Bona tarda des d'Esclanya.
Minima 18,9°, máxima 28,2°, cel variable i vent fluix del SSW.
Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk
Bona tarda des d'Esclanya.
Minima 18,9°, máxima 28,2°, cel variable i vent fluix del SSW.
Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk
Bona tarda!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 24,6ºC
Humitat: 82%
Vent: Fluix, S (7Km/h)
Punt de rosada: 21,3ºC
Temperatura de xafogor: 33,3ºC
Pressió: 1016,1 hPa
Estat del cel: Parcialment ennuvolat.
Temperatura mínima: 20,3ºC (07:33h)
Temperatura màxima: 25,1ºC (14:16h)
Bon seguiment!
Por aquí tormenta seca, muchos truenos y rayos pero ni una gota.
Bona tarda des de Palautordera.
Tal com comenta el company de La Batlloria,sembla que estiguem en terreny maleït. De vegades,estic mirant els núvols i dic: Ara si,en poca estona ens tocarà, i res de res, en fi...
Temperatura max. 27.3
Actual 24.
Minima 16.6
Seguim esperant :whistle:
Fins la propera. Bon seguiment.
Bona tarda!
Deixò dades de les 16:00,
Quant teniem la tempesta a sobre!
I ara mateix comença a tronar i diluviant de nou, avui ens a tocat a Nosaltres,
Bon seguiment!
De moment a començat septembre amb bon peu!
Bon seguiment[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210912/176c9fbdc37f6083a71a0dd63d7cfeff.jpg]
Enviado desde mi Mi MIX 2 mediante Tapatalk
Hola, els mapes pels propers dies van de bolid, indefinició total, el mapa de acumulacions del GFS de aquesta tarda no se sembla res a la sortida de migdia,tot dependra del recorregut de la baixa, esperem que vagi cap l'est camí del estret de Gibraltar i de ahí a la mediterránia, en comtes de pujar cap el centre peninsular i sortir pel golf de Biscaia, que es la pitjor pels nostres interessos ,salut!!
Bona nit.
Avui a Lleida 31,6 de màxima i 17,2 de mínima amb predomini del sol amb alguns núvols alts.
Jo haig passat el dia a la capçalera de la Vall Fosca, a la zona de l´estany Gento. Teníem por de mullar-nos per les previsions i anàvem amb la capelina per si de cas, però per sort no ha calgut. D´un matí seré hem passat a un migdia mig ennuvolat per núvols que creixien pels voltants. La temperatura agradable per ser setembre. Ja al cotxe hem vist bolets creixent pel prepirineu i tot baixant hem agafat un ruixat més avall de la Pobla de segur.
Bon vespre!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 24,4ºC
Humitat: 84%
Vent: Fluix, S (3Km/h)
Punt de rosada: 21,5ºC
Temperatura de xafogor: 33,3ºC
Pressió: 1016,1 hPa (pujant)
Bon seguiment!
Ruixat a Sarrià de Ter, 1,4 mm els últims 12 minuts, a les 17 hores han caigut 0,8 mm, en total 2,2 mm. Ara 23,6º, 85 %. 29,4º i 18,4º les extremes a Sarrià, 29,1º i 18,6º a Salt. Dia variable i xafogós, ja es veia venir que avui plouria, però ho ha fet de moment molt poc, i tot i que ha tronat ho ha fet molt feblement, les tempestes fortes deuen ser lluny d'aquí.
Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 23,2°, màxima 27,5°. Ara tenim 25,5° amb una humitat del 80%, temperatura de xafogor 34°, pressió atmosfèrica 1014 hPa, vent de ponent de 9 km/h.
Demà el cel estarà enteranyinat per abundant nuvolositat tipus alt I a partir de migdia nuvolositat de creixement al Pirineu, en principi amb poques precipitacions. A part, al matí, hi haurà núvols baixos a punts del litoral. Temperatura màxima una mica més alta, ambient molt xafogós al litoral.
Bona nit,
Jornada marcada per la irregularitat pluviomètrica, cúmuls potents creixent amb rapidessa i descarregant de forma localitzada, avui molts xàfecs han estat tant aillats que les quantitats recollides no han pogut ser registrades per falta d'observatoris allà on es produia el ruixat..vaja una autèntica loteria els que han tingut la pluja tant esperada, en aquest sentit enhorabona els afortunats..
Xavi Guissona, m'estic pensant de canviar també els colors que faig amb els mapes previst de tempesta, en funció on vagi descarregant el xàfec..és broma no és el nostre estil aquesta manera de modificar una previsió, evidenment no es pot comparar un simples aficionats amb un servei oficial de meteorologia, dintre de la dificultat en aquest tipus de previsions, gairebè mai hi ha la previ perfecte, pots intuir quines comarques tenen més risc, però mai es pot afinar amb exactitud, ni nosaltres ni els més entessos en aquest món tant complexa i sorpresiu..
Efemèride 12-9-1981, Avui es compleixen 40 anys d'una situació perillossa i d'alt risc pels que van fer excursió a l'alta muntanya en el Pirineu Oriental.
Un grup de pinedencs que van fer aquell dia el cim del TAGA 2040m (Ripollès), m'han explicat la història amb detall i no olvidaran mai aquella excursió que podía haver acabat amb tragèdia, quant m'ho expliquen diuen que va ser terrible la por que van passar..
Sortint dissabte de bon matí amb sol i bonança, es feia la excursió amb un objectiu clar i senzill el TAGA, eren uns temps que les previsions no eren tant acurades com l'actualitat i no es teníen tant en compte per fer alta muntanya, doncs bé a migmatí van començar a observar l'aparició de potents nuvolades cap el sector del Puigmal, Bastiments, Bacivers, etc..ho podíen veure els protagonistes mirant cap el nord, però bé res feia pensar que la baixada seria infernal..quant estàven apunt d'arribar pels volts del migdia el cim del Taga, va ser tot just fer el cim que les tempestes, per cert comenten d'una extremada violència, van afectar també aquest sector de serra cavallera i conivella, tocava ja de baixada i tenia que fer-ho amb rapidessa, però era massa tard i no van poder fer el camí cap avall, el sarau es va atensar sobre els excursionistes..segons comenten, els llamps caient ben aprop amb trons esfereidors retumbant per les muntanyes, juntament amb la calamarsa i pluja intenssa va acompanyar aquell episodi, amb aquestes condicions de pànic van decidir estirar-se en terra cobrint-se el cos amb la poca roba que portàven, rebent aigua a galledes i els impactes de les pedres, esperant una millora del temps que per cert es va fer esperar, per cert resalten l'activitat elèctrica com l'element que els va atemorir més, ja que els llamps impactàven a escassos metres d'on es trobàven, buff tremendo..
Finalment lel sarau va anar escampant i van retornar el camí de baixada, encara amb la tremolor a les cames i la por en tot el cos, per sort no es va lamentar cap incidència , però ho tenen grabat en la memòria per sempre, ja que les 2 hores de tempestes van ser terrorífiques poc després del migdia d'aquell dissabte, era una simple excursió ben fàçil que va començar bé i podía haver acabat amb desenllaç fatal, per sort ho poden explicar i em comenten que desde aquell episodi, van informar-se posteriorment amb més detall a les previsions meteorològiques, per sort la ciència avançat molt i es poden consultar amb força precisió quin temps ens podem trobar el Pirineu, a l'alta muntanya no si juga i més val prevenir..
Us mostrem un parell de mapes Reanalysis d'aquell dia, ens els mapes del temps isobàrics no es veia gran cosa, però en alçada 500hpa es podía apreciar una lleugera entrada d'aire fred, la calor diurna matinal, la orografia de la zona molt favorable i els -13ºC a 500hpa afectant l'àrea del Pirineu, van desencadenar intenssa activitat tempestuossa especialment en el sector oriental. Efectivament en els mapes de precipitació en 1 hora a la tarda, podem veure de forma clara, on es situava la pluja més intenssa i el niu tempestuòs. Per cert els hi he passat els mapes i han tornat a reviure aquell episodi després de 40 anys.
4a4fe12c070e6ea0ed7a035da4800b0f 9977835d804f61d7a5e60af2ceb57521
El setembre un dels mesos més tempestuossos a gran part de Catalunya, aquell dia ho va ser caient el cel a la zona clàssica del Ripollès.
Bon seguiment
Bona nit. Molt interessant i ben novelada la historia d en Meteopineda. Pero, algu por dir que renoi passara la propera setmana? Igual no es possible saber la trajectoria de la BAFA despres DANA. Fins i tot l europeu torna a modeliztar molt diferent els centres d accio a partir de dissabte.
Bona nit!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 24,3ºC
Humitat: 88%
Vent: Fluix, S (7Km/h)
Punt de rosada: 22,2ºC
Temperatura de xafogor: 33,3ºC
Pressió: 1016,4 hPa
Bon seguiment i fins demà!
Bona nit.
Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
T. màx. 29.1 a les 14:05
T. mín. 17.5 a les 5:48
T. actual 19.7, humitat 96%
Seguim amb temperatures una mica elevades per l'època, esperem que avist refresqui i s'acabi la xafogor.
Bon dia
Temperatura de 20.0 graus
Humitat 94%
Pressio 1013 hPa
Pluja 0.0mm
Pluja ahir 3.9mm
Vent 0.0 Km/h
Bon dia a tothom
Dades d'ara a Torrelles
Temperatura 20º
Humitat 96%
Pressió 1015.2hPa
Cel serè.
Bon seguiment.
Bon dia des de Mollet del Vallès.
Temperatura 19.1º ( semblant a la d'ahir a aquesta hora).
Humitat 94%.
Pressió 1015 hPa.
Bon dia. Ahir va caure un xàfec de curta duració a Sarrià de Ter, a estones diluviava, va durar poca estona el xàfec. Van caure 9.6 mm a la meva estació de Sarrià, però 1,5 km al Sw només 1,5 mm. A Salt només va caure 2,1 mm. A Girona només 0,4 mm. Ara tenim 4/8 Ci, 18,7º a Sarrià de Ter, 92 %, calma, mínima de 18,3º.
Bon dia!,
Hem tornat a tenir una mínima anormalment alta...
Dades a Sr. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 23,8ºC
Humitat: 90%
Vent: Fluix, SO (7Km/h)
Punt de rosada: 23,3ºC
Temperatura de xafogor: 33,2ºC
Pressió: 1016 hPa
Estat del cel: Parcialment ennuvolat.
Temperatura mínima: 23,3ºC
Bon seguiment!
Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè, sensació tèrmica temperada i vent suau de ponent. Les dades actuals són: 24ºC, 1014hPa i 77% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 21ºC. La màxima d'ahir va ser de 28ºC. Ahir per la tarda semblava que rascariem algo, però tret de sentir algun trò llunyà sobre les 15h, tot va quedar en res. En fi, aqui que no costa veure gaire les tormentes de finals d'estiu, aquest any es fan de pregar. Salut i bon seguiment!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!