SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2021

  • Bon vespre

    Entra la marinada amb forta empenta i acosta el pirocúmul cap al nord...imágens dantésques que podem veure tristament des de Sant Guim..esperem que demà el puguin controlar.i no ocasioni cap desgracia mes que la pròpia pèrdua dels boscos d'aquesta zona
     51e48f12f96c9d5c112579bc43471c1c

  • Bona nit, expectants per l'incendi de la Conca de Barberà i de l'Anoia, tots hem vist les imatges del potents pirocúmuls:
     e20106e228ba2e6976bdb5050ef94bb8
    Això tan fotogènic ha obligat a retirar els bombers que estaven a sota degut al risc que es desplomés, com de fet ha passat!
    Anava a fer un esbós dels meus amb coloraines però n'he trobat un de ja fet:
     0ed6b3003975878f2805ef999d52c98c
    Això és un dels riscos dels nous incendis de sisena generació!, el desplomament dels pirocúmuls!, va passar a Portugal i a Austràlia, enxampant desprevinguts als bombers!.
    S'inicia amb un incendi de gran virulència que crea un gran pirocúmul, aquest es forma quan es crea una gran xemeneia per on puja tot el fum i l'aire calent, creant una gran corrent ascendent que sosté amunt el pirocúmul, però tard o d'hora les corrents en alçada traslladen el pirocúmul separant-lo de la columna ascendent (tot i que quan passa això s'en forma una de nova), aleshores quan el pirocúmul o una part d'ell ha quedat desconnectat de la columna ascendent succeeixen dues coses, per una banda perd el sosteniment de l'aire calent que el pujava, i per l'altra banda el mateix fum s'ha refredat, i això comporta que a l'estar saturat de sòlids en suspensió la seva densitat es mes alta, per tant inicia una caiguda per gravetat que pot crear un esclafit!
    Un esclafit de fum comporta que l'aire que cau s'escalfa i perd totalment la humitat, per tant arriba a terra sobtàdament una massa extraordinàriament seca i calenta!, i quan aquest esclafit es troba amb el foc de cop li injecta un xute de vitamines brutal!, de cop es forma una muralla de flames enormes que enxampen els bombers desprevinguts!.
    Sembla que en l'incendi d'Horta de Sant Joan de fa onze anys els bombers es van trobar amb aquest fenomen, amb les conseqüències que ja recordem.

    I respecte a les pluges previstes, una vegada més s'imposarà la inèrcia seca que arrosseguem tot l'any, sí, hi haurà tronades i ruixats a forces llocs, també a la zona de l'incendi, però en el fons no deixaran de ser testimonials, no solucionaran res, i alhora, a centreuropa han tornat a repetir pluges torrencials.....
    Aquesta és la tendència aquest any (i molt probablement el que hem d'esperar en el futur), ells pluges torrencials i nosaltres sequera extrema......

    Deixant-nos ara de filosofia i analitzant la situació de demà, per què plourà poc aquí?, doncs per que no tindrem condicions favorables, en aquesta ocasió només hi haurà rebuf durant una poca estona de matinada, per exemple a les 6 hores segons Arome:
     fdf9b96f3153e3e7ae5d6a0ec137fe0f
    Rebuf precisament sobre la zona de l'incendi!, però malauradament succeïrà abans de que arribi l'aire fred en alçada, que ens passarà per sobre a partir de migdia amb una inflexió força maca, però aleshores ja no hi haurà joc (rebufos) a capes baixes...... No obstant, els relleus de l'interior i del Pirineu faran de palanca, i allà hi precipitarà, en principi al litoral Barceloní i Gironí poca aigua recollirem, a Tarragona un pèl més, a veure si hi ha sort a la zona de l'incendi i poden superar almenys els 5 litres!, no serviria per extingir el foc per sí sol, però sí per reduir-lo i permetre l'atac final dels bombers!!!

    Creüem els dits!

  • Bona nit!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 25ºC
    Humitat: 53%
    Vent: Fluix, NO (8Km/h)
    Punt de rosada: 14,8ºC
    Temperatura de xafogor: 28,8ºC
    Pressió: 1012,5 hPa

    Bon seguiment i fins demà!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit,

    Desde aquesta propera matinada un solc en alçada comença a penetrar pel Cantàbric i el mateix temps que vagi avançant cap el mediterrani s'anirà definint amb un marcat solc a nivells alts.

    Dilluns per les 14:00h, els vents a 300hpa dibuixen una profunda ondulació en forma de V creuant pel NE peninsular, el solc ve acompanyat de notable aire fred a 500hpa.
     66be4ae34911ac4d19e113d0320cefcf

    La situació és favorable a la inestabilitat afectant especialment País Valencià i Catalunya, la convecció està garantida amb intenssa activitat tempestuossa.

    Atenció amb les tempestes, localment fortes i amb calamarsa, ja que s'extendran per un bon grapat de comarques catalanes.
     cdb3e2f89dd55ae76e7336dea5bdeb2b

    Com acostuma a passar amb aquestes situacions, a moltes contrades no plourà persistint la greu sequera i en d'altres però caurà el cel amb patacs d'aigua acumulant 20/30mm en poca estona.

    Bon seguiment

  • Bon día des del barri del Coll, temperatura actuaal al mercuri de la paret del balcó, 23,5 graus i cel amb algun nuvol.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,7ºC con 77% de humedad, viento del N a 18 km/h y 1008,9 Hpa con 12 W/m2, poca cosa al final, al entrar el mestral se a estratificado todo, lluvia de ir haciendo.

  • Bon dia des de BCN Glòries amb 25ºC, el canvi d'aires ja es fa evident :cheer:

    Matí boníssim per les comarques de Ponent, on des de fa un parell d'hores que hi plou, en alguns punts amb molta intensitat (56 litres a Gimenells, espero no hagin fet mal!) i per Camarasa en duen 7, que són or en aquestes dates i amb el perill extrem d'incendis que hi ha! A veure si de cara la tarda les pluges arriben a BCN i Girona que bona falta fan!!!
    Tal i com comenta JMSA, una taca activa de precis arriba cap a la Conca de Barberà, que ve anirà!!!!

    Apa, bons seguiment!

  • Bon dia

    No podia començar millor amb ruixats i tempestes que també apuntan cap a la zona del foc..per aqui 0.5 litres i 16ºC amb vent del SW ..tota l'aigua que cau,sigui on sigui no te preu en aquests dies dins la canícula (recordem-ho)...bons regstres per ponent,i no gaire frequent en aquests dies

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 25,6ºC
    Humitat: 54%
    Vent: Moderat, NE (16Km/h)
    Punt de rosada: 15,6ºC
    Temperatura de xafogor: 30ºC
    Pressió: 1013,3 hPa
    Estat del cel: Una mica ennuvolat.
    Temperatura mínima: 20,7ºC (07:01h)

    Avui no esperem que ens arribin les pluges a la nostra zona. Molta sort als que espereu o ja esteu tinguent la necessitada precipitació. A St. Feliu només hem enregistrat 0,3mm al juliol. Potser no arribarem al quan acabem el mes ...:(

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè, sensació tèrmica càlida i brisa de garbí. Les dades actuals són: 25ºC, 1012hPa 54% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 22ºC. La màxima d'ahir va ser de 30ºC. Sembla ser que finalment les plujes i les tormentes passaran de llarg per aquesta zona, en fi, paciència. Ara s'acosta l'època amb més activitat tempestuosa de l'any, alguna segur que cau. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 26.2ºc, 30ºc de xafagor,, mínima 21.5ºc, 60% humedad, 1012 hpa, viento de mestral 16 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des de Sant Antoni de Vilamajor, Baix Montseny.

    Escric molt poc però os llegeixo cada dia. Crec que la situació és molt més preocupant del que ens pensem, almenys aquesta zona hi ha una SEQUERA EXTREMA.
    Sóc apassionat de la meteorologia i de la naturalesa, i em dedico ara als estius a treballar a la campanya del Prevenció i Vigilància d’ Incendis, i veig que comencen a morir arbres de dimensions considerables, mai en 20 anys havia vist tanta sequera per aquí.
    Quan hi ha una posible situació de tempestes, al apropar-se aquí es desfan com avui i com tot un any que portem gairebé.
    Costa TANTÍSSIM trencar una ratxa com aquesta…

    Que passeu bon dia!

  • aquesta tarda ,es podrien recrear bons ruixats també per la teva zona baixmontseny..aquest any teniu el gafe a la meitat est,especialment pre-litoral,pero en principi no ha de passar d'aixó,d'una temporada tossuda ja que en les vostres zones,hi plou que dona gust...hauriem de trobar una solució per a poguer remullar els boscos en aquestes situacions de sequera persistents,alguna idea que no sigui tan cara com la d'anar remullant amb hidroavions,..algo s'haurà d'inventar ..per aqui han caigut 7 litres...lo ideal hagués sigut que haguèssin caigut al vespre o nit,no al final del matí,,per no perdre aigua amb el sol fort d'aquests dies,però no es pot demanar res mes al Juliol.