SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2021

  • Bon vespre a tothom

    Segon dia consecutiu de fred d'aquest mes de febrer on hem fet la màxima més baixa del mes amb [color=red]11,8[/color]ºC a les 16:02h, la mínima ha estat de [color=blue]7,2[/color]ºC a les 3:52h però encara tinc esperances que pugui ser una mica més baixa si el cel s'aclareix de núvols.

    Ara tenim:
    T: 10,6ºC
    HR: 76%
    DP: 7ºC
    PA: 1033 hpa

    Tot apunta que aquests seran però els dos dies més freds d'aquest mes de febrer si fem cas a tots els models que ens donen ja pujada de les temperatures per demà, una pujada que de cara al cap de setmana i la setmana vinent pot ser molt més evident :unsure: . Creuarem els dits per tal que la primera quinzena de març ens pugui aportar quelcom més atractiu!!

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Bona tarda.
    Quins models mes dolents, els pitjors que he vist mai, es com si fos una supersiberiana pro al revés.
    I lo pitjor de tot es que aquests models a tants díes NO SON UNA PASTANAGA, aquests es cumplirán.
    Perdoneu, pro ,QUINA MERDA.

  • Bona tarda des del barri del Coll, temperatura actual en el mercuri de la pared del balcó,10 graus i cel serè.

    Continuamos la travesía, res de res.

    Al menos me beneficiare del recibo de la luz, porque Diciembre y Enero menudos palos me han dado, la cuenta si que me la han dejado como una autentica siberiana , viva las mulinaciones del sector, que cabrones

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 8,4ºC con 93% de humedad, viento del ENE a 5 km/h y 1031,2 Hpa, otro día plenamente invernal, máxima de 9,7ºC, llueve.

    Entre la lluvia de ayer y la de hoy, superamos la barrera de los 100 mm anuales, 117,6 mm.

    [Imagen bloqueada: https://i.imgur.com/IGRuCMJ.png]

  • Bon vespre!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols

    Temperatura: 10,8ºC
    Humitat: 81%
    Vent: Fluix, SSO (9Km/h)
    Punt de rosada: 7,7ºC
    Pressió: 1035 hPa
    Temperatura mínima: 9,2ºC (00:00h)
    Temperatura màxima: 11,3ºC (15:04h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda.

    A Barcelona, barri del Fort Pienc, continuem amb el cel completament tapat. Ja dos dies consecutius sense veure el sol. Al final pensaré que vivim a Londres! Hahaha!

    11,3ºC i 79% d'humitat.
    1034,3 hPa.
    Màxima de [color=red]11,8ºC[/color]

    Senyores i senyors... Ja el tenim aquí! Ja treu el caparró! Febrer acabarà plenament primaveral! Toca esperar al març, gent.

    ddd20fcae647c9c152eb152c2a0e2428

    88af989afbb912752cfdbd1090f92e24

    Bon seguiment, i ànims!

    Barcelona - Fort Pienc. Alçada: 13,7 metres.

  • Bona tarda,

    Si, gairebé segur que els models es compliran, quan es tracta d'anunciar anticicló potent com el que es formarà desde el nord d'Àfrica, envaint tot Europa Occidental a partir del cap de setmana que ve, els models no acostumen fallar. El motiu serà que és una opció molt més probable estadísticament aquesta evolució que la contraria, continental - siberiana per la nostra ubicació a l'hemisferi nord.

    Igualment l'entrada continental - que havia de congelar Europa el cap de setmana passat i aquests primers dies d'aquesta setmana, finalment ha quedat molt descafeïnada, i molt més a l'est del que s'havia modelitzat la setmana passada. En fi, una entrada freda continental molt normal que ha deixat freds importants a centre europa (sense excessos), Itàlia i Grècia molt menys del que s'esperava i sobretot el fred de molt curta durada. A Atenes ara esta nevant amb 1 grau però de moment casí sense quallar.

    En fi, és el que hem comentat tantes vegades, és molt difícil que el fred continental potent del E. - NE. pugui arribar a Europa Occidental, si ja l'hi costa molt arribar a Itàlia aquí encara molt més.

    Per contra a USA si que es compleixen sempre les previsions Brutals d'invasions àrtiques. És un continent molt gran i les ISOS de -24 a 850 Hpa, baixen sense cap impediment desde Canadà fins a la mateixa frontera mexicana com passa ara mateix, a on estats tan meridionals com Texas o Nou Mèxic ténen temperatures de -10 - 15 graus. Aquí ens les veiem i desitgem per poder arribar a 0 graus algun dia de l'hivern i ara mateix ciutats com Dallas o Houston estan a -11 i -7 ¡¡¡, dir que aquestes ciutats están a una latitud de 30º, més o menys la que tenen a Marràqueix al nord d' África.


    Doncs mirant mapes, ja només ens queda la primera quinzena de març per poder rascar alguna cosa aquest hivern als que vivim a la temperada costa mediterrània catalana.

    bon seguiment, Salut i paciència ;)

  • Encara que sigui esbojarrat, ja ho vaig predir cap la candelera, que aquest febrer pintava moooolt lleig, obviamen mirant models i consultant previsions, especialment els europeus, malauradament lo temps me ha donat la rao, en contra clarament de la meva voluntat, dir que el que queda de febrer será gairebe un tastet primaverenc quasi preestiu,excepte en zones costaneres que potser tinguin boires i temperatures mes normals,amb isos que en alguns dies de estiu son similars, continuo amb esperançes les primeres setmanes de març, ahir máxima de 10,3°, avui máxima de 9,3° i mínima de 6,1°, cel tapat tot el día, ara 8,6°,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Darle un repasito a los modelos, no todos son ISOS, temperaturas previstas por ICON hasta el día 20, si tuviéramos mestrales o ponientes la cosa se dispararía, pero no será el caso ;) , lo de más adelante está lejos y en la costa no se notara.

    http://www.meteociel.fr/modeles/icon-e…mode=41&map=520

  • Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 8,8°, màxima 11,5°. Ara tenim 10,9° amb una humitat del 75%, pressió atmosfèrica de 1035 hPa, vent de ponent de 7 km/h.
    Demà al matí seguirem amb núvols baixos agafats al litoral que es dissiparan a partir de migdia, sol amb núvols alts a la resta. Temperatures similars.

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • Bona tarda !


    Dades actuals

    Tempe: 11,2º C
    80% hr.
    1033,2 hPa
    vent de NW a 2 km/h.
    cel cobert

    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]11,9º[/color] C a les 15.45 h.
    Tempe mínima: [color=blue]7,9º[/color] C a les 04.09 h.
    Humitat màxima: 83% a les 04.06 h.
    Humitat mínima: 70% a les 16.20 h.
    Ràfega màxima de vent: 18 km/h. de NORD a les 04.46 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bon dia

    Si seguim sense veure el sol..ja pot asomar el nas lo caloret africà que de res servirà...dia fresc,am 9ºC de màxima ..amb augment del ventorrillo de ponent des de fa 2 hores..bon seguiment

  • Bona nit,

    Aquest dimarts amb l'aproximació de un front fred atlàntic descafeinat i el centre anticiclònic ubicat el nord del continent africà, seran els dos ingredients per accelerar una notable garbinada cap a la costa central nord i costa brava sud, el vent del SW bufarà amb cops superiors els 50kmh.

    Marcat gradient baromètric en relativa poca distància, dimarts 10:00h. El garbí protagonista en diversos trams costaners..
     9f8099e7e0fab58c2dd6d9c7b2491e87

    Els núvols volen deixar pas el solet, després de uns dies ben confortables de fred i absència de l'escalforeta solar..

    Bon seguiment

  • Bona nit
    Resum del dia en dades:

    Temp. mínima 6.3ºC a les 06:37 (-0.3ºC respecte ahir)
    Temp. màxima 10.3ºC a les 14:56 (-0.9ºC respecte ahir i la més baixa del que portem de Febrer)
    Humitat mínima 81% a les 15:05
    Humitat màxima 88% a les 00:00
    Pluja 0.0 mm.
    Vent màxim 9.7 km/h a les 18:52

    Dades actuals:

    Temperatura 8.9ºC
    Humitat 88%
    Pressió 1034.4 hPa
    Vent en calma


  • Encara que sigui esbojarrat, ja ho vaig predir cap la candelera, que aquest febrer pintava moooolt lleig, obviamen mirant models i consultant previsions, especialment els europeus, malauradament lo temps me ha donat la rao, en contra clarament de la meva voluntat, dir que el que queda de febrer será gairebe un tastet primaverenc quasi preestiu,excepte en zones costaneres que potser tinguin boires i temperatures mes normals,amb isos que en alguns dies de estiu son similars, continuo amb esperançes les primeres setmanes de març, ahir máxima de 10,3°, avui máxima de 9,3° i mínima de 6,1°, cel tapat tot el día, ara 8,6°,salut!!

    Un altre que fa unes setmanes també va escriure que no tenia gaires esperances en el febrer, pero que cap a març-abril tindriem unes setmanes humides i fresques (o fredes per depen qui) amb pluja, i neu a cotes mitjanes i altes

    Avià, 705 metres sota els contraforts del prepirineu

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 9.8 a les 16:33
    T. mín. 5.6 a les 04:30
    T. actual 8.3, humitat 95%, precipitació 0.4mm

    La matinada passada encara s'ha enregistrat una mica de precipitació, em temo que serà la darrera de febrer. Sembla que ara tindrem sol i temps suau, més primaveral.