SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2022

  • Bon dia, amb els carrers mullats!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 9,1ºC
    Humitat: 90%
    Vent: Fluix, NE (4Km/h)
    Punt de rosada: 7,5ºC
    Pressió: 1013,4 hPa (pujant)
    Temperatura mínima: 8,3ºC (04:48h)
    Precipitació des de les 00h: >0,25mm

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia a tothom

    Dades d'ara a Torrelles

    Temperatura 10º
    Humitat 89%
    Pressió 1011.1hPa

    Cel tapat.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,7ºC con 77% de humedad, viento del ESE a 10 km/h y 1008,9 Hpa, ni rastro de la ventada que daban hoy.

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel molt cobert, sensació tèrmica de fred i vent d'intensitat moderada de gregal. Les dades actuals són: 8ºC, 1012hPa i 80% d'humtiat. La mínima d'avui ha sigut de 10ºC (a partir de les 00, per la tarda-vespre vam arribar de mínima a 6ºC). La màxima d'ahir va ser de 16ºC.
    Aquesta setmana esdevé una setmana freda, pròpia de gener. Això fa hivern. A recordar que, de per se el Gener no es dels mesos més nivosos si no quan s'acosta al final, l'època en que més nevades he viscut ha sigut finals de gener-febrer-inicis de març, suposo que es quan el vortex polar es comença a debilitar, aixxí dons, calma. Encara hi ha força esperança. Veient el post de MeteoPineda, el Filomena em va recordar al temporal Glòria, tal i com el vam viure aqui, recordem que també esperavem nevades a cotes baixes, al final van ser uns dies de vents intensos amb fotes descàrregues d'aigua torrencials. Recordo passar el temporal amb una grip horrible, no sé si era COVID, però l'aigua no parava. A altres llocs com a La Jonquera, els va sotarrar en neu. En fi, temporals que ja han quedat en les efemèrides. Veurem si aquest any es vol comportar o no. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 8.2ºc, mínima 7.8ºc, 95% humedad, 1014 hpa, viento de tramontana 11 km/h y muy , esta madrugada ha llovido 4.5 litros. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • El viento del SE lleva horas soplando y debería estar haciendo bastante mestral, a causa de esto tenemos 12,7ºC actualmente y 80% de humedad.

    Lenticulares al fondo vistos desde L'Hospitalet de l'Infant.

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/1jUk6U1.jpg]

  • Bon día!!!!

    Este sábado se inicia la semana dels barbuts:

    La semana más fría del año
    :whistle:

    Alrededor de estas fechas se alcanzan las temperaturas más bajas del año según la cultura popular, por lo que hay unos cuantos dichos relacionados a los santos barbudos y al frío, ¡tal vez en esas épocas la barba era la mejor manera de abrigarse!

    Quan venen els tres barbuts, venen els freds cascarruts.
    Cuando vienen los tres barbudos, vienen los fríos más duros.
    Setmana dels barbuts, setmana d’esternuts.
    Semana de barbudos, semana de estornudos.
    Per la setmana dels barbuts governen els tres germans: tos, moquina i amagamans.
    En la semana de los barbudos gobiernan los tres hermanos: tos, moquillo y escondemanos.
    Per Sant Antoni fa un fred del dimoni.
    Por San Antonio hace un frío del demonio.
    Entre Sant Antoni i Sant Sebastià, més fred que en tot l’any fa.
    Entre San Antonio y San Sebastián, hace más frío que en todo el año.

    Pero vamos no tiene pinta de ser la más fría del año!!!!
    :whistle:

    Panorama a corto y medio plazo horribilis!!!!:angry:

    esperaremos a ver si la última semana de enero se anima la cosa, antes difícil se ve!!!!

    Salut!!!!!

    ;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon dia

    Avui la mínima m'ha sorprés per baixa...0.9ºC ..i es que ahir al vespre ja va parar la ventada i sempre que s'encalma el vent ,s'engega el fred...també m'ha sorprès que la pluja arribes a les nostres zones,de forma inapreciable però ha mullat tot be..aquesta pluja i neu a cotes altes anirà moolt be per donar cabal als nostres rius i començar a omplir pantans,aquesta bonança serà passatgera,doncs demà s'inicia un nou refredament que tindrà continuitat un grapat de dies gràcies a l'anticicló....i avui també m'han sorprès unes imatges surrealistes de les fortes nevades del nord de Rússia,que estan deixant pobles i ciutats colgades de neu,amb carrers soterrats sota la neu,que arriba fins al 1º pis dels edificis,enrruiten de les del Pirineu:cheer: :cheer: :ohmy: :blink:
     ebe1039e6279b1009f58a98109c92b35 b8f28bef6ee50d32a17ee0f1ce05b4f8

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,3ºC con 85% de humedad, viento del SE a 11 km/h y 1012,1 Hpa con 49 W/m2, todo bien nublado de nubes bajas.

  • Contrastan las temperaturas actuales de las comarcas de Tarragona en estos momentos con las de Barcelona y Girona,aquí en l, hospitalet de Llobregat por ejemplo el Mercurio no se mueve de los 10*C

    Esta semana se espera a partir de mañana soleada y temperaturas mínimas que irán bajando bastante, las maximas tampoco serán muy elevadas .

    Salut!!!!

    :) 24720296d71ad4a25e184862613abd95

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Aquí lo podemos comprobar el motivo,las isotermas son más altas en el sur y poniente!!!! c5cea564731ead45a823f769dd32fb5b

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda,

    Front fred amb desplaçament lent transitant pel NE peninsular, la massa freda afectant zones del centre-est de Catalunya i el sector càlid a ponent.

    Ahir us comentava que el front venia associat a borrasca atlàntica, però veient els mapes avui el migdia, sembla que la borrasca ubicada el mediterrani central "Diomedes" també hi té a veure. Situació un tant curiosa i extranya..

    Imatge satelital 15:00h + Mapa isobàric 13:00h.
     341e8b7cc31e048c1875859e192fd181 3eec442d4b1408d4d93d20a30b3ea3c2

    Bon seguiment

  • Fins als 19,1 graus s´ha disparat avui el termòmetre a Lleida. La mínima ha estat de 6,7. El protagonista ha estat el vent que ha bufat tot el dia moderadament. El cel variable, amb abundància de núvols alts.

    Semblava un dia de març més que de gener.

    Ara tenim 14,4 graus.

  • Bueno , bueno :ohmy:

    “SURPRISE” está tarde :woohoo: , modelo canadiense, GEM, y el GFS, esperaremos a ver el Europeo si visualiza lo mismo!!!!

    Salut!!!

    ;) df7ad49071c3a644103614562ca3f8ab f1e73826bf9123e97c6f51d4704469a6

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Los inocentes ya pasaron, o no????? :lol: :silly: 8d8385f00c4a9359bdd085ded2aafe16

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon vespre a tothom

    Avui dia fred i humit en el què la màxima només s'ha pogut enfilar fins els [color=red]9,7[/color]ºC a les 11:29h. De fet hi ha hagut molt poca amplitud tèrmica i hem estat tot el dia en una temperatura constant sobre els 9 graus. La mínima l'hem feta a primera hora de la matinada i ha estat de [color=blue]5,9[/color]ºC a l' 1:22h

    Ara estem:
    T: 9,4ºC
    HR: 88%
    DP: 7ºC
    PA: 1017 hpa

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès