SEGUIMENT METEOROLOGIC - SETEMBRE 2020

  • Bona tarda,

    Imatge satelital del migdia Terra MODIS, amb el Pirineu ben nevat poc habitual per les dates en que ens trobem, també s'observa nuvolositat abundant de tipus alt i mitjà que es forma a sotavent dels Pirineus, degut a l'intens fluxe del nord que bufa en alçada, per la vertical de Catalunya. I quines mínimes hem registrat aquest diumenge on han tocat fons arreu, més propies del mes de Novembre, destaquem la raconada costanera més freda de Catalunya, en el sector del alt maresme, 6'6ºC a Malgrat de mar, 6'4ºC Santa Susanna interior i 9ºC a Pineda centre.
     7d6766bef0d1a4d1afb610412358dcc9 3f52ca6c321744ab902af6eeaf079f8e

    La propera matinada els valors mínims tenen tendència a pujar respecte avui, a la majoria de comarques..

    Bon seguiment

  • Que maques Francesc !! ..amb aquests lenticulars .. fas poques fotos..però les que fas son sempre xulíssimes !!...també m'han agradat molt les del Sisco,amb aquest paisatge aranés amb el contrast de la neu amb el verd dels boscos i també les del Jaume de Picassent,amb aquests paisatges de Terol semblant als canyons del Colorado americà..per cert,,desconec del tot l'arbre de la sabina..que deu ser un parent del xiprés ?

    Els xiprers, Xavi, són Cupressus, nadius del mediterrani Oriental, introduïts pels fenicis.
    Aquí hi tenim els juniperus, amb 5 espècies, coneguts com a ginebres, càdecs, savines i ginebrons, mira, precisament amb els fruits d'alguns d'ells se n'obté la Ginebra!.
    El Juniperus thurifera que menciona Jaume València forma boscos monumentals a la ibèrica, amb arbres d'un metre de diàmetre i molts segles de vida!.

  • Bona tarda, desitjant com comenta meteopineda que pugin les temperatures!, ha estat força emocionant de seguir però gens convenient per la natura!, a muntanya entra en mode hivernal entrat el novembre, i a terra baixa per Nadal, abans representa un càstig innecessari, ja pateix prou amb les nostres accions!
    Però precisament aquests rècords que hem patit entren dins del canvi climàtic, l'escalfament global comporta una accentuació dels extrems, les temperatures mitjanes pujaran, sí, però continuaran havent-hi rècords en els seus extrems freds!, en l'extrem càlid ja ho donem per fet, però ara hem vist que l'escalfament global no comporta que hagi de deixar de fer fred, en línies generals potser sí però continuaran havent-hi episodis extraordinaris com el que hem viscut ara.
    I entre aquests episodis algun dia hi viurem alguna nevada extraordinària com la que tots desitgem!
    És qüestió de temps!

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 16,2ºC
    Humitat: 44%
    Vent: Fluix, NNE (8Km/h)
    Punt de rosada: 3,9ºC
    Pressió: 1011,8 hPa
    Estat del cel: Cobert.
    Temperatura mínima: 11ºC (08:52h)
    Temperatura màxima: [color=blue]19,7ºC[/color] (13:45h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 17,6ºC
    Mínima: 6,3ºC
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenomens: ---
    Cel: matí tapat de núvols lenticulars, migdia i tarda amb més clarianes cap al sud i ponent, més tapat cap al nord, actualment tenim 3/8 Ci, Cs, Ac, As
    Visibilitat: molt bona
    Vent: cops moderats de serè

  • Bon vespre, sembla que episodis com aquest (però amb variacions, evidentment), els podrem tornar a viure els propers dies (però també amb episodis de SW, no tant secs, potser!), doncs s'ha iniciat una dinàmica que durarà uns quants dies!.
    L'explicació la trobem en el vòrtex troposfèric, ja fa dies que s'està refredant, però per ara sense formar un nucli cohesionat, per tant potser hauríem de dir que no tenim vòrtex, doncs hi ha diversos nuclis inconexos:
     b3c5cd6b2e4e7942c76f8d83e2dda72a
    Degut a aquesta configuració no hi ha un cinturó anticiclònic ben format alimentant el vòrtex, sinó que cada nucli fred disposa del seu propi anticicló que l'alimenta, aquesta situació quedarà enrocada uns quants dies, i en aquest cas almenys hem tingut la sort (tot és relatiu en aquesta vida) que per la posició del nucli principal sobre Groenlàndia li "toca" un anticicló al nord de l'atlàntic, i aquest en el seu ramal descendent arrossega aire fred cap a nosaltres, creant una borrasca sobre Europa Occidental, quedant nosaltres dins del seu radi d'acció durant uns quants dies.
    La posició variarà i haurem d'anar-ho seguint dia a dia, tot començarà el proper divendres al vespre amb l'arribada del front fred associat a la bossa freda que s'ens atansarà, a partir d'aleshores haurem d'anar seguint com ens incidirà tant l'aire fred com els vents que es generaran,
    Per tant no ens aburrirem!!!

    Ho anirem seguint!!!

  • Bon vespre des de Palazuelos, el que per a Catalunya son mestrals secs aquí, amb una mica de sort, poden ser pluges o si ens trobem a l'hivern, nevades :)

    La mínima ha estat de 9,6ºC i la màxima 14,9ºC, ara tenim:

    12,9ºC
    55% d'humitat
    1018 hPa.

    El matí ha estat amb núvols i clarianes i a la tarda s'han obert clarianes que han deixat veure el sol i uns bonics núvols alts. Us poso un parell de fotos que he fet a la feina aquesta tarda.
     50bc5770fbc728973f3e2a011b00c589 d77381ac863ceaa689a292420e817d40
    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bon vespre a tothom

    Com dieu situació freda més pròpia de finals d'octubre o novembre que de setembre. I avui ho hem notat en les temperatures també per aquí, màxima de [color=red]19,1[/color]ºC ales 11:32h, la més baixa des del 22 d'abril, i mínima de [color=blue]9,5[/color]ºC a les 7:57h que ben bé podria ser un rècord absolut de temperatura baixa a Cerdanyola al mes de setembre (cal confirmar-lo!!).

    Ara tenim:
    T: 14,6ºC (força baixa també per l'hora)
    HR: 46%
    DP: 4ºC
    PA: 1009 hpa

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Bona nit !

    Dades actuals

    Tempe: 16,4º C
    51% hr.
    1010,7 hPa
    vent de NORD a 3 km/h.
    cel serè

    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]19,6º[/color] C a les 17.27 h.
    Tempe mínima: [color=blue]11,5º[/color] C a les 07.53 h.
    Humitat màxima: 82% a les 07.53 h.
    Humitat mínima: 32% a les 11.37 h.
    Precipitació: [color=blue]0,8 mm[/color] (00.00 hores d'ahir 26/09/2020)
    Ràfega màxima de vent: 42 km/h. de l'OEST a les 00.44 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bon vespre. Dades d'avui. Temperatura mínima 13,8° i màxima de 19,3°. En aquests moments tenim 17,5° amb una humitat del 40% i una pressió atmosfèrica de 1012 hPa, bufa lleuger gregal de 5 km/h.
    Demà dia amb sol i temperatures iniciant una recuperació que es farà evident de cara a dijous quan recordarem que l'estiu no està tan lluny com ha semblat aquest cap de setmana. I esperant el proper embat fred pel cap de setmana vinent. De moment i sembla que, com a mínim la primera quinzena d'octubre, tindrem una tardo força dinàmica o això indiquen els models avui dia.
     1b22f1a27f3e947a4d412d1a8203be9b

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • Bona nit

    Diumenge que ha començat ven ceré i fred i a mida que passava el matí s´ha anat enterbolint fins a quedar força tapat.ixò no ha permès que el termòmetre pujés gaire.

    Resum de dades:

    Temp. mínima 10.6ºC a les 10:36 (-0.6ºC respecte ahir)
    Temp. màxima 21.1ºC les 16:49 (-2.3ºC respecte ahir)
    Humitat mínima 31% a les 16:42
    Humitat màxima 86% a les 06:40
    Pluja 0.0 mm.
    Vent màxim 29 km/h a les 00:00

    Dades actuals:

    Temperatura 16.3ºC
    Humitat 48%
    Pressió 1011.9 hPa
    Vent practicament en calma


  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 17,1ºC con 49% de humedad, viento del NNW a 42 km/h y 1007,9 Hpa.

  • Bona nit,

    2 imatges satelitals Terra MODIS per veure millor la neu realçada amb color vermell a l'àrea del Pirineu, la primera d'avui el migdia 27 Setembre 2020. I la segona és del 28 Setembre 2007, que seria la darrera nevada important 26/27 SET en el Pirineu per les mateixes dates, també recordem una nevada encara més primerenca i abundant els dies 14/15 Setembre 2017.
     908761fa6f2b85e7cb02db3aa1162881 8278c7d358318d2a48162147c8d98ffe

    No és gaire frequent que tinguem aquestes nevades, però de tant en tant s'en poden presentar, ara bé la d'enguany ha estat força destacada pels gruixus acumulats i extenssa cobertura geogràfica.

  • Si noi, has viscut els xaiets con dius! A mi m'encanten!

    Per Portugalete ( Biscaia) porta 3 hores plovent a bots i barrals, potser des de fa una estona va afluixant la intensitat, pero deu ni do! a mes amb estones amb molt de vent. Es fa impossible portar un paraigues pel carrer!

    Salut i bon seguiment


    Enviado desde mi Redmi 5A mediante Tapatalk

    Bona nit,

    Doncs em sembla que per per Portugalete tindreu un altre bon "remat de xaiets" pel cap de setmana proper,

    Vaja borrasca de 970 hPa que apunta a tot el N peninsular.


    d151eafd240edccb2a054db52cc48c27

    En canvi per aquí, poca cosa en treurem a part de noves ventades.

    Salutacions,