SEGUIMENT METEOROLOGIC - DESEMBRE 2020

  • Bona nit.

    Avui a Lleida continuïtat. La boira protagonista, amb dues dècimes de precipitació durant la matinada que ho ha deixat tot xop. La boira ha estat en general més densa i baixa que els darrers dies, no acabant-se d´aixecar del tot en cap moment. Les temperatures, malgrat tot, no han estat gaire fredes, amb una màxima de 7,3 i una mínima de 3,7, tot i que la humitat ha accentuat la sensació de fredor.

    Se suposa que demà tindrem un dia calcat esperant els canvis per Nadal.

  • Bona nit desde Gelida
    Resum del dia en dades:

    Temp. mínima 7.5ºC a les 05:31 (+3.6ºC respecte ahir)
    Temp. màxima 15.7ºC a les 14:48 (-2ºC respecte ahir)
    Humitat mínima 81% a les 13:50
    Humitat màxima 88% a les 00:00
    Pluja 0.0 mm.
    Vent màxim 16.1 km/h a les 14:52

    Dades actuals:

    Temperatura 11.1ºC
    Humitat 86%
    Pressió 1021.5 hPa
    Vent practicament en calma


  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 12,4º C
    91% hr.
    1019,6 hPa
    vent de NW a 8 km/h.
    cel serè

    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]16,9º[/color] C a les 14.17 h.
    Tempe mínima: [color=blue]10,5º[/color] C a les 07.16 h.
    Humitat màxima: 91% a les 06.50 h.
    Humitat mínima: 76% a les 14.33 h.
    Ràfega màxima de vent: 23 km/h. de SW a les 14.31 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 13,5ºC
    Humitat: 87%
    Vent: Fluix, NO (7Km/h)
    Punt de rosada: 11,4ºC
    Pressió: 1022,1 hPa

    Finalment hem marcat la mínima del dia a les19:27, amb 13,2ºC

    Bon seguiment i fins demà!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit a tothom

    Avui màxima de [color=red]15,5[/color]ºC a les 15:01h i mínima de [color=blue]7,7[/color]ºC a les 5:59h

    Ara tenim:
    T: 11,5ºC
    HR: 91%
    DP: 10ºC
    PA: 1019 hpa

    Sí, jo també penso com el Mauri que no és gens normal tenir una entrada freda de tant llarga duració, desgraciadament a les nostres contrades estem acostumats a tenir 2 o 3 dies seguits de fred i poc més, entradetes fredes que poden ser intenses però de temporalitat curta. aquesta que se'ns ve a sobre pot ser especial al menys ja per la seva duració, la intensitat ja ho podrem valorar un cop hagi passat, però de pet fred, res de res!!! ;) :P

    Salut i molt bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 11.9°c.
    Mirad el segundo panel del gfs que acaba de salir ahora mismo, no puedo poner mapas porque estoy con la tablet y no me deja, flipareis en colores :P :P :P

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona nit.

    M' imagino que alguns o molts esteu veient la sortida de l'GFS de les 18. És increïble, Segur que demà no serà així, però ens posa una Superpedorreta freda interminable. Val que en cap moment les Isos són extremadament baixes, però el manteniment del fred durant tants dies en aquesta època de l'any de mínima insolació, pot deixar temperatures molt i molt baixes a tot arreu.

    Un altre dia més que vaig content a dormir, i més amb el que ha dit el Mauri, que a la fi i al el cap és un Meteoròleg.

    Salut.

  • Bona nit,

    Aquest dijous ja començarem a notar un ambient més hivernal, les temperatures a 850hpa pel migdia a la vertical de Catalunya així ens ho demostren, s'esperen valors inferiors els 5ºC.

    612c657fd453f0e2d5a01f30292d616b

    Divendres la glopada freda seguirà progressant cap el sud, i és que si donem un cop d'ull els spaghettis de TºC a 850hpa, podem veure com tots els models preveuen la isoterma de 0ºC arribant clarament cap el centre-sud peninsular i Balears, ja podem dir que tindrem un dia de NADAL plenament hivernal, com feia un grapat anys que no teníem. Ja per dissabte els diferents models amb els seus spaghettis Altura geopotencial a 500hpa, ens mostren una marcada situació de nord amb la clàssica borrasca italiana i anticicló atlàntic, el fred serà ben viu arreu i amb glaçades força generals a gran part de l'interior de Catalunya, en el mapa també podem observar com una potent borrasca a Islàndia entrarà en escena i que en dies posteriors afectarà amb major o menor mesura l'Europa Occidental, incloent la península ibèrica.
     094971e920cea7545f3194a11c75517e c65015c76879d94820a84c3dd841bead

    Sembla que aquest Desembre, quedarà dividit amb un inici i acabament fredot, entremig la bonança tèrmica també ens acompanyat uns quants dies..

    Bon seguiment

  • Bones,
    Boira molt inhabitual per les meves contrades, molt espessa ara mateix.... a la espera dels canvis que comencen demà amb una davallada important de les temperatures.

    Màxima: [color=red]15,4ºC[/color]
    Mínima: [color=blue]9,8ºC[/color]
    Pluja: [color=purple]0,0 mm
    [/color]
    Actual:
    Temperatura: 9,9ºC
    Humitat: 98%
    Vent: 3,9 km/h de S
    Pressió: 1020.8 hPa

     0183444b778322b8c911860ae462d361

    Estació: Oregon WMR300

    I've run every red light on memory lane
    I've seen desperation explode into flames
    And I don't want to see it again.

  • Bona nit,

    Les previsions segueixen ben emocionants per aquest mes de Gener, l'escalfament estratosfèric pinta interessant i amb la possible partició en dos del Vòrtex Polar pels volts de Reis, si es confirma aquest panorama les expulsions d'aire fred a l'hemisferi nord seran molt probables, de moment Euroàsia, Europa i NordÀmerica tenen molts números de tenir invasions d'aire fred i perllongar-se en els dies o setmanes..
     1e646d9264967a7c258b6c0b6ea8f7b9 dc12a95800f2c6479136a1405cc97286

    Impressionant la previsó AO Oscilació àrtica segons ECMWF-EPS, els pròxims dies clarament amb valors negatius, es pot dir sota mínims a finals de mes..Les altes pressions poden començar agafar posicions i protagonisme en latituds polars, afavorint que el corrent en Jet es debiliti comportant marcades ondulacions, i que es tradueixen amb descàrreges fredes cap a latituds meridionals de l'Hemisferi Nord. En la darrera sortida del model dia 23 línia negra, preveu valors de -3 cap el dia 28 Desembre ([color=green]cercle verd)[color=black] fins avui era de -1'5 [color=orange]cercle taronja[color=black].
     f0211c54f73a8fc66a7b5aa8eb1cc3c0

    Resumint finalitzarem Desembre amb fred Hivernal, però amb perspectives de que el fred riguròs tingui probabilitats elevades de visitar la península ibèrica i mediterrani occidental, el llarg del mes de Gener.

  • Bon dia des d'Espirdo, aquesta nit ha plogut força, tenitn en compte que el que havia de caure eren plugims. Va començar cap a les 22:30 i ha estat fent-ho un parell d'hores, s'ha aturat i ha tornat cap a les 4:00. Ara ja no ho fa. Ha estat pluja d'anar fent, però la meva habitació dona a un pati interior i com que cau aigua de les teulades sembla que plogui més del que realment ho fa. Calculo uns 2 o 3 litres.

    La temperatura ja comença a baixar, sembla que la mínima la farem al final del dia.

    Dades de La Lastrilla:

    4,1ºC
    97% d'humitat
    vent de NO 6 km/h
    1019 hPa.

    Pel que fa a la previsió. Segons l'AEMET tindrem baixada de temperatura però res excepcional, de fet a principis de mes van ser més baixes (les màximes) del que ens posa pels propers dies. Pel dia de Nadal ens posen 4ºC i 3ºC pel dia de Sant Esteve.El dia 5 vàrem tenir 1,8ºC i el dia 6 2,6ºC. Diumenge i dilluns pujarien transitòriament per tornar a baixar. Ens continuen posant símbol de neu dilluns i dimarts.

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Muy buenos días desde Puigcerda, cielo despejado pero se nos esta tirando encima la niebla con una temperatura de -0.2ºC.

    Para hoy en la Cerdanya esperamos un día nuboso, para mañana tenemos los números para volver a ver nevar pese que varios medios solo colocan la nevada en la cara norte del Pirineo, me explico.
    Precipitación según gfs (todo en la cara norte)[Imagen bloqueada: https://images.meteociel.fr/im/7740/48-779SP_rbn7.GIF]
    Pero mirar el Jet a las misma hora, claramente de componente Norte.[Imagen bloqueada: https://images.meteociel.fr/im/4547/gfs-5-48_kdu4.png]
    y también de componente Norte a 500 hPa con ráfagas de 130/140 km/h.[Imagen bloqueada: https://images.meteociel.fr/im/3065/48-322SP_rdl9.GIF]
    y de paso añadimos al coctel las humedades previstas que rondan del 70 al 80%[Imagen bloqueada: https://images.meteociel.fr/im/1233/48-600SP_gdt4.GIF]
    Con esta configuración las precipitaciones que serán en forma de nieve en cotas superiores a 600 metros en el Pirineo pasarían de la cara norte a la cara sud sin problemas con lo que tendríamos otra nevada y no se acaba aquí, el frio nos acompañara hasta final de año como mínimo y pasaran varios frentes así que pueden haber muchas sorpresas. Feliz Navidad a todos.

  • Bon día des del barri del Coll, temperatura actual al mercuri de la pared del balcó, 11,5 graus i cel amb nuvols i clarianas.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 10,8ºC
    Humitat: 83%
    Vent: Fluix, NO (7Km/h)
    Punt de rosada: 8ºC
    Pressió: 1022,4 hPa
    Estat del cel: Molt ennuvolat.
    Temperatura mínima (provisional): 10,8ºC (ara mateix)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg