SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2021

  • Sembla que aemet ha tornat a baixar la cota a uns 300m aquest diumenge, neu dubto pero el fred està garantit per aquest fi de setmana. Salut i bon seguiment!

    No si al final ens nevarà on menys ho esperem. Sempre tot a la inversa: quan ens ho esperem falla i quan no ens ho esperem... la questió és tocar la pera :P

    Sempre mirant amunt.

  • Bon día, cel asolejat i ventet de mestral mínima de 5,4°, ara 8,7°, a causa del ventet i nuvols baixos, la temperatura baixara força a les zones amb encalmament del aire sobre tot les mínimes, per tant lo company de Salt-Girona, tindreu bones mínimes, pel que fa al cap de setmana, si marca diumenge cota molt baixa de neu de 300/400 metres, aixo si fora del Pirineu molt sec, encara que podría haver sorpreses si es presenta lo rebuf central, pero aixo ho sabrem hores abans,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • No si al final ens nevarà on menys ho esperem. Sempre tot a la inversa: quan ens ho esperem falla i quan no ens ho esperem... la questió és tocar la pera :P

    Si, :lol: tot i q ho veig prácticament imposible pero no deixa de intrigar una mica, sino. Veurem com evoluciona el temps la semana q be. Veurem!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,7ºC con 56% de humedad, viento del N a 77 km/h y 1000,9 Hpa con 497 W/m2.

  • A Esparreguera cel assolejat amb pocs nuvols. Sensació fresca a la espera de la baixada de tempes per aquest cap de setmana tot i que no hi haura gaire precipitació fora del pirineu
    Temperatura 11°
    Humitat 59%
    pressió 1003 hpa
    Precipitació total aquesta setmana 58,3 mm.

  • Bon vespre a tothom

    Amb aquesta situació de fred en alçada que tindrem aquest cap de setmana pot passar de tot, des de que es vegi caure algun floc a la costa fruït del nostre estimat rebuf fins a que ni ens adonem del fred a cota baixa pel vent (vull dir en quant a temperatures no en quant a sensació de fred!!). Veurem què acaba passant, però evidentment la segona opció és la més probable :S

    Entretant, avui màxima també baixa de [color=red]12,6[/color]ºC a les 14:13h i mínima de [color=blue]6,4[/color]ºC a l' 1:59h que pot ser més baixa a darrera hora del dia si el vent ho permet.

    De moment ara va baixant amb ganes i tenim:
    T: 8,4ºC
    HR: 71%
    DP: 4ºC
    PA: 1003 hpa

    A veure fins on pot baixar!!

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 11,1ºC
    Humitat: 58%
    Vent: Fluix, N (8Km/h)
    Punt de rosada: 3,1ºC
    Pressió: 1005,5 hPa
    Temperatura mínima: 7,9ºC (06:48h)
    Temperatura màxima: 14,3ºC (13:39h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 8,5°, màxima 13,8°. Ara tenim 10,5° amb una humitat del 60%, pressió atmosfèrica de 1005 hPa, vent de mestral de 5 km/h.
    Demà ens espera una jornada hivernal, temperatures més baixes i vent de mestral, els núvols a estones taparan el sol augmentant la sensació de fred. Al Pirineu occidental la nevada pot ser de primera categoria. Algunes volves es veuran a cotes molt baixes al centre del país i compte al nord-est, cal vespre amb el rebuf.
    Acumulat previst segons Arome:
     4e8ca893df989d01d6442d509fa9ec29

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • Bona nit.

    A Lleida avui mínima de 2,2 i màxima de 13,0. Pensava ahir al vespre que glaçaria perquè la temperatura baixava amb força però els núvols ho han impedit. Durant el dia, en canvi, el sol ha predominat.

    Ara tenim 6,3 graus i bufa moderadament el mestral.

  • Bona nit,

    Després del temporal de pluges generals i abundants, ens venen jornades ben hivernals.

    Marcada situació de nord arrossegant molt aire fred desde latituds polars cap a la península ibèrica.

    Tot seguit mostrem a travès del model ECMWF, la temperatura a 850hpa+ Anomalia tèrmica el mateix nivell per diumenge 07:00h. la descàrrega freda és de primera categoria i arriba el nord del continent africà.
     deec4dbc9dfb550d69432aa5a319e8ef 4340798c6619e3af8eb49a9cc7920b23

    A nivell Hemisfèric TºC a 850hpa diumenge 01:00h ECMWF, la massa freda polar és enorme i afecta gran part de l'Europa central/occidental. Tal situació afavorirà mínimes molt baixes, atenció a les glaçades previstes la matinada de diumenge el interior peninsular, incloent també zones de Catalunya, probabiliitat % de valors inferiors a 0ºC per les 07:00h. ECMWF
     72af46b1d61c64baec877cd28fe7ecb2 8a84f9f0df082ab31be98a3cf01ce979

    Tocarà abirgar-se una mica més, enguany l'hivern arribat per Novembre, ben diferent d'altres anys que arribàvem per aquestes dates amb un ambient molt suau.

    Bon seguiment

  • Bona nit
    Resum del dia en dades a Gelida

    Temp. mínima 5.6ºC a les 08:06
    Temp. màxima 12.2ºC a les 16:08
    Humitat mínima 62% a les 16:44
    Humitat màxima 87% a les 07:37
    Pluja 0.0. mm.
    Vent màxim 16.1 km/h a les 12:14

    Dades actuals:

    Temperatura 6.1ºC
    Humitat 79%
    Pressió 1004.6 hPa
    Vent practicament en calma


  • Jo al·lucino amb les previsions que fan de temperatures a Girona, 14º i 8º el diumenge a Girona, amb una onada de fred polar? D'on ho treuen això? Ara 7,8º a Sarrià de Ter, 14º i 8º avui a Girona-centre, 4,5º de mínima a les Deveses de Salt, ha plogut 0,8 mm avui, a la nit passada i aquesta tarda. Ditxosos núvols, per culpa d'ells no es forma la inversió tèrmica. Amb la iso de 10º a 1500 m fa molta més fred al gener a Girona que avui amb la de -5º, jo he vist moltes vegades 15 i -5º a Girona, amb la de +10º, per exemple el gener de 1989, que van dir fou un desastre aquell hivern, al Pirineu si, i no va nevar gens, però a la Catalunya central, al pla de Lleida va haver-hi molts dies seguits de boira gebradora i a més a Girona vam tenir 22 dies de glaçada i va fer un gener normal. Però és clar, si és un mes d'hivern assolellat i no fa fred a Barcelona, que és la capital, no fa fred enlloc, això se'n diu falsejar la realitat.

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 8,2º C
    79% hr.
    1004,3 hPa
    vent de NW a 5 k/h
    cel serè


    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=blue]13,3º[/color] C a les 16.01 h.
    Tempe mínima: [color=blue]8,1º[/color] C a les 08.46 h.
    Humitat màxima: 79% a les 02.10 h.
    Humitat mínima: 60% a les 14,51 h.
    Ràfega màxima de vent: 34 km/h. de NORD a les 03.01 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • M'agradaria que em diguessin que passaria si tinguéssim -15º a Girona, allò sí que era fred i jo no sóc pas prehistòric, és el 1985, i jo vaig mesurar -12º a la paret a Sarrià de Ter, on tinc comprovat que marca 3º o 4º de més de mínima que a l'estació, en aquella època no tenia estació, era un nen. Segur que -15º o -16º a Sarrià de Ter i -20º a les Deveses de Salt, això hauríem de tenir i s'acabaria la tonteria de dir que a Girona no fa fred, que molta gent m'ho ha dit sabent que m'enrabio. Vaig veure el riu Ter congelat de cap a cap a Sarrià durant almenys una setmana seguida, el terra era permagel 9 o 10 dies seguits, la neu dura com a la Pica d'Estats a l'hivern, allò sí que era vida i no el d'ara, sembla el Barça, que amb 2 gols a la Champions ja hem d'estar contents, per favor, almoina, no!!

  • Bona nit, mínima ara mateix de 0.8°C a veure si no fa ni vent ni núvols i fem una bona mínima. Avui dia fred, amb una mínima matinal de 1.0°C degut als estrats baixos que ens han acompanyat fins a migdia i una màxima de 10.9°C.
    L'episodi de pluges ha estat el més abundant de l'any amb 51.7 litres repartits així:
    Dimarts: 26.0l
    Dimecres:19.0l
    Dijous:6.7l

    Ha canviat la cara del bosc, encara que ha estat tard, almenys els arbres no patiran més. Esperem que no sigui només un parèntesi de la sequera i es reverteixi la situació.

    A veure si aquesta nit glaça i a on cauen els 4 flocs de demà al matí de fora del Pirineu. A vigilar amb el fort vent.

    Salutacions i bon seguiment!

    Enviat des del meu Mi 9T usant Tapatalk

    Sant Salvador de Guardiola (El Bages)