau de mestral. Les dades actuals són: 8ºC, 1023hPa i 71% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 6ºC. La màxima d'ahir va ser de 14ºC. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.