SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JUNY 2021

  • Quina sort que estem tenint...
    Mireu com està el pati en altres contrades... [size=18] 48º graus a Canadà!!! Encara en juny!!![/size]

    https://www.elperiodico.com/es/internacion…-calor-11864037

    3f544dd708a8c742f3b1a6ecce8cf6e1

    Bon dia, desconec el clima d'aquella zona, però analitzant la situació em sorprèn que no passi més sovint!, probablement l'escalfament global hi ha contribuït en un plus d'increment de la temperatura per aconseguir batre els rècords històrics, per que en el fons es una situació orogràfica que s'hauria de repetir tot sovint.
    El punt de partida es el joc entre anticiclons i borrasques, per entendre-ho ara toca repetir la teoria, les borrasques les podríem definir com a macro-bombes d'aire, gràcies al contrast tèrmic entre aire mínimament càlid arran de terra i masses fredes en alçada es formen els sisallaments que inicien la rotació de tot el conjunt, creant-se la convectivitat que enlairarà l'aire càlid d'arran de terra fins a dalt de tot. Però aquest aire càlid que puja fàcilment degut a la seva menor densitat, un cop a dalt de tot ja s'ha refredat, i aleshores degut a l'increment de densitat adquirit al refredar-se inicia el seu descens, però la borrasca te una rotació centrífuga, o sigui tendeix a expulsar en les seves capes altes a l'aire, i així aquest aire refredat surt de la borrasca (això és precisament el que crea el jet stream, però ara no toca).
    Per tant quan aquest aire inicia el descens fora de l'àrea d'influència de la borrasca crea necessàriament l'anticicló!, aquest aire per efecte de la força de Coriolis i la gravetat baixa rotant en sentit horari. Ja tenim format l'anticicló!.
    Al baixar, l'aire guanya pressió, es produeix aleshores un descens adiabàtic, que es tradueix en que l'aire s'escalfa i perd humitat, arribant a terra reescalfat i sec, per aquest motiu no plou en els anticiclons (sempre hi ha petites excepcions que ara no toca).
    Aquest aire càlid d'arran de terra pot tornar a absorbir humitat i ser captat per la borrasca de torn, que el tornarà a enlairar amunt repetint la jugada.
    I això és el que explica la situació meteorològica excepcional del NW dels Estats Units i oest del Canadà, poso ara un mapa de temperatures a 850 hpa:
    18343c33e7e5bb6a38b2a7045e86543f
    Damunt del Pacífic nord s'hi ha instal·lat una àrea anticiclònica força persistent, la seva ubicació respon a que interactúa de forma potent amb el nucli habitual de borrasques de Terranova, creant la relació mencionada anticicló - borrasca per la banda del Pacífic, ( la mateixa relació per la banda de l'atlàntic es la que afecta a Europa).
    Però en aquest cas s'ha format una segona àrea depressionària secundària a sobre del NW dels Estats Units i del SW del Canadà, i aquesta relació secundària es la responsable d'aquesta situació històrica.
    Aquest anticicló tant persistent amb el seu moviment adiabàtic (de descens amb pressió creixent) ha format una gran àrea càlida damunt del mar, (com més cap el nord es mes freda per que interactúa amb l'aire fred de l'Àrtic).
    Com hem dit, l'aire descendent dels anticiclons es absorbit per les borrasques, (el que alimenta les borrasques per sota), i aquí està la clau!!!!
    Què hi ha arran de terra entre l'anticicló i la zona borrascosa secundària?
    Doncs la gran serralada de les Rocalloses!!!!, que s'extén de nord a sud resseguint la costa amb alçades de 4000 metres!
    Aquest és el secret!, l'aire càlid acumulat damunt del Pacífic ha de "saltar" les Rocalloses per alimentar la zona depressionària de terra ferma!
    Aquest aire ja relativament sec es veu obligat a remuntar les Rocalloses, en aquest procés patirà una mica de condensació que probablement donarà una bones boires, expremerà una mica d'humitat i a continuació tot és baixada!, 4000 m de descens cap el NW americà, aquest nou descens adiabàtic es el que coneixem com efecte Fohen, (el fogony del Pirineu), per tant aquest aire eixut encara s'escalfarà més al baixar i acabarà de perdre tota la poca humitat que li quedava.....
    Això el converteix en una massa molt eixuta, càlida, que per la falta de nuvolositat i humitat s'escalfarà moltíssim durant les hores centrals del dia, resultant apart del rècord, totalment insuportable, serà sinònim de mort......

    En sentirem a parlar!

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 25,5ºC con 45% de humedad, viento del SW a 2 km/h y 1013,5 Hpa con 951 W/m2.

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 23,1ºC
    Humitat: 67%
    Vent: Moderat, SE (14Km/h)
    Punt de rosada: 16,6ºC
    Temperatura de xafogor: 28,1ºC
    Pressió: 1017,5 hPa
    Estat del cel: Molt ennuvolat.
    Temperatura mínima: 18,3ºC (07:00h)
    Temperatura màxima: 24,1ºC (16:20h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 25,7ºC
    Mínima: 14,6ºC
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenòmens: boirina i rosada matinal
    Cel: intervals de núvols baixos a primera hora del matí, la resta del dia hem tingut cel serè, actualment tenim 1/8 Ci, Cu, Sc
    Visibilitat: bona
    Vent: fluix de serè

  • Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 21,9°, màxima 25,0°. Ara tenim 22,2° amb una humitat del 70%, pressió atmosfèrica de 1016 hPa, vent de xaloc de 12 km/h.
    Demà mati el sol alternarà amb abundant nuvolositat tipus baix, tant a l'interior com al litoral, que s'esqueixarà al migdia per tornar-hi cap al vespre amb, a més, nuvolositat de tipus alt. Les tempestes de tarda, més probables al Pirineu oriental.

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 22,8º C
    75% hr.
    1016 hPa
    vent de l'EST a 10 km/h,
    cel cobert

    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]26,1º[/color] C a les 11.42 h.
    Tempe mínima: [color=blue]20,9º[/color] C a les 06.04 h.
    Humitat màxima: 80% a les 06.03 h.
    Humitat mínima: 61% a les 11.35 h.
    Ràfega màxima de vent: 26 km/h. de SW a les 14.05 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 19º
    Humitat 84%
    Pressió 1013.9hPa

    Cel gairebé tapat.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon día des del barri del Coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 21,3 graus i cel tapadot.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon dia a tothom. Avui a Vic ha fet una mínima de 15,4º i ara tenim 15,9º amb força núvols. Si no plou avui acabarem juny amb 36,6litres i un total en mig any de 249 litres. Molt ha de ploure durant el 2º semestre per arribar a la mitjana de 870 litres:( .

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 20,7ºC
    Humitat: 61%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 12,9ºC
    Pressió: 1018,7 hPa
    Estat del cel: Serè.
    Temperatura mínima: 19,2ºC (06:08h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,6ºC con 87% de humedad, viento del E a 6 km/h y 1014,6 Hpa con 18 W/m2, vaya regada inesperada para acabar Junio, 25,4 mm y sigue lloviendo.

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme.Avui tenim cel mig cobert per núvols prims, sensació tèrmica temperada i vent suau de llevant. Les dades actuals són: 22ºC, 1016hPa i 66% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 19ºC. La màxima d'ahir va ser de 27ºC. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia des de Badalona amb 22ºC i cel tapat,

    Carai Topdoc quina manera més maca d'acabar el mes de juny per allà baix! Ostres però la litrada de quasi 50 litres que ha caigut en algunes contrades del Camp de Tarragona, algú se l'esperava? Es preveien plugims però això... Quines sorpreses!

    Apa, bon seguiment!